Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

advies gevraagd raskeuze

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

bri schreef:
malinois schreef:
Martijn schreef:Heb jij honden Martin?
martin* schreef:Ik heb op het moment een hele lieve Tibetaanse spaniel achtig hondje.
:mrgreen:
laat me raden...uit het asiel :roll:
Achtige-hondjes komen normaal gesproken niet bij een serieuze fokker vandaan :mrgreen:
Maar Martin, als jij die hond nu naar het asiel zou brengen, zou het dan meteen een hond worden die je niet moet nemen? :19:
Afbeelding
martin*
Actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse spaniel

Ongelezen bericht door martin* »

Ik heb zelf een hond ja! staat in mijn reactie op de vraag van deze mensen!

gaan jullie maar verder discuseren, dit is echt zo onder mijn niveua, dit is niet eens een discussie dit is iemand uitjouwen!!

Laterr
martin*
Actief

mijn hondje is tibetaanse spaniel met haar opa als shih tzu!
het karakter uiterlijk etc. zijn tibetaanse spaniel! dus een tibetaanse spaniel achtig hondje ja! want het is er geen 1 voor de volle 100%.

en mijn hondje zou ten eerste nooit in een asiel belanden, en ten tweede bij 9 van de 10 mensen zou dit helemaal fout gaan! zei heeft zo'n stenge opvoeding. wanneer je maar iets losser bent dan normaal neemt ze je in de zeik! dit is echt een karakter trek van een tibby! eigenwijs!!
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

martin* schreef:Ik heb zelf een hond ja! staat in mijn reactie op de vraag van deze mensen!

gaan jullie maar verder discuseren, dit is echt zo onder mijn niveua, dit is niet eens een discussie dit is iemand uitjouwen!!

Laterr
Misschien omdat je de hele asielhondenpopulatie over 1 kam scheert en er hier veel mensen zijn die een harstikke leuke hond uit het asiel hebben? :denken: Ik zeg maar wat hoor :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

martin* schreef:mijn hondje is tibetaanse spaniel met haar opa als shih tzu!
het karakter uiterlijk etc. zijn tibetaanse spaniel! dus een tibetaanse spaniel achtig hondje ja! want het is er geen 1 voor de volle 100%.

en mijn hondje zou ten eerste nooit in een asiel belanden, en ten tweede bij 9 van de 10 mensen zou dit helemaal fout gaan! zei heeft zo'n stenge opvoeding. wanneer je maar iets losser bent dan normaal neemt ze je in de zeik! dit is echt een karakter trek van een tibby! eigenwijs!!
Je schat jezelf wel erg hoog in zeg :wink: Dat je jezelf als die 10% ziet die je hondje aankunnen :mrgreen:
Jammer dat je alles als een aanval ziet. Dat terwijl je zelf eigenlijk zaken op internet zet over asielhonden die niet kloppen. Een asielhond is geen ras of type. Dat is gewoon een risico van een hond, willekeurig welke hond. Baasjes kunnen gaan scheiden, ziek worden, naar een bejaardenhuis moeten etc. Dan zijn er nog de honden die gewoon slecht begeleid zijn. Even goed mee aan de gang en er is niks mis mee.

Natuurlijk zitten er pittige types bij. Die zijn echter ook als pup aangeschaft ooit en schijnbaar ging dat ook niet helemaal goed want anders zaten ze nog bij hun eerste baas. Het aanschaffen van een pup is nergens een garantie voor. Juist een pup kan niet hele nachten alleen zijn en dat leer je hem ook niet 123. :wink:
Afbeelding
martin*
Actief

ik snap heus wel dat er genoeg honden in het asiel zitten die hardstikke leuk zijn!! maar er zitten ook stel rot honden tussen die niet opgevoed zijn!
elke hond in een asile heeft een verleden! dat heeft elke hond! maar uit een asiel weet je het veleden niet. dit weet je wel wanneer je een pup koopt.dan ben je als het goed is bijna zijn of haar hele leven er bij geweest! je weet wanneer er iets fout is gegaan!

bijv. dat mijn hondje een tijd bang is geweest voor fietsers! dit kwam door een fietsend jongetje die mijn kleine waakhond niet zag er over reed! ik kon op dat moment niets doen en het gebeurde gewoon! diot stukje verleden voor haar weet ik dus. bij asiel honden vind ik persoonlijk dan is niet diet zo!

en ik zie een asiel gewoon als mega negatief!en dat komt omdat er verschillende mensen in mijn naaste omgeveing niet echt hele leuke ervaringen hebben met een asiel hond. en jullie zien de postiefe kant er van in! omdat jullie zelf of iemand in de naaste familie wel een postief hondje uit het asiel hebben gehaald waarschijnlijk.

maar ik blijf nog steeds van mening dat je bij een pup het snachts alleen laten toch beter getraint krijg. deze hond weet nog van niets en kan alles aangeleerd worden zoals jij dat zelf wil! bij een asiel hond is er al veel geleerd(of een poging tot gedaan) en is dit heel moeilijk om aan en af te leren van gedragingen!

en ff btw, ik vind niet leuk dat jullie over mij ouwehoeren terwijl je mij+ mijn training niet ken! maar ja dat zou je ook nooit leren kennen!
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

martin* schreef: en ik zie een asiel gewoon als mega negatief!en dat komt omdat er verschillende mensen in mijn naaste omgeveing niet echt hele leuke ervaringen hebben met een asiel hond. en jullie zien de postiefe kant er van in! omdat jullie zelf of iemand in de naaste familie wel een postief hondje uit het asiel hebben gehaald waarschijnlijk.

maar ik blijf nog steeds van mening dat je bij een pup het snachts alleen laten toch beter getraint krijg. deze hond weet nog van niets en kan alles aangeleerd worden zoals jij dat zelf wil! bij een asiel hond is er al veel geleerd(of een poging tot gedaan) en is dit heel moeilijk om aan en af te leren van gedragingen!

en ff btw, ik vind niet leuk dat jullie over mij ouwehoeren terwijl je mij+ mijn training niet ken! maar ja dat zou je ook nooit leren kennen!
Je laatste alinea snap ik niet zo, maar goed. Ik zie eigenlijk het verschil niet zo tussen een pup, asielhond of herplaatser. In alle gevallen is tijd, aandacht, liefde en training nodig.
Ik heb een asielhond (was 5 mnd) en een herplaatser (was 14 mnd). Beiden waren onzindelijk en sloopten (uit verveling). Binnen 2 weken was bij allebei het slopen over en waren ze zindelijk. Bleven over wat gedragsproblemen die met aandacht, liefde, tijd en training allemaal omgebogen zijn naar positief gedrag.
Als je een leuk pupje koopt kan het zich ontwikkelen tot bijvoorbeeld een zeer dominant baasje. Dan zal je er toch ook mee aan de slag moeten :19:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

martin* schreef:en mijn hondje zou ten eerste nooit in een asiel belanden,
zeg nooit nooit :19:
Heb je iets achtergelaten waar hij blijft mocht jij je vandaag (met eventuele partner) kapot rijden? En zo ja, wat als dat nou es niet zou gaan/klikken/etc.
Laatst gewijzigd door malinois op 21 dec 2007 14:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

martin* schreef:ik snap heus wel dat er genoeg honden in het asiel zitten die hardstikke leuk zijn!! maar er zitten ook stel rot honden tussen die niet opgevoed zijn!
elke hond in een asile heeft een verleden! dat heeft elke hond! maar uit een asiel weet je het veleden niet. dit weet je wel wanneer je een pup koopt.dan ben je als het goed is bijna zijn of haar hele leven er bij geweest! je weet wanneer er iets fout is gegaan!

bijv. dat mijn hondje een tijd bang is geweest voor fietsers! dit kwam door een fietsend jongetje die mijn kleine waakhond niet zag er over reed! ik kon op dat moment niets doen en het gebeurde gewoon! diot stukje verleden voor haar weet ik dus. bij asiel honden vind ik persoonlijk dan is niet diet zo!

en ik zie een asiel gewoon als mega negatief!en dat komt omdat er verschillende mensen in mijn naaste omgeveing niet echt hele leuke ervaringen hebben met een asiel hond. en jullie zien de postiefe kant er van in! omdat jullie zelf of iemand in de naaste familie wel een postief hondje uit het asiel hebben gehaald waarschijnlijk.

even voor het gemak, ik heb een kruising kees gehad (afgelopen zomer helaas overleden op bijna 12 jarige leeftijd, heb haar vanaf ong. 1,5 jaar oud gehad), weggehaald uit een flat bij mensen die haar mishandelden... Doodsbang voor alles wat maar op een donkere man leek (dus alleen zwart haar was al voldoende), wat zich uitte in bijten als diegene niet reageerde op haar signalen....
Ik woonde in die tijd nog bij mn ouders, het heeft ruim 3 weken geduurd voor ze uberhaupt in de buurt van mn vader kwam... Maar het was haar veel makkelijker aan te leren (bijv. de zindelijkheid, want dat was ze niet geheel) dan bijvoorbeeld mn oudste dober... die heb ik als pup gekocht bij een goede fokker maar was met 9 maanden nog niet zindelijk....
(mijn mechelaars overigens wel binnen 1 week, zo zie je maar het verschilt enorm per hond) Maar bij lange na niet dat ze het een hele dag zouden kunnen ophouden, ja mn teef wel maar de reuen echt niet... en ze zijn nu tussen de bijna 2 en 6 jaar oud....

En reacties krijg je, als je die niet wilt moet je niet reageren... simpel zat.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

starfleet schreef: Hoe had ze zich dat voorgesteld: eerst de hele nacht werken en vervolgens 7 uur slapen, dat is toch niks?

Nee, dat wordt dan thuiskomen, de hond flink aandacht geven, een eind met hem lopen en dan naar bed. Ik kan me niet voorstellen dat een hond van een half jaar dan 7 uur gaat pitten als hij al de hele nacht alleen is geweest. Dat gaat haar flink tegenvallen. Een pup slaapt sowiewso niet zo lang, wel veel maar niet zeven uur achter elkaar overdag en zeker niet als ze een speels en actief ras toch wil. Dat wordt niks.

Anne

Anne
ik zeg niet dat het een goed idee is om een pup een nacht alleen te laten, zou ik ook niet doen, maar je hoeft overdag niet perse 7 uur achter elkaar te slapen, zelf slaap ik vrijwel altijd gebroken.
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

ons pap had nachtdiensten, kwam om 7.15 thuis en ging dan slapen tot 11.30. zette de wekker ook anders werd ie ziek omdat zijn ritme helemaal in de war ging.

dan na het avondeten een tijdje (1 tot 2 uur) slapen tot een uur of 9. nog even zitten en dan om 23 uur weer naar zijn werk (hij woonde er tegenover dus geen reistijd)
Afbeelding
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

massam schreef:ons pap had nachtdiensten, kwam om 7.15 thuis en ging dan slapen tot 11.30. zette de wekker ook anders werd ie ziek omdat zijn ritme helemaal in de war ging.

dan na het avondeten een tijdje (1 tot 2 uur) slapen tot een uur of 9. nog even zitten en dan om 23 uur weer naar zijn werk (hij woonde er tegenover dus geen reistijd)
Hier ook zo, als ik uit de nachtdienst kom (06.00 uur) ga ik eerst lekker een uur met de honden op pad. Fantastische tijd om de honden uit te laten, lekker rustig op straat. In de zomertijd, als het dan al licht is lekker op de fiets in de winter lopen. Dan om 7.00 naar bed en om max 13.00 er weer uit. Langer dan 7 uur slapen na een nachtdienst :neenee: zelfs als ik zou willen, zou 't me nog niet lukken...
Gr. Aniek

Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

Ik heb nooit problemen gehad met honden snachts alleen laten omdat ze dan toch gewent zijn om te slapen :wink: Hier juist overdag iets meer problemen want dan is het tijd voor actie.
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”