Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Taal van de hond
Moderator: moderatorteam
-
- Vaste gebruiker
Taal van de hond
Ik vroeg me af wie er fotokes of videos van gedrag van honden wenst te posten zodat we kunnen bijleren over de taal van de hond?
Dat kan van eigen honden of andere honden zijn ook hé?
Ook ontmoetingen tussen honden (die leuk of minder leuk aflopen) wil ik wel zien.
Wie het ziet zitten : plaats maar volop
Ik ga alvast beginnen filmen...
Dat kan van eigen honden of andere honden zijn ook hé?
Ook ontmoetingen tussen honden (die leuk of minder leuk aflopen) wil ik wel zien.
Wie het ziet zitten : plaats maar volop
Ik ga alvast beginnen filmen...
- Ikaros
- Actief
- Contacteer:
wat gebeurd er ?

Groet,
André
We give Dogs time we can spare, space we can spare and love we can spare.
And in return dogs give us their all, it's the best deal man has ever made.
http://canis.yourbb.nl/index.php
André

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
-
- Vaste gebruiker
Wat er gebeurt is moeilijk om zeggen.
Wat ik merk is dat de honden sociaal vaardig zijn.
De 2 middelste honden benaderen elkaar zijwaarts en besnuffelen elkander. De kleinste heeft zijn pootje opgehoffen en de terveuren zijn oren zijn naar achteren en staart is op gewone hoogte. Ze vormen niet echt een bedreiging naar elkaar.
De terveuren die afkomt heeft een zelfzekere houding (hoge staart, oren naar voren, maakt zich groot). Kan het zijn dat hij de 2 wou opsplitsen?
De andere hond bekijkt de afkomende hond. Zijn houding is ietwat onzeker. Oren naar achteren. Vormt ook geen bedreiging.
Ik zou zeggen gewone omgang tussen sociaal vaardige honden?
En, en???
Wat ik merk is dat de honden sociaal vaardig zijn.
De 2 middelste honden benaderen elkaar zijwaarts en besnuffelen elkander. De kleinste heeft zijn pootje opgehoffen en de terveuren zijn oren zijn naar achteren en staart is op gewone hoogte. Ze vormen niet echt een bedreiging naar elkaar.
De terveuren die afkomt heeft een zelfzekere houding (hoge staart, oren naar voren, maakt zich groot). Kan het zijn dat hij de 2 wou opsplitsen?
De andere hond bekijkt de afkomende hond. Zijn houding is ietwat onzeker. Oren naar achteren. Vormt ook geen bedreiging.
Ik zou zeggen gewone omgang tussen sociaal vaardige honden?
En, en???
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
De twee honden die bij de 'onbekende' staan, benaderen hem, niet onderdanig, maar ook zeker niet dominant. Een soort van 'even kijken wie het is begroeting' de 'onbekende ' vind het erg spannend.
De terveurense herder die aan komt lopen, stelt zich vrij dominant op, hoge poten, staart hoog, je ziet ook dat ze contact maken ( de 'onbekende' reu heeft ook meer aandacht voor de terveurense herder ) Tussen die twee is er spanning te zien, Dat zou kunnen uitdraaien op een ruzietje, maar zou ook goed kunnen gaan, waarbij ik denk dat de terveurense herder zeker de overhand zou nemen.
gr Aimee
De terveurense herder die aan komt lopen, stelt zich vrij dominant op, hoge poten, staart hoog, je ziet ook dat ze contact maken ( de 'onbekende' reu heeft ook meer aandacht voor de terveurense herder ) Tussen die twee is er spanning te zien, Dat zou kunnen uitdraaien op een ruzietje, maar zou ook goed kunnen gaan, waarbij ik denk dat de terveurense herder zeker de overhand zou nemen.

gr Aimee
- Ikaros
- Actief
- Contacteer:
het antwoord van Aimee komt inderdaad heel dicht in buurt
Het volgende gebeurde er :
Mythos (Kruising Tibetaan) was druk met de Oudduitse herder, eigenlijk joeg hij hem het hele veld over.
Dat werd op afstand door de achterste hond vanaf de bankjes opgemerkt, en die kwam uiteindelijk even een kijkje nemen.
Toen de hond er bina was, onderbrak Mythos zijn spel, en ging dwars voor hem staan, even later legde Mythos zijn poot op de schoft, en toen dat geen indruk maakte, kwam er een knauw in de nek achteraan.
De oudduitse herder liep tijdens deze onderbreking met Mythos mee.
De aankomende Tervuerense herder is Ikaros mijn roedelleider, die laat mythos tot bepaalde hoogte zijn gang gaan, maar wilde nu ingrijpen en zette mythos even later op zijn nummer.
Even hiervoor schoot ik deze fotoos van Mythos met de ODH (op de derde foto staat trouwens de geintresseerde hond weer op :

Het volgende gebeurde er :
Mythos (Kruising Tibetaan) was druk met de Oudduitse herder, eigenlijk joeg hij hem het hele veld over.
Dat werd op afstand door de achterste hond vanaf de bankjes opgemerkt, en die kwam uiteindelijk even een kijkje nemen.
Toen de hond er bina was, onderbrak Mythos zijn spel, en ging dwars voor hem staan, even later legde Mythos zijn poot op de schoft, en toen dat geen indruk maakte, kwam er een knauw in de nek achteraan.
De oudduitse herder liep tijdens deze onderbreking met Mythos mee.
De aankomende Tervuerense herder is Ikaros mijn roedelleider, die laat mythos tot bepaalde hoogte zijn gang gaan, maar wilde nu ingrijpen en zette mythos even later op zijn nummer.
Even hiervoor schoot ik deze fotoos van Mythos met de ODH (op de derde foto staat trouwens de geintresseerde hond weer op :

Groet,
André
André

- Morgaine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): buitenlands mormeltje ;)
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
Linker hond onderdanig, staart laag, oren plat in de nek, en de mondhoeken naar achterenMorgaine schreef:

Rechter hond, zeker van z'n zaak (ietwat dominant), oortjes omhoog, staart omhoog, en een zekerdere houding als de andere hond

Ohja, overigens mooie honden om te zien

Qua Patet Orbis (Zo wijd de wereld strekt!)
Laika's weblog klik hier!
Laika's hondenforum klik hier
Laika's foto album klik hier
- Morgaine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): buitenlands mormeltje ;)
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
Ohw, oke .. zijn wel hele mooie honden om te zien!Morgaine schreef:Ik vond dit zo'n mooie, duidelijke gedragsfoto dat ik hem gewoon moest delen. Linkerhond is overigs van mij en is op dat moment 7mnd oud. De andere is ongeveer 1jr.

Qua Patet Orbis (Zo wijd de wereld strekt!)
Laika's weblog klik hier!
Laika's hondenforum klik hier
Laika's foto album klik hier
- Karin
- Actief
- Contacteer:
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Re: Taal van de hond
Er was een topic volgens mij met honden foto's en gedrag waar meer in gepost was, maar ik kan hem niet vinden. Vandaar dat ik hier maar post, hopelijk weet iemand het oude topic nog, want ik blijf het interessant vinden om de foto's van bepaalde situaties te zien.
Deze is door mijn vriend gemaakt. Ik kapte af met een "hey!". Het zijn eigen honden, maar hier was Jol, de kleine pislink, en Aki de wat grotere niet onder de indruk.

Deze is door mijn vriend gemaakt. Ik kapte af met een "hey!". Het zijn eigen honden, maar hier was Jol, de kleine pislink, en Aki de wat grotere niet onder de indruk.

- cornelia
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar
- Aantal honden: 1
Re:
Karin schreef:
Ik ben hier zo slecht in maar doe en gok;
links zegt tegen rechts "hallo meneer (of mevrouw), lekker water he' meneer?. U doet mij toch niks he' ? Ik sta toch niet in de weg of zo? Dan zegt u het maar hoor meneer ?
Enfin, onzeker, vind het eng, wil zeker, absoluut, geen ruzie. Beetje "kan ik u ergens mee behagen".
Rechts staat dan ook stevig en pontificaal te staan daar.
Rechts zou zo maar kunnen snauwen/uitvallen maar even goed beginnen te spelen.