Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
estelle schreef:
Ja het is leuk om te zien dat bij ons op de club de clicker echt 'in' komt maar vooral de oude rotten kijken met argusorgen toe en helaas hoor je dan nog weleens 'pak 'm 1x goed aan, weet ie het ook' ...tsja.
Als je je hond alleen zit of af wilt leren gaat dat prima met een koekje maar als je op trainingsniveau dingen aan wilt gana leren die behoorlijk perfect uitgevoerd moeten worden dan helpt de clicker daar echt geweldig bij.
Dat zie je in de jachthondtrainingswereld ook (de kritische 'oude rotten' ).
Ik heb een (verder erg goed) boek over jachthondtraining waarin gezegd wordt; 'clickertraining kun je niet gebruiken want je kunt moeilijk met een geweer en een clicker in de hand het veld in'.... Ook weer zo'n voorbeeld (waar ik me aan erger ) van iemand die 'de klok heeft horen luiden' . De clicker is erg handig om allerlei kunstjes, die nodig zijn voor jachthonden, aan te leren, zoals netjes apporteren bijvoorbeeld. Op het moment dat je met de hond en geweer het veld in gaat als jager heb je (volgens mij) die kunstjes allang aangeleerd en heb je dus de clicker niet meer nodig...
estelle schreef:
Ja het is leuk om te zien dat bij ons op de club de clicker echt 'in' komt maar vooral de oude rotten kijken met argusorgen toe en helaas hoor je dan nog weleens 'pak 'm 1x goed aan, weet ie het ook' ...tsja.
Als je je hond alleen zit of af wilt leren gaat dat prima met een koekje maar als je op trainingsniveau dingen aan wilt gana leren die behoorlijk perfect uitgevoerd moeten worden dan helpt de clicker daar echt geweldig bij.
Ik heb een (verder erg goed) boek over jachthondtraining waarin gezegd wordt; 'clickertraining kun je niet gebruiken want je kunt moeilijk met een geweer en een clicker in de hand het veld in'.... Ook weer zo'n voorbeeld (waar ik me aan erger ) van iemand die 'de klok heeft horen luiden' . De clicker is erg handig om allerlei kunstjes, die nodig zijn voor jachthonden, aan te leren, zoals netjes apporteren bijvoorbeeld. Op het moment dat je met de hond en geweer het veld in gaat als jager heb je (volgens mij) die kunstjes allang aangeleerd en heb je dus de clicker niet meer nodig...
Zo is dat Marijke
Ik hoorde een andere opmerking van een jager.
Ik kan niet met de clicker trainen, want dat is bijna hetzelfde geluid als het ontgrendelen van mijn geweer.
Dus als ik een schot wil lossen gaat mijn hond er vandoor!!
Toen ik vroeg of hij eigenlijk wel wist hoe een clicker werkte en dat een klik dus juist niet betekent dat de hond een sprintje naar voren trekt, heeft hij niets meer tegen me gezegd tijdens de hele verdere tijd van het seminar (was bij Tineke A. )
Hij ging met zijn rug naar me toe zitten
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Ik kan niet met de clicker trainen, want dat is bijna hetzelfde geluid als het ontgrendelen van mijn geweer.
Dus als ik een schot wil lossen gaat mijn hond er vandoor!!
Toen ik vroeg of hij eigenlijk wel wist hoe een clicker werkte en dat een klik dus juist niet betekent dat de hond een sprintje naar voren trekt, heeft hij niets meer tegen me gezegd tijdens de hele verdere tijd van het seminar (was bij Tineke A. )
Hij ging met zijn rug naar me toe zitten
Haha, ja Nettie dan moet je ook maar niet zo vreselijk bijdehand doen
Trouwens als het echt zo werkte lijkt dat me wel een leuk effect (maar niet wenselijk) als alle jachthonden vragend bij hun baasje gaan zitten zodra deze het geweer ontgrendelt
estelle schreef:Met de clicker kun je enorm goed timen om de hond duidelijk te maken wat je wilt zien.
Bij ons op de herderclub (IPO) zijn er een aantal overgestapt op de clicker en het is verbazingwekkend om de resultaten te zien.
Wellicht dan tóch iets voor mijn volgende hond
Uit het oog maar nooit uit het hart Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Moon schreef:
Haha, ja Nettie dan moet je ook maar niet zo vreselijk bijdehand doen
Trouwens als het echt zo werkte lijkt dat me wel een leuk effect (maar niet wenselijk) als alle jachthonden vragend bij hun baasje gaan zitten zodra deze het geweer ontgrendelt
Soms kan ik mijn mond niet houden
Het zou inderdaad wel een gek gezicht zijn
Hoewel..................je hebt dan in ieder geval wel de onverdeelde aandacht van je hond.
Maar als er een keer is geschoten en er is wild geraakt dat door de hond geapporteerd mag worden, denk ik dat er geen jachthond meer naar zijn baas zit te kijken als het geweer ontgrendeld wordt
Die heeft dan alleen nog maar oog voor wat er eventueel valt !!
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
estelle schreef:Met de clicker kun je enorm goed timen om de hond duidelijk te maken wat je wilt zien.
Bij ons op de herderclub (IPO) zijn er een aantal overgestapt op de clicker en het is verbazingwekkend om de resultaten te zien.
Je kunt het altijd in je overwegingen meenemen Marian
Ik vond een clicker tot een jaar geleden eigenlijk maar niks. M'n stem en voer en speeltjes zouden toch goed genoeg moeten zijn? En ik vond het ook nogal truttig staan, met zo'n ding op een veld staan
Een jaar geleden ben ik me er toch maar eens in gaan verdiepen en ben overstag gegaan. Ik kan ook prima zonder clicker trainen, maar met clicker gaat het net even wat beter. De timing is zo accuraat dat Bram sneller weet wat er gevraagd wordt.
Het constant bezig zijn met kunstjes vertonen om koekjes te verdienen, herken ik niet. Als we gaan clickeren, gebruik ik altijd dezelfde woorden. En als we klaar zijn, is dat ook duidelijk. Bij een volgende hond ga ik de clicker zeker van pup af aan gebruiken
estelle schreef:
Dat vond ik eerst ook onhandig hoor; een lijn in je handen, een clicker, de bal die je regelmatig tevoorschijn moet toveren en dna soms ook nog een blok weg moeten gooien....
Ik gooide vaak met de bal ook de clicker een eind het veld op
Nu heb ik er dus al tijden een haarelastiekje aanzitten en dus bungelt de clicker als ik hem niet gebruik gewoon om mn pols. ideaal.
billy schreef:Hier ben ik Billy aan het leren dat mijn handen en armen niet eng zijn met de target, maar soms gaat het fout
Groetjes Els
Voor Billy gaat het niet fout hoor, die regelt zelf wel zijn beloning, hahaha!
Bowie heb ik als pup zijnde een aantal oefeningen aangeleerd met de clicker, de hondenschool werkt met een clicker. Dat ging heel erg goed voor bepaalde oefeningen, zéker voor volgen vond ik het een ideaal hulpmiddel.
ik snap hem geloof ik niet helemaal?
Ik bedoel dat het dan wellicht toch iets is om met mijn volgende hond te proberen.
Uit het oog maar nooit uit het hart Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
ik snap hem geloof ik niet helemaal?
Ik bedoel dat het dan wellicht toch iets is om met mijn volgende hond te proberen.
waarom pas bij je volgende hond? kan toch ook kmet je huidige honden?
Overigens vind ik dat je het zelf ook wel echt moet willen proberen en er voor open moet staan en niet dat je het probeerd omdat anderen er enthousiast over zijn.
Zo waren er bij ons op de club ook een aantal 'nah geef mij ook maar eens zo'n clicker dan'....en dan na 2x een training clickeren roepen en bleren ''t werkt niet, zie je nou wel, niks voor mijn hond'.
Ze snappen nog niet eens hoe dat ding nou werkt.
estelle schreef:waarom pas bij je volgende hond? kan toch ook kmet je huidige honden?
Max begint doof te worden
Voor Bente zou het nog best kunnen werken denk ik.
Dan ga je voor Max clickeren met een lichtje
estelle schreef:
Dat vond ik eerst ook onhandig hoor; een lijn in je handen, een clicker, de bal die je regelmatig tevoorschijn moet toveren en dna soms ook nog een blok weg moeten gooien....
Nu heb ik er dus al tijden een haarelastiekje aanzitten en dus bungelt de clicker als ik hem niet gebruik gewoon om mn pols. ideaal.
Met agility gebruik ik de clicker alleen voor losse oefeningen. Bijvoorbeeld 'om' trainen (hoogtesprong en direct omdraaien), dat werkt ook super met de clicker. Helaas ben ik weleens in de war met alles wat ik in m'n handen heb en probeer de bal te clickeren ofzo
Moon schreef:
Maar dat heb ik ook al zonder clicker hoor . Zaterdag stond ik ook erg onhandig te doen omdat Dante drie dummies op moest halen. Die kun je dan niet even op de grond leggen, want dan denkt de hond 'da's een makkelijk apportje' . Ik heb ze uiteindelijk maar onder mijn oksel geklemd,
Voor de clicker heb ik nu zo'n hals'ketting' met een musketonhaakje.
estelle schreef:
Maar dat heb ik ook al zonder clicker hoor . Zaterdag stond ik ook erg onhandig te doen omdat Dante drie dummies op moest halen. Die kun je dan niet even op de grond leggen, want dan denkt de hond 'da's een makkelijk apportje' . Ik heb ze uiteindelijk maar onder mijn oksel geklemd,
Voor de clicker heb ik nu zo'n hals'ketting' met een musketonhaakje.
Daarvoor is een wildzak zoals die in sommige waxjassen zit heel handig
Je kunt ook een schoudertas om doen en daar de gebrachte dummy's meteen in stoppen
Zo doe ik het altijd.
estelle schreef:
Met agility gebruik ik de clicker alleen voor losse oefeningen. Bijvoorbeeld 'om' trainen (hoogtesprong en direct omdraaien), dat werkt ook super met de clicker. Helaas ben ik weleens in de war met alles wat ik in m'n handen heb en probeer de bal te clickeren ofzo
ahum...dat heb ik dus ook heel erg.
Dan klik ik soms spontaan terwijl ik juist niet moet clickeren e.d.
yamie schreef:ik vind het lastig om te typen wat ik bedoel, ik heb er gewoon niks mee, misschien ook omdat het in een roedel gewoon niet zo handig werkt, daarbij, zie ik het dus gewoon wat doorslaan, het clickeren, het "vragen van de hond om gewenst gedrag" , ik zie dit dus ook vaak fout gaan.
Het vereist wat meer van jezelf in een roedel om de rest van de roedel duidelijk te maken met wie je aan de slag gaat . Ik clicker ook met mijn honden en met name voor de angstige honden zoals Brightstar heb ik er enorm veel aan.
Dat is mij hier ook opgevallen. Paco had ook enorm veel baat bij de clicker. Sinds ik de clicker ging gebruiken kwam hij met sprongen vooruit. VInd de clicker enorm handig, maar dan wel als ik maar één van de honden bij heb.
Nu heb ik vooral Biko aan de clicker. Hij is namelijk enorm bang van onbekende mensen en gaat dan blaffen. Om dit eruit te krijgen click ik dus. Vanmiddag is hij ook weer alleen mee geweest. Toen gingen net de kleuterscholen uit. Dus veel kinderen, lawaai en allerlei dingen. Samen met Biko ben ik op een afstand erlangs gelopen. Je hoorde het geroep, zag in de verte de kinderen en regelmatig kwamen er kinderen en ouders langs. Dankzij het clickeren is er geen enkel blafje geweest en ook geen onzeker ineengedoken gedrag. Het is uiteraard nog lang niet wat het hoort te zijn, maar op deze manier trekt hij echt super snel bij (hij is dan ook nog heel jong en dat zal ook wel meespelen). Verder gebruik ik ook de clicker om te maken dat ik hem rustig kan aan en af lijnen zonder dat hij zich van spanning op de andere honden af reageerd. Ook dit gaat ontzettend goed.
Idd bouw ook ik de clicker af als alles al een poos goed gaat. Maar dit kan misschien nog wel maanden duren. Ligt eraan wanneer ik vind dat het goed is. Wie weet krijgt hij nog een terugval of gaat de vaart eruit.
Ik ben met Daan gestopt met de clicker. ik gebruikte hem met behendigheid maar voor Daan werkte het niet. Hij gaat dan enorm tegen je op springen en na elke sprong een click verwachten. Hij werd er heel hieper van. Sinds 3 weken train ik zonder clicker en dat werkt voor Daan beter. Hij krijgt een knuffel als hij het netjes heeft gedaan en als hij het heel netjes heeft gedaan gooi ik de bal. Ook de bal moet ik niet teveel gebruiken want dan wordt hij ook hieper. Hij werkt zonder clicker of bal serieuzer voor zover wij serieus bezig zijn ( we gaan puur voor de lol)
Ik denk dat de clicker voor veel honden heel goed werkt, door op het juiste momen te kunnen belonen.
kiki78 schreef:Ik ben met Daan gestopt met de clicker. ik gebruikte hem met behendigheid maar voor Daan werkte het niet. Hij gaat dan enorm tegen je op springen en na elke sprong een click verwachten.
Maar dan heb je lijkt mij toch ergens verkeerd geklickt als de hond denkt dat de click komt na het opspringen.
Ik heb ook een hele overactieve hond, ook met trainen. Die normaal zonder de clicker ook blafte, tegne me op sprong, voordrong e..d
Juist met de clicker heb ik dat eruit weten te krijgen.