Gaat helemaal goed komenReini schreef:Ik ken daar niks maar wens jullie wel een heel fijne vakantie![]()

Moderator: moderatorteam
Ja dat lijkt ons wel het handigst en gaan we ook zeker doenRenske schreef:Is Hooghalen ook vlak bij het gebied Drentsch Friesche Wold?
Dan zou ik je adviseren om een kaart van Staatsbosbeheer van dat gebied te kopen. daarop staan vele routes, varierend van 2 tot heel veel kilometer. Zomers wandelen wij daar af en toe, en het is daar echt heerlijk lopen en mooie routes
vanuit een restaurantje vlak bij een spoorweg overgang--weet zo denaam niettineke schreef:fenneke schreef:flatcoat4ever schreef:kitty2 schreef:jeetje, bij Hooghalen in de buurt kun je eindeloos lopen, maar om nou zo ff een bepaald gebied te noemen....
Bedoel je de Eikenhorst?fenneke schreef:tineke schreef:fenneke schreef:vanuit een restaurantje vlak bij een spoorweg overgang--weet zo denaam nietflatcoat4ever schreef:-- het spoor over en dan kun je daar een heerlijke wandeling maken
![]()
dat was de nieuwjaarswandeling van de hondenclub
en daarna lekker met hond en al naar binnen voor warme chocolademelk met slagroom en warme appeltaart
nee een echt restuarantRory schreef:fenneke schreef:tineke schreef:Bedoel je de Eikenhorst?fenneke schreef: vanuit een restaurantje vlak bij een spoorweg overgang--weet zo denaam niet-- het spoor over en dan kun je daar een heerlijke wandeling maken
![]()
dat was de nieuwjaarswandeling van de hondenclub
en daarna lekker met hond en al naar binnen voor warme chocolademelk met slagroom en warme appeltaart
Vanuit Assen de rotonde rechtdoor en na een paar honderd meter aan je rechterkant?
Das niet echt een restaurant, maar meer de kantine van een camping, maar je kunt daar als buitenstaander ook gewoon een kop koffie en zo krijgen, zijn er genoeg die dat doen van wat ik heb begrepen.
Van daaruit is het een kleine 150 meter lopen naar de spoorwegovergang en als je die eenmaal over bent kom je bij een bos waar je heerlijk lang kunt wandelen.
Mijn schoonmoeder en haar man hebben ons daarmee naartoe genomen toen ze beide 50 werden, toen zijn we dat bos in gestuurd om te gaan klootschieten, niet echt mijn hobby :N:
Dan ga ik toch liever dat bos in met een zooitje honden en hondenliefhebbers
tineke schreef:Wij gaan nu ook naar dat huisje toe want het andere is bezet met de feestdagen en wij komen pas na de kerst weer terugmassam schreef:en dat huisje waar ik heenga omdat jij daar zo'n goeie ervaring hebt? dat ligt toch aan een natuurgebied vast? is dat niks?![]()
![]()
Dat is ook een mooi gebied maar daar geld overigens wel een aanlijngebod
fenneke schreef:Rory schreef:fenneke schreef:nee een echt restuaranttineke schreef: Bedoel je de Eikenhorst?
Vanuit Assen de rotonde rechtdoor en na een paar honderd meter aan je rechterkant?
Das niet echt een restaurant, maar meer de kantine van een camping, maar je kunt daar als buitenstaander ook gewoon een kop koffie en zo krijgen, zijn er genoeg die dat doen van wat ik heb begrepen.
Van daaruit is het een kleine 150 meter lopen naar de spoorwegovergang en als je die eenmaal over bent kom je bij een bos waar je heerlijk lang kunt wandelen.
Mijn schoonmoeder en haar man hebben ons daarmee naartoe genomen toen ze beide 50 werden, toen zijn we dat bos in gestuurd om te gaan klootschieten, niet echt mijn hobby :N:
Dan ga ik toch liever dat bos in met een zooitje honden en hondenliefhebbers
naar rechts volgens mijMarianne-Margret schreef:Cafè restaurant Napoleon zal je bedoelen.......ga dan over het spoor direct naar links rij het weggetje af en zie daar.......een uitgestrekt bosgebied met heuveltjes vennen etc voor elk wat wils, ga je over het spoor rechtdoor kom je uit bij kamp Westerbork en het melkwegpad maar daar is het vaak druk......
ja klopt oh geboren blond hè......links en rechtsfenneke schreef:naar rechts volgens mijMarianne-Margret schreef:Cafè restaurant Napoleon zal je bedoelen.......ga dan over het spoor direct naar links rij het weggetje af en zie daar.......een uitgestrekt bosgebied met heuveltjes vennen etc voor elk wat wils, ga je over het spoor rechtdoor kom je uit bij kamp Westerbork en het melkwegpad maar daar is het vaak druk......
Vlak na Hooghalen zit nog een spoorwegovergang.fenneke schreef:ik weet maar éénRory schreef:Waacht ff, welke spoorwegovergang bedoelen jullie?
Die gelijk bij de rotonde in Hooghalen zelf?bij een rotonde idd
Denk je nou echt dat mij dat wat uitmaakt?flatcoat4ever schreef:Ja leuk, maar ik heb geen witje ik heb een zwartje, zijn vriend is wel een witje telt dat ook?
Denk je nou echt dat mij dat wat uitmaakt?flatcoat4ever schreef:Ja leuk, maar ik heb geen witje ik heb een zwartje, zijn vriend is wel een witje telt dat ook?
Nou ik heb al wel wat loslopende honden helaas gezien maar je kunt zeker in de omgeving goed wandelen zonder iets tegen te komenmassam schreef:tineke schreef:Wij gaan nu ook naar dat huisje toe want het andere is bezet met de feestdagen en wij komen pas na de kerst weer terugmassam schreef:en dat huisje waar ik heenga omdat jij daar zo'n goeie ervaring hebt? dat ligt toch aan een natuurgebied vast? is dat niks?![]()
![]()
Dat is ook een mooi gebied maar daar geld overigens wel een aanlijngebod
echt waar?aanlijngebod?
echt waar?
houden mensen zich eraan?
![]()
dit wordt nog een veel gaver weekend dan ik al dacht!!(1t/m4 feb)
dan kan sam aan de flex mee ipv die zielige korte lijn!!!![]()
![]()
tien! ik hou van je!
Dan ga ik vast op de verkeerde tijdstippen. Ze zitten vaak met tentje en al beneden aan het water.Rory schreef:Vissers?Chatterbox schreef: Baggelhuizerplas hetzelfde verhaal, ook daar mag je niet meer helemaal rond lopen met je hond (er is nog een klein stukje hondenstrand), maar wel vaak vissers (die daar volgens mij eigenlijk ook niet mogen zitten). :
Die heb ik daar nog nooit gezien, vissen wel
Dat het daar loslopen is stond destijds op een website die niet meer bestaat. We kwamen daar toen ook een keer een hondenclub tegen met allemaal loslopende honden. Maar ik kan het nu nergens meer vinden via google, dus pin me er niet op vast.Zoek stok! schreef:Ik wil een dezer dagen ook in Drenthe gaan wandelen...even voor de zekerheid: het bos bij Schipborg (vanaf Drentsche AA paviljoen) is officieel losloopgebied he?
Okay, dankjewel!saffie schreef:Dat het daar loslopen is stond destijds op een website die niet meer bestaat. We kwamen daar toen ook een keer een hondenclub tegen met allemaal loslopende honden. Maar ik kan het nu nergens meer vinden via google, dus pin me er niet op vast.Zoek stok! schreef:Ik wil een dezer dagen ook in Drenthe gaan wandelen...even voor de zekerheid: het bos bij Schipborg (vanaf Drentsche AA paviljoen) is officieel losloopgebied he?
Als je begint bij dat paviljoen en een stukje langs de Aa wandelt kom je uit bij een heide/zandverstuiving en loop je richting Zeegse. Bij Schipborg ligt ook het Strubben/Kniphorstbos en dat is één groot archeologisch monument vol met karrensporen en grafheuvels dus dat is neem ik aan geen losloopgebied.