Ik ben met haar mee geweest omdat het zo'n eind rijden was, maar nu hebben we een vraag.
We zijn wel heel benieuwd wat voor kruizing het precies is, want dat wisten die mensen ons niet te vertellen.
Geen flauw idee of ik dit in het goeie topic vraag, maar er zijn hier zoveel die een antwoord zouden kunnen weten.
Misschien kent iemand hier de ouders en weten ze wat voor kruizing het is.
Dit is ze...

Het verhaal van die mensen ging als volgt.
Ze is geboren op 15 juni van dit jaar, waarschijnlijk bij een boer (vermoedelijk ergens bovenin Friesland).
Ze is bang voor klompen, mannen en heel aanhankelijk.
Bij die boer is ze weggehaalt door een vrouw waarvan later het huis is afgebrand, hierdoor is haar paspoort er ook niet meer.
Daarna is ze gekocht door de mensen waar wij haar hebben weg gehaald in Holwert.
Ze vertelden dat ze haar nog maar twee dagen hadden, maar dat ze te aanhankelijk was en zij hadden meer honden in huis, dus dat kon niet en daarom hadden ze haar maar op marktplaats gezet.
Ze hadden haar helemaal geschoren op haar pootjes, koppie en staart na.
De vragen die ik heb zijn de volgende.
Wie heeft er broertjes en/of zusjes van haar (geboren 15 juni in Friesland) en kan ons vertellen wat voor kruizing ze is, we vermoeden dat er iets van een Cairn Terriër in zit.
En is het mogelijk om voor een niet gechipte hond een nieuw paspoort aan te vragen?
En zo ja, hoe gaat dat in zijn werk?