Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Nog een fietsvraag.
Moderator: moderatorteam
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Nog een fietsvraag.
Ik fiets heel graag met de honden en wil dat straks ook graag met Atoq en Qhilla gaan doen.
Je mag met ze fietsen vanaf dat ze één jaar zijn. Doen mensen met grotere en zwaardere rassen dat dan ook al ?
Qhilla is al helemaal "af" naar mijn gevoel. Haar gangwerk is al vast en ik verwacht geen problemen met fietsen.
Atoq is echt nog een pupje met lopen als hij los loopt. Hij galoppeerd ook meer dan dat hij draaft als we wandelen.
Kan het kwaad als ik met hem straks ook al ga fietsen ? Is fietsen heel langzaam opbouwen (draven) slechter dan een wandeling van een uur waarin hij constant galoppeerd ? Wat denken jullie ?
Je mag met ze fietsen vanaf dat ze één jaar zijn. Doen mensen met grotere en zwaardere rassen dat dan ook al ?
Qhilla is al helemaal "af" naar mijn gevoel. Haar gangwerk is al vast en ik verwacht geen problemen met fietsen.
Atoq is echt nog een pupje met lopen als hij los loopt. Hij galoppeerd ook meer dan dat hij draaft als we wandelen.
Kan het kwaad als ik met hem straks ook al ga fietsen ? Is fietsen heel langzaam opbouwen (draven) slechter dan een wandeling van een uur waarin hij constant galoppeerd ? Wat denken jullie ?
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
- Carma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie
klopt! En je zei het zelf ook al: rennen en springen en gek doen en spelen is vaak veel belastender dan in een rustig draf tempo naast de fiets lopen.Rosita Compagner schreef:d'r is voldoende advies om zelfs al jonger te gaan fietsen met honden. Het is natuurlijk een zwaar gecontroleerde beweging en dat zien othopeden graag. Dus gáán met die woeffies
Fietsze!

- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
- Aantal honden: 1
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): working kelpie
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel - Aantal honden: 4
- Contacteer:
- marye
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Met Mullu ben ik ook met 9 mnd begonnen maar die was toen echt meer af om te zien. Atoq is nog zo "puppy". Maar ik ga straks gewoon langzaamaan beginnen. Als ik zie hoe hij tekeer gaat met uitlaten zal een stukje fietsen wel geen kwaad kunnenmarye schreef:Ik ben met 9 maanden begonnen, was ook het advies van de dierenarts.

- marye
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Het is een stuk minder belastend dan achter een bal aan in ieder geval.sirene schreef:Met Mullu ben ik ook met 9 mnd begonnen maar die was toen echt meer af om te zien. Atoq is nog zo "puppy". Maar ik ga straks gewoon langzaamaan beginnen. Als ik zie hoe hij tekeer gaat met uitlaten zal een stukje fietsen wel geen kwaad kunnenmarye schreef:Ik ben met 9 maanden begonnen, was ook het advies van de dierenarts.
Inderdaad eens beginnen met een paar minuten en dan heel rustig opbouwen.
Dan kan ik niet bedenken wat er verkeerd aan zou zijn.
Het advies van mijn DA was trouwens voor alle rassen, ook grote.
In het boek hondse hoogstandjes word volgens mij ook 9 maanden voor alle rassen aangegeven.