Nog even over dat jonge castreren/steriliseren, voor zover ik weet wordt het in Amerika ook heel vaak gedaan met andere rashonden dat zij al zijn 'geholpen' voor zij naar hun nieuwe pup-eigenaren gaan.
En dan maar klagen over moeilijke vachten bij de langharige honden ;-(
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Labradoodle
Moderator: moderatorteam
-
empyree
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
Voor jouw Newfoundlanders is dat idd niet fijn. Voor een doodle maakt het niet zovel uit qua vachtstructuur.empyree schreef:Nog even over dat jonge castreren/steriliseren, voor zover ik weet wordt het in Amerika ook heel vaak gedaan met andere rashonden dat zij al zijn 'geholpen' voor zij naar hun nieuwe pup-eigenaren gaan.
En dan maar klagen over moeilijke vachten bij de langharige honden ;-(
-
Jelmer
- Vaste gebruiker
- Myra
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Berner Sennenhonden
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
-
trashcanman
- geregistreerd lid
Mijn schoonzus heeft een goldendoodle, kruising golden met poedel.
Dit omdat het een hypoallergene hond is.
Deze is ook zo vroeg gecastreert, je ziet het wel in het dier, ik vind hem een beetje timide, hij plast als een meisje, zal nooit overgaan.
Hij is nu een beginnend puber aan het worden, maar je ziet het niet terug, geen bravoure, mist wat enthousiasme die ik van honden van die leeftijd gewend ben.
Ze doen het om verdere fok te verkomen, maar zelf vind ik het veelste vroeg om te castreren, niets aan de hormonen zal opkomen, wat groei, geestelijk en lichamelijk in de weg zal gaan zitten.
Maar ik ben dan ook al geen castratiefan, ben nogsteeds beledigd dat de jack russel gecastreerd moest worden van mijn man, daar is heel wat discussie over geweest, meestal is het de man die het niet wil, hier ben ik het, ik hou er niet zo van om de hele hormoonhuishouding omver te halen.
Bij mensen noemen we dat marteling, bij honden moet het maar ok zijn...
Dit omdat het een hypoallergene hond is.
Deze is ook zo vroeg gecastreert, je ziet het wel in het dier, ik vind hem een beetje timide, hij plast als een meisje, zal nooit overgaan.
Hij is nu een beginnend puber aan het worden, maar je ziet het niet terug, geen bravoure, mist wat enthousiasme die ik van honden van die leeftijd gewend ben.
Ze doen het om verdere fok te verkomen, maar zelf vind ik het veelste vroeg om te castreren, niets aan de hormonen zal opkomen, wat groei, geestelijk en lichamelijk in de weg zal gaan zitten.
Maar ik ben dan ook al geen castratiefan, ben nogsteeds beledigd dat de jack russel gecastreerd moest worden van mijn man, daar is heel wat discussie over geweest, meestal is het de man die het niet wil, hier ben ik het, ik hou er niet zo van om de hele hormoonhuishouding omver te halen.
Bij mensen noemen we dat marteling, bij honden moet het maar ok zijn...