Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

kleuren mastini

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Anna*

kleuren mastini

Ongelezen bericht door Anna* »

Ik kwam deze foto tegen op marktplaats. Een foute fokker heb ik het vermoeden, maar los daarvan viel de kleur van de tweede pup van rechts me op. Ik vind dit een heel mooie kleur (muisgrijs?) en vraag me af of die is toegestaan. Ook spreken ze me aan omdat ze vrij brede koppen en niet overdreven veel plooien lijken te hebben. Maar ik ben een complete leek, dus misschien klets ik uit mijn nek. Zou natuurlijk nooit op die manier een pup kopen, maar het wekte mijn interesse, los van de achtergrond van de hondjes.

Kan een 'kenner' hier iets over zeggen? Ik ben heel benieuwd.

Afbeelding
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Alle kleuren mogen behalve bont of teveel wit naar mijn weten
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Anna*

Ongelezen bericht door Anna* »

Dit kwam ik tegen:

Gewenste kleuren: grijs, loodgrijs en zwart, bruin, fauve, donker fauve (reekleurig), met soms kleine witte vlekjes op de borst en aan de toppen van de tenen. Alle kleuren kunnen gestroomd zijn.

Wat zou dan de kleur van genoemde pup zijn volgens dit lijstje?

Edit: waarschijnlijk grijs dan, hoewel het een heel andere kleur is dan die van de meest rechtse.

Edit edit: zal wel zilvergrijs zijn, nu ik zelf wat aan het zoeken ben. Prachtige kleur.
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Even naar het optische plaatje gekeken zou ik denken dat dit wel eens dezelfde kleur zou kunnen zijn als wat bij de border collie 'lilac' wordt genoemd en dat is dan genetisch weer dezelfde kleur als die van de weimaraner voor zover ik weet. Er zit ook een blauwe en een bruine pup in het nest dus dat zou dan wel kunnen aangezien lilac een verdunning is van bruin. Maar misschien bazel ik maar wat hoor, ik heb geen verstand van de mastino.
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Anna*Poncho schreef:Dit kwam ik tegen:

Gewenste kleuren: grijs, loodgrijs en zwart, bruin, fauve, donker fauve (reekleurig), met soms kleine witte vlekjes op de borst en aan de toppen van de tenen. Alle kleuren kunnen gestroomd zijn.

Wat zou dan de kleur van genoemde pup zijn volgens dit lijstje?

Edit: waarschijnlijk grijs dan, hoewel het een heel andere kleur is dan die van de meest rechtse.

Edit edit: zal wel zilvergrijs zijn, nu ik zelf wat aan het zoeken ben. Prachtige kleur.
Volgens mij is dit ''gewoon'' de leverkleurige variant die gewoon toegestaan is :wink:
Tash van ons had ook die kleur zoals je op onderstaande foto :I: kunt zien
Bij haar ligt een lichtbruine whippetpup te pitten en zo zie je duidelijk het verschil :wink:

Afbeelding
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Ik vind de chocoladebruine intrigerend. Volgens mij zijn die andere kleurtjes wel 'genetisch verwant' maar komt het bruin heel ergens anders vandaan.
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”