Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
wat mag ik verwachten van de buren
Moderator: moderatorteam
-
omafia
Is het geen optie het hondje bij je te nemen als je thuis bent, ik heb dat toen aan geboden bij mijn benedenburen met een tekkel die het huis afbrak, dus er heen geweest en uitgelegd dat je van dat geblaf en gejank gek word, ik was de enige die klaagde zei die knul, maar er is wel geklaagd bij de huisbaas en de politie na een poosje, het hondje hoefde niet bij mij ze hebben hem een blafband gegeven en dat vind ik nou echt lullig,
-
hercujess
Of een uitlaatservice opperen?antoinette schreef:Ik vind het altijd enorm uitmaken hoe er gereageerd word. Je spreekt de buren aan op het probleem, doen ze niks en proberen ze niks ben ik er heel snel klaar mee. Dan is m'n volgende telefoontje naar de woningbouw of de politie. Heb ik het idee dat ze het probleem proberen aan te pakken ben ik een stuk tolleranter. Misschien moet je ze richting dagopvang sturen? Soms heb je dat partikulier maar soms bieden asiels deze service ook.
Hoezeer ik ook snap dat je geen ruzie wil, haar probleem is nu ook het jouwe aan het worden. Bij mij zijn het de kinderen van de buurvrouw die me midden in de nacht of om zes uur 's ochtends wakker houden. Ik heb het een paar keer voorzichtig aangekaart, maar nu bijna twee jaar verder is het nog niet minder. Toen heb ik haar een keer flink de waarheid gezegd en kreeg ik een beetje hetzelfde te horen 'ik kan er niks aan doen'
Het is dat ik toch ga verhuizen, maar anders had ik ook al een klacht ingediend bij de woningbouw en/of de politie. Ik zou wel eens willen weten hoe tolerant je buuf zou zijn als jij 's avonds om elf uur gaat boren of elk weekend feestjes loopt te geven, etc.
- Jacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): retrievers
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
ik vind het moeilijk,
aan de ene kant als je door blijft gaan wordt de hond waarschijnlijk de dupe. (straks zijn ze echt zo stom om een blafband om te doen met stroom) Als een buurvrouw tegen mij zou zeggen, herplaats je hond zou ik trouwens pislink worden. Aan de andere kant kan dit je leven behoorlijk verzuren als je altijd een jankende hond naast je hebt. Ik zou het emotioneel ook rot vinden (arme hond).
ik zou in ieder geval buurvrouw bij mij thuis uitnodigen zodat ze zelf kan horen wat je bedoelt, misschien kan je samen al brainstormend tot een oplossing komen
aan de ene kant als je door blijft gaan wordt de hond waarschijnlijk de dupe. (straks zijn ze echt zo stom om een blafband om te doen met stroom) Als een buurvrouw tegen mij zou zeggen, herplaats je hond zou ik trouwens pislink worden. Aan de andere kant kan dit je leven behoorlijk verzuren als je altijd een jankende hond naast je hebt. Ik zou het emotioneel ook rot vinden (arme hond).
ik zou in ieder geval buurvrouw bij mij thuis uitnodigen zodat ze zelf kan horen wat je bedoelt, misschien kan je samen al brainstormend tot een oplossing komen

Odin 2001-2013
Ivan 2001
- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
- Aantal honden: 0
-
Golden Stanley
Vind de schuur met zo'n hond al helemaal geen oplossing.Pepie schreef:Zou het probleem opgelost zijn door hem te herplaatsenvedim schreef:ik heb geen zin om direct WBV of politie te bellen.
heb ook aangeboden om mee te zoeken naar een oplossing ...
naar een honden training, heb ik voorgesteld maar dat zien ze niet zitten, dat kost tijd en geld.
dagopvang kost ook geld dus ik denk niet dat ze dat gaan doen.
als ik nou het idee heb dat ze er echt wat aan willen doen wil ik best me geduldig opstellen. tot op dusverre...
maar hoeveel inzet kun je verwachten van mensen die niet eens de tijd nemen of maken om hun hond uit te laten....
buuv neemt het wel serieus, ze doet nu de JR in de schuur schuur zit aan huis vast dus ik hoor hem nog steeds....
dus ik wil eigenlijk dat ze hem gewoon meeneemt ... of herplaatst.En ze doet hem al in de schuur,wat wil je nog meer
..........zet je radio wat harder of haal dat beestje in huis ......ik krijg het gevoel dat jij buuf een mes op haar keel zet.
Snap dat niet, fulltime werken en te beroerd wat met die hond te ondernemen. Vind je het gek dat dit diertje dergelijk gedrag vertoont. Herplaatsen zou ik op aandringen, desnoods dreigen met politie en dierenbescherming. Dan maar geen goede buur..........alsof dit hondje zo'n fijn leventje heeft zo met al die stress dag in dag uit.
-
hercujess
-
Golden Stanley
Zo'n 'schuurhond' heeft mijn vriendin om die reden ook een tijd lang onder haar hoede genomen trouwens. Een choc labrador van nog geen jaar in hele slechte conditie. Ging zeker 5 dagen per week mee op onze uitjes, beestje wist niet dat er nog een wereld naast die schuur was. Zo fantastisch vond ze het. Uiteindelijk heeft mijn vriendin hen zover gekregen dat de hond is herplaatst. Zit nu bij mensen die dicht bij de bossen wonen en waarvan de vrouw veel thuis is.
- vedim
- Actief
andere buren hebben ook haar laten weten dat de hond continue blaft bij hun afwezigheid.Pepie schreef:Zeggen andere buren dit nou ook tegen haar,of lees ik daar overheen
de buren hebben een hoekwoning dus ik ben de enige die direct aan hun woning verbonden zit.
maar de buren aan de andere kant van mij horen het ook ... die meende dat het mijn hond was.
- vedim
- Actief
ik ga een lijstje maken met te bespreken opties
- dagopvang
- gedragstraining
- gedragstraining in combinatie met antidepressiva ( schijnt heel effectief te zijn)
- hond meenemen bij verlaten van de woning
- hond herplaatsen bij mensen met meer tijd voor deze JR.
Dan nodig ik de buren bij mij uit dan kunnen we samen eens horen hoe het doorklinkt.
en samen kijken welke optie(s) mogelijk zijn.
- dagopvang
- gedragstraining
- gedragstraining in combinatie met antidepressiva ( schijnt heel effectief te zijn)
Dan nodig ik de buren bij mij uit dan kunnen we samen eens horen hoe het doorklinkt.
- Pepie
- Zeer actief
En dat betwijfel ik dus ,als zo beestje al 8 jaar lang blaft en huilt ,dan hadden er toch wel meer mensen geklaagd......Golden Stanley schreef:Vind de schuur met zo'n hond al helemaal geen oplossing.Pepie schreef:Zou het probleem opgelost zijn door hem te herplaatsenvedim schreef:ik heb geen zin om direct WBV of politie te bellen.
naar een honden training, heb ik voorgesteld maar dat zien ze niet zitten, dat kost tijd en geld.
als ik nou het idee heb dat ze er echt wat aan willen doen wil ik best me geduldig opstellen. tot op dusverre...
maar hoeveel inzet kun je verwachten van mensen die niet eens de tijd nemen of maken om hun hond uit te laten....
buuv neemt het wel serieus, ze doet nu de JR in de schuur schuur zit aan huis vast dus ik hoor hem nog steeds....
dus ik wil eigenlijk dat ze hem gewoon meeneemt ... of herplaatst.En ze doet hem al in de schuur,wat wil je nog meer
..........zet je radio wat harder of haal dat beestje in huis ......ik krijg het gevoel dat jij buuf een mes op haar keel zet.
Snap dat niet, fulltime werken en te beroerd wat met die hond te ondernemen. Vind je het gek dat dit diertje dergelijk gedrag vertoont. Herplaatsen zou ik op aandringen, desnoods dreigen met politie en dierenbescherming. Dan maar geen goede buur..........alsof dit hondje zo'n fijn leventje heeft zo met al die stress dag in dag uit.

- Pepie
- Zeer actief
Ik zou die opties achterwegen latenvedim schreef:ik ga een lijstje maken met te bespreken opties
- dagopvang
- gedragstraining

- vedim
- Actief
ik vind het jammer dat je het zo zwart wit ziet.Pepie schreef: En dat betwijfel ik dus ,als zo beestje al 8 jaar lang blaft en huilt ,dan hadden er toch wel meer mensen geklaagd......Zij zegt er wat van omdat ze vaker thuis is dus meer hoor en buuf zet hondje in de schuur,volgens mij uit noodzaak zodat zij niks meer zegt.........Want anders herplaats ze hem maar.....buuf is bang dat haar hond word afgepakt
Zo zie ik het van afstand
het hondje heeft inderdaad verlatingsangst en blaft waarneer hij alleen gelaten word.
Ze heeft dit door de jaren heen van verschillende buren te horen gekregen.
Het is niet alleen dat ik toevallig meer thuis ben.
Alsook dat zij sinds kort over dag fulltime werkt sinds een maand of drie.
daarvoor werkte ze in de avond uren dus was zij overdag thuis en hij 's avonds. en was het hondje incidenteel af en toe alleen thuis.
ik heb haar gedragstraining voorgesteld, maar daar heeft ze geen tijd voor, haar hond uitlaten heeft ze ook geen tijd voor.....
- vedim
- Actief
pepie wat denk jij dan dat ik moet doen?Pepie schreef:Ik zou die opties achterwegen latenvedim schreef:ik ga een lijstje maken met te bespreken opties
- dagopvang
- gedragstraining
en samen kijken welke optie(s) mogelijk zijn.Zie al dat een buuf zegt dat mijn hond aan de antidepressiva moet.........slik ze lekker zelf zou ik zeggen
ik wil mijn best doen om tot een schappelijke oplossing te komen maar met jou input kan ik tot nog toe niet zoveel...
- Jacky
- Zeer actief
- Contacteer:
kon je wel eens gelijk in hebben. Als je aankomt met wat voor trainingen ze dan maar moet volgenPepie schreef:En dat betwijfel ik dus ,als zo beestje al 8 jaar lang blaft en huilt ,dan hadden er toch wel meer mensen geklaagd......Golden Stanley schreef:Vind de schuur met zo'n hond al helemaal geen oplossing.Pepie schreef:Zou het probleem opgelost zijn door hem te herplaatsenvedim schreef:ik heb geen zin om direct WBV of politie te bellen.
Snap dat niet, fulltime werken en te beroerd wat met die hond te ondernemen. Vind je het gek dat dit diertje dergelijk gedrag vertoont. Herplaatsen zou ik op aandringen, desnoods dreigen met politie en dierenbescherming. Dan maar geen goede buur..........alsof dit hondje zo'n fijn leventje heeft zo met al die stress dag in dag uit.Zij zegt er wat van omdat ze vaker thuis is dus meer hoor en buuf zet hondje in de schuur,volgens mij uit noodzaak zodat zij niks meer zegt.........Want anders herplaats ze hem maar.....buuf is bang dat haar hond word afgepakt
Misschien weet ze het drommels goed, maar kan ze geen kant op en wil ze absoluut haar hondje niet kwijt..Niet overal kan je je hond mee naar toenemen (werk).
ik blijf het erg lastig vinden, voor beide kanten.

Odin 2001-2013
Ivan 2001
-
Golden Stanley
Maar dat kan ik me heel goed voorstellen van die buuf. Dus ze ziet de TS misschien nu als een bedreiging of als een bemoeial. Logisch, maar ik kan behoorlijk pissig worden van zo'n simpele redenering dat die hond het niet nodig heeft om net als andere honden te genieten van het hondzijn. Als ik dit mijn honden moet aandoen, dan hebben die beesten geen leven, toch?Pepie schreef:En dat betwijfel ik dus ,als zo beestje al 8 jaar lang blaft en huilt ,dan hadden er toch wel meer mensen geklaagd......Golden Stanley schreef:Vind de schuur met zo'n hond al helemaal geen oplossing.Pepie schreef:Zou het probleem opgelost zijn door hem te herplaatsenvedim schreef:ik heb geen zin om direct WBV of politie te bellen.
Snap dat niet, fulltime werken en te beroerd wat met die hond te ondernemen. Vind je het gek dat dit diertje dergelijk gedrag vertoont. Herplaatsen zou ik op aandringen, desnoods dreigen met politie en dierenbescherming. Dan maar geen goede buur..........alsof dit hondje zo'n fijn leventje heeft zo met al die stress dag in dag uit.Zij zegt er wat van omdat ze vaker thuis is dus meer hoor en buuf zet hondje in de schuur,volgens mij uit noodzaak zodat zij niks meer zegt.........Want anders herplaats ze hem maar.....buuf is bang dat haar hond word afgepakt
Ik heb ook een verlatingsangst hond gehad. Dat beestje was echt verknipt zijn laatste jaar, maar no way dat hij alleen thuis bleef, omdat ik zo nodig moest werken. Hij heeft altijd prima opvang gehad, door het pension en door familie, waardoor hij op zijn manier nog lekker in het leven stond. Als baasje moet je daar je verantwoording in nemen, vind ik......en zeker ook denken aan je medemens! Want ik wist hoe hij tekeer kon gaan en dan kan je echt niet denken dat je geen overlast bezorgt, hoor.
Dan heb je het over tolerantie. Nou Pepie, de mensheid vind ik juist heeeeel tolerant, hoor. Ik kan je zo wat voorbeelden aandragen uit de maatschappij 'bij mij om de hoek'. Honden en katten schijten gewoon in huis, kinderen lopen er slecht bij, iedereen weet er van maar houdt verstandig zijn muil dicht. Deze verhalen heb ik uit de eerste hand van de 'buren' en uit de 'zorg' die ze dadelijk gaan krijgen.
Geluidsoverlast idem dito, een *** Teckel van een villabewoner die iedereen terroriseert met zijn geblaf en aanvallen naar kinderen en honden. Ik loop daar dagelijks langs, bij mijn honden in de buurt komen durft hij niet meer. Heb hem uiteindelijk mijn schoenzool laten zien, voordat ik dat moet doen wil dat echt wat zeggen. Maar in mijn honden hangen flikt hij niet meer. Deze hond hoor je dus ook 's nachts buiten en al die villabewoners vinden dat schijnbaar normaal. Sommige dingen snap ik dan ook echt niet. Als iemand last heeft van je hond, moet je gewoon je maatregelen nemen. Een blafband heb ik overigens nooit gebruikt bij een hond met verlatingsangst, maar er zijn zat andere diervriendelijkere methodes om je hond goed de dag door te laten komen.
- Pepie
- Zeer actief
Misschien heb je wel een punt en zie ik het te zwart wit.........ik vergelijk jouw met bewoners die hier wel eens komen met een soortgelijk verhaal,en dan blijkt dat negen van de tien keer alleen die persoon het als overlast ervaart........Je klinkt redelijk en ik zal het wel bij het verkeerde end hebben :M: ............Op die opties na danvedim schreef:pepie wat denk jij dan dat ik moet doen?Pepie schreef:Ik zou die opties achterwegen latenvedim schreef:ik ga een lijstje maken met te bespreken opties
- dagopvang
- gedragstraining
en samen kijken welke optie(s) mogelijk zijn.Zie al dat een buuf zegt dat mijn hond aan de antidepressiva moet.........slik ze lekker zelf zou ik zeggen
ik wil mijn best doen om tot een schappelijke oplossing te komen maar met jou input kan ik tot nog toe niet zoveel...

-
Jose
- Zeer actief
- vedim
- Actief
ik vermoedde al dat het iets met een referentie kader te maken had.
buren en wij hebben altijd goed contact gehad, en ik ben dus ook niet op hoge poten en met een grote waffel naar haar toe gegaan.
Ik heb aangebeld en op een rustige toon aangegeven dat het blaffen echt absurde vormen aan neemt, dat haar hondje compleet over de zijk is als ze weg is.
Ik heb haar gezegd dat ik het een lastig onderwerp vind om over te spreken omdat ik geen zin heb in buren ruzie. We zijn de afgelopen twe en half jaar goede vriendelijke buren naar elkaar geweest en ik hoop dat ook zo te houden.
buren en wij hebben altijd goed contact gehad, en ik ben dus ook niet op hoge poten en met een grote waffel naar haar toe gegaan.
Ik heb aangebeld en op een rustige toon aangegeven dat het blaffen echt absurde vormen aan neemt, dat haar hondje compleet over de zijk is als ze weg is.
Ik heb haar gezegd dat ik het een lastig onderwerp vind om over te spreken omdat ik geen zin heb in buren ruzie. We zijn de afgelopen twe en half jaar goede vriendelijke buren naar elkaar geweest en ik hoop dat ook zo te houden.
- Jacky
- Zeer actief
- Contacteer:
het is gewoon een rot situatie voor beide partijen. Ik hoop dat jullie er goed uit kunnen komen.vedim schreef:ik vermoedde al dat het iets met een referentie kader te maken had.

Odin 2001-2013
Ivan 2001
-
Jose
- Zeer actief
des te better om samen er in te verdiepen er wat aan te doenvedim schreef:ik vermoedde al dat het iets met een referentie kader te maken had.

- starfleet
- Erelid
Als ik je buurvrouw was zou ik het ook nooit zo zeggenJacky schreef:ik vind het moeilijk,
aan de ene kant als je door blijft gaan wordt de hond waarschijnlijk de dupe. (straks zijn ze echt zo stom om een blafband om te doen met stroom) Als een buurvrouw tegen mij zou zeggen, herplaats je hond zou ik trouwens pislink worden.
Ik zou het alleen wel in andere woorden aan de buurvrouw zeggen en ook helpen met de opties. Zou het sowieso over de boeg gooien dat ik er niet tegenkan omdat ik het zielig vindt en het me door de ziel snijdt. Is ook zo want een hond die eens aanslaat uit waaksheid dat hoor ik niet een smeer na een tijdje.
Anne
-
boxersien
Misschien te eenvoudig na gedacht. Vraag je buren om de koffie. Dan is de JR alleen en zal hij het gedrag gaan vertonen. Vraag dan na een uurtje: en dit willen jullie mij maanden aan doen?????????
Volgens mij wordt jou naam niet bekend gemaakt aan de buren als jij aangifte doet. En als je ze nu al van te voren voorbereid op het feit dat blijkt dat jij niet de enigste bent die zich steeds meer en meer gaan ergeren dan zal ze jou er niet zo snel op pakken (of je laat daadwerkelijk iemand anders bellen, dan kunnen ze zeggen wat ze willen, maar JIJ hebt niet gebeld. Zo hebben wij het ook met een groep gedaan hier in de buurt)
Volgens mij wordt jou naam niet bekend gemaakt aan de buren als jij aangifte doet. En als je ze nu al van te voren voorbereid op het feit dat blijkt dat jij niet de enigste bent die zich steeds meer en meer gaan ergeren dan zal ze jou er niet zo snel op pakken (of je laat daadwerkelijk iemand anders bellen, dan kunnen ze zeggen wat ze willen, maar JIJ hebt niet gebeld. Zo hebben wij het ook met een groep gedaan hier in de buurt)
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
het effect is gelijk; de hond schrikt erg en durft daardoor niet te blaffen. Als de hond al angstig is maak je hem dus nog banger en het probleem voor de hond wordt dus vele malen groter. Overigens moet de stress er vaak toch uit dus de hond zal bv kunnen gaan slopen, onzindelijk worden of andere problemen krijgen..hercujess schreef:Blafbanden heb je echt niet alleen met stroom hoor, ook met citronella oplossing óf met geluid.
Ik vind het ronduit belachelijk dat ze dat arme dier de hele dag alleen laten zitten. Als ik Jip al een ochtend alleen moet laten voel ik me al schuldig!
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
-
Naad
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Am Akita, Am Staff
Dit zou ik kunnen hebben geschrevenLemuria schreef:Lekker makkelijk voor haar, om het probleem thuis te laten, zelf hele dagen weg te gaan en dan ook nog te beweren dat ze geen tijd/geld heeft om een oplossing te vinden.
Waarom zou jij dan háár honden in huis moeten nemen? Je kunt het leed van de wereld echt niet op de schouders nemen. Ik zou eenmalig een goed gesprek met haar voeren, lost dat niets op, dan komt er een klacht bij de woningbouw wegens geluidsoverlast.
Jij hebt net zo goed het recht om rustig en fijn te wonen als zij.
Echt waar, waarom zou jij haar honden in huis moeten nemen? Zij moeten een oplossing vinden het zijn hun honden. En werkt dat niet dan naar de woningbouw

Rust zacht meisje, ik zal je missen 7-8-1995 - 25-11-2009
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
hier ben ik heel simpel in. als ik hoor wat je allemaal al aangedragen hebt zou ik met je lijstje erheen gaan en heel rustig uitleggen dat geluid geen probleem is maar dit schandalig. schandalig voor jouw gevoel en schandalig en zielig voor de hond.
dat ze een oplossing kan gaan zoeken en dat je anders meldingen gaat maken bij woningbouw/politie etc.
ik zou daar dus echt korte metten mee maken.
dat ze een oplossing kan gaan zoeken en dat je anders meldingen gaat maken bij woningbouw/politie etc.
ik zou daar dus echt korte metten mee maken.

- vedim
- Actief
ik ben vanmorgen naar de buurvrouw aan de andere kant van mijn buren geweest.
Tussen haar woning en die van mijn buren zit een steeg en beplanting.
ik heb haar gevraagd of zij de hond ook hoort.
zij geeft aan gelukkig niet veel thuis te zijn en als zij thuis is heeft zij bijna continue muziek aan om de hond iet te horen.
Ik heb haar gevraagd of ze het bezwaarlijk vind als ik vermeld dat de hond ondanks de steeg en de beplanting tussen de woningen zélfs daar te horen is.
vanavond nodig ik de buren uit voor een gesprek en een bakje koffie.
kijken of we tot een oplossing naar beide tevredenheid kunnen komen.
Tussen haar woning en die van mijn buren zit een steeg en beplanting.
ik heb haar gevraagd of zij de hond ook hoort.
zij geeft aan gelukkig niet veel thuis te zijn en als zij thuis is heeft zij bijna continue muziek aan om de hond iet te horen.
Ik heb haar gevraagd of ze het bezwaarlijk vind als ik vermeld dat de hond ondanks de steeg en de beplanting tussen de woningen zélfs daar te horen is.
vanavond nodig ik de buren uit voor een gesprek en een bakje koffie.
- Maylala
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs
- Aantal honden: 2
-
Borke
- Actief
- Mijn ras(sen): Sofi de Spaanse Schone en de Maine Coon poezen Lola en Haley (RIP Borke de Stabijhoun)
- Contacteer:
Goed idee Vedim!vedim schreef:vanavond nodig ik de buren uit voor een gesprek en een bakje koffie.
Overigens lees ik deze hele discussie met veel interesse, wij zitten namelijk in hetzelfde schuiteje maar dan andersom: wij hebben een hond die verlatingsangst heeft ontwikkeld sinds zij bij ons is. Sofi komt uit een Spaans dodingsstation en is bij ons sinds maart dit jaar. Medio september spraken 2 verschillende buren ons aan dat de honden onophoudend blaffen als wij weg zijn en dat dat niet zo was toen Borke nog alleen was.
Liever had ik gehad dat de buren het eerder gezegd hadden - tja we hebben aardige buren.
Wij hebben de honden gefilmd bij afwezigheid om te zien of het echt zo erg is als de buren is - helaas ze overdrijven niet!
De naaste buurvrouw - heeft zelf een hond met vroeger verlatingsangst - heeft Bach bloesems voor me gemaakt.
ik heb een DAP verstuiver gehaald bij de dierenarts.
Blafband geprobeerd, ze is wel stil maar blijft gestresst en krijgt andere problemen, is dus geen goede oplossing.
Reiki op afstand (baat het niet dan schaad het niet).
Gedragstherapeut ingeschakeld en we starten eind dit jaar - als we 2 weken vrij zijn met trainen, in combinatie met Clomicalm van de dierenarts. Daarbij jzoeken we nu naarstig naar (hopelijk) tijdelijke dagopvang voor de momenten dat ik voor mijn werk weg ben (ik werk 3 dagen pe week vanauit een thuiswerkplek, maar moet 1-5 dagdelen per week naar klanten, kan tussentijds wel de honden uitlaten).
Wij hebben besloten dat als het allemaal niet werkt en we geen dagopvang kunnen vindenm, dat Sofi dan zal moeten gaan. Hoe erg we dat ook vinden, want we zijn dol op haar en Borke ook.
Ik vind het echter onacceptabel als mijn buren steeds dat geblaf, gehuil en gejank aan moeten horen.
Ik ga ook mijn baan niet opzeggen.
ik vind het onacceptabel als mijn hond steeds zo gestressed zou blijven als wij weg zijn, straks gaat ze zichzelf nog verminken, ze blaft uit pure ellende.
Dus ik vind dat ik we mag zeggen dat het helpt als jullie als buurt begrip hebben voor de buren en hulp aanbieden.
Echter zij zullen er zelf ook iets aan moeten doen.
Een hondenuitlaatdienst lijkt me nog wel het minste.
Als zij er niets aan willen doen, dan zou ik er werk van maken en ik vind dat ik wel recht van spreken heb om het te zeggen...

- vedim
- Actief
net aan de deur bij de buren geweest, om de buurman te attenderen op dat zijn auto te dicht bij het grofvuil staat. met een zuchtje wind waait de losse koelkast deur tegen zijn portier .....
dus meteen gevraagd of ze vanavond even tijd hebben om langs te komen, zodat we met zijn vieren even om de tafel kunnen zitten om te praten over de honden.
buurman meent dat het gezwets is. hij heeft vanmiddag nog geluisterd en ze blaft niet. daarmee de is de kous af.
zo serieus als de buuv het van de week nog oppakte nu stond ze te giechelen achter haar man.
ik heb op rustige toon gezegd dat ik zeer teleurgesteld ben dat hij mij zoverre niet serieus neemt dat hij mijn klacht zonder twijfel van tafel veegt. en dat terwijl we altijd goed met elkaar overweg konden, en altijd voor elkaar klaar stonden.
ik zit te trillen van boosheid, na weer een hele dag geluisterd te hebben naar de jack russel. gewoon afgepoeierd en weggewuifd .... woest ben ik !!! 
dus meteen gevraagd of ze vanavond even tijd hebben om langs te komen, zodat we met zijn vieren even om de tafel kunnen zitten om te praten over de honden.
buurman meent dat het gezwets is. hij heeft vanmiddag nog geluisterd en ze blaft niet. daarmee de is de kous af.
zo serieus als de buuv het van de week nog oppakte nu stond ze te giechelen achter haar man.
ik heb op rustige toon gezegd dat ik zeer teleurgesteld ben dat hij mij zoverre niet serieus neemt dat hij mijn klacht zonder twijfel van tafel veegt. en dat terwijl we altijd goed met elkaar overweg konden, en altijd voor elkaar klaar stonden.