iones schreef:Budkes schreef:
Maar mocht het zo zijn dat een hond eens een keer 9 uur alleen is dan gaat hij daar ook niet dood aan.
Weet je hoeveel ontberingen mensen en dieren kunnen ondergaan zonder er aan te sterven? Wil dat dan zeggen dat het allemaal maar kan?
Ik hoop dat ik zelf nooit zo voor het blok kom te staan dat ik mijn honden 9 uur alleen moet laten.
Dat zal er toch ook aan liggen? Buffy laat ik niet negen uur alleen, maar als ik twee bezadigde honden had en uitloop naar buiten dan zou ik het geen enorme ramp vinden als die eens negen uur "alleen" zaten.
Ik vind ook dat menbsen met een roedel eigenlijk geen recht van spreken hebben als het gaat over alleen blijven en dat dat best kan. Een roedel is niet alleen. Buffy zou het prima redden in een roedel als ik een hele dag weg was, maar ik zou het bijzonder sneu vinden als dat beestje in haar uppie maar wat zou moeten liggen suffen tot ik thuisben.
En ik geloof dus ook niet dat honden negen uur liggen te slapen als de baas wel thuis is, geloof ik gewoon niet.. Zou het ook bijzonder raar vinden dat als je thuis bent, dat je dan niet even lekker gaat wandelen tussendoor. Ik geloof dat dus niet. Wel dat de hoinden veel iggen te suffen, Buffy slaapt ook veel als er weinig vertier is, zo zijn de meeste honden die helemaal pup af zijn, maar dat je thuis zit en dan je honden negen uur achter elkaar overdag niet ziet voor een aai of voor een poep pies rondje, nee hoor dat is gewoon niet waar.
Wat ik vervelend vind aan dit soort verhalen is dat je mensen die per se een hond willen en full time werken ook nog voer geeft zo: "zie je wel kan best een hond nemen terwijl ik negen uur overdag weg ben". Dat is geen leuk hondenleven, negen uur per dag achter elkaar alleen en dan echt alleen. In het donkere seizoen nauwelijks daglicht zien buiten, dat is dus uren wachten en de tijd doden door te suffen. Waarom zou je dat voor je hond willen? Er kunnen omstandigheden zijn dat je voor het blok komt te staan, dat het tijdelijk even niet anders kan, maar daar ga je toch niet van te voren willens en wetens voor kiezen? En alleen omdat je zo per se, per se een hond wil. Er komt vast wel een tijd in je leven dat het wel kan en je de hond echt wat leuks te bieden hebt. Dat de hondjes in afrika geen eten hebben heeft daar verder niks mee te maken. In Pakistan moeten kinderen van negen katoen plukken de hele dag, daarom laat je jouw kind van negen toch niet halve dagen in de kassen werken?
Anne