Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

teefje 10mnd oud

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Eefje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver
Aantal honden: 2

teefje 10mnd oud

Ongelezen bericht door Eefje83 »

op marktplaats stond vanmiddag een oproep:

http://link.marktplaats.nl/129546949

Ik kon het niet laten en heb haar een mail gestuurd,met de mededeling dat haar teef dan echt nog veel te jong is en met de vraag hoe ze gaat checken of de reu wel een echte is?
Dus niet gelijk begonnen over stambomen enz van haar hond,maar gewoon interesse en een tip .
Krijg ik een grote bek-mail terug dat ik me niet druk moet maken omdat het toch mijn hond niet is en dat ik als ik volwassen was niks meer zou sturen.

Nou snap ik best dat je niet op kritiek zit te wachten maar het was eigenlijk meer een advies,dat als ze het dan persee wil doen dan iig nog wacht tot ze 1,5 is ofzo.
En tuurlijk ben ik het dan nog niet met haar eens dat ze zomaar 2hondjes op elkaar moet zetten omdat zij dat nou eenmaal wil maar goed,ik heb daar niet eens mee geschermd,omdat ik dan zeker zo'n antwoord kon verwachten.

Ikvind het zo sneu voor het teefje,mag als puber al baby's gaan opvoeden en dan waarschijnlijk iedere loopsheid :jank: tis toch treurig...
Poppetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Poppetje »

Is inderdaad nog een beetje jong, jammer dat mevrouw daar zelf niet aan gedacht heeft.
Wat betreft het elke loopsheid dekken...overdrijven kan ook hé, niet alle mensen die een "pretnest" nemen laten hun hond elke loopsheid dekken.
maitestar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer: Jip
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door maitestar »

Ik kon het ook niet laten en heb gemaild :jank: Wat mankeren sommige mensen toch :boos: :devil:
Groetjes,
Wendy
Eefje83
Zeer actief

Poppetje schreef:Is inderdaad nog een beetje jong, jammer dat mevrouw daar zelf niet aan gedacht heeft.
Wat betreft het elke loopsheid dekken...overdrijven kan ook hé, niet alle mensen die een "pretnest" nemen laten hun hond elke loopsheid dekken.
ik zeg ook waarschijnlijk,ik ken haar niet en heb geen idee waarom ze persee nu al puppy's wil maar goed,als de gezondheid haar nu niet uitmaakt zal dat bij de volgende loopsheid vermoedelijk ook niet echt meespelen,ik oordeel nu dus wel over haar,mede door haar antwoord wat ik kreeg,gelijk zo fel.
Er moeten blijkbaar zo snel mogelijk puppy's komen.......wat leverd dat eigenlijk op,een maltezer :denken:
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

sinds wanneer bestaan er nog maltezer leeuwtjes :19: :mrgreen:
Eefje83
Zeer actief

jidde schreef:sinds wanneer bestaan er nog maltezer leeuwtjes :19: :mrgreen:
ja zo waren er natuurlijk meerdere dingen in de adv. waar ik haar mee om de oren kon slaan maar dat wilde ik niet doen omdat ik haar dan gelijk af zou stoten en omwille van het teefje hoopte ik eigenlijk dat ze mijn milde mail wel zou accepteren,helaas,het mocht niet baten vrees ik.
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco

Ongelezen bericht door Kit »

ik heb een vrij boze mail gestuurd, ben benieuwd wat haar antwoordt is

heb er de vergelijking bij gezet dat ze het moet zien als een 12 jarig meisje zwanger maken
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Zinloos :wink: Dat is gewoon een type dat prima weet wat hij/zij doet en op deze manier een reu zoekt. Daar is marktplaats dan meteen goed voor en die boze mails worden meteen gedelete :19:
Afbeelding
gizmo
Zeer actief

Ongelezen bericht door gizmo »

Ik speur elke dag op sites waar dieren worden aangeboden
Veel mensen weten niet dat ze strafbaar zijn om een pup onder de 7 weken te verkopen
En namens de stichting stuur ik dan een mail
Vooral naar mensen in Belgie
Heel veel mensen weten nu eenmaal niet dat een rad hond niet is toegestaan maar in Belgie nog wel
En ook stuur ik mails naar mensen die hun hond te vroeg weg doen
Daar komt ook nog bij dat ik mensen waarschuw om kittens niet gratis aan te bieden want die worden dan vaak als slangenvoer gegeven
Het kost veel tijd maar heb het er voor over
Afbeelding
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

pablo schreef:Ik speur elke dag op sites waar dieren worden aangeboden
Veel mensen weten niet dat ze strafbaar zijn om een pup onder de 7 weken te verkopen
Heel veel mensen weten nu eenmaal niet dat een rad hond niet is toegestaan maar in Belgie nog wel
Daar komt ook nog bij dat ik mensen waarschuw om kittens niet gratis aan te bieden want die worden dan vaak als slangenvoer gegeven
ik las net in de hart voor dieren dat ik belgie zoekertjes verboden zijn vanaf nu die je op i.net of in winkels hangt om je (jonge) dieren kwijt te raken. Ben benieuwd of dit de dieren gaat helpen.......
Eefje83
Zeer actief

pablo schreef:Ik speur elke dag op sites waar dieren worden aangeboden
ik doe het normaal nooit maar ik zat me te vervelen....
was ook nog een andere vrouw,die had een nest kruising lab-nog wat liggen en die mochten vanaf 6weken naar hun nieuwe huis.
Heb ik ook gemaild dat dit helemaal nog niet kan,kreeg ik een mail dat andere fokkers het ook doen en dat de pups anders niet goed meer wennen aan hun nieuwe mensen :19:
Heb terug gemaild dat wij harley kregen met 10weken en ons geen grotere vriend konden wensen en ook een link naar het topic hier waar er gevraagd word wanneer pups weg mogen bij moeders.
Geen mail meer terug gehad,van beide niet trouwens.
mon doesie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schapendoezen
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door mon doesie »

:evil:

chakira werd pas gedekt toen ze 3 was...
toen vond ik haar pas "af"".
uitgegroeid...

ik vind dit misdadig.... :boos:
en de groetjes van:
Arena,Bali,Bonni,Chakira
Danique,Mila en Monique
http://www.roxroros.com

uit het oog maar niet uit ons hart...Aila.
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

boxersien schreef:ik las net in de hart voor dieren dat ik belgie zoekertjes verboden zijn vanaf nu die je op i.net of in winkels hangt om je (jonge) dieren kwijt te raken. Ben benieuwd of dit de dieren gaat helpen.......
Aan de ene kant vind ik dit een hele goede zaak. Aan de andere kant wil ik niet weten wat er dan wel met sommige dieren gebeurt als mensen ze niet kwijtraken... :jank:
Demi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Demi »

MARC_S schreef:Zinloos :wink: Dat is gewoon een type dat prima weet wat hij/zij doet en op deze manier een reu zoekt. Daar is marktplaats dan meteen goed voor en die boze mails worden meteen gedelete :19:
nee in dit geval niet, ben al de hele middag aan het mailen met dr :mrgreen: Niet dat er iets zinnigs uitkomt, maar ze leest ze iig wel, want ze reageert ook inhoudelijk op de mails
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
Eefje83
Zeer actief

Demi schreef:
MARC_S schreef:Zinloos :wink: Dat is gewoon een type dat prima weet wat hij/zij doet en op deze manier een reu zoekt. Daar is marktplaats dan meteen goed voor en die boze mails worden meteen gedelete :19:
nee in dit geval niet, ben al de hele middag aan het mailen met dr :mrgreen: Niet dat er iets zinnigs uitkomt, maar ze leest ze iig wel, want ze reageert ook inhoudelijk op de mails
oh gelukkig maar,naar mij mailt ze niks meer en is ze boos :19: en ik heb niks vreemds gezegd volgens mij.
Ik hoop dat ze zich toch nog bedenkt,omwille van het hondje
Sheyla
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sheyla »

:ok: Goed dat jullie je hiervoor inzetten het is al mooi als je hierdoor 1 iemand wakker schut toch?
Afbeelding
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

Scooby schreef:
boxersien schreef:ik las net in de hart voor dieren dat ik belgie zoekertjes verboden zijn vanaf nu die je op i.net of in winkels hangt om je (jonge) dieren kwijt te raken. Ben benieuwd of dit de dieren gaat helpen.......
Aan de ene kant vind ik dit een hele goede zaak. Aan de andere kant wil ik niet weten wat er dan wel met sommige dieren gebeurt als mensen ze niet kwijtraken... :jank:
Dat zal tegenwoordig ook al vaak genoeg gebeuren :jank: het zal vast wel een mindering van pretnestjes gaan geven denk ik (maar waarschijnlijk ben ik weer eens veel te positief)
Dondersteen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondjes

Ongelezen bericht door Dondersteen »

Ik kreeg een niet zo vriendelijk berichtje terug :wink:

Ze zei dat ze toch niet had geschreven dat ze het laat doen ze zoekt alleen maar ja ja :denken:
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

mon doesie schreef: :evil:

chakira werd pas gedekt toen ze 3 was...
toen vond ik haar pas "af"".
uitgegroeid...

ik vind dit misdadig.... :boos:
idem lola was met 2 nog niet "af" dus toen nog een vol jaar gewacht
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Ach ja, het is een van de velen he, ik kijk eigenlijk maar niet meer op marktplaats, vind het zo sneu allemaal.

Overigens heb ik ook al twee telefoontjes gehad van mensen met een teef zonder gezondheidsonderzoeken. Zo apart dat je wel de moeite neemt om de dekreuenlijst aan te vragen, maar het onnodig vindt de teef te laten testen. De tweede was helemaal komisch, die wilde de teef laten onderzoeken nadat ze gedekt was. Ik heb gepoogd vriendelijk te blijven en alles uit te leggen, maar het drong niet echt door.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Eefje83
Zeer actief

Dondersteen schreef:Ik kreeg een niet zo vriendelijk berichtje terug :wink:

Ze zei dat ze toch niet had geschreven dat ze het laat doen ze zoekt alleen maar ja ja :denken:
jaja nou sorry maar in de adv. stond duidelijk dat haar teefje dan 10mnd oud zou zijn als de dekking plaats ging vinden dus wel degelijk voor haarzelf,ze moet niet zo dom doen en gewoon een half jaar of het liefst langer wachten als ze het dan persee door wil zetten :evil:
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

boxersien schreef:
Scooby schreef:
Dat zal tegenwoordig ook al vaak genoeg gebeuren :jank: het zal vast wel een mindering van pretnestjes gaan geven denk ik (maar waarschijnlijk ben ik weer eens veel te positief)
Waarom denk je dat dat tegenwoordig ook al vaak genoeg gebeurt?
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”