Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Engelse Bulldog
Moderator: moderatorteam
- Sennaruby
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Het zijn lieve dieren, maar het is echt doodzonde dat ze tot zulke gedrochten zijn gefokt dat ze bijna geen normaal hondenleven meer kunnen lijden. Vrienden van ons zijn echt gek op EB's en hebben er twee van een zeer goede fokker, maar ze hebben ALTIJD wat. De knieen vliegen bijna uit elkaar van de ellende, de staart is ingegroeid, ze kunnen amper ademhalen en normaal wandelen als de temperatuur lekker is, is er ook niet bij voor dit ras, verder komt epilepsie ook steeds vaker voor bij de EB. Er zitten zoveel medische problemen in dit ras, dat de fokkers zich maar een goed achter hun oren moeten krabben of het uberhaupt nog wel verantwoord is dit ras in stand te houden....
Groetjes,
Fieke
Groetjes,
Fieke

- Sjalot
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler - Aantal honden: 1
- Contacteer:
Mijn ervaring met EB-forums is dat er weinig kritiek geleverd wordt op het ras.geke schreef:Ben ook niet blind hoor.......
Zit op heel veel engelsebullen forums en gelukkig valt het allemaal wel mee......een uitzondering is er altijd natuurlijk bij elk ras!!
De EB is gewoon een ras met heel veel erfelijke afwijkingen. Bij andere rassen zou daar nooit mee gefokt mogen worden.
Er wordt ook tevaak geroepen dat EB's van die lieve honden zijn. Voor mensen vaak wel maar voor andere honden zeker niet altijd.
Ik weet zeker dat er heel veel EB's ernstig lijden onder hun afwijkingen en hun gewicht.
Ik heb een EB, het is de eerste en ook de laatste.
Groetjes van Charlotte

- rilana
- Actief
- Contacteer:
ik heb een engelse bulldog onze sophie
een top beestje
mijn complimenten ook voor de fokster
zij is een heel gezond meiske met een prima uithoudingsvermogen en huppelt gewoon met de staffs mee,.. ook zwemt zij zonder probleem,.. springt en klauterd overal bovenop,..
is zo gezond als een visje is pas nog door de molen geweest voor de populatie test en die was prima meer dan dat zelfs
ik heb ontzettend veel plezier van haar het is echt een geweldig beest,.. die kop die blik,.. dat karakter met geen ander ras te vergelijken vind ik,.. je word er gewoon echt verlieft op.....
heerlijke beesten vind ik het dus,...
ik ben alleen wel van mening dat het ontzettend belangrijk is naar een goede kennel te gaan en zelfs dan nog is het goed opletten,.. altijd zorgen dat je een kennel die aangesloten is bij de e.b.c.n maar ook daar weer geld het blijft opletten,...
als je een engelse bull uit gezonde lijnen treft en uit de juiste combies heb een een prima beestje hoor en kan de bull ja zelfs de bull met gemak 13/14 jaar oud worden,....
lopen er igg meer als genoeg van rond,.. de kennel romakom staat met name bekend om zijn bullen met zeer hoge leeftijden,..
maar doordat de bull zo prijzig is komen er een hoop giftige paddestoelen van broodfokkers de grond uit die geld zien ,...... en veel verpesten....
en dus ook met zieke en zwakke bullen fokken ......
mvg rilana
een top beestje
zij is een heel gezond meiske met een prima uithoudingsvermogen en huppelt gewoon met de staffs mee,.. ook zwemt zij zonder probleem,.. springt en klauterd overal bovenop,..
is zo gezond als een visje is pas nog door de molen geweest voor de populatie test en die was prima meer dan dat zelfs
ik heb ontzettend veel plezier van haar het is echt een geweldig beest,.. die kop die blik,.. dat karakter met geen ander ras te vergelijken vind ik,.. je word er gewoon echt verlieft op.....
heerlijke beesten vind ik het dus,...
ik ben alleen wel van mening dat het ontzettend belangrijk is naar een goede kennel te gaan en zelfs dan nog is het goed opletten,.. altijd zorgen dat je een kennel die aangesloten is bij de e.b.c.n maar ook daar weer geld het blijft opletten,...
als je een engelse bull uit gezonde lijnen treft en uit de juiste combies heb een een prima beestje hoor en kan de bull ja zelfs de bull met gemak 13/14 jaar oud worden,....
lopen er igg meer als genoeg van rond,.. de kennel romakom staat met name bekend om zijn bullen met zeer hoge leeftijden,..
maar doordat de bull zo prijzig is komen er een hoop giftige paddestoelen van broodfokkers de grond uit die geld zien ,...... en veel verpesten....
en dus ook met zieke en zwakke bullen fokken ......
mvg rilana
- rilana
- Actief
- Contacteer:
-
Mojuan
- Zeer actief
- Tanja Simba&Bella
- Zeer actief
Ook wij hebben 2 engelse bullen en zijn helemaal verknocht aan het ras.....Het is en blijft jammer dat altijd dezelfde verhalen over de slechte gezondheidheid de ronde blijven doen. En dat geldt niet voor alleen de engelse bull, over meerdere rassen blijven deze hardnekkige verhalen de ronde doen....
Veel mensen zijn ook verbaasd als ze mij in het bos tegenkomen en die 2 tekeer zien gaan met ravotten, rennen en gek doen...Het eerste wat ik dan vaak hoor is...goh ik dacht dat ze altijd zo lui waren en niet kunnen lopen en veel dikker waren...
En als je dan vraagt waar ze dat van hebben...is het vaak van horen zeggen want iemand met een bull als hond kennen ze eigenlijk niet....
Veel mensen zijn ook verbaasd als ze mij in het bos tegenkomen en die 2 tekeer zien gaan met ravotten, rennen en gek doen...Het eerste wat ik dan vaak hoor is...goh ik dacht dat ze altijd zo lui waren en niet kunnen lopen en veel dikker waren...
En als je dan vraagt waar ze dat van hebben...is het vaak van horen zeggen want iemand met een bull als hond kennen ze eigenlijk niet....
Groetjes, Tanja
Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015
Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015
Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
-
Brittly
- nieuw lid
Wij hebben een EB van 7 jaar. Ze weegt 24 kilo. Liep ruim 2 uur per dag. Kan zwemmen en duiken als de beste. Heeft op een enkele keer een bult tussen haar tenen of een ontstoken klier bij haar poeperd na nooit wat bijzonders gehad. Kortom het is een ontzettende lieve stoere super hond!
Toch als ik er over nu over denk hoe ze kunstmatig is verwekt en via een keizersnede is gehaald, tig keer per dag is aangelegd bij haar moeder omdat ze er anders niet bij kon om te drinken...het hoort niet een hond moet normaal verwekt kunnen worden en de teef moet gewoon normaal kunnen bevallen (op een uitzondering daargelate natuurlijk)
Ik ben soms echt bang als het zomer is dat ze in haar enthousiasme doodneer valt vanwege de hitte. Ik zie me nog staan langs de snelweg met vier flessen spa blauw omdat ik per ongeluk in de file terecht was gekomen...in een poging mijn hond te koelen.
Los van het feit dat het geweldige beesten zijn met een fantastisch karakter maar dat zijn vast wel veel meer honden die niet zo lichamelijk onnatuurlijk in elkaar zitten.
Toch als ik er over nu over denk hoe ze kunstmatig is verwekt en via een keizersnede is gehaald, tig keer per dag is aangelegd bij haar moeder omdat ze er anders niet bij kon om te drinken...het hoort niet een hond moet normaal verwekt kunnen worden en de teef moet gewoon normaal kunnen bevallen (op een uitzondering daargelate natuurlijk)
Ik ben soms echt bang als het zomer is dat ze in haar enthousiasme doodneer valt vanwege de hitte. Ik zie me nog staan langs de snelweg met vier flessen spa blauw omdat ik per ongeluk in de file terecht was gekomen...in een poging mijn hond te koelen.
Los van het feit dat het geweldige beesten zijn met een fantastisch karakter maar dat zijn vast wel veel meer honden die niet zo lichamelijk onnatuurlijk in elkaar zitten.
-
Brittly
- nieuw lid