martin* schreef:ik snap heus wel dat er genoeg honden in het asiel zitten die hardstikke leuk zijn!! maar er zitten ook stel rot honden tussen die niet opgevoed zijn!
elke hond in een asile heeft een verleden! dat heeft elke hond! maar uit een asiel weet je het veleden niet. dit weet je wel wanneer je een pup koopt.dan ben je als het goed is bijna zijn of haar hele leven er bij geweest! je weet wanneer er iets fout is gegaan!
bijv. dat mijn hondje een tijd bang is geweest voor fietsers! dit kwam door een fietsend jongetje die mijn kleine waakhond niet zag er over reed! ik kon op dat moment niets doen en het gebeurde gewoon! diot stukje verleden voor haar weet ik dus. bij asiel honden vind ik persoonlijk dan is niet diet zo!
en ik zie een asiel gewoon als mega negatief!en dat komt omdat er verschillende mensen in mijn naaste omgeveing niet echt hele leuke ervaringen hebben met een asiel hond. en jullie zien de postiefe kant er van in! omdat jullie zelf of iemand in de naaste familie wel een postief hondje uit het asiel hebben gehaald waarschijnlijk.
maar ik blijf nog steeds van mening dat je bij een pup het snachts alleen laten toch beter getraint krijg. deze hond weet nog van niets en kan alles aangeleerd worden zoals jij dat zelf wil! bij een asiel hond is er al veel geleerd(of een poging tot gedaan) en is dit heel moeilijk om aan en af te leren van gedragingen!
en ff btw, ik vind niet leuk dat jullie over mij ouwehoeren terwijl je mij+ mijn training niet ken! maar ja dat zou je ook nooit leren kennen!
even voor het gemak, ik heb een kruising kees gehad (afgelopen zomer helaas overleden op bijna 12 jarige leeftijd, heb haar vanaf ong. 1,5 jaar oud gehad), weggehaald uit een flat bij mensen die haar mishandelden... Doodsbang voor alles wat maar op een donkere man leek (dus alleen zwart haar was al voldoende), wat zich uitte in bijten als diegene niet reageerde op haar signalen....
Ik woonde in die tijd nog bij mn ouders, het heeft ruim 3 weken geduurd voor ze uberhaupt in de buurt van mn vader kwam... Maar het was haar veel makkelijker aan te leren (bijv. de zindelijkheid, want dat was ze niet geheel) dan bijvoorbeeld mn oudste dober... die heb ik als pup gekocht bij een goede fokker maar was met 9 maanden nog niet zindelijk....
(mijn mechelaars overigens wel binnen 1 week, zo zie je maar het verschilt enorm per hond) Maar bij lange na niet dat ze het een hele dag zouden kunnen ophouden, ja mn teef wel maar de reuen echt niet... en ze zijn nu tussen de bijna 2 en 6 jaar oud....
En reacties krijg je, als je die niet wilt moet je niet reageren... simpel zat.