Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Amerikanen en honden
Moderator: moderatorteam
- Maxiem
- Zeer actief
Amerikanen en honden
Ik vraag me een beetje af... ben ik gewoon de verkeerde mensen tegengekomen of hebben Amerikanen gewoon een heel andere houding tegenover honden/dieren?
Ik zal het even uitleggen. Ik vertel wel eens over Max/honden en dan krijg ik af en toe wat aparte opmerking.
Zoals gisteren, vroeg iemand of ik ook met Max ging fokken. Nou ja, buiten dat Max gecastreerd is, is ze nou ook niet echt een goede hond om mee te fokken. "Maar ze ziet er toch leuk uit?". Dus ik natuurlijk een praatje afgestoken over verantwoordelijk fokken, stambomen en gezondheid. Maar het begon me wel op te vallen.
Eerder werd ik namelijk al raar aangeken omdat ik met Max speurtraining deed terwijl het niet echt haar werk was (als in, ze is geen politiehond ofzo, het is gewoon voor de lol), of omdat ik Max wel mee laat wegen in mijn besluit of ik volgend jaar terug kom naar Amerika.
Dit waren 3 verschillende mensen... dus is het toeval of echt een verschil Amerika/Nederland (of, ook nog een mogelijkheid, ben ik in Nederland gewoon per toeval de goede mensen tegengekomen?).
Ik zal het even uitleggen. Ik vertel wel eens over Max/honden en dan krijg ik af en toe wat aparte opmerking.
Zoals gisteren, vroeg iemand of ik ook met Max ging fokken. Nou ja, buiten dat Max gecastreerd is, is ze nou ook niet echt een goede hond om mee te fokken. "Maar ze ziet er toch leuk uit?". Dus ik natuurlijk een praatje afgestoken over verantwoordelijk fokken, stambomen en gezondheid. Maar het begon me wel op te vallen.
Eerder werd ik namelijk al raar aangeken omdat ik met Max speurtraining deed terwijl het niet echt haar werk was (als in, ze is geen politiehond ofzo, het is gewoon voor de lol), of omdat ik Max wel mee laat wegen in mijn besluit of ik volgend jaar terug kom naar Amerika.
Dit waren 3 verschillende mensen... dus is het toeval of echt een verschil Amerika/Nederland (of, ook nog een mogelijkheid, ben ik in Nederland gewoon per toeval de goede mensen tegengekomen?).
Max, 1-12-1999 - 29-10-2010. Je wordt gemist.
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
ik kan niet voor alle amerikanen spreken, ik woon er niet en ken er maar een paar.
maar tja.. ik denk wel dat er voor een groot gedeelte een andere mentaliteit is ja. er op een andere manier mee om gegaan word, niet zozeer qua zorgen voor of houden van, maar wel de manier waarop er naar gekeken word, qua fokken, of het is over the top, of het is gewoon hond en huishond...en dat laatste gaat vaak gepaard met, oeps nesten of pret fok
fokken is dus niet vaak zoals we het hier ook wel kennen, gewoon kleine fokkers, een paar honden en toch zeer verantwoord fokken, nee daar is het vaak, groot, veel honden, kennels en dan dus bij sommige alles voor de show.
maar tja.. ik denk wel dat er voor een groot gedeelte een andere mentaliteit is ja. er op een andere manier mee om gegaan word, niet zozeer qua zorgen voor of houden van, maar wel de manier waarop er naar gekeken word, qua fokken, of het is over the top, of het is gewoon hond en huishond...en dat laatste gaat vaak gepaard met, oeps nesten of pret fok
fokken is dus niet vaak zoals we het hier ook wel kennen, gewoon kleine fokkers, een paar honden en toch zeer verantwoord fokken, nee daar is het vaak, groot, veel honden, kennels en dan dus bij sommige alles voor de show.
-
- Zeer actief
De amerikanen die ik ken zijn heel erg gehecht aan hun honden en leven als het waren voor hun honden. Het kan niet gek genoeg of ze krijgen het, het zijn gewoon echt hun kindjes.
Ik denk dat het in NL en Amerika hetzelfde is. Hier in Nederland heb je ook mensen die wel een hond hebben maar zich er niet verder in verdiepen dan nodig is. En dat heb je dus ook in Amerika.
Ik denk dat het in NL en Amerika hetzelfde is. Hier in Nederland heb je ook mensen die wel een hond hebben maar zich er niet verder in verdiepen dan nodig is. En dat heb je dus ook in Amerika.
- Moos
- Zeer actief
Dat denk ik ook. Ik denk wel dat in Amerika het algehele idee vaak wel iets anders is, en dan voornamelijk voor wat honden alleen thuis laten betreft. Dat kan best met een pup vanaf 8 weken, 5 volle werkdagen, gewoon krantjes neerleggen en klaar.Poppetje schreef:
Ik heb een jaar in Amerika gewoond bij mensen die ook een DH Herder hadden, en die gingen daar net zo mee om als ik met mijn hondjes. Ze heeft zelfs nog een tijdje in een hondenrolstoel gelopen omdat ze door een verkeerde sprong steeds minder controle over haar achterpoten had. Kleedjes door het hele huis zodat ze niet zou slippen binnenshuis zonder rolstoel.
Dat kon in hun wijdse omgeving (waar je geen andere honden tegenkwam ook) best goed, en die hond is nog maanden echt tevreden geweest op die manier.

- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
- Aantal honden: 1
Ik ken geen amerikanen maar ik ben door een overdaad aan "amerikanen op vakantie in europa" verpest.
Ze bepalen mijn beeld van de doorsnee amerikaan met het eeuwige flesje evian in de hand en druk 'upwarmend' en 'stretchend' omdat ze 5 traptreden moeten bestijgen. De hysterische versie dus.
Dat is fout natuurlijk, maar ik kan er weinig aan doen.
Op dezelfde manier bestaat mijn beeld van de doorsnee-amerikaan-met-hond uit wat ik zie op animal planet en kleine hondjes in tasjes op foto's van beroemdheden.
Eigenlijk heb ik het niet zo op amerikanen, en ook niet op amerikanen met een hond. In werkelijkheid zal het wel meevallen allemaal, maar oppervlakkig is het eerste woord dat mij te binnen schiet bij amerikanen, en aan oppervlakkigheid heb ik een broertje dood. Met name als het over honden gaat.
Ze bepalen mijn beeld van de doorsnee amerikaan met het eeuwige flesje evian in de hand en druk 'upwarmend' en 'stretchend' omdat ze 5 traptreden moeten bestijgen. De hysterische versie dus.
Op dezelfde manier bestaat mijn beeld van de doorsnee-amerikaan-met-hond uit wat ik zie op animal planet en kleine hondjes in tasjes op foto's van beroemdheden.
Eigenlijk heb ik het niet zo op amerikanen, en ook niet op amerikanen met een hond. In werkelijkheid zal het wel meevallen allemaal, maar oppervlakkig is het eerste woord dat mij te binnen schiet bij amerikanen, en aan oppervlakkigheid heb ik een broertje dood. Met name als het over honden gaat.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
- Moos
- Zeer actief
Die Amerikanen waarbij ik gewoond heb dachten (en denken) net zo over het deel van hun medelandgenoten wat jij nu omschrijftJaap* schreef:Ik ken geen amerikanen maar ik ben door een overdaad aan "amerikanen op vakantie in europa" verpest.

- Jaap*
- Zeer actief
- Moos
- Zeer actief
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Ik ben nooit in Amerika geweest
Ik heb er hier een aantal ontmoet en met een paar anderen gemaild.
Het varieerde nogal vond ik.
De Amerikanen hier waren deels zeer oppervlakkig zoals Jaap* dat onschrijft.
Anderen waren wat meer zoals ik, maar dat waren tweede generatie Amerikanen.
Dat maakt misschien ook verschil uit?
De mensen waar ik mee mailde (over honden
) hadden grotendeels ideeën zoals ik die ook heb.
Dus die bestaan ook wel
Ik heb er hier een aantal ontmoet en met een paar anderen gemaild.
Het varieerde nogal vond ik.
De Amerikanen hier waren deels zeer oppervlakkig zoals Jaap* dat onschrijft.
Anderen waren wat meer zoals ik, maar dat waren tweede generatie Amerikanen.
Dat maakt misschien ook verschil uit?

De mensen waar ik mee mailde (over honden

Dus die bestaan ook wel

- saffie
- Zeer actief
Ik ben nog nooit in Amerika geweest, maar ik snuffel wel eens rond op Amerikaanse hondenfora en daar was ik heel erg verbaasd over een aantal dingen die ik las.
Voorbeelden:
Heel veel mensen vinden het onverantwoord om je hond los te laten lopen, hoe goed hij ook luistert. Want je hond kan iemand bijten of een andere hond bijten en dan kun je aangeklaagd worden. Een paar vonden dat aangelijnd wandelen veel beter voor het lichaam van een hond was, en als je dan toch iets extra's wilde kon je een soort loopband voor honden kopen, of je hond een zwaar vest omdoen tijdens de aangelijnde wandeling.
Het viel me op dat heel veel mensen hun honden niet elke dag meerdere keren uitlieten. De tuin was voor het plassen en poepen en het wandelen voor de beweging, vaak één keer per dag.
Alle honden zo vroeg mogelijk laten castreren, anders grote kans op baarmoederkanker of balkanker. Vooral bij huishonden was het totaal onnodig om ze intact te laten.
Ik weet dat die paar fora absoluut niet representatief zijn voor alle Amerikaanse hondenbezitters maar ik vond het toch een enorm verschil met wat je hier op Nederlandse hondenfora leest.
Voorbeelden:
Heel veel mensen vinden het onverantwoord om je hond los te laten lopen, hoe goed hij ook luistert. Want je hond kan iemand bijten of een andere hond bijten en dan kun je aangeklaagd worden. Een paar vonden dat aangelijnd wandelen veel beter voor het lichaam van een hond was, en als je dan toch iets extra's wilde kon je een soort loopband voor honden kopen, of je hond een zwaar vest omdoen tijdens de aangelijnde wandeling.
Het viel me op dat heel veel mensen hun honden niet elke dag meerdere keren uitlieten. De tuin was voor het plassen en poepen en het wandelen voor de beweging, vaak één keer per dag.
Alle honden zo vroeg mogelijk laten castreren, anders grote kans op baarmoederkanker of balkanker. Vooral bij huishonden was het totaal onnodig om ze intact te laten.
Ik weet dat die paar fora absoluut niet representatief zijn voor alle Amerikaanse hondenbezitters maar ik vond het toch een enorm verschil met wat je hier op Nederlandse hondenfora leest.
Saskia en Saffie. Boy 2000-2014

- MonaToetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
Ja, en in Amerika is " handling " ook echt een vak waar je van kan leven , als je het goed doet .yamie schreef:ik kan niet voor alle amerikanen spreken, ik woon er niet en ken er maar een paar.

Ow , en wat mij opvalt is dat Amerikanen hun honden graag allerlei gekke pakjes aantrekken.
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
- ranetje
- Zeer actief
Als je de schadeclaims ziet in Amerika (enorme bedragen :N:) kan ik me voorstellen dat je tien keer nadenkt voor je je hond van de lijn laat in drukker bevolkte gebieden.saffie schreef:Ik ben nog nooit in Amerika geweest, maar ik snuffel wel eens rond op Amerikaanse hondenfora en daar was ik heel erg verbaasd over een aantal dingen die ik las.
Voorbeelden:
En dan ga je allerlei dingen (en excuses) verzinnen waarom het voor de hond beter zou zijn om aan de lijn te lopen.
Misschien staat er ook wel een fikse boete opplassen en poepen op straat?
DA's hier in Nederland adviseren toch ook vaak (niet allemaal) om de hond vroeg te laten castreren?

- saffie
- Zeer actief
Ik kan me het ook wel voorstellen, maar het verschil is wel groot.ranetje schreef:Als je de schadeclaims ziet in Amerika (enorme bedragen :N:) kan ik me voorstellen dat je tien keer nadenkt voor je je hond van de lijn laat in drukker bevolkte gebieden.saffie schreef:Ik ben nog nooit in Amerika geweest, maar ik snuffel wel eens rond op Amerikaanse hondenfora en daar was ik heel erg verbaasd over een aantal dingen die ik las.
Voorbeelden:
En dan ga je allerlei dingen (en excuses) verzinnen waarom het voor de hond beter zou zijn om aan de lijn te lopen.
DA's hier in Nederland adviseren toch ook vaak (niet allemaal) om de hond vroeg te laten castreren?
Ik weet ook niet zeker hoe het daar zit met wetten over loslopen, volgens mij verschilt dat per staat.
En over de jonge castraties, dat wordt volgens mij vooral aangeraden door het enorme hondenoverschot in de VS.
Hier in Nederland wordt het zover ik weet vooral bij teefjes aangeraden om ze met zes maanden te castreren, en niet bij reuen.
Ik begreep dat het in de VS voor sommige fokkers heel normaal is om alle pups uit een nest die als huishond weggaan al te castreren voordat ze het nest verlaten. En anders wordt het aangeraden om het iig zo vroeg mogelijk te doen.
Het risico op balkanker als reden om een reu te castreren had ik echt nog nooit van gehoord, dus dat verbaasde me best wel.
Saskia en Saffie. Boy 2000-2014

Jaap* schreef:Ik ken geen amerikanen maar ik ben door een overdaad aan "amerikanen op vakantie in europa" verpest.

- ranetje
- Zeer actief
Die balkanker is voor mij ook nieuw.saffie schreef:Ik kan me het ook wel voorstellen, maar het verschil is wel groot.ranetje schreef:Als je de schadeclaims ziet in Amerika (enorme bedragen :N:) kan ik me voorstellen dat je tien keer nadenkt voor je je hond van de lijn laat in drukker bevolkte gebieden.saffie schreef:Ik ben nog nooit in Amerika geweest, maar ik snuffel wel eens rond op Amerikaanse hondenfora en daar was ik heel erg verbaasd over een aantal dingen die ik las.
Voorbeelden:
Ik weet ook niet zeker hoe het daar zit met wetten over loslopen, volgens mij verschilt dat per staat.
En over de jonge castraties, dat wordt volgens mij vooral aangeraden door het enorme hondenoverschot in de VS.
Hier in Nederland wordt het zover ik weet vooral bij teefjes aangeraden om ze met zes maanden te castreren, en niet bij reuen.
Ik begreep dat het in de VS voor sommige fokkers heel normaal is om alle pups uit een nest die als huishond weggaan al te castreren voordat ze het nest verlaten. En anders wordt het aangeraden om het iig zo vroeg mogelijk te doen.
Het risico op balkanker als reden om een reu te castreren had ik echt nog nooit van gehoord, dus dat verbaasde me best wel.
Ook nog nooit van gehoord.

Amerika is wel ietsje groter dan Nederland, en ik denk dat je niet alle Amerikanen over 1 kam kan scheren.
Mijn zus woont in Texas, ze heeft een camping in Buffalo.
Zij verbaast zich over het verschil tussen huishond en erfhond. Veel mensen daar hebben een klein hondje in huis wat aan alle kanten in de watten gelegd wordt én 1 of meer erfhonden waar totaal niet naar omgekeken wordt. Die lopen los op het erf en op de weg en als ze doodgereden worden, nou jammer dan. Halen we gewoon een andere.
Mijn zus woont in Texas, ze heeft een camping in Buffalo.
Zij verbaast zich over het verschil tussen huishond en erfhond. Veel mensen daar hebben een klein hondje in huis wat aan alle kanten in de watten gelegd wordt én 1 of meer erfhonden waar totaal niet naar omgekeken wordt. Die lopen los op het erf en op de weg en als ze doodgereden worden, nou jammer dan. Halen we gewoon een andere.
- Kayka
- Zeer actief
- starfleet
- Erelid
Ik denk dat je in menig huisgezin hier ook raar op zou kijken. Wat me opvalt bij animal planet is dat het nog normaler is hier dan hier om honden gewoon thuis te laten en fulltime te werken, maar ik weet niet hoe dat in rest van Europa is. Hier zijn de vrouwen met kinderen betrekkelijk laat en betrekkelijk weinig aan het arbeidsproces gaan meedoen na de vijftiger jaren, dat zal schelen.
Ik denk daarnaast dat je ook niet kan spreken over DE Amerikaan. In de midwest zie je toch heel andere mensen dan in Boston, daar zijn ze veel Europeeser in mijn ogen. Ben er nooit geweest overigens, maar kijk genoeg t.v., lees boeken, heb een amerikaans emailgroepje en er zaten vroeger nogal eens wat uitwisselingsstudenten in onze flat.
Ik denk groot verschil met waar jij zit Maxiem of in New England (noem maar wat. Een Californiër is weer anders dan een Texaan.
Ik denk dat je op het platteland hier in Nederland ook nog wel flink met je oren zou staan klapperen als je hoort hoe ze denken over honden. Je komt zelf uit een beschermd milieu en daarnaast hoe er hier op het forum wordt gedacht, dat is natuurlijk absoluut niet representatief over hoe Nederland met de honden omgaat of er over denkt.
Anne
Ik denk daarnaast dat je ook niet kan spreken over DE Amerikaan. In de midwest zie je toch heel andere mensen dan in Boston, daar zijn ze veel Europeeser in mijn ogen. Ben er nooit geweest overigens, maar kijk genoeg t.v., lees boeken, heb een amerikaans emailgroepje en er zaten vroeger nogal eens wat uitwisselingsstudenten in onze flat.
Ik denk groot verschil met waar jij zit Maxiem of in New England (noem maar wat. Een Californiër is weer anders dan een Texaan.
Ik denk dat je op het platteland hier in Nederland ook nog wel flink met je oren zou staan klapperen als je hoort hoe ze denken over honden. Je komt zelf uit een beschermd milieu en daarnaast hoe er hier op het forum wordt gedacht, dat is natuurlijk absoluut niet representatief over hoe Nederland met de honden omgaat of er over denkt.
Anne
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
starfleet schreef:Ik denk dat je in menig huisgezin hier ook raar op zou kijken. Wat me opvalt bij animal planet is dat het nog normaler is hier dan hier om honden gewoon thuis te laten en fulltime te werken, maar ik weet niet hoe dat in rest van Europa is. Hier zijn de vrouwen met kinderen betrekkelijk laat en betrekkelijk weinig aan het arbeidsproces gaan meedoen na de vijftiger jaren, dat zal schelen.
Anne

Gr. Aniek

- Jaap*
- Zeer actief
Ach dat is ook weer wat overdreven misschien, maar het valt mij ook wel eens op dat je een nogal uitgesproken mening over het platteland hebt Anne, alsof alle dierenleed zich afspeelt op het onderontwikkelde platteland, door die domme plattelanders. Ik vindt het jammer dat je soms zo in hokjes denkt want je bent niet echt zo onnozel vermoed ik.Budkes schreef:starfleet schreef:Ik denk dat je in menig huisgezin hier ook raar op zou kijken. Wat me opvalt bij animal planet is dat het nog normaler is hier dan hier om honden gewoon thuis te laten en fulltime te werken, maar ik weet niet hoe dat in rest van Europa is. Hier zijn de vrouwen met kinderen betrekkelijk laat en betrekkelijk weinig aan het arbeidsproces gaan meedoen na de vijftiger jaren, dat zal schelen.
AnneWat dan??Behalve dat de meeste honden daar nog gewoon hond kunnen zijn
Op het platteland zal best ergens een boer rondlopen die de katten verzuipt en z'n hond schopt, en op andere (betere?) plaatsen zal vast een turk met een kangal rondlopen te patsen terwijl hij op een zolderkamer woont. Leed is overal, net zoals mensen met het dierenhart op de juiste plaats zich niet geografisch laten leiden.
Dierenleed in de levensmiddelen industrie is een economische aangelegenheid, het is niet dat een veehouder daar plezier aan beleeft. Die zou het ook liever anders doen als het kon.
Dat wilde ik toch eens zeggen

- starfleet
- Erelid
[quote="Jaap*"]
Op het platteland zal best ergens een boer rondlopen die de katten verzuipt en z'n hond schopt, en op andere (betere?) plaatsen zal vast een turk met een kangal rondlopen te patsen terwijl hij op een zolderkamer woont. Leed is overal, net zoals mensen met het dierenhart op de juiste plaats zich niet geografisch laten leiden./quote]
Ik zeg niet dat plattenlanders hun hond doodschoppen, ik denk wel dat het in boerenkringen wel wat anders toegaat ja. Niks katten steriliseren of er snel mee naar de dierenarts als er een scheet dwarszit, geen gebarf met hele tabellen of er wel geen vitamientje tekort komt, en gepieker wat voor mand of kam er precies gekocht wordt. Tegenwoordig is platteland verstedelijkt, maar dat soort malle fratsen, die zul je daar niet zo snel zien als in de randstad.
Over het algemeen vind ik juist dat boeren beter met hun beesten omgaan als de gemiddelde stedeling en een hond niet zo als een kind zien, wil niet zeggen dat er niet om gegeven wordt. Als ik lees wat Maxiem schrijf, dat ze verbaasd is dat er mensen zijn die het vreemd vinden dat ze haar toekomst laat afhangen van Max, dan noem ik dat beschermd milieu, ik vind dat zelf niet reëel en ik denk dat er wat dat betreft wat minder sentimenteel met dieren wordt omgegaan in Drenthe en Groningen dan in het Gooi.
Ik denk dat jij invult wat voor beeld ik dan wel zou hebben precies van de randstad versus platteland. Dat ziet er anders uit als jij denkt.
Anne
Op het platteland zal best ergens een boer rondlopen die de katten verzuipt en z'n hond schopt, en op andere (betere?) plaatsen zal vast een turk met een kangal rondlopen te patsen terwijl hij op een zolderkamer woont. Leed is overal, net zoals mensen met het dierenhart op de juiste plaats zich niet geografisch laten leiden./quote]
Ik zeg niet dat plattenlanders hun hond doodschoppen, ik denk wel dat het in boerenkringen wel wat anders toegaat ja. Niks katten steriliseren of er snel mee naar de dierenarts als er een scheet dwarszit, geen gebarf met hele tabellen of er wel geen vitamientje tekort komt, en gepieker wat voor mand of kam er precies gekocht wordt. Tegenwoordig is platteland verstedelijkt, maar dat soort malle fratsen, die zul je daar niet zo snel zien als in de randstad.
Over het algemeen vind ik juist dat boeren beter met hun beesten omgaan als de gemiddelde stedeling en een hond niet zo als een kind zien, wil niet zeggen dat er niet om gegeven wordt. Als ik lees wat Maxiem schrijf, dat ze verbaasd is dat er mensen zijn die het vreemd vinden dat ze haar toekomst laat afhangen van Max, dan noem ik dat beschermd milieu, ik vind dat zelf niet reëel en ik denk dat er wat dat betreft wat minder sentimenteel met dieren wordt omgegaan in Drenthe en Groningen dan in het Gooi.
Ik denk dat jij invult wat voor beeld ik dan wel zou hebben precies van de randstad versus platteland. Dat ziet er anders uit als jij denkt.
Anne
- Jaap*
- Zeer actief
Ik vul het zeker zelf in, en dat kan best fout zijn, daarom meldt ik het ook even.starfleet schreef:Ik zeg niet dat plattenlanders hun hond doodschoppen, ik denk wel dat het in boerenkringen wel wat anders toegaat ja. Niks katten steriliseren of er snel mee naar de dierenarts als er een scheet dwarszit, geen gebarf met hele tabellen of er wel geen vitamientje tekort komt, en gepieker wat voor mand of kam er precies gekocht wordt. Tegenwoordig is platteland verstedelijkt, maar dat soort malle fratsen, die zul je daar niet zo snel zien als in de randstad.Jaap* schreef: Op het platteland zal best ergens een boer rondlopen die de katten verzuipt en z'n hond schopt, en op andere (betere?) plaatsen zal vast een turk met een kangal rondlopen te patsen terwijl hij op een zolderkamer woont. Leed is overal, net zoals mensen met het dierenhart op de juiste plaats zich niet geografisch laten leiden.
Anne
Ik ben het grotendeels wel met je eens, maar wat je in mijn optiek doet is een aantal zaken signaleren of opmerken, en daarna ga je dat geografisch plaatsen. En dat laatste begrijp ik niet helemaal.
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Tja, mijn tante is van oorsprong nederlandse, maar ik vind haar in heel veel dingen heel amerikaans. Ze woont er al 40 jaar. Maar of ze anders is met haar honden? Nee, denk ik niet. Niet in grote lijnen. Ze gaat er niet mee op training, ze heeft een kruising labrador en daarnaast een kleine hond, typetje maltezer. Ze hebben mandjes in de bijkeuken maar mogen gewoon in huis. Ze eten brokken.
De honden mogen veel, ze wonen buitenaf dus alle ruimte met een giga tuin, maar ze mogen bijvoorbeeld niet boven in huis komen. De grotere hond loopt veel buiten te rommelen en gedraagt zich als een gemoedelijke erfhond, uitlaten hoeft niet daarvoor is het gebied van de tuin en het omringende bos groot genoeg.
Dus ik denk dat het wel wat amerikaans is, er gaat geen speciale aandacht naar de honden wat betreft uitlaten en dergelijke, maar ze horen echt bij het gezin.
Mijn tante heeft de honden niet uit een dierenwinkel, maar ze heeft er ook geen bezwaar tegen. Zelf heeft ze de honden als herplaatser gekregen. De x-lab is zelfs door haar gewoon in huis genomen omdat ze vond dat de buurman er niet goed voor zorgde en de buurman heeft er ook nooit meer om gevraagd.
Ik denk dat als ik echt dieper met mijn tante zou praten over de verwachtingen die ik mezelf opleg t.a.v. de verzorging van de honden en hoe zij het doet, dat ze me absoluut een idioot vindt. En ik vind dat ze best iets meer kan doen, maar ik denk wel dat haar honden het goed hebben.
De honden mogen veel, ze wonen buitenaf dus alle ruimte met een giga tuin, maar ze mogen bijvoorbeeld niet boven in huis komen. De grotere hond loopt veel buiten te rommelen en gedraagt zich als een gemoedelijke erfhond, uitlaten hoeft niet daarvoor is het gebied van de tuin en het omringende bos groot genoeg.
Dus ik denk dat het wel wat amerikaans is, er gaat geen speciale aandacht naar de honden wat betreft uitlaten en dergelijke, maar ze horen echt bij het gezin.
Mijn tante heeft de honden niet uit een dierenwinkel, maar ze heeft er ook geen bezwaar tegen. Zelf heeft ze de honden als herplaatser gekregen. De x-lab is zelfs door haar gewoon in huis genomen omdat ze vond dat de buurman er niet goed voor zorgde en de buurman heeft er ook nooit meer om gevraagd.

Ik denk dat als ik echt dieper met mijn tante zou praten over de verwachtingen die ik mezelf opleg t.a.v. de verzorging van de honden en hoe zij het doet, dat ze me absoluut een idioot vindt. En ik vind dat ze best iets meer kan doen, maar ik denk wel dat haar honden het goed hebben.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Absoluut. Die hond leeft echt als god in upstate New York.Nanna schreef:Ik denk eigenlijk dat heel veel honden zo'n leven als de x lab van je tante best prettig zouden vinden.
Geen stress, geen druk. Niets hoeven.
Gewoon wat op je territorium omkloten en je bak bijtijds gevuld vinden.
Niet moeten presteren en op welk gebied dan ook aan de (soms torenhoge) verwachtingen van de baas moeten voldoen. Niet beschouwd worden als vervangend kind. Niet iedere stap die je doet geanalyseerd zien (waarom dóet ie dat nou)
Gewoon, lekker hond zijn.

Het kleintje ook hoor, die mag vaker mee naar allerhande visites en uitjes. En rommelt verder ook lekker in huis en directe omgeving.
En dat ze geen rauwe voeding krijgen en geen wandelingen speciaal voor hen uitgezocht? Geloof niet dat ze er mee zitten.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
- Karin
- Actief
- Contacteer:
Ben toevallig in september een paar wekenmet mijnborders naar Amerika gegaan.
Tja ik vond dat waar ik was ( was dus wel alleen maar border collie eigenaren en fokkers) dat er heel zorgvuldig juist met het fokken werd omgesprongen
( Mijn jongste hond stamt dan ook van een amerikaanse lijn af)
Er werd heel veel gesport met de honden, schapendrijven, obiedience, reddingswerk, behendigheid.
er waren ook verschillende die rauw voerden
En ja het zegt genoeg als dat ze over hun honden spreken ze het over baby hebben
Wat mij wel opviel is dat men wel dingen wil regelen, pikoren bij de border is daar graag gezien dus dat laat men niet aan het toeval over
Tja ik vond dat waar ik was ( was dus wel alleen maar border collie eigenaren en fokkers) dat er heel zorgvuldig juist met het fokken werd omgesprongen

Er werd heel veel gesport met de honden, schapendrijven, obiedience, reddingswerk, behendigheid.
er waren ook verschillende die rauw voerden

En ja het zegt genoeg als dat ze over hun honden spreken ze het over baby hebben

Wat mij wel opviel is dat men wel dingen wil regelen, pikoren bij de border is daar graag gezien dus dat laat men niet aan het toeval over

groetjes Karin en een poot van kesh, Shia, Muk en Mate

- Linsey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
De Amerikanen die ik ken van verschillende forums zijn helemaal niet zo. Zij geven enorm veel om hun honden en de rasloze honden zijn veelal gecastreerd, dus ze zijn ook niet voor het zomaar kweken van honden. Ook met de hondensporten vind ik dat je in Amerika veel meer mogelijkheden hebt dan in Europa, daar worden er zelfs leeuwhondjes toegelaten op schapentrials. Alhoewel dat helemaal niet hun taak is. Veel van de Amerikanen die ik ken doen hondensporten met hun honden die je hier bijvoorbeeld met een jack russell ofzo niet zou kunnen doen en enkel maar met werkhondenrassen.
Maar tegelijkertijd heb ik ook iemand op een forum tegengekomen die er zomaar op los fokt met chihuahua kruisingen, omdat ze pupjes zo mooi vind. Dus ik denk dat het veelal aan de persoon zelf ligt
Maar tegelijkertijd heb ik ook iemand op een forum tegengekomen die er zomaar op los fokt met chihuahua kruisingen, omdat ze pupjes zo mooi vind. Dus ik denk dat het veelal aan de persoon zelf ligt