Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Chione schreef:Ook las ik ergens over mensen met Pitbullachtigen die geen wens hadden om te speuren met hun honden, maar alleen pakwerk wouden doen. Ik ken die mensen verder niet, maar waarom zou men niet het 1 wel leuk kunnen vinden en het ander niet? Ik zou bv, pakwerk wel leuk kunnen vinden en speuren helemaal niet. Lijkt mij niet dat dit dan meteen betekent dat je snode gedachten hebt bij het trainen. ( algemeen genomen ).
dan heb je pech, een IPO programma bestaat uit 3 onderdelen of je dat leuk vind of niet. Ik vind speuren ook het minst leuke onderdeel... maar dat wil niet zeggen dat ik het dan ook maar niet doe, het is wel een onderdeel waar de hond heel zelfstandig moet werken dus daar komt zeker de kwaliteit van de hond tot uiting....
Op een vorige vereniging kwam er een iemand met een Anatolische herder en die mogen officieel IPO doen, al snel bleek dat hij alleen voor het bijtwerk kwam de rest vond hij niet interessant en was ook niet bereid daar moeite voor te doen, jammer dan... dan kun je vertrekken...
Ik ben niet zo bekend met IPO. Als het 1 geheel pakket is, is het idd wel logisch dat men dan ook alles moet doen en niet alleen pakwerk.
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~
Wij hebben op een blauwe maandag ook pakwerk & speuren gedaan met onze Bullmastiff. Zij luisterde verder al goed naar commando's, maar kon absoluut niet opgefokt worden om achter een mouw o.i.d. aan te gaan. Ze wouden haar toen een prikketting omdoen en ze probeerden haar herhaaldelijk op te fokken door met een soort zweep te gaan slaan. We zijn er toen mee gestopt, want volgens mij ga je er dan alleen agressie in stampen.
Nou zie ik dat wel vaker bij de clubs in de buurt die deze disipline doen. Veel geschreeuw, slaan/trappen van de hond, prikkettingen/slipkettingen etc. Is dit normaal binnen deze tact van sport, want ik vind het persoonlijk bijzonder agressief en volgens mij bouw je helemaal geen goede band met je hond op, anders dat de hond bang voor jouw is.
sirene schreef:Misschien omdat ze na elk antwoord weer een bak kritiek over zich heen krijgt ?
Ik geloof niet dat ik nog zin had om te antwoorden als ik deze foto's geplaatst had.
Thanks Sonja, jij begrijpt het.
ik heb mijn redenen om mijn hond te leren burgerbijten.
Ik ben niemand verantwoording schuldig.
lekker wereldje bevind je je dan in...... dat je hond het voor je mag opknappen en hij daardoor straks onder de zoden ligt
Nee we gaan staan juichen omdat een simpele burger een hond als wapen gaat gebruiken met als resultaat dat er dadelijk maar eentje de dupe is, de hond. En dat omdat die simpele burger te laf is om haar eigen zaakjes op te knappen.
nogmaals mijn hond, mijn verantwoording.
Nee wij staan te juichen dat je nog meer honden hierheen brengt, terwijl de asiels hier vol zitten..
en zo kunnen we bezig blijven......
sirene schreef:Misschien omdat ze na elk antwoord weer een bak kritiek over zich heen krijgt ?
Ik geloof niet dat ik nog zin had om te antwoorden als ik deze foto's geplaatst had.
Nee ben je ook niet, maar je geeft wel de indruk dat er heel wat te halen valt bij je of er is iets anders.
Maar dat je het op internet zet verbaasd me wel, als er iets gebeurt ben je de lul en je honden ook.
Kan je niet beter gewoon een goeie waakhond aanschaffen
estelle schreef:
Soms is het idd lastig ergens binnen te komen maar zolang je je maar actief opsteld en altijd aanwezig bent is er vaak geen probleem.
Wij als club knappen bijv. echt af op nieuwe mensen die na 3x zondagochtend vroeg speuren al beginnen met 'het is wel erg vroeg hoor, weet niet of ik volgende week ook kom of een keer oversla' ..tsja dan zeggen wij ook gelijk dat het dan misschien niks is voor ze.
Gewoon eens langs gaan, eerst eens kijken, uitleggen wat je wilt e.d. Dan zie je snel genoeg hoe ze reageren en of ze openstaan voor wat jij wilt.
Zo kwam ik dus bij een club weg waar ze behoorlijk hardhandig met hun honden omgingen en mijn manier van trainen niet gewaardeerd werd. Op mijn huidige club heb ik dat gelijk aangegeven en ook gekeken of er uberhaupt iemand was die mij kon helpen mijn hond zo positief mogelijk af te richten.
Op zondag speuren kan hier niet hé.
Ik woon in Zeeland
Nee maar je hebt gelijk, ik moet er gewoon eens gaan kijken.
wij speuren altijd op zondag in zeeland (tholen is toch ook zeeland???)
Tholen is ook zeeland
Speur je in het plaatsje Tholen of ergens op het eiland Tholen
Chione schreef:Ook las ik ergens over mensen met Pitbullachtigen die geen wens hadden om te speuren met hun honden, maar alleen pakwerk wouden doen. Ik ken die mensen verder niet, maar waarom zou men niet het 1 wel leuk kunnen vinden en het ander niet? Ik zou bv, pakwerk wel leuk kunnen vinden en speuren helemaal niet. Lijkt mij niet dat dit dan meteen betekent dat je snode gedachten hebt bij het trainen. ( algemeen genomen ).
dan heb je pech, een IPO programma bestaat uit 3 onderdelen of je dat leuk vind of niet. Ik vind speuren ook het minst leuke onderdeel... maar dat wil niet zeggen dat ik het dan ook maar niet doe, het is wel een onderdeel waar de hond heel zelfstandig moet werken dus daar komt zeker de kwaliteit van de hond tot uiting....
Op een vorige vereniging kwam er een iemand met een Anatolische herder en die mogen officieel IPO doen, al snel bleek dat hij alleen voor het bijtwerk kwam de rest vond hij niet interessant en was ook niet bereid daar moeite voor te doen, jammer dan... dan kun je vertrekken...
Ik ben niet zo bekend met IPO. Als het 1 geheel pakket is, is het idd wel logisch dat men dan ook alles moet doen en niet alleen pakwerk.
ik las je vorige reactie idd. ja dus, geheel programma...
Wytske schreef:Wij hebben op een blauwe maandag ook pakwerk & speuren gedaan met onze Bullmastiff. Zij luisterde verder al goed naar commando's, maar kon absoluut niet opgefokt worden om achter een mouw o.i.d. aan te gaan. Ze wouden haar toen een prikketting omdoen en ze probeerden haar herhaaldelijk op te fokken door met een soort zweep te gaan slaan. We zijn er toen mee gestopt, want volgens mij ga je er dan alleen agressie in stampen.
Nou zie ik dat wel vaker bij de clubs in de buurt die deze disipline doen. Veel geschreeuw, slaan/trappen van de hond, prikkettingen/slipkettingen etc. Is dit normaal binnen deze tact van sport, want ik vind het persoonlijk bijzonder agressief en volgens mij bouw je helemaal geen goede band met je hond op, anders dat de hond bang voor jouw is.
slipketting, prikband of TT is niet bij voorbaat slecht, het ligt eraan hoe het gebruikt wordt. En zwepen kan idd. een hond helpen om (beter) te gaan bijten. Is niets slechts aan, is gewoon om op te fokken, dat gebeurd sowieso met opbouw van jonge honden, opfokken....
Schreeuwen doet de pakwerker en dat moet idd.
Jeanet Stehouwer schreef:
lekker wereldje bevind je je dan in...... dat je hond het voor je mag opknappen en hij daardoor straks onder de zoden ligt
Nee we gaan staan juichen omdat een simpele burger een hond als wapen gaat gebruiken met als resultaat dat er dadelijk maar eentje de dupe is, de hond. En dat omdat die simpele burger te laf is om haar eigen zaakjes op te knappen.
Nee wij staan te juichen dat je nog meer honden hierheen brengt, terwijl de asiels hier vol zitten..
slaat kant nog wal natuurlijk.... deze opmerking...
waarom neem je niet gewoon een ras die dit gedrag van nature heeft zoals een mechel of duitser?
malinois schreef:
waarom neem je niet gewoon een ras die dit gedrag van nature heeft zoals een mechel of duitser?
Mijn mecheltje komt eraan! dus ik kom je misschien nog wel een x tegen, dat lijkt mij helemaal leuk...
en mijn opmerking is helemaal goed, mijn honden zijn mijn verantwoording.
Addy schreef:
Mijn mecheltje komt eraan! dus ik kom je misschien nog wel een x tegen, dat lijkt mij helemaal leuk...
nou moet je me dan eens vertellen wat de overeenkomst is tussen een aangeleerde burgerbijter en een buitenlandse asielhond
malinois schreef:slipketting, prikband of TT is niet bij voorbaat slecht, het ligt eraan hoe het gebruikt wordt. En zwepen kan idd. een hond helpen om (beter) te gaan bijten. Is niets slechts aan, is gewoon om op te fokken, dat gebeurd sowieso met opbouw van jonge honden, opfokken....
Schreeuwen doet de pakwerker en dat moet idd.
nou moet je me dan eens vertellen wat de overeenkomst is tussen een aangeleerde burgerbijter en een buitenlandse asielhond
er is geen overeenkomst, maar mensen kunnen zich beter met hun eigen zaakjes bemoeien.
Jeanet Stehouwer schreef:nou, dit was het dan,ik vind het saai worden,
heb je wat nuttigs te melden, dan kan je mij bellen.
mens wat heb jij toch met op bezoek komen en bellen
Maak zelf wel uit met wie ik kontakt heb en dat is alleen maar met mensen die ik kilometers hoger inschat dan jij met je agressieve hondengedoe
Jeanet Stehouwer schreef:nou, dit was het dan,ik vind het saai worden,
heb je wat nuttigs te melden, dan kan je mij bellen.
mens wat heb jij toch met op bezoek komen en bellen
Maak zelf wel uit met wie ik kontakt heb en dat is alleen maar met mensen die ik kilometers hoger inschat dan jij met je agressieve hondengedoe
kan het even niet laten
wat ik ermee heb? Dat noemen wij gastvrij zijn
Even voor de duidelijkheid: mensen die wat te zeggen hebben kunnen bellen en op bezoek komen. daar val jij zowiezo buiten..
je verveelt me nu al.
en nogmaals,
eerst mijn honden kennen voordat er , daarna praten over agressie
maar nou nog een keer de vraag? Waar doe je dit met je hond? Het is dus geen programma (wat ik van anderen moet horen omdat je er zelf niet op kunt antwoorden blijkbaar), is dit programma bij iedere jan l*l die dit geeft dus ook anders of zit er lijn in? Waarom plaats je dit onder hondensport en niet onder africhting?
malinois schreef:maar nou nog een keer de vraag? Waar doe je dit met je hond? Het is dus geen programma (wat ik van anderen moet horen omdat je er zelf niet op kunt antwoorden blijkbaar), is dit programma bij iedere jan l*l die dit geeft dus ook anders of zit er lijn in? Waarom plaats je dit onder hondensport en niet onder africhting?
misschien valt het wel onder geen van beiden en dan wordt het moeilijk antwoord geven
Ik had ook het gevoel dat je dit met een zeker sarcasme schreef.
Je wilt toch niet zeggen dat je echt op de HH over wilt gaan.
Heeft in ieder geval ook streepjes en wil bijten.