Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

D.Dog van GreatDane ter keuring

Zie binnen voor werkwijze.

Moderator: moderatorteam

Gesloten
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Aantal honden: 1

D.Dog van GreatDane ter keuring

Ongelezen bericht door cloris »

sirene schreef:Zijkant kop
Afbeelding
front/kop
Afbeelding
beetje geheel
Afbeelding
En zijkant mn polsen,hij staat met zijn achterste tegen de schutting wat zijn rug wat vertekend,ik heb geen echte betere.
Afbeelding

Duitse Dog keuring

DD reu. Grote massieve reu met uitmuntende bespiering en mooi droog.
Harmonieuze verhoudingen. Passend bone. Toont mooi vierkant (is echter iets langer dan hoog).
Toont goed geslachtstype.

Schedel met goed paralellisme.
Goed aangezet en gedragen oor. Mooi gesloten donker oog.
Goede lippen en mooi weinig keelhuid.

Hals van goede lengte, elegant gedragen en sterk.
Had toplijn strakker willen zien. Mooi kort in rug.
Vloeiend oplopende buiklijn.
Sterk hellend bekken met te lage staartaanzet.

Goede voorborst die meer opvulling mocht hebben. Goede borstdiepte en ribwelving.

Schouderhoeking en kniehoeking zijn beiden te steil maar wel evenredig met elkaar.
Rechte voorbenen met goede polsen.
Krachtige voeten.
Hond staat koehakkig.
greatdane
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog-Wolfspitz
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door greatdane »

Heel erg bedankt :ok:
En ik ben er tevreden over :ok:
Afbeelding
Bruno 07-05-2012-*16-10-2012
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Ik ben het helemaal met Sonja eens, behalve met het gedeelte over het hoofd. :wink: Voor een dog en helemaal voor een doggenreu, vind ik hem veel te weinig stop hebben. Zijn lippen zijn te open en de oordracht is niet helemaal correct (te open). :wink:
greatdane
Zeer actief

Scooby schreef:Ik ben het helemaal met Sonja eens, behalve met het gedeelte over het hoofd. :wink: Voor een dog en helemaal voor een doggenreu, vind ik hem veel te weinig stop hebben. Zijn lippen zijn te open en de oordracht is niet helemaal correct (te open). :wink:
Dat zijn oren "open" staan komt omdat hij oplettend kijkt :wink:
De rest durf ik niets over te zeggen,wel wil ik nog effe zeggen dat hij niet zo erg koehakkig staat als het doet lijken,meer zoals zoveel doggen staan 1 poot wat naar binnen gedraait. :wink:
Maar nogmaals ik ben er erg tevreden mee en daarbij is hij ook nog eens zo gezond als een vis en gek als een deur met zijn bijna 6 :mrgreen: :wink:
Afbeelding
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

greatdane schreef:
Scooby schreef:Ik ben het helemaal met Sonja eens, behalve met het gedeelte over het hoofd. :wink: Voor een dog en helemaal voor een doggenreu, vind ik hem veel te weinig stop hebben. Zijn lippen zijn te open en de oordracht is niet helemaal correct (te open). :wink:
Dat zijn oren "open" staan komt omdat hij oplettend kijkt :wink:
De rest durf ik niets over te zeggen,wel wil ik nog effe zeggen dat hij niet zo erg koehakkig staat als het doet lijken,meer zoals zoveel doggen staan 1 poot wat naar binnen gedraait. :wink:
Maar nogmaals ik ben er erg tevreden mee en daarbij is hij ook nog eens zo gezond als een vis en gek als een deur met zijn bijna 6 :mrgreen: :wink:
Dat hij zo gezond is, dat lijkt me het allerbelangrijkste! :ok:

Juist als doggen alert kijken, horen de oren mooi gesloten te vallen. :wink: En, volgens mij, hoort het bij geen enkele dog dat één poot wat meer naar binnen gedraaid zou staan? Ik heb het ook nog nooit gezien, eerlijk gezegd? (Of ik begrijp niet wat je bedoelt?)
greatdane
Zeer actief

Ik pak even een willekeurige foto van het web,dit bedoel ik zo staat hij erg vaak,maar ik vind het niet echt koehakkig,dan staan de hakken tegen elkaar zowat.
Afbeelding
En ook met de oren begrijpen we elkaar niet helemaal,denk ik. :wink:
Zijn oor hangt normaal net als de hond van de foto bv. of jou bono ik dacht juist dat levi "open" oren had.
Afbeelding
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

greatdane schreef:Afbeelding
Deze hond staat zeker niet koehakkig, maar zoals deze hond staat, is geen gebruikelijke manier om een dog 'neer te zetten'.
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

greatdane schreef:En ook met de oren begrijpen we elkaar niet helemaal,denk ik. :wink:
Zijn oor hangt normaal net als de hond van de foto bv. of jou bono ik dacht juist dat levi "open" oren had.
Levi heeft inderdaad hele 'open' oren, maar zoals Bruno hier zijn oren heeft hangen:

Afbeelding

is ook iets te open. Niet te vergelijken met Levi, hoor maar de oren van een dog horen nu eenmaal aangesloten tegen het hoofd te hangen.
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Scooby schreef:
greatdane schreef:En ook met de oren begrijpen we elkaar niet helemaal,denk ik. :wink:
Levi heeft inderdaad hele 'open' oren, maar zoals Bruno hier zijn oren heeft hangen:

Afbeelding

is ook te open en niet correct. Niet te vergelijken met Levi, hoor maar de oren van een dog horen nu eenmaal aangesloten tegen het hoofd te hangen.
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Er gaat van alles mis met het quoten, maar ik kan op de één of andere manier mijn berichten niet veranderen/corrigeren?!
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

dat kan idd niet in deze rubriek :mrgreen:
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

yamie schreef:dat kan idd niet in deze rubriek :mrgreen:
Waarom niet eigenlijk?
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Koppen en op het type keuren is heel erg moeilijk of onmogelijk als je het ras niet heel goed kent dus het kan best dat er dingen volgens kenners niet kloppen.
Er staat in de standaard dat ze een duidelijke stop moeten hebben. Dat laat wel heel veel vrijheid voor degene die de standaard leest. Ik vind dit duidelijk.
De lippen konden inderdaad beter.
De oren ben ik niet met je eens. Op de vooraanzichtfoto sluiten ze niet goed aan. Op de andere foto's volgens mij wel.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

sirene schreef: Er staat in de standaard dat ze een duidelijke stop moeten hebben. Dat laat wel heel veel vrijheid voor degene die de standaard leest. Ik vind dit duidelijk.
De lippen konden inderdaad beter.
De oren ben ik niet met je eens. Op de vooraanzichtfoto sluiten ze niet goed aan. Op de andere foto's volgens mij wel.
Een dog hoort een duidelijke gebeitelde stop te hebben, dat heeft deze dog niet. Zijn stop is echt te vlak voor een dog.
De oren hangen, zover als ik kan zien, op alle foto's ongeveer hetzelfde. Het is geen onoverkomelijke ramp, hoor maar ze horen gewoon meer aangesloten aan het hoofd te hangen. Ze zijn ook wat hoog geplaatst, waardoor ze wat open vallen.
Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

ik ben het in deze met Scooby eens over het hoofd is nou niet bepaalt typish reu
greatdane
Zeer actief

Scooby schreef:Het is geen onoverkomelijke ramp, hoor
Weet ik en het maakt me ook niet veel uit,het is geen showhond verder ofzo :wink:
Mol schreef:ik ben het in deze met Scooby eens over het hoofd is nou niet bepaalt typish reu
Ik niet helemaal :mrgreen:
Ik heb eens effe gekeken naar de standaard en diverse doggen en de stop.
Ter vergelijking hier een recente foto uit de fotohoek,dit is toch een behoorlijke duidelijke stop ivm diverse andere doggen. :wink:
Afbeelding
Afbeelding
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

greatdane schreef:Ik heb eens effe gekeken naar de standaard en diverse doggen en de stop.
Ter vergelijking hier een recente foto uit de fotohoek,dit is toch een behoorlijke duidelijke stop ivm diverse andere doggen. :wink:
Afbeelding
Een stop, en zeker bij een reu, hoort meer gebeiteld te zijn. Bij Bruno loopt de stop toch wat te vlak.
Gesloten

Terug naar “Keurings-hoekje”