Precies!starfleet schreef: Wat ik vervelend vind aan dit soort verhalen is dat je mensen die per se een hond willen en full time werken ook nog voer geeft zo: "zie je wel kan best een hond nemen terwijl ik negen uur overdag weg ben". Dat is geen leuk hondenleven, negen uur per dag achter elkaar alleen en dan echt alleen. In het donkere seizoen nauwelijks daglicht zien buiten, dat is dus uren wachten en de tijd doden door te suffen. Waarom zou je dat voor je hond willen? Er kunnen omstandigheden zijn dat je voor het blok komt te staan, dat het tijdelijk even niet anders kan, maar daar ga je toch niet van te voren willens en wetens voor kiezen? En alleen omdat je zo per se, per se een hond wil. Er komt vast wel een tijd in je leven dat het wel kan en je de hond echt wat leuks te bieden hebt. Dat de hondjes in afrika geen eten hebben heeft daar verder niks mee te maken. In Pakistan moeten kinderen van negen katoen plukken de hele dag, daarom laat je jouw kind van negen toch niet halve dagen in de kassen werken?
Anne
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
een hond nemen...?
Moderator: moderatorteam
- iones
- Zeer actief
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- johan1969
- Zeer actief
- Contacteer:
- iones
- Zeer actief
Ook konijnen zijn sociale dieren. Als je ervoor kiest om een konijn te nemen terwijl je er weinig tijd voor hebt, zorg dan dat het diertje buiten zit in een grote ren met binnenverblijf, samen met een ander konijntje.johan1969 schreef:Als je een hond 9 uur alleen laat , kan je beter een dwergkonijn of een goudvis nemen.
Want konijntjes in een binnenhok worden gemiddeld maar 4 jaar oud, terwijl sommige konijnen als ze maar op de juiste manier gehouden worden wel 12 kunnen worden.
Mensen moeten zich verdiepen in de aard van het dier dat ze in huis nemen.
Het is wel zo dat honden de meest intensieve huisdieren zijn. Voor mij is dat niet erg: het gaat in een moeite door. Hen aandacht geven kost mij ook geen energie, het is meer een behoefte van mij.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Hij gaat er niet alleen niet dood aan, hij lijdt zelfs geen schade van het feit dat hij eens een keer 9 uur alleen is.iones schreef:Weet je hoeveel ontberingen mensen en dieren kunnen ondergaan zonder er aan te sterven? Wil dat dan zeggen dat het allemaal maar kan?Budkes schreef: Maar mocht het zo zijn dat een hond eens een keer 9 uur alleen is dan gaat hij daar ook niet dood aan.
Ik hoop dat ik zelf nooit zo voor het blok kom te staan dat ik mijn honden 9 uur alleen moet laten.
Ik zeg nergens dat het voor een hond niet erg is als hij dagelijks 9 uur alleen wordt gelaten, want dat is wel heel erg en dat vind ik ook.
Ik zeg letterlijk dat ik het niet erg vind als honden 5 x per week max. 5 uur alleen zouden zijn. En dat vind ik dus ook niet erg. Dat ik hiermee mensen excuses geef om dan maar honden te nemen als ze werken vind ik dan ook helemaal niet erg, honden kunnen namelijk prima die 5 uur alleen zijn, ik vind het zelfs beter dan dat ze de hele dag hysterisch worden bezig gehouden, ik denk dat menig hond dat zelf ook vind......
Gr. Aniek

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver
- Aantal honden: 2
ik kan wel zeggen over mijn eigen honden,als ik daar langer dan 2dagen thuis ben vanwege vakantie,dat vooral Harley dan zelfs saggo word,omdat er teveel leven is in huis,die zit ons na een week echt gewoon weg te kijken,gaat in de slaapkamer slapen als wij in de woonkamer zitten,vind ie echt niet zo bijzonder hoor.
En we gaan als we vakantie hebben ipv 1x min. een uur wandelen 3x een uur wandelen dus het is niet zo dat ie er niet bij gebaat is als we er fulltime zijn maar hij vind het maar druk
En je ziet hem dan dus ook echt bijtrekken als we weer aan het werk moeten,dan zie je hem met de dag opvrolijken.
Maar goed,ik heb misschien een wat vreemde hond
En we gaan als we vakantie hebben ipv 1x min. een uur wandelen 3x een uur wandelen dus het is niet zo dat ie er niet bij gebaat is als we er fulltime zijn maar hij vind het maar druk

En je ziet hem dan dus ook echt bijtrekken als we weer aan het werk moeten,dan zie je hem met de dag opvrolijken.
Maar goed,ik heb misschien een wat vreemde hond

Ik heb een grote roedel en die zijn nooit alleen, hooguit met boodschappen doen. Jo werkt overdag en ik s'nachts, juist vanwege de roedelstarfleet schreef:Ik vind ook dat menbsen met een roedel eigenlijk geen recht van spreken hebben als het gaat over alleen blijven en dat dat best kan. Een roedel is niet alleen. Anne

- langehond1
- Zeer actief
- kreel
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog en Boerboel
Ik hou zielsveel van mijn twee meiden. Ik hou ook zielsveel van mijn werk. Ik hou ook van alleen wonen. Dit resulteert erin dat ik 4 dagen per week werk en dan 9 uur van huis ben. Dit zou ¨heel erg¨ zijn.
Het is niet de ideale situatie (voor velen), daar ben ik me van bewust. Echter, Noppes vindt het fijn om alleen thuis te zijn. Als ik vakantie heb en veel thuis ben, kan ik er donder op zeggen dat ze wat narrig wordt en verhuist ze gerust naar een andere kamer. Toos zou het wel leuk vinden als ik vaker thuis was, maar als ik haar voor zou leggen dat dat minder brokken betekent, krabt ze vast nog weleens achter haar oor. Wel is zij geen hond om alleen te zijn, maar Noppes maakt dat voor haar meer dan goed.
Een uitlaatdienst? Nee, daar maak ik geen gebruik van. Gezondheidstechnisch gezien is dat voor Toos onmogelijk. Voor Nop zou het wel kunnen, maar dan is Toos alleen en dat weegt zwaarder. De financiële kant mag hierin geen rol spelen vind ik en dit doet het hier dan ook niet.
Mijn dames blaffen en slopen nooit als ik weg ben, slapen en spelen het huis rond. Zodra ik thuis kom, ontwaken ze rustig en gaan niet door het plafond. Nop wil dan zelfs nog niet eens opstaan om te plassen. De vrije tijd die ik heb breng ik met hen door. Boodschappen, op bezoek, naar de kapper, zij vergezellen me. Als mijn collegae een uitje hebben ´s avonds, dan graag op een dag dat ik niet werk en anders regel ik onze vaste oppas of ga ik vaker gewoon niet. Mijn meiden hebben er recht op me elke dag te zien.
Dit is beslist géén pleidooi voor fulltimers om gerust een hond te nemen. Maar eens een andere kant van het verhaal. Het kan wel, maar het vergt aanpassing (van beide kanten). Dit zal niet voor iedere hond weggelegd zijn en ik heb hier ook zeker wel rekening mee gehouden bij mijn raskeuze. Daarnaast vind ik de puppytijd (of de gewenningsperiode van een herplaatser) een ander verhaal. Toentertijd heb ik daar ruimschoots rekening mee gehouden. En niet twee weekjes, maar maanden.
In de toekomst zie ik graag mijn huis en hart gevuld door een grote hond waar ik lekker actief mee bezig kan zijn. Nu is dat geen optie door mijn werk.
Al met al eens een andere insteek. Op andere fora heb ik vaker gelezen dat men klakkeloos adviseert om geen hond in huis te halen wanneer je werkt. Dan zou je het voor jezelf doen en niet voor de hond. Normaal niet zo arrogant, maar nu wel durf ik mijn handen ervoor in het vuur te steken dat mijn meiden zielsgelukkig zijn, met een werkende mama, die er daarnaast volledig voor hen is.
Het is niet de ideale situatie (voor velen), daar ben ik me van bewust. Echter, Noppes vindt het fijn om alleen thuis te zijn. Als ik vakantie heb en veel thuis ben, kan ik er donder op zeggen dat ze wat narrig wordt en verhuist ze gerust naar een andere kamer. Toos zou het wel leuk vinden als ik vaker thuis was, maar als ik haar voor zou leggen dat dat minder brokken betekent, krabt ze vast nog weleens achter haar oor. Wel is zij geen hond om alleen te zijn, maar Noppes maakt dat voor haar meer dan goed.
Een uitlaatdienst? Nee, daar maak ik geen gebruik van. Gezondheidstechnisch gezien is dat voor Toos onmogelijk. Voor Nop zou het wel kunnen, maar dan is Toos alleen en dat weegt zwaarder. De financiële kant mag hierin geen rol spelen vind ik en dit doet het hier dan ook niet.
Mijn dames blaffen en slopen nooit als ik weg ben, slapen en spelen het huis rond. Zodra ik thuis kom, ontwaken ze rustig en gaan niet door het plafond. Nop wil dan zelfs nog niet eens opstaan om te plassen. De vrije tijd die ik heb breng ik met hen door. Boodschappen, op bezoek, naar de kapper, zij vergezellen me. Als mijn collegae een uitje hebben ´s avonds, dan graag op een dag dat ik niet werk en anders regel ik onze vaste oppas of ga ik vaker gewoon niet. Mijn meiden hebben er recht op me elke dag te zien.
Dit is beslist géén pleidooi voor fulltimers om gerust een hond te nemen. Maar eens een andere kant van het verhaal. Het kan wel, maar het vergt aanpassing (van beide kanten). Dit zal niet voor iedere hond weggelegd zijn en ik heb hier ook zeker wel rekening mee gehouden bij mijn raskeuze. Daarnaast vind ik de puppytijd (of de gewenningsperiode van een herplaatser) een ander verhaal. Toentertijd heb ik daar ruimschoots rekening mee gehouden. En niet twee weekjes, maar maanden.
In de toekomst zie ik graag mijn huis en hart gevuld door een grote hond waar ik lekker actief mee bezig kan zijn. Nu is dat geen optie door mijn werk.
Al met al eens een andere insteek. Op andere fora heb ik vaker gelezen dat men klakkeloos adviseert om geen hond in huis te halen wanneer je werkt. Dan zou je het voor jezelf doen en niet voor de hond. Normaal niet zo arrogant, maar nu wel durf ik mijn handen ervoor in het vuur te steken dat mijn meiden zielsgelukkig zijn, met een werkende mama, die er daarnaast volledig voor hen is.
Kreel, Noppes R.I.P., Toosje en Dirkje: GIRLPOWER!
- MirandaH
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cairns!!!
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik ben het met Kreel eens. Mijn vriend en ik werken ook fulltime en ook ik ben van mening dat mijn honden niets tekort komen. Ze zitten overdag zo'n 8 uur alleen, ik begin om 7 uur en ben om kwart voor vier weer thuis. Ook werk ik ongeveer een middag per week thuis, dan ben ik rond één uur thuis, meestal op vrijdag. Vroeger gingen ze één a twee dagen per week naar mijn ouders, maar sinds mijn neefje geboren is kan dat niet meer. Uitlaatdienst is geen optie vanwege het karakter van Nikki en Tessa's patella. Als wij thuis komen, dan gaan de dames vanaf dat moment met ons mee. Ik wandel een uur met ze uit mn werk, terwijl ik kook komt mn vriend thuis en speelt met ze. En of we nu 's avonds actief cursus gaan doen, of een avond tv kijken op de bank, ze zijn er altijd bij en we hebben aandacht voor ze. 's Nachts slapen ze bij ons op bed. Tussen 's avonds de laatste wandeling en 's ochtends de eerste zit 6 uur.
Ik zie gewoon niet in waarom mijn honden dan zo'n 'slecht' leven hebben.
Ik lees dan hier dat het zielig is dat ze overdag niet kunnen plassen,
maar ik ken toch erg weinig mensen die midden in de nacht opstaan om hun hond even te laten plassen. Wat een onzin zeg!
Het leven van mijn honden is inderdaad anders dan dat van een gemiddelde hond in een gezin in drie kinderen. Maar het is zoals iemand anders al zei, wij passen ons aan aan de honden, maar zij passen zich ook aan aan ons. Als wij thuis komen is de aandacht voor hun, zowel in sport, spel als knuffelen en beweging.
Net als Kreel wil ik nu niet het fulltime werken en honden hebben promoten, maar die hysterische overtuiging dat het slecht is vind ik echt onzin. Iemand die zo leeft als wij geeft wel wat dingen op, we gaan doordeweeks niet weg 's avonds als de honden niet mee mogen. Dan gaat maar 1 van ons. We gaan nooit stappen o.i.d. en in het weekend maken we minstens 1 hele lange wandeling. Dus het kan best, maar het moet wel een weloverwogen keus zijn. Maar dat geldt wat mij betreft echt voor elke situatie.
Ik zie gewoon niet in waarom mijn honden dan zo'n 'slecht' leven hebben.
Ik lees dan hier dat het zielig is dat ze overdag niet kunnen plassen,
maar ik ken toch erg weinig mensen die midden in de nacht opstaan om hun hond even te laten plassen. Wat een onzin zeg!
Het leven van mijn honden is inderdaad anders dan dat van een gemiddelde hond in een gezin in drie kinderen. Maar het is zoals iemand anders al zei, wij passen ons aan aan de honden, maar zij passen zich ook aan aan ons. Als wij thuis komen is de aandacht voor hun, zowel in sport, spel als knuffelen en beweging.
Net als Kreel wil ik nu niet het fulltime werken en honden hebben promoten, maar die hysterische overtuiging dat het slecht is vind ik echt onzin. Iemand die zo leeft als wij geeft wel wat dingen op, we gaan doordeweeks niet weg 's avonds als de honden niet mee mogen. Dan gaat maar 1 van ons. We gaan nooit stappen o.i.d. en in het weekend maken we minstens 1 hele lange wandeling. Dus het kan best, maar het moet wel een weloverwogen keus zijn. Maar dat geldt wat mij betreft echt voor elke situatie.

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Onzin?? als ik mn hond hier 9 uur alleen laat kan ik dweilenMirandaH schreef: Ik lees dan hier dat het zielig is dat ze overdag niet kunnen plassen,

's nachts is er niks aan de hand dan slaapt ie namelijk... je weet wel, nacht is slapen dag is aktie.... 't is maar net wat voor type hond je hebt.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
precies en nou mag hij negen uur s'nachts slapen en dan nog eens negen uur overdag, schitterend levenmalinois schreef:Onzin?? als ik mn hond hier 9 uur alleen laat kan ik dweilenen daar heeft ie heel goed recht toe vind ik, want ik hou het ook geen 9 uur op...
's nachts is er niks aan de hand dan slaapt ie namelijk... je weet wel, nacht is slapen dag is aktie.... 't is maar net wat voor type hond je hebt.

- johan1969
- Zeer actief
- Contacteer:
-
- Zeer actief
Het is ook bewezen dat roken slecht voor je is, maar wil dat zeggen dat iedereen daar nu mee stopt?johan1969 schreef:t Is bewezen dat een hond om de 6 u moet plassen, anders beschadig je zijn nieren.
Een hond te lang alleen laten is niet goed. Maar soms zit er niets anders op.
En ik weet niet wat ik erger vind. Een hond die de hele dag een baas in huis heeft zitten die geen aandacht aan het beestje geeft en steeds een paar uur weg is.
Of iemand die van huis is een aantal uur en daarna alle tijd heeft voor zijn hond.
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Dag is bij mijn honden ook aktie (sterker nog ik werk met ze dus ook nog wel eens héél veel aktiemalinois schreef:Onzin?? als ik mn hond hier 9 uur alleen laat kan ik dweilenMirandaH schreef: Ik lees dan hier dat het zielig is dat ze overdag niet kunnen plassen,
en daar heeft ie heel goed recht toe vind ik, want ik hou het ook geen 9 uur op...

Maar ik vind het ook sterk afhankelijk van t ras. Vroeger had ik een Mastiff woonde alleen en werkte ik fulltime, wel onregelmatig dus veel vrije tijd óverdag. Buiten m'n werk om ging ik nergens heen zonder hond, de stad in, de kroeg in, de hond ging altijd mee (ook naar het bos uiteraard).
Tussentijds veranderde ons leven, ik ging samenwonen, kreeg 2 kinderen en ging part- time werken. MIjn mastiff heeft de eerste 6 jaar van zijn leven dus met een fulltime werkende baas doorgebracht en de 2e 6 jaar van zijn leven in een gezin met altijd iemand thuis. Aangevuld met een jack russel en een Bullmastiff.
Toch weet ik zeker dat als mijn Mastiff had mogen kiezen, hij de heleboel de deur had uitgewerkt en weer lekker alleen met mij als full-time werkende baas was gaan wonen !!
Ik wil maar zeggen dat elke situatie anders is, elke hond en elk mens ook.
Je moet alleen wel weten wat je doet en geen mechelse herder of jack russel elke dag 8 uur alleen laten. Er zijn echter ook rassen (bv de molossers) waarbij dat echt geen probleem hoeft te zijn MITS je daarnaast de tijd en ruimte maakt om je honden voldoende aandacht te geven.
Gr. Aniek

- iones
- Zeer actief
Dat kan ik me voorstellen.johan1969 schreef:t Is bewezen dat een hond om de 6 u moet plassen, anders beschadig je zijn nieren.
Ja, maar dit gaat over de nieren van een hond. En die hebben toch al niet zo'n grote capaciteit als de nieren van mensen. Hoeveel honden krijgen niet last van nierproblemen bij het ouder worden? Er zijn niet voor niets speciale dieten voor uit gevonden. En langer laten ophouden dan 6 uur zal zeker geen positieve bijdrage leveren aan de nieren van de hond.Poppetje schreef: Het is ook bewezen dat roken slecht voor je is, maar wil dat zeggen dat iedereen daar nu mee stopt?
- Karin
- Actief
- Contacteer:
Hmmm ik heb drie honden en ik werk 4 dagen in de week
Ik moet er wel bijzeggen dat ik ook geregeld thuis werk,lang leve internet
Voor ik ga werken ga ik met ze naar het bos denk ong 45 min. en als ik terug kom worden ze gelijk weer de auto ingeladen
Moet wel zeggen dat ik max maar 7 uur per dag weg ben
Hiernaast heb ik een wei gepacht en schaapjes erin staan dus de borders zijn dagelijks bij de schapen en geloof me daar kan een boswandeling niet tegenop
Kesh kijkt dan
Met Kesh doe ik wekelijks breiten en verder staat de vrije dagen in het het teken van mijn honden,wedstrijden en trainen.
Als ik werk kunnen ze bijkomen van al dat geweld
Als ik thuis werk of sávonds liggen mijn honden altijd ergens te slapen en zijn ze tevreden.
Wat ik wil zeggen is dat het vooral belangrijk is dat als je er bent ook dingen doet met hun, want wat heb je aan een baas die thuis is en computerd
Ik heb ze trouwens alledrie als pup gekregen en heb daar erg veel vrije tijd aan opgeofferd om in het begin er te zijn en de dingen aan te leren.
Ze hebben alledrie het hele huis ter beschikking
Dus ik denk dat het zeker kan een pup nemen alleen je zult er in beginsel veel voor moeten doen hard investeren en nadien als je werkt de vrije tijd die je hebt aan de hond moeten besteden

Ik moet er wel bijzeggen dat ik ook geregeld thuis werk,lang leve internet

Voor ik ga werken ga ik met ze naar het bos denk ong 45 min. en als ik terug kom worden ze gelijk weer de auto ingeladen

Hiernaast heb ik een wei gepacht en schaapjes erin staan dus de borders zijn dagelijks bij de schapen en geloof me daar kan een boswandeling niet tegenop

Met Kesh doe ik wekelijks breiten en verder staat de vrije dagen in het het teken van mijn honden,wedstrijden en trainen.
Als ik werk kunnen ze bijkomen van al dat geweld

Als ik thuis werk of sávonds liggen mijn honden altijd ergens te slapen en zijn ze tevreden.
Wat ik wil zeggen is dat het vooral belangrijk is dat als je er bent ook dingen doet met hun, want wat heb je aan een baas die thuis is en computerd

Ik heb ze trouwens alledrie als pup gekregen en heb daar erg veel vrije tijd aan opgeofferd om in het begin er te zijn en de dingen aan te leren.
Ze hebben alledrie het hele huis ter beschikking

Dus ik denk dat het zeker kan een pup nemen alleen je zult er in beginsel veel voor moeten doen hard investeren en nadien als je werkt de vrije tijd die je hebt aan de hond moeten besteden
groetjes Karin en een poot van kesh, Shia, Muk en Mate

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Dat gebeurd hier ook, gelukkig wel :N: maar ze zijn altijd aktiever dan 's nachts en aktie betekend ook plassen... mijn teef zou het makkelijk kunnen ophouden, die plast ook niet elke wandeling maar mijn reuen kunnen dit dus absoluut niet... en als de dan van zich af zouden zeiken geef ik ze nog eens groot gelijk ook....Budkes schreef:Dag is bij mijn honden ook aktie (sterker nog ik werk met ze dus ook nog wel eens héél veel aktiemalinois schreef:Onzin?? als ik mn hond hier 9 uur alleen laat kan ik dweilenMirandaH schreef: Ik lees dan hier dat het zielig is dat ze overdag niet kunnen plassen,
en daar heeft ie heel goed recht toe vind ik, want ik hou het ook geen 9 uur op...
's nachts is er niks aan de hand dan slaapt ie namelijk... je weet wel, nacht is slapen dag is aktie.... 't is maar net wat voor type hond je hebt.trouwens soms 's nachts ook, dan wordt hier ook gewerk met ze haha) Maar ik kan je zeggen dat er overdag naast de aktie ook nog héél véél geslapen wordt.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Vaste gebruiker
Blijft een hele discussie he. Heb nog steeds niks voor mezelf besloten, maar ben vandaag toch stiekem in het asiel gaan kijken. Met 2 hondjes gewandeld. Eentje kruising herder/whippet, andere een duitse herder. Allebei van een jaartje of 8. De herder/whippet had ik niet echt een klik mee, de duitse herder was een hele timide hond, maar ik zag zn vertrouwen groeien met wat brokjes en een wandeling. Deze hond heeft zijn leven doorgebracht in een ren, was altijd alleen en heeft volgens mij een hele hoop meegemaakt. Met deze hond klikte het eigenlijk heel goed! Aangezien ik niet van de harde aanpak ben en deze hond dat ook echt niet nodig heeft, zie ik het eigenlijk wel zitten om deze hond een warm huisje aan te bieden... Als hij er tegen kan om soms alleen te zijn tenminste. Ik wil in ieder geval met hem op cursus en met mij hardlopen zou voor deze hond ook zeker geen probleem zijn. Hij komt misschien binnenkort op 'proef' voor een middag; thuis is toch altijd anders dan in het asiel en bovendien kent hij het binnen nog niet goed. Dus ben stiekem wel benieuwd, maar verwacht er niet teveel van mocht het tegenvallen.
- Budkes
- Zeer actief
Joanne schreef:Blijft een hele discussie he. Heb nog steeds niks voor mezelf besloten, maar ben vandaag toch stiekem in het asiel gaan kijken. Met 2 hondjes gewandeld. Eentje kruising herder/whippet, andere een duitse herder. Allebei van een jaartje of 8. De herder/whippet had ik niet echt een klik mee, de duitse herder was een hele timide hond, maar ik zag zn vertrouwen groeien met wat brokjes en een wandeling. Deze hond heeft zijn leven doorgebracht in een ren, was altijd alleen en heeft volgens mij een hele hoop meegemaakt. Met deze hond klikte het eigenlijk heel goed! Aangezien ik niet van de harde aanpak ben en deze hond dat ook echt niet nodig heeft, zie ik het eigenlijk wel zitten om deze hond een warm huisje aan te bieden... Als hij er tegen kan om soms alleen te zijn tenminste. Ik wil in ieder geval met hem op cursus en met mij hardlopen zou voor deze hond ook zeker geen probleem zijn. Hij komt misschien binnenkort op 'proef' voor een middag; thuis is toch altijd anders dan in het asiel en bovendien kent hij het binnen nog niet goed. Dus ben stiekem wel benieuwd, maar verwacht er niet teveel van mocht het tegenvallen.

Die van mij is ook 8 jaar (de Duitser) en loopt lekker mee hard 3x per week.
Gr. Aniek

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.
Nou, ik hoop voor je dat dit gaat werken joh !! Ik denk dat het best kan nl, om een hond te nemen terwijl je werkt. Eeen pup lijkt me idd geen goed idee, maar een volwassen hond zoals deze kan heel goed gaan !! Zolang de hond er aan gewend is om alleen thuis te zijn ( en dat is die herder volgens mij wel..) en je geeft genoeg liefde en aandacht als je wel thuis bent dan is dat toch geen probleem ?! Ik ken ook genoeg mensen die de hele dag thuis zijn en niks met hun hond doen, en hem maar twee keer per dag uitlaten...( sóchtends als ze opstaan en sávonds voor ze gaan slapen ) en dat vind ik zo erg !! Dan is een hond die veel alleen thuis is maar daarna veel aandacht krijgt volgens mij een stuk beter af !!Joanne schreef:Blijft een hele discussie he. Heb nog steeds niks voor mezelf besloten, maar ben vandaag toch stiekem in het asiel gaan kijken. Met 2 hondjes gewandeld. Eentje kruising herder/whippet, andere een duitse herder. Allebei van een jaartje of 8. De herder/whippet had ik niet echt een klik mee, de duitse herder was een hele timide hond, maar ik zag zn vertrouwen groeien met wat brokjes en een wandeling. Deze hond heeft zijn leven doorgebracht in een ren, was altijd alleen en heeft volgens mij een hele hoop meegemaakt. Met deze hond klikte het eigenlijk heel goed! Aangezien ik niet van de harde aanpak ben en deze hond dat ook echt niet nodig heeft, zie ik het eigenlijk wel zitten om deze hond een warm huisje aan te bieden... Als hij er tegen kan om soms alleen te zijn tenminste. Ik wil in ieder geval met hem op cursus en met mij hardlopen zou voor deze hond ook zeker geen probleem zijn. Hij komt misschien binnenkort op 'proef' voor een middag; thuis is toch altijd anders dan in het asiel en bovendien kent hij het binnen nog niet goed. Dus ben stiekem wel benieuwd, maar verwacht er niet teveel van mocht het tegenvallen.
Mijn zus heeft ook altijd honden gehad terwijl ze ook fulltime werkt. Is altijd prima gegaan en heeft blije hondjes hoor. Nu heeft ze er nog maar 1 en die laat ze tussen de middag dan wel even uit, hij is nl al wat ouder en kan het anders niet meer zo goed ophouden...Als je niet te ver van je werk woont is dat dus ook een prima optie !
- iones
- Zeer actief
- langehond1
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
Of dat nou wel of niet wetenschappelijk bewezen is, ga jij maar eens 6 uur lang (of mischien nog wel langer) maar eens je pis op houden, kijken of je dat zo'n pretje vindt (denk het van niet!) :N:langehond1 schreef:"het is bewezen dat een hond iedere 6 uur moet plassen anders beschadig je zijn nieren"...
?
Kom maar op met de publikatie...wie heeft dat onderzocht en waar staan de resultaten?
L

Qua Patet Orbis (Zo wijd de wereld strekt!)
Laika's weblog klik hier!
Laika's hondenforum klik hier
Laika's foto album klik hier
- langehond1
- Zeer actief
Ehhh...als ik niet excessief drink of hardloop duurt het zeker 6 uur voordat ik moet opnieuw moet plassen na een plasbeurt. 's Nachts plas ik zo'n 8 a 10 uur meestal niet.
Als mijn honden een werkdag hebben geluierd dan beginnen ze buiten niet gelijk met plassen, dat komt pas na een paar 100 meter bij hun favorite steen/boom, terwijl ze wel de mogelijkheid hebben om dat te doen.
Als iemand een harde uitspraak doet (nierschade is bewezen) dan zie ik graag de data en proefopzet voordat ik het wel of niet geloof.
L
Als mijn honden een werkdag hebben geluierd dan beginnen ze buiten niet gelijk met plassen, dat komt pas na een paar 100 meter bij hun favorite steen/boom, terwijl ze wel de mogelijkheid hebben om dat te doen.
Als iemand een harde uitspraak doet (nierschade is bewezen) dan zie ik graag de data en proefopzet voordat ik het wel of niet geloof.
L
Laatst gewijzigd door langehond1 op 17 dec 2007 10:50, 1 keer totaal gewijzigd.
- johan1969
- Zeer actief
- Contacteer:
- langehond1
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
http://www.whgdierenartsen.nl/html/docdb.asp?id=317langehond1 schreef:Ehhh...als ik niet excessief drink of hardloop duurt het zeker 6 uur voordat ik moet opnieuw moet plassen na een plasbeurt. 's Nachts plas ik zo'n 8 a 10 uur meestal niet.
L
Wil je het soms op een pressenteerblaadje krijgen ofzo

Met een beetje helder nadenken kun je zelf ook wel verzinnen dat het nooit gezond kan zijn voor een dier, om zijn of haar plas zo lang op te moeten houden. Dat je de vergelijking trekt naar je zelf (snachts slapen) vindt ik een manke vergelijking, want vaak gaat: "de mens" voor het slapen gaan nog even gauw een plas doen o.i.d.

Maar goed, als je straks wilt eindigen met een hond met nier dan wel blaas problemen, be my guest

Qua Patet Orbis (Zo wijd de wereld strekt!)
Laika's weblog klik hier!
Laika's hondenforum klik hier
Laika's foto album klik hier
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder
- Aantal honden: 1
bij wijze van test hebben ze een hondeneigenaar in een kamer 8u laten zitten,om duidelijk te maken waarom zijn hond sloopgedrag begon te vertonen.Was een tvprogramma
Als je echt alle dagen werkt,waarom dan geen poezen.Die gaan gewoon op de kattenbak.
Heb ook iemand gekend die haar maltheser op een kattenbak liet gaan.

Als je echt alle dagen werkt,waarom dan geen poezen.Die gaan gewoon op de kattenbak.
Heb ook iemand gekend die haar maltheser op een kattenbak liet gaan.