Dus bij deze, ik zoek alle info die ik kan krijgen over franse bullen.
Zal het verhaal hier ook nog eens neerzetten zodat ieder die leest op de hoogte is.
Mijn moeder is zolang ik me het kan herrineren gek op franse bulletjes, door de drukte met kinderen, kinderen die zelf aan honden begonnen terwijl we nog thuis woonde en later een vader die eerst zijn zin kreeg met het ras is het er nog nooit van gekomen, maar de liefde voor franse bullen blijft.
Omdat mijn moeder zo'n enorme schat is en ze een hond in huis ontzettend mist(net als mijn vader) hebben mijn broer en ik het idee opgevat om mijn moeder een franse bull te geven.
Dat de hond meer dan welkom zal zijn is een zekerheid, dat de hond meer dan goed verzorgt gaat worden ook.
Ik heb natuurlijk de site van de rasvereniging al doorgespit, we gaan zondag naar de doggenshow om een heleboel bullen te zien, maar toch zoek ik nog meer info.
Alles wil ik weten, waar moet ik op letten, hoe kom ik aan een gezonde hond die lekker mee op de wandel kan, lange wandelingen, want dat is een hobby van mijn ouders.
Waar moet ik op rekenen wat betrefd pit in de hond, hoe groot is de kans dat het niet goed gaat met onze honden als we ze meenemen op visite(dat is geen noodzaak, maar wel leuk voor eventuele gezamelijke wandelingen).
Hoe zijn ze in het echt, ik wil graag info van eigenaren, want fokkers zijn vaak geneigd hun ras aan te prijzen en de nadelen te vergeten is mijn ervaring(geld echt niet voor elke fokker, maar toch, hoe meer info, hoe beter mijn beeld, hoe beter ik kan beslissen).
Wat kan ik in het slechtse geval verwachten qua karakter en gezondheid(wel goede fok natuurlijk), wat kan ik in het beste geval verwachten?
Hoe zit het met benauwdheid en warmte, valt dat reuze mee, of is dat toch nog wel aan de orde dat ze daar erg last van hebben?
Nou ja een hoop vragen, maar ook info over dingen die ik vergeten ben te vragen zijn welkom, ervaringen, alles wil ik weten, maar dan ook echt alles
We willen mijn moeder graag verwennen, maar wel met iets goeds, het heeft geen haast allemaal, eerst maar eens goed kijken en nadenken.