Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Provincie Drenthe wandelgebieden tips

Wilt u graag eens gezamenlijk wandelen met de honden, zoekt of kent u een leuke wandelroute ? Vermeld het hier !

Moderator: moderatorteam

tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Reini schreef:Ik ken daar niks maar wens jullie wel een heel fijne vakantie :ok: :ok:
Gaat helemaal goed komen :cheer: :cheer:
tineke

Renske schreef:Is Hooghalen ook vlak bij het gebied Drentsch Friesche Wold?

Dan zou ik je adviseren om een kaart van Staatsbosbeheer van dat gebied te kopen. daarop staan vele routes, varierend van 2 tot heel veel kilometer. Zomers wandelen wij daar af en toe, en het is daar echt heerlijk lopen en mooie routes
Ja dat lijkt ons wel het handigst en gaan we ook zeker doen :wink:
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door fenneke »

tineke schreef:
fenneke schreef:
flatcoat4ever schreef:
kitty2 schreef:jeetje, bij Hooghalen in de buurt kun je eindeloos lopen, maar om nou zo ff een bepaald gebied te noemen.... :denken:
vanuit een restaurantje vlak bij een spoorweg overgang--weet zo denaam niet :mrgreen: -- het spoor over en dan kun je daar een heerlijke wandeling maken :mrgreen:
dat was de nieuwjaarswandeling van de hondenclub
en daarna lekker met hond en al naar binnen voor warme chocolademelk met slagroom en warme appeltaart :cheer:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
D@@ntje76
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door D@@ntje76 »

fenneke schreef:
tineke schreef:
fenneke schreef:
flatcoat4ever schreef:
vanuit een restaurantje vlak bij een spoorweg overgang--weet zo denaam niet :mrgreen: -- het spoor over en dan kun je daar een heerlijke wandeling maken :mrgreen:
en daarna lekker met hond en al naar binnen voor warme chocolademelk met slagroom en warme appeltaart :cheer:
Bedoel je de Eikenhorst?
Vanuit Assen de rotonde rechtdoor en na een paar honderd meter aan je rechterkant?
Das niet echt een restaurant, maar meer de kantine van een camping, maar je kunt daar als buitenstaander ook gewoon een kop koffie en zo krijgen, zijn er genoeg die dat doen van wat ik heb begrepen.
Van daaruit is het een kleine 150 meter lopen naar de spoorwegovergang en als je die eenmaal over bent kom je bij een bos waar je heerlijk lang kunt wandelen.

Mijn schoonmoeder en haar man hebben ons daarmee naartoe genomen toen ze beide 50 werden, toen zijn we dat bos in gestuurd om te gaan klootschieten, niet echt mijn hobby :N:

Dan ga ik toch liever dat bos in met een zooitje honden en hondenliefhebbers :ok:
groetjes Diana

Afbeelding
fenneke
Zeer actief

Rory schreef:
fenneke schreef:
tineke schreef:
fenneke schreef: vanuit een restaurantje vlak bij een spoorweg overgang--weet zo denaam niet :mrgreen: -- het spoor over en dan kun je daar een heerlijke wandeling maken :mrgreen:
Bedoel je de Eikenhorst?
Vanuit Assen de rotonde rechtdoor en na een paar honderd meter aan je rechterkant?
Das niet echt een restaurant, maar meer de kantine van een camping, maar je kunt daar als buitenstaander ook gewoon een kop koffie en zo krijgen, zijn er genoeg die dat doen van wat ik heb begrepen.
Van daaruit is het een kleine 150 meter lopen naar de spoorwegovergang en als je die eenmaal over bent kom je bij een bos waar je heerlijk lang kunt wandelen.

Mijn schoonmoeder en haar man hebben ons daarmee naartoe genomen toen ze beide 50 werden, toen zijn we dat bos in gestuurd om te gaan klootschieten, niet echt mijn hobby :N:

Dan ga ik toch liever dat bos in met een zooitje honden en hondenliefhebbers :ok:
nee een echt restuarant :mrgreen:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

tineke schreef:
massam schreef:en dat huisje waar ik heenga omdat jij daar zo'n goeie ervaring hebt? dat ligt toch aan een natuurgebied vast? is dat niks?
Wij gaan nu ook naar dat huisje toe want het andere is bezet met de feestdagen en wij komen pas na de kerst weer terug :cheer: :cheer:
Dat is ook een mooi gebied maar daar geld overigens wel een aanlijngebod :mrgreen:

echt waar? :eek: aanlijngebod? :eek: echt waar? :eek: houden mensen zich eraan? :eek:

dit wordt nog een veel gaver weekend dan ik al dacht!! :cheer: (1t/m4 feb)

dan kan sam aan de flex mee ipv die zielige korte lijn!!! :ok: :cheer:

tien! ik hou van je! :ok:
Afbeelding
Marianne-Margret
Actief

Ongelezen bericht door Marianne-Margret »

Cafè restaurant Napoleon zal je bedoelen.......ga dan over het spoor direct naar links rij het weggetje af en zie daar.......een uitgestrekt bosgebied met heuveltjes vennen etc voor elk wat wils, ga je over het spoor rechtdoor kom je uit bij kamp Westerbork en het melkwegpad maar daar is het vaak druk......

fenneke schreef:
Rory schreef:
fenneke schreef:
tineke schreef: Bedoel je de Eikenhorst?

nee een echt restuarant :mrgreen:
Afbeelding
fenneke
Zeer actief

Marianne-Margret schreef:Cafè restaurant Napoleon zal je bedoelen.......ga dan over het spoor direct naar links rij het weggetje af en zie daar.......een uitgestrekt bosgebied met heuveltjes vennen etc voor elk wat wils, ga je over het spoor rechtdoor kom je uit bij kamp Westerbork en het melkwegpad maar daar is het vaak druk......

naar rechts volgens mij :wink:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Marianne-Margret
Actief

Ongelezen bericht door Marianne-Margret »

fenneke schreef:
Marianne-Margret schreef:Cafè restaurant Napoleon zal je bedoelen.......ga dan over het spoor direct naar links rij het weggetje af en zie daar.......een uitgestrekt bosgebied met heuveltjes vennen etc voor elk wat wils, ga je over het spoor rechtdoor kom je uit bij kamp Westerbork en het melkwegpad maar daar is het vaak druk......

naar rechts volgens mij :wink:
ja klopt oh geboren blond hè......links en rechts :smile:
Afbeelding
D@@ntje76
Zeer actief
Contacteer:

Waacht ff, welke spoorwegovergang bedoelen jullie?
Die gelijk bij de rotonde in Hooghalen zelf?
groetjes Diana

Afbeelding
fenneke
Zeer actief

Rory schreef:Waacht ff, welke spoorwegovergang bedoelen jullie?
ik weet maar één :19: bij een rotonde idd :mrgreen:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
flatcoat4ever
Actief
Mijn ras(sen): Flatcoated Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door flatcoat4ever »

Napoleon is een hondvriendelijke gelegenheid en behalve de warme choco met heerlijk gebak is ook de kleine kaart niet verkeerd :ok:
En anders nodig je Fenneke en mij uit laten we je het wel zien :smile:
gr. Martha eerst met Flash nu met Jalke & Bob en pleeghond Nobel
Afbeelding
Rust in vrede mijn Flash, mijn allerliefste Jochie
(Jet Black Flash of the Ginyard, 19 mei 1998 - 24 april 2011)
fenneke
Zeer actief

tineke zit daar nu al :mrgreen:
dus leest ze dit niet meer :mrgreen:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
D@@ntje76
Zeer actief
Contacteer:

fenneke schreef:
Rory schreef:Waacht ff, welke spoorwegovergang bedoelen jullie?
ik weet maar één :19: bij een rotonde idd :mrgreen:
Vlak na Hooghalen zit nog een spoorwegovergang.
Gaan we altijd langs naar mijn schoonvader die in Elp woont :mrgreen:

Enne, Martha, goed plan, kunnen daar wel es met een hele zooi en dus ook met Fenneke gaan wandelen :ok:
groetjes Diana

Afbeelding
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Leuk, al deze tips :cheer: Ik ga volgende week voor 2 weken naar Drenthe :cheer: :cheer:
fenneke
Zeer actief

Rory schreef: Enne, Martha, goed plan, kunnen daar wel es
met een hele zooi en dus ook met Fenneke gaan wandelen :ok:
:boos: :boos: :smile:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
flatcoat4ever
Actief
Mijn ras(sen): Flatcoated Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door flatcoat4ever »

Ja leuk, maar ik heb geen witje ik heb een zwartje :cheer: , zijn vriend is wel een witje telt dat ook?

Overigens heb ik vanmiddag een wandeling van BP (fenneke mag ook mee :N: ) in mijn eigen omgeving = Drentsche AA gebied, als ie een suc6 is, en daar ga ik wel vanuit :pffff: kunnen we 'm van 't hondenforum hier ook wel eens in de omgeving wandelen, mits het niet mega massaal is want loslopende honden worden vrijwel overla getollereerd maar zijn niet toegestaan en als je met 20 honden loopt is de kans dat er wat van word gezegd of gedaan :boos: sneller te verwachten.

Probleem voor mij is dat ik onregelmatig werk en ook niet volgens rooster dus altijd pas op kort termijn kan plannen/beslissen, maar uiteindelijk loop ik elke dag met mijn platjas zo'n 1,5 uur
gr. Martha eerst met Flash nu met Jalke & Bob en pleeghond Nobel
Afbeelding
Rust in vrede mijn Flash, mijn allerliefste Jochie
(Jet Black Flash of the Ginyard, 19 mei 1998 - 24 april 2011)
D@@ntje76
Zeer actief
Contacteer:

flatcoat4ever schreef:Ja leuk, maar ik heb geen witje ik heb een zwartje :cheer: , zijn vriend is wel een witje telt dat ook?
Denk je nou echt dat mij dat wat uitmaakt?
Dat de jouwe zwart is en niet wit?
Wij vinden het gewoon gezellig met een heel stel honden te wandelen :ok:

Enne, Fenneke, was niet beledigend bedoelt, sorry :N:
groetjes Diana

Afbeelding
D@@ntje76
Zeer actief
Contacteer:

flatcoat4ever schreef:Ja leuk, maar ik heb geen witje ik heb een zwartje :cheer: , zijn vriend is wel een witje telt dat ook?
Denk je nou echt dat mij dat wat uitmaakt?
Dat de jouwe zwart is en niet wit?
Wij vinden het gewoon gezellig met een heel stel honden te wandelen :ok:

Enne, Fenneke, was niet beledigend bedoelt, sorry :N:
groetjes Diana

Afbeelding
tineke

massam schreef:
tineke schreef:
massam schreef:en dat huisje waar ik heenga omdat jij daar zo'n goeie ervaring hebt? dat ligt toch aan een natuurgebied vast? is dat niks?
Wij gaan nu ook naar dat huisje toe want het andere is bezet met de feestdagen en wij komen pas na de kerst weer terug :cheer: :cheer:
Dat is ook een mooi gebied maar daar geld overigens wel een aanlijngebod :mrgreen:

echt waar? :eek: aanlijngebod? :eek: echt waar? :eek: houden mensen zich eraan? :eek:

dit wordt nog een veel gaver weekend dan ik al dacht!! :cheer: (1t/m4 feb)

dan kan sam aan de flex mee ipv die zielige korte lijn!!! :ok: :cheer:

tien! ik hou van je! :ok:
Nou ik heb al wel wat loslopende honden helaas gezien maar je kunt zeker in de omgeving goed wandelen zonder iets tegen te komen :ok:
Joyce
Zeer actief

Ongelezen bericht door Joyce »

Vroeger kwam ik wel eens bij het Deurse Diepje, maar volgens mij mogen de honden daar officieel niet los en daarnaast kwam ik daar nog wel eens wat vissers tegen die de aanwezigheid van mijn honden niet echt op prijs stelden. :mrgreen: Baggelhuizerplas hetzelfde verhaal, ook daar mag je niet meer helemaal rond lopen met je hond (er is nog een klein stukje hondenstrand), maar wel vaak vissers (die daar volgens mij eigenlijk ook niet mogen zitten). Ik rij nu dus altijd wat verder voor bossen waar je nooit iemand tegen komt. Gieten, Grolloo en Hooghalen. Zijn allen losloopgebieden, behalve waar er wordt gegraasd en daar staat het netjes aangegeven, en je kan er uren lopen zonder een andere hond of mens tegen te komen. Alleen 's ochtends vroeg af en toe een ree of konijn, maar ik heb gelukkig honden met 0,00 jachtdrift die het wild niet eens zien omdat ze te gefocust zijn op mijn frolic. :mrgreen:
D@@ntje76
Zeer actief
Contacteer:

Chatterbox schreef: Baggelhuizerplas hetzelfde verhaal, ook daar mag je niet meer helemaal rond lopen met je hond (er is nog een klein stukje hondenstrand), maar wel vaak vissers (die daar volgens mij eigenlijk ook niet mogen zitten). :
Vissers?

Die heb ik daar nog nooit gezien, vissen wel :mrgreen:
groetjes Diana

Afbeelding
Joyce
Zeer actief

Ongelezen bericht door Joyce »

Rory schreef:
Chatterbox schreef: Baggelhuizerplas hetzelfde verhaal, ook daar mag je niet meer helemaal rond lopen met je hond (er is nog een klein stukje hondenstrand), maar wel vaak vissers (die daar volgens mij eigenlijk ook niet mogen zitten). :
Vissers?

Die heb ik daar nog nooit gezien, vissen wel :mrgreen:
Dan ga ik vast op de verkeerde tijdstippen. Ze zitten vaak met tentje en al beneden aan het water.
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Ik wil een dezer dagen ook in Drenthe gaan wandelen...even voor de zekerheid: het bos bij Schipborg (vanaf Drentsche AA paviljoen) is officieel losloopgebied he?
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
saffie
Zeer actief

Ongelezen bericht door saffie »

Zoek stok! schreef:Ik wil een dezer dagen ook in Drenthe gaan wandelen...even voor de zekerheid: het bos bij Schipborg (vanaf Drentsche AA paviljoen) is officieel losloopgebied he?
Dat het daar loslopen is stond destijds op een website die niet meer bestaat. We kwamen daar toen ook een keer een hondenclub tegen met allemaal loslopende honden. Maar ik kan het nu nergens meer vinden via google, dus pin me er niet op vast.
Als je begint bij dat paviljoen en een stukje langs de Aa wandelt kom je uit bij een heide/zandverstuiving en loop je richting Zeegse. Bij Schipborg ligt ook het Strubben/Kniphorstbos en dat is één groot archeologisch monument vol met karrensporen en grafheuvels dus dat is neem ik aan geen losloopgebied.
Saskia en Saffie. Boy 2000-2014
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

saffie schreef:
Zoek stok! schreef:Ik wil een dezer dagen ook in Drenthe gaan wandelen...even voor de zekerheid: het bos bij Schipborg (vanaf Drentsche AA paviljoen) is officieel losloopgebied he?
Dat het daar loslopen is stond destijds op een website die niet meer bestaat. We kwamen daar toen ook een keer een hondenclub tegen met allemaal loslopende honden. Maar ik kan het nu nergens meer vinden via google, dus pin me er niet op vast.
Als je begint bij dat paviljoen en een stukje langs de Aa wandelt kom je uit bij een heide/zandverstuiving en loop je richting Zeegse. Bij Schipborg ligt ook het Strubben/Kniphorstbos en dat is één groot archeologisch monument vol met karrensporen en grafheuvels dus dat is neem ik aan geen losloopgebied.
Okay, dankjewel!
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Plaats reactie

Terug naar “Wandelen met de hond”