Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

wat mag ik verwachten van de buren

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

vedim
Actief

wat mag ik verwachten van de buren

Ongelezen bericht door vedim »

mijn buren hebben een hond met verlatings angst. meneer en mevrouw werken allebei fulltime.
Afgelopen week heb ik geklaagt dat het blaffen en janken van de hond echt de spuigaten uitloopt. Zodra zij de deur dichttrekken begint de hond met blaffen en janken :jank: . Dit houd niet op tot ze weer thuis komen.
Afgelopen week zat ik ziek thuis en heb de hele week mogen genieten van het blafconcert aan de andere kant van de muur. :devil:
ik word er neurotisch van! :boos:
buuv geeft aan dat het hondje dit altijd al heeft gedaan .... dat doet ze nu eenmaal. ze is al 8 dus ik kan het haar niet afleren.
ik heb haar geadviseerd naar een trainer te gaan voor adviezen hoe dit af te leren. Maar daar wil de buuv niet van weten, dat kost geld en tijd ... dat heeft ze niet. :19: ( in hoeverre is dit mijn probleem??)

ik wil nu eigenlijk dat als ze weggaan dat ze de hond meenemen.
dan is het niet meer mijn probleem maar dat van hunzelf.
de wrange vruchten van hun eigen opvoeding, of het gebrek daaraan.

ben ik onredelijk, kan en mag je dat vragen van mensen?

vanaf januari ben ik enkele maanden fulltime thuis door medische omstandigheden, en verheug me niet erg op die periode, met deze vooruitzichten. :ugh:
hercujess

Ongelezen bericht door hercujess »

Of een blafband adviseren en als ze er geen werk van willen maken, zeggen dat je je genoodzaakt voelt om een klacht in te dienen (woningbouw, politie). Het is overlast.
Carma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie

Ongelezen bericht door Carma »

De buren zijn zeker verantwoordelijk voor de (over)last die hun hond aan derden bezorgd. Ik vindt haar houding helemaal raar: dat ze het niet meer zou kunnen afleren ed. Kennelijk wil deze mevrouw niets aan het probleem doen. Dit is niet alleen lullig voor jou (en eventuele andere buren?) maar zeker en vooral voor het hondje! Die voelt zich knap ellendig. Ik zou als gedupeerde graag willen zien dat zij ook wat ging doen aan het probleem en zo niet,...tsja dan moet je misschien toch voorzichtig kenbaar maken dat je andere maatregelen gaat treffen?! :19:

Veel succes ermee!
Afbeelding
tura
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door tura »

Ligt eraan hoelang jullie al buren zijn.... :wink: als je er al een aantal jaren naast woont en de hond doet het ook al die jaren, dan snap ik niet waarom je er niks eerder van gezged hebt...
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Echt belachelijk, die hond moet toch compleet over de zeik zijn?? :jank:
Zal vast lekker makkelijk zijn voor de buren, als ze thuiskomen is ze 'lekker moe', van al dat blaffen en janken. Arm beest.
En arme jij ook, het zullen je buren maar zijn :N:

Als ze totaal niet meewerken kan je inderdaad een klacht indienen, misschien dat ze na 1 (of 2) officiele waarschuwing(en) het wel serieus nemen?
Afbeelding
vedim
Actief

we wonen nu twee en half jaar naast deze mensen.
voorheen werkte ik fulltime. en de buuv parttime.
dus het wilde wel eens voorkomen dat ik de hond eens een keertje hoorde. deed ik niet moeilijk over, de buuv zal ook wel eens wat van ons horen, maar het word erger en erger !!!
Nu werk ik sinds enkele weken parttime, en vanaf januari werk ik enkele maanden niet.
maar de buuv werkt inmiddels enkele weken niet meer parttime maar fulltime ....
vedim
Actief

op zich hebben we altijd goed buren contact gehad, praatje over de heg , even helpen met klussen in de tuin over en weer, even oogje in t zijl houden als de dochter een halfuurtje alleen is ...
gewoon buren dingetjes zonder de deur bij elkaar plat te lopen.

ik vind het lastig ik wil geen ruzie krijgen met de buren.
maar ik wil ook niet hun probleem in mijn maag geschoven krijgen.
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

vedim schreef:ik vind het lastig ik wil geen ruzie krijgen met de buren.
maar ik wil ook niet hun probleem in mijn maag geschoven krijgen.
Beter een goede buur dan een verre vriend :wink:

Ik denk niet dat je kunt eisen dat ze de hond meenemen naar hun werk. Meestal kan dat gewoon niet. Natuurlijk kun je wel klachten indienen, maar daar wordt de relatie niet beter op natuurlijk.
Ik persoonlijk zou dus voorstellen om de hond onder mijn hoede te nemen als buuf moet werken (en ik thuis ben). Is een stukje leuker voor de hond ook. En of ik er nu 2 of 3 uit moet laten, dat maakt ook niets uit :19:
vedim
Actief

hun teef x lab retriever gaat goed met mijn hond. maar de JR met verlatings angst die keft , boedha kan niet tegen keffers...

hun honden in mijn huis wil ik niet. als de JR in mijn huis zit dan moet boedha een muilkorf om.
en hun honden zijn niet opgevoed, de lab retriver springt op de aanrecht als ze wat hoort bij de voordeur,
springt in de vensterbank om naar buiten te kijken, honden zitten rustig op de salontafel en prikken hun nagels in de bank...
prima dat het aan de andere kant van de muur allemaal mag ...
maar niet in mijn huis !!
Marion.

vedim schreef:hun teef x lab retriever gaat goed met mijn hond. maar de JR met verlatings angst die keft , boedha kan niet tegen keffers...

hun honden in mijn huis wil ik niet. als de JR in mijn huis zit dan moet boedha een muilkorf om.
en hun honden zijn niet opgevoed, de lab retriver springt op de aanrecht als ze wat hoort bij de voordeur,
springt in de vensterbank om naar buiten te kijken, honden zitten rustig op de salontafel en prikken hun nagels in de bank...
prima dat het aan de andere kant van de muur allemaal mag ...
maar niet in mijn huis !!
Dat snap ik heel goed, maar in een ander huis gelden echt andere regels. Dat weten de honden heel goed hoor. En de JR zal niet uit verlatingsangst gaan keffen, want hij is in gezelschap :wink:

Maar goed, dit is wat ik zou doen. Voornamelijk in het belang van de honden, maar ook mijn eigen gemoedsrust en de relatie met de buren :19:
vedim
Actief

dan is haar probleem nog steeds mijn probleem ....
mijn hond gemuilkorft, en als ik even naar de supermarkt moet .....mijn huis op stelten :neenee:
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

hercujess schreef:Of een blafband adviseren en als ze er geen werk van willen maken, zeggen dat je je genoodzaakt voelt om een klacht in te dienen (woningbouw, politie). Het is overlast.
Een hond met extreme verlatingsangst doe je geen blafband om die voelt zich rot en dat ga je dan ook nog eens afstraffen :denken: :roll:

Als ik jou was zou ik in een rustig gesprek gaan kijken wat de mogelijkheden zijn voor buuf zonder direct met een aanklacht te dreigen. Een advertentie in het locale sufferdje levert misschien een leuke betrokken oppas op :wink:
Marion.

vedim schreef:dan is haar probleem nog steeds mijn probleem ....
mijn hond gemuilkorft, en als ik even naar de supermarkt moet .....mijn huis op stelten :neenee:
Je hond hoeft niet gemuilkorfd als Russel niet keft omdat hij verlaten is. En als jij even naar de supermarkt moet, neem je desnoods een stel honden mee.

Ik zie het trouwens anders. Het is niet haar probleem, want ze heeft er geen last van. Het is jouw probleem, want JIJ hebt er last van.
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Lekker makkelijk voor haar, om het probleem thuis te laten, zelf hele dagen weg te gaan en dan ook nog te beweren dat ze geen tijd/geld heeft om een oplossing te vinden.
Waarom zou jij dan háár honden in huis moeten nemen? Je kunt het leed van de wereld echt niet op de schouders nemen. Ik zou eenmalig een goed gesprek met haar voeren, lost dat niets op, dan komt er een klacht bij de woningbouw wegens geluidsoverlast.
Jij hebt net zo goed het recht om rustig en fijn te wonen als zij.
vedim
Actief

tineke schreef:
hercujess schreef:Of een blafband adviseren en als ze er geen werk van willen maken, zeggen dat je je genoodzaakt voelt om een klacht in te dienen (woningbouw, politie). Het is overlast.
Een hond met extreme verlatingsangst doe je geen blafband om die voelt zich rot en dat ga je dan ook nog eens afstraffen :denken: :roll:

Als ik jou was zou ik in een rustig gesprek gaan kijken wat de mogelijkheden zijn voor buuf zonder direct met een aanklacht te dreigen. Een advertentie in het locale sufferdje levert misschien een leuke betrokken oppas op :wink:
ik heb met haar gesproken, maar trainen kost tijd en geld , dat wilt / heeft ze niet.

ik begrijp ook niet waarom deze mensen honden hebben. :19:
ik heb het echt geprobeert om ze aan te sporen om de honden in iedergeval één keer per dag uit te laten ... mijn reserve halsband gegeven, de splitlijn geleend, lederen ME lijn uitgeleend
mijn hond gemuilkorft en samen gaan lopen ... maar alle moeite ten spijt ...
ik zie ze nooit in het parkje achter het huis. druk druk druk .....

herplaatsen vind de buuv zielig, maar een hond met verlatingsangst hele dagen alleen laten .... dat is dan weer geen probleem...

de buurman aan de andere kant van mij, vroeg laatst aan mijn partner waarom onze hond zo blaft overdag. vedimman zei dat als hij dat al doet, dat hij dat niet kan horen, overdag als wij werken is de hond bij vedim-mamma.....

ik denk niet dat de buuv er echt een probleem inziet, het huilen janken en blaffen hoort ze niet als ze weg is ....
dus als ze nou standaard haar hond meeneemt .... dan is het wel haar probleem en gaat er eens een helder licht branden in de bovenkamer.
Marion.

Lemuria schreef:Waarom zou jij dan háár honden in huis moeten nemen? Je kunt het leed van de wereld echt niet op de schouders nemen. Ik zou eenmalig een goed gesprek met haar voeren, lost dat niets op, dan komt er een klacht bij de woningbouw wegens geluidsoverlast.
Begrijp me goed, dit is wat IK zou voorstellen. Daarmee neem ik niet het leed van de wereld op mijn schouders, daarmee neem ik het leed van mijn buurhondjes op mijn schouders.
Klachten indienen kan ook hoor, maar daar los je zo weinig mee op. Erover in gesprek gaan zonder derden is veel helderder, en vaak constructiever. En als het mijn buren betrof, dan ging ik daar dus voor.
vedim
Actief

Marion. schreef:
vedim schreef:dan is haar probleem nog steeds mijn probleem ....
Je hond hoeft niet gemuilkorfd als Russel niet keft omdat hij verlaten is. En als jij even naar de supermarkt moet, neem je desnoods een stel honden mee.

Ik zie het trouwens anders. Het is niet haar probleem, want ze heeft er geen last van. Het is jouw probleem, want JIJ hebt er last van.
het is haar hond waar ik last van heb. praktisch gezien is het gewoon niet haalbaar.
ik heb veel ziekenhuis onderzoeken de komende periode... meerdere malen per week. Dan ben ik geregeld een aantal uur van huis. dan kan ik ook geen hond meenemen. en als mijn vertrektijden niet matchen met die van de buuv luister ik nog de hele dag een blafconcert.
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Marion. schreef:Begrijp me goed, dit is wat IK zou voorstellen. Daarmee neem ik niet het leed van de wereld op mijn schouders, daarmee neem ik het leed van mijn buurhondjes op mijn schouders.
Klachten indienen kan ook hoor, maar daar los je zo weinig mee op. Erover in gesprek gaan zonder derden is veel helderder, en vaak constructiever. En als het mijn buren betrof, dan ging ik daar dus voor.
Ja ik begrijp het hoor, maar als zij met dr ziekenhuisbezoek zit en binnekort maanden thuis zit, dan houdt het ergens op. Ze heeft er al genoeg aan gedaan om een oplossing aan te dragen, vind ik :wink:.
Stel dat het hier ging om een hond die altijd losloopt en willekeurig andere honden bijt (stel!). Die hond loopt nooit een schrammetje op maar heeft wel andere honden verwond/gedood. Is dat dan ook niet het probleem van de eigenaar omdat haar hond nooit iets mankeert?
Háár hond, háár verantwoordelijkheid. Als ik een hond had die de hele dag door alles bij elkaar blafte zou ik me toch aardig aso voelen als ik daar de buren mee opzadelde en er niets aan deed :N: .
antoinette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door antoinette »

Ik vind het altijd enorm uitmaken hoe er gereageerd word. Je spreekt de buren aan op het probleem, doen ze niks en proberen ze niks ben ik er heel snel klaar mee. Dan is m'n volgende telefoontje naar de woningbouw of de politie. Heb ik het idee dat ze het probleem proberen aan te pakken ben ik een stuk tolleranter. Misschien moet je ze richting dagopvang sturen? Soms heb je dat partikulier maar soms bieden asiels deze service ook.
Marion.

Lemuria schreef:Stel dat het hier ging om een hond die altijd losloopt en willekeurig andere honden bijt (stel!). Die hond loopt nooit een schrammetje op maar heeft wel andere honden verwond/gedood. Is dat dan ook niet het probleem van de eigenaar omdat haar hond nooit iets mankeert?
Háár hond, háár verantwoordelijkheid. Als ik een hond had die de hele dag door alles bij elkaar blafte zou ik me toch aardig aso voelen als ik daar de buren mee opzadelde en er niets aan deed :N: .
Buiten het feit over hoe IK me hierover zou voelen (dat moge duidelijk zijn, hoop ik), is het sec dus wel het probleem van de bazen van de gebeten honden. Want hún hondje wordt gebeten :19:

Hierachter hebben ze dus een Kangal. En die blaft de hele buurt bij elkaar als wij langs lopen. Gisterenavond was hij - we waren inmiddels al 10 minuten thuis - nog aan het blaffen. Hij breekt ook wel eens uit, en heeft al menig hond hier te pakken gehad.
Maar wat voor probleem heeft de eigenaar? Geen toch? Zijn hond is nog heel, en blijkbaar kan hij goed tegen het geblaf van zijn hond :19:
vedim
Actief

ik heb geen zin om direct WBV of politie te bellen.
heb ook aangeboden om mee te zoeken naar een oplossing ...
naar een honden training, heb ik voorgesteld maar dat zien ze niet zitten, dat kost tijd en geld.
dagopvang kost ook geld dus ik denk niet dat ze dat gaan doen.

als ik nou het idee heb dat ze er echt wat aan willen doen wil ik best me geduldig opstellen. tot op dusverre...
maar hoeveel inzet kun je verwachten van mensen die niet eens de tijd nemen of maken om hun hond uit te laten....

buuv neemt het wel serieus, ze doet nu de JR in de schuur schuur zit aan huis vast dus ik hoor hem nog steeds....
dus ik wil eigenlijk dat ze hem gewoon meeneemt ... of herplaatst.
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Suzanne
Laatst gewijzigd door ~Suzanne~ op 19 jul 2008 22:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

vedim schreef:ik heb geen zin om direct WBV of politie te bellen.
heb ook aangeboden om mee te zoeken naar een oplossing ...
naar een honden training, heb ik voorgesteld maar dat zien ze niet zitten, dat kost tijd en geld.
dagopvang kost ook geld dus ik denk niet dat ze dat gaan doen.

als ik nou het idee heb dat ze er echt wat aan willen doen wil ik best me geduldig opstellen. tot op dusverre...
maar hoeveel inzet kun je verwachten van mensen die niet eens de tijd nemen of maken om hun hond uit te laten....

buuv neemt het wel serieus, ze doet nu de JR in de schuur schuur zit aan huis vast dus ik hoor hem nog steeds....
dus ik wil eigenlijk dat ze hem gewoon meeneemt ... of herplaatst.
Zou het probleem opgelost zijn door hem te herplaatsen :19: En ze doet hem al in de schuur,wat wil je nog meer :denken: ..........zet je radio wat harder of haal dat beestje in huis ......ik krijg het gevoel dat jij buuf een mes op haar keel zet.
Afbeelding
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Ik snap niet dat ze geen geld hebben als beiden fulltime werken, maar okay dat zal wel slecht met geld kunnen omgaan zijn. Het is hun probleem en ik zou wel gaan klagen bij de woningbouw of politie. Ik zou de buren zeker eerst voorstellen een ander huis voor dit hondje te zoeken of anders ga ik klagen. Zou ook best actief op zoek voor ze willen gaan (komen ze er weer gemakkelijk vanaf). Vind het veel te zielig voor het beestje, daar zou ik het ook op gooien in eerste instantie: waarom zoeken jullie geen goed nieuw huis bij mensen die wel thuis zijn, dit is geen doen voor het beestje, ik wil wel helpen met het zoeken naar een goed huis. Zijn ze daar niet ontvankelijk voor, dan ging ik gelijk klagen.

Geen haar op mijn hoofd dat erover piekerde in het gejank te gaan zitten, het zou me door merg en been gaan, geen moment rust zou ik hebben thuis, dat verstoort je woongenot en alle gemoedsrust als je weet dat een hondje heel ongelukkig zit te zijn zonder vbesef van tijd wanneer de baasjes terugkomen. Ik begrijp het ook niet zo goed. Is het de laatste tijd erger geworden? Want als je eerst wel eens thuis was en je hoorde af en toe wat, is dat natuurlijk niet de hele dag janken en piepen. Vraag me dus ook af waarom je eerder niks gedaan hebt, ik vind het zielig zo'n hondje, kan toch niet.

Hoe zit het eigenlijk met de andere buren, of zijn die doof?

Anne
vedim
Actief

vedim schreef:we wonen nu twee en half jaar naast deze mensen.
voorheen werkte ik fulltime. en de buuv parttime.
dus het wilde wel eens voorkomen dat ik de hond eens een keertje hoorde. deed ik niet moeilijk over, de buuv zal ook wel eens wat van ons horen, maar het word erger en erger !!!
Nu werk ik sinds enkele weken parttime, en vanaf januari werk ik enkele maanden niet.
maar de buuv werkt inmiddels enkele weken niet meer parttime maar fulltime ..
..
daarom heb ik niet eerder geklaagd. ...
het is immer een give and take ... je hoort altijd wel eens wat van elkaar ...

het is overgens niet zo dat ik direct "op hoge poten" naar de buren ben gegaan. ik heb altijd een goed normaal buren contact met hen gehad en wens dat graag te behouden.
maar als de oplossing voor haar de hond in de schuur doen is... dan weet ik het ook niet meer hoor.
allerlei andere oplossingen kosten tijd en of geld ... dat wil ze niet investeren in de hond.
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Nee, hier ben ik het absoluut niet mee eens...
net wat Tineke al zegt...
Een hond met verlatigsangst heeft een serieus probleem, die hang je geen blafband om, tenzij je hem de vernieling in wilt helpen.
Met Rimpel hebben we gewoon van alles geprobeerd en uiteiondelijk waren er een paar dingen die goed hielpen..het is een kwestie van uitvogelen en dat kost tijd.

Als er de mgelijkheid was, nam ik dehond ook in huis want ik zou dit echt vreselijk vinden!
Pepie
Zeer actief

Nanna schreef:
Pepie schreef: En ze doet hem al in de schuur,wat wil je nog meer....ik krijg het gevoel dat jij buuf een mes op haar keel zet.
Ja, dát is een fijne oplossing: de hond maar 9 uur per dag in de schuur laten gillen :19:
Van mij kreeg die buuf wel meer op haar strot dan alleen een mes. :evil:
Ik bedoel dat buuf haar hond in de schuur doet,onder druk van de buuf die opeens meer thuis is...........en haar hond hoort blaffen :wink:
Afbeelding
Pepie
Zeer actief

Nanna schreef:
Pepie schreef:
Nanna schreef:
Pepie schreef: En ze doet hem al in de schuur,wat wil je nog meer....ik krijg het gevoel dat jij buuf een mes op haar keel zet.
Ja, dát is een fijne oplossing: de hond maar 9 uur per dag in de schuur laten gillen :19:
Van mij kreeg die buuf wel meer op haar strot dan alleen een mes. :evil:
Ik bedoel dat buuf haar hond in de schuur doet,onder druk van de buuf die opeens meer thuis is...........en haar hond hoort blaffen :wink:
Maar wat bedoel je dan met "wat wil je nog meer"?
Ik vind een hond die lijdt aan verlatingsangst maar in de schuur donderen niet echt een elegante oplossing.
Misschien had ik daar een :roll: tussen moeten zetten...............
Afbeelding
Pepie
Zeer actief

Wat mij mateloos irriteert is dat er gezegd word.......dan hoor ik hem nog....dan denk ik wat wil je nog meer dan......Ik zeg het weer rot geloof ik. :denken:
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

ik heb gehoord van iemand op een ander forum, die hetzelfde probleem had,dat ze maar is gaan verhuizen,
de woning bouw, de politie, deden er eigenlijk niets aan, en nu wacht ze op een ander huis :19:
ik denk dat je een heel vervelend probleem hebt, maar zie het droevig in voor je :19:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”