niet waarjohan1969 schreef:Dudley Nose = gevlekte neus.
http://www.ashgi.org/color/Aussie_noses.html
een dudley nose is een neus die helemaal "roze achtig" is
een gevlekte neus is een butterlfy nose
Moderator: moderatorteam
niet waarjohan1969 schreef:Dudley Nose = gevlekte neus.
Héél erg veel, kijk maar eens hier: http://www.woodhavenlabs.com/mismarks.htmljohan1969 schreef: En ivm labradors : dat is allemaal zo eenvoudig niet. Daar zitten ook heel veel 'verdoken' kleuren en patronen.
Nee, hoor. Een dudley nose is een vleeskleurige neus.johan1969 schreef:Dudley Nose = gevlekte neus.
Daar heeft hij wel veel van weg, maar IJslandse honden zijn niet wit.Podenji schreef:volgens mij is dat geen witte herder , eerder een ijslandse hond o.i.dRory schreef:Met deze hond zou je dus echt niet mogen fokken als het echt een witte herder is.
Dan moet je wel heeeel erg wanhopig zijn.
Dat is denk ik een Bb-ee. De lippen zijn niet zichtbaar, maar als daar pigmentatie zichtbaar is, is het een Bb. Aan de neusrand is wat donkers te zien, als dat pigment is en geen modder oid is het een Bb-ee
Bijna goedPodenji schreef: volgens mij is dat geen witte herder , eerder een ijslandse hond o.i.d
Maar toch is hij ook Bb-eefenneke schreef:amos heeft wel een roze neus maar zijn verder pigment --ogen , nagels, lippen --is wel goed
Dat zijn dan toch gewoon crème vlekken?fenneke schreef: mijn dochter heeft een pyr daar wordt tegenwoordig wel weer vlekken in gefokt om het pigment donker te houden
Bij Pyrenese berghonden mogen de vlekken verschillende kleuren hebben: grijs (daskleurig), lichtgeel, wolfsgrauw en oranje. De vlekken mogen op het hoofd, bij de oren en bij de staartaanzet zitten.Marjoleine schreef:Dat zijn dan toch gewoon crème vlekken?fenneke schreef:mijn dochter heeft een pyr daar wordt tegenwoordig wel weer vlekken in gefokt om het pigment donker te houden
Weet je welke kleuren dat genetisch zijn?Scooby schreef:Bij Pyrenese berghonden mogen de vlekken verschillende kleuren hebben: grijs (daskleurig), lichtgeel, wolfsgrauw en oranje. De vlekken mogen op het hoofd, bij de oren en bij de staartaanzet zitten.
Volgens mij vallen al die kleuren onder de S-locus (Sw)?Marjoleine schreef:Weet je welke kleuren dat genetisch zijn?Scooby schreef:Bij Pyrenese berghonden mogen de vlekken verschillende kleuren hebben: grijs (daskleurig), lichtgeel, wolfsgrauw en oranje. De vlekken mogen op het hoofd, bij de oren en bij de staartaanzet zitten.
Want bij creme vlekken maakt het dus niets uit, die kunnen evengoed bb zijn. En ook bij oranje kan de basiskleur nog steeds gewoon bb zijn.
De andere weet ik niet zeker, ik zal eens zoeken
Je hebt gelijk, ik verwarde de 2.yamie schreef:niet waarjohan1969 schreef:Dudley Nose = gevlekte neus.
http://www.ashgi.org/color/Aussie_noses.html
een dudley nose is een neus die helemaal "roze achtig" is
een gevlekte neus is een butterlfy nose
ik zei ook "o.i.d "Scooby schreef: Daar heeft hij wel veel van weg, maar IJslandse honden zijn niet wit.
ga ik nu door voor de halve wasmachine?Marjoleine schreef:Bijna goedPodenji schreef: volgens mij is dat geen witte herder , eerder een ijslandse hond o.i.dHet is een Finse Lappenhond.
Minstens, eigenlijk dacht ik aan de koelkastPodenji schreef:ga ik nu door voor de halve wasmachine?
Oranje:Marjoleine schreef:Als iemand foto's heeft met kleurvoorbeelden van de genoemde kleuren, houd ik me altijd aanbevolen