Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Provincie Drenthe wandelgebieden tips

Wilt u graag eens gezamenlijk wandelen met de honden, zoekt of kent u een leuke wandelroute ? Vermeld het hier !

Moderator: moderatorteam

tineke

Provincie Drenthe wandelgebieden tips

Ongelezen bericht door tineke »

Wij vertrekken as vrijdag voor een vakantie naar Drenthe :cheer: :cheer:
Weet iemand daar nog leuke gebieden om te lopen ,met honden uiteraard :mrgreen: ,en het hoeven niet de uitgezette wandelingen te zijn.
Wel stellen wij prijs op een rustig gebied :wink:
Wij zitten vlakbij Hooghalen
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Kit »

jeetje, bij Hooghalen in de buurt kun je eindeloos lopen, maar om nou zo ff een bepaald gebied te noemen.... :denken:
flatcoat4ever
Actief
Mijn ras(sen): Flatcoated Retriever
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door flatcoat4ever »

kitty2 schreef:jeetje, bij Hooghalen in de buurt kun je eindeloos lopen, maar om nou zo ff een bepaald gebied te noemen.... :denken:
:idea: Euhhhh wat te denken van 't bos van kamp westerbork en de Sterrenwacht, leuk :ok: en vandaar uit zwerf je uren rond tot het einde = uiteraard Amen :smile: .
Iets verder op het je het SBB van Gieten/Borger omgeving Boomkroonpad uren en uren wandelplezier. :ok:
Fijne vakantie :cheer:
gr. Martha eerst met Flash nu met Jalke & Bob en pleeghond Nobel
Afbeelding
Rust in vrede mijn Flash, mijn allerliefste Jochie
(Jet Black Flash of the Ginyard, 19 mei 1998 - 24 april 2011)
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Ik ken alleen het Land van Bartje van vroeger met de kids :mrgreen: geen adviezen dus maar ik wens jullie wel een fijne vakantie met veel wandelplezier toe :ok:
Afbeelding
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Wij zijn een paar weken geleden een weekendje naar Drenthe geweest.

Bij Dwingeloo kun je heerlijk wandelen.

En idd bij borger/odoorn/gieten is het prachtig. Wij hebben een route gehaald bij de vvv van 17 km. Die ging van odoorn naar exloo en weer terug naar odoorn.

Veel plezier :cheer:
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
saffie
Zeer actief

Ongelezen bericht door saffie »

Gieten/Borger is inderdaad echt een aanrader, vooral als je begint bij het zandgat. Daar zijn ook wel eens forumwandelingen. Doordeweeks kom ik daar nooit andere honden tegen, in het weekend wel.

In Schipborg heb je een restaurant genaamd de Drentsche Aa waar je je auto kan parkeren, dan zie je een bruggetje en daar kun je heel mooi direct langs de Drentsche Aa lopen/baggeren. Je komt dan uit in een heel mooi gebied met zandvlakte en heide.

Terhorsterzand is ook een heel mooi losloopgebied vlakbij Hooghalen, met een plas.
Het Dwingelerveld zit eraan vast en is heel erg groot en prachtig wandelen. Het meeste is losloopgebied maar niet alles.

Grolloo is ook een aanrader, en erg rustig.

En Hooghalen heeft zelf ook een bos, wij zijn daar een keer gigantisch verdwaald. Ik weet niet of dat hetzelfde bos is als het hierboven genoemde kamp Westerbork/Sterrenwacht, maar ik denk het wel.

Keuze genoeg in ieder geval.
Saskia en Saffie. Boy 2000-2014
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

en dat huisje waar ik heenga omdat jij daar zo'n goeie ervaring hebt? dat ligt toch aan een natuurgebied vast? is dat niks?
Afbeelding
Sucha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Artésien Normand en Dalmatische Hond

Ongelezen bericht door Sucha »

heel Drenthe heeft prachtige wandelgebieden. Gewoon een kaart kopen en wandelen maar . Heel veel plezier :cheer: :cheer:
Afbeelding
in herinnering mijn lieve Storm
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

flatcoat4ever schreef:
kitty2 schreef:jeetje, bij Hooghalen in de buurt kun je eindeloos lopen, maar om nou zo ff een bepaald gebied te noemen.... :denken:
:idea: Euhhhh wat te denken van 't bos van kamp westerbork en de Sterrenwacht, leuk :ok: en vandaar uit zwerf je uren rond tot het einde = uiteraard Amen :smile: .
Iets verder op het je het SBB van Gieten/Borger omgeving Boomkroonpad uren en uren wandelplezier. :ok:
vanuit hooghalen waar wij altijd de nieuwjaars wandeling hebben :cheer:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
D@@ntje76
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door D@@ntje76 »

Hooghalen?

Nieuwjaarswandeling?

Nu maak je me nieuwsgierig Fenneke, ook al omdat er in Schipborg 6 januari een wandeling met een zooitje witte herders is :ok:

Wat betreft wandelen in Drenthe, het is net wat je eisen zijn, moet er iets van een restaurantje bij zitten offe...

Want anders heb je de Baggelplas tussen Assen en Witten waar je heerlijk (kort) kunt wandelen, is een stuk losloopgebied.

En wat dacht je van het boomkroonpad bij Borger, weet alleen niet of bij die laatste het (kleine) restaurant nog los is zodat je een kop koffie kunt halen.

Bij de Baggelhuizerplas kun je niets krijgen, zit niets direct in de buurt, ja of je moet de juiste plekjes weten te vinden en richting cafe witteveen in Witten rijden na de wandeling, is nog geen drie minuten met de auto.
groetjes Diana

Afbeelding
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

Rory schreef:Hooghalen?

Nieuwjaarswandeling?

Nu maak je me nieuwsgierig Fenneke, ook al omdat er in Schipborg 6 januari een wandeling met een zooitje witte herders is :ok:

Wat betreft wandelen in Drenthe, het is net wat je eisen zijn, moet er iets van een restaurantje bij zitten offe...

Want anders heb je de Baggelplas tussen Assen en Witten waar je heerlijk (kort) kunt wandelen, is een stuk losloopgebied.

En wat dacht je van het boomkroonpad bij Borger, weet alleen niet of bij die laatste het (kleine) restaurant nog los is zodat je een kop koffie kunt halen.

Bij de Baggelhuizerplas kun je niets krijgen, zit niets direct in de buurt, ja of je moet de juiste plekjes weten te vinden en richting cafe witteveen in Witten rijden na de wandeling, is nog geen drie minuten met de auto.
oh dat meen je 6 jan een wandeling van witten :jank: dan werk ik ook :jank: :jank:

de nieuwsjaarwandeling van de hondenclub waar ik trainde met martha=flatcoat4ever :mrgreen:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
tineke

flatcoat4ever schreef:
Ja die wandeling ken ik maar alleen de keurig uitgezette,gaan we eens verder kijken dan onze neus lang is daar :cheer:
tineke

alm@ schreef:Ik ken alleen het Land van Bartje van vroeger met de kids :mrgreen: geen adviezen dus maar ik wens jullie wel een fijne vakantie met veel wandelplezier toe :ok:
Bedankt :cheer: misschien zien we jou als op 29-12 in Leyduin als het je lukt tenminste :wink:
tineke

Sita schreef:Wij zijn een paar weken geleden een weekendje naar Drenthe geweest.

Bij Dwingeloo kun je heerlijk wandelen.

En idd bij borger/odoorn/gieten is het prachtig. Wij hebben een route gehaald bij de vvv van 17 km. Die ging van odoorn naar exloo en weer terug naar odoorn.

Gaan we ook eens naar op zoek :cheer: :cheer:
tineke

saffie schreef:Gieten/Borger is inderdaad echt een aanrader, vooral als je begint bij het zandgat. Daar zijn ook wel eens forumwandelingen. Doordeweeks kom ik daar nooit andere honden tegen, in het weekend wel.

In Schipborg heb je een restaurant genaamd de Drentsche Aa waar je je auto kan parkeren, dan zie je een bruggetje en daar kun je heel mooi direct langs de Drentsche Aa lopen/baggeren. Je komt dan uit in een heel mooi gebied met zandvlakte en heide.

Terhorsterzand is ook een heel mooi losloopgebied vlakbij Hooghalen, met een plas.
Het Dwingelerveld zit eraan vast en is heel erg groot en prachtig wandelen. Het meeste is losloopgebied maar niet alles.

Grolloo is ook een aanrader, en erg rustig.

En Hooghalen heeft zelf ook een bos, wij zijn daar een keer gigantisch verdwaald. Ik weet niet of dat hetzelfde bos is als het hierboven genoemde kamp Westerbork/Sterrenwacht, maar ik denk het wel.

Keuze genoeg in ieder geval.
Bedankt :cheer: :cheer: :cheer:
tineke

massam schreef:en dat huisje waar ik heenga omdat jij daar zo'n goeie ervaring hebt? dat ligt toch aan een natuurgebied vast? is dat niks?
Wij gaan nu ook naar dat huisje toe want het andere is bezet met de feestdagen en wij komen pas na de kerst weer terug :cheer: :cheer:
Dat is ook een mooi gebied maar daar geld overigens wel een aanlijngebod :mrgreen:
tineke

Bianca_Storm schreef:heel Drenthe heeft prachtige wandelgebieden. Gewoon een kaart kopen en wandelen maar . Heel veel plezier :cheer: :cheer:
Gaan we ook doen,bedankt :cheer: :cheer:
tineke

fenneke schreef:
flatcoat4ever schreef:
vanuit hooghalen waar wij altijd de nieuwjaars wandeling hebben :cheer:
Dan zijn wij al weer weg :jank: :jank:
tineke

Rory schreef:Hooghalen?

Nieuwjaarswandeling?

Nee hoor we gaan na het wandelen weer weg ,Orson heeft het niet zo op restaurantbezoekjes,of meer niet op de andere bezoekers :smile: :smile:
Bedankt voor de tips :ok:
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

tineke schreef:
alm@ schreef:Ik ken alleen het Land van Bartje van vroeger met de kids :mrgreen: geen adviezen dus maar ik wens jullie wel een fijne vakantie met veel wandelplezier toe :ok:
Bedankt :cheer: misschien zien we jou als op 29-12 in Leyduin als het je lukt tenminste :wink:
Daar ga ik voor :ok: :wink:
Afbeelding
maitestar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer: Jip
Contacteer:

Ongelezen bericht door maitestar »

In Drenthe zijn er heel veel wandelgebieden. Zo heb je langs de N371 wandelgebieden bij Dwingeloo, Dieverbrug, Havelte en noem maar op. Dan heb je in de buurt ook nog Drouwenerzand en Appelscha dus keuze genoeg :ok:

Groetjes Wendy
Groetjes,
Wendy
jenny*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cockertje
Contacteer:

Ongelezen bericht door jenny* »

vanuit drenthe ben je zo in delfzijl.
lekker langs de zee, over de dijken bij termunterzijl :ok:

kom je na die tijd een bakske doen bij mij :pffff: :mrgreen:
Afbeelding
tineke

maitestar schreef:In Drenthe zijn er heel veel wandelgebieden. Zo heb je langs de N371 wandelgebieden bij Dwingeloo, Dieverbrug, Havelte en noem maar op. Dan heb je in de buurt ook nog Drouwenerzand en Appelscha dus keuze genoeg :ok:

Groetjes Wendy

Bedankt :ok:
tineke

jenny* schreef:vanuit drenthe ben je zo in delfzijl.

kom je na die tijd een bakske doen bij mij :pffff: :mrgreen:
Doen we zeker :cheer: :cheer: :cheer: :cheer:
Leo1951
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Leo1951 »

Tussen Assen en Loon, stroomt het Deurse diepje, je kunt daar heerlijk met de honden lopen, vanuit Assen richting Loon rijden, ca 2 km vanaf de rotonde heb je een klein bruggetje, na zo'n 50 meter kun je rechtsaf, er staat een bordje met doodlopende weg voor auto's, maar je kunt tot een sluis doorrijden en daar parkeren.
En dan is het voor jezelf en de honden genieten geblazen :mrgreen:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Haat zaaien gaat sneller dan vrede oogsten.

www.leoenjanke.nl
www.redspaansehonden.nl
tineke

Leo1951 schreef:Tussen Assen en Loon, stroomt het Deurse diepje, je kunt daar heerlijk met de honden lopen, vanuit Assen richting Loon rijden, ca 2 km vanaf de rotonde heb je een klein bruggetje, na zo'n 50 meter kun je rechtsaf, er staat een bordje met doodlopende weg voor auto's, maar je kunt tot een sluis doorrijden en daar parkeren.
En dan is het voor jezelf en de honden genieten geblazen :mrgreen:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ziet et leuk uit :ok: ,houden we zeker in gedachten :wink:
Bedankt voor de tip
Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

Ik ken daar niks maar wens jullie wel een heel fijne vakantie :ok: :ok:
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund

Ongelezen bericht door Renske »

Is Hooghalen ook vlak bij het gebied Drentsch Friesche Wold?

Dan zou ik je adviseren om een kaart van Staatsbosbeheer van dat gebied te kopen. daarop staan vele routes, varierend van 2 tot heel veel kilometer. Zomers wandelen wij daar af en toe, en het is daar echt heerlijk lopen en mooie routes
D@@ntje76
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door D@@ntje76 »

Daar hebben we een keer gewandelt, drama, allemaal van die mulle zandpaadjes die aanvoelen als het strand om over te lopen of het zijn modderplassen.
Bovendien mag de hond daar amper loslopen.

Deurze diepje ben ik eigenlijk nog nooit geweest, ga eigenlijk altijd naar de Baggelplas terwijl het Deurze diep nog dichterbij is ook, dus die hou ik ook ff in gedachten :ok:
groetjes Diana

Afbeelding
drent.lover
Zeer actief
Mijn ras(sen): drentsche patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door drent.lover »

jenny* schreef:vanuit drenthe ben je zo in delfzijl.

:
Termuntenzijl daar mag je toch niet met de hond wandelen of in iedergeval mag de hond daar niet los, wij zjin er met Kyra geweest en zijn toen gelijk weer vertrokken of waren wij op een verkeerde plek ?
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Wandelen met de hond”