Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Moeilijke honden

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

Moos schreef:Een hond met een enorm zelfverzekerd karakter die andere honden (en mensen) graag, nogal grof, wil laten zien dat hij/zij de baas is, en die ook binnenhuis de boel graag even (met agressiel) regelt, en daarnaast een enorme behoefte heeft een zowel geestelijke als lichamelijk inspanning, dat is wat ik zo ongeveer onder 'teveel hond' versta.
Zo'n hond zou niet simpelweg niet bij mij passen, we zouden samen ook lichtelijk ontsporen vrees ik.
maar dan heb je toch al vantevoren een keuze gemaakt? :19:

Dus in de praktijk zal dit bij jou, en bij anderen ook,
dus dan ook nooit voorgekomen zijn.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

S@ndr@ schreef:het ene ras is veel meer geneigd bepaalde dingen te laten zien als het andere ras.

mijn vorige hond, had schijt aan de hele wereld,.(inclusief aan mij :evil: :smile: )
deze honden vinden een zacht foei al moeilijk(bij voorbeeld)

en zo heb ik een heleboel verschillen.
niet iedere hond gedraagd zich op dezelfde manier honds
Zo hadden wij vroeger thuis een hond (helemaal mee opgegroeid, want hij is 17 jaar geworden).
Gewoon echt een ettterbakkie :N: Hij kwam van een boerderij af, echte boerderij dus geen fokboerderij. Een Boerenfox mix.
Tjezus, wat was dat beestje eigengereid :N: Hij beet ons ook gewoon als we 'foei' zeiden of zelfs maar bij de halsband beetpakte.
We woonden in een dorpje en hij is eigenlijk altijd zijn eigen gang gegaan :19:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

S@ndr@ schreef:
Caro. schreef:
Felix schreef:Nah, denk dat iedereen wel een momentje heeft of zich voor de geest kan halen, dat ze haar of zijn hond compleet achter het behang kan plakken omdat fikkie weer iets doet wat men niet zint! :smile:
Natuurlijk, maar je hebt wel bepaalde raseigenschappen. Dat kan per hond net iets anders uitvallen, maar je weet wel van te voren wat je ongeveer voor hond zal krijgen.
Een Rottweiler die enorm gefixeerd is op jagen, zal je niet heel snel tegenkomen. Bij een Podenco weer wel, om maar wat te noemen.
Zoek je dat behoorlijk jachtinstinct niet in een hond, dan moet je dat ras niet nemen :19:
Dat kan natuurlijk helemaal nietbij een totaal onherleidbare kruizing :19:
dan moet je het gewoon maar afwachten :denken:
Ja uiteraard :wink:
Afbeelding
A good dog never dies...

Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Pak-de-bal schreef:
Moos schreef:Een hond met een enorm zelfverzekerd karakter die andere honden (en mensen) graag, nogal grof, wil laten zien dat hij/zij de baas is, en die ook binnenhuis de boel graag even (met agressiel) regelt, en daarnaast een enorme behoefte heeft een zowel geestelijke als lichamelijk inspanning, dat is wat ik zo ongeveer onder 'teveel hond' versta.
Zo'n hond zou niet simpelweg niet bij mij passen, we zouden samen ook lichtelijk ontsporen vrees ik.

Ik zou daar nooit voor kiezen nee. Maar zoals net ook al gezegd is, je kan niet altijd voorspellen hoe je hond zal zijn/worden.
Nu is de kans denk ik vrijwel nihil dat je voor een bepaald soort hond kiest, en dan compleet, maar dan ook compleet (op alle vlakken) het tegenovergestelde krijgt :wink:

Maar het ging volgens mij ook niet over als je zelf opeens een hond hebt die 'teveel hond' voor je is, meer over dat dat gezegd wordt over bepaalde honden, en of dat zou kloppen. Zoiets :mrgreen:
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Mir@n schreef:
Caro. schreef:
Felix schreef:Nah, denk dat iedereen wel een momentje heeft of zich voor de geest kan halen, dat ze haar of zijn hond compleet achter het behang kan plakken omdat fikkie weer iets doet wat men niet zint! :smile:
Natuurlijk, maar je hebt wel bepaalde raseigenschappen. Dat kan per hond net iets anders uitvallen, maar je weet wel van te voren wat je ongeveer voor hond zal krijgen.
Een Rottweiler die enorm gefixeerd is op jagen, zal je niet heel snel tegenkomen. Bij een Podenco weer wel, om maar wat te noemen.
Zoek je dat behoorlijk jachtinstinct niet in een hond, dan moet je dat ras niet nemen :19:
Nou weet ik 't ......... Ik heb een teckel met rottiekarakter :cheer:

:smile:
Ook black and tan he?! :pffff: :smile:
Afbeelding
A good dog never dies...

Mir@n
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco, Galgo.
Contacteer:

Ongelezen bericht door Mir@n »

Pak-de-bal schreef:
Moos schreef: Zo'n hond zou niet simpelweg niet bij mij passen, we zouden samen ook lichtelijk ontsporen vrees ik.

Je zou ze niet te vreten willen geven die daarover niet nadenken.... Dat ik bewust voor 6 jachthonden heb gekozen, is ook geen sinecure.
En eerlijk..... Die teckel is goed uitgepakt, maar bewust nagedacht over het karakter toen ik 'm aanschafte? Nee...... geen moment over gepiekert.....
Wel over het eigengereide in zn karakter, maar jachtinstinct??? Nee hoor, geen seconde.....
Mir, Gaia & Bella
Afbeelding

"Leven is veranderen. Veranderen is loslaten. Loslaten is vrij zijn."
....De doorsnee hond is een fijner mens, dan de doorsnee mens.
Mir@n
Zeer actief
Contacteer:

Eigenlijk, als je het goed beschouwd, is de teckel inderdaad af en toe "te veel" hond voor mij.....:mrgreen:
Mir, Gaia & Bella
Afbeelding

S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

ik denk dat de omgeving ook een rol speelt :19:
ik zou best een jachthond kunnen hebben qua karakter, alleen niet waar ik nu woon.

als ik de dijk overloop vallen de fazanten en hazen zo ongeveer om je nek.

dus dan zou een jacht hond echt teveel hond zijn(want je moet ze constant onder controle houden dan) :19:
zowel voor hond als eigenaar, niet leuk, dat is hard werken
Laatst gewijzigd door S@ndr@ op 01 jan 2008 12:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Mir@n
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
Mir@n schreef:Eigenlijk, als je het goed beschouwd, is de teckel inderdaad af en toe "te veel" hond voor mij.....:mrgreen:
Hahaha, voor mij soms ook hoor. Als ze weer eens met een opgestoken teckelmiddelvingertje volkómen hun eigen gang gaan, kan het schuim me van de bek af vliegen.
Toch zou ik ze nooit willen ruilen tegen een supergehoorzaam ras. Die vind ik te saai :19:
Hihihi, Willow heeft mij zo goed getraind dat we gewoon keurig wachten totdat hij aangekuierd komt om mee naar huis te gaan..... :smile:

Maar en dat heb ik er wel ingestampt..... NU HIER betekend inderdaad nu hier en meekomen.....Zeer handig met oversteken van wegen enzo....:W:
Mir, Gaia & Bella
Afbeelding

Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

MARC_S schreef:Ik vind dat je wel kan spreken van teveel hond bij sommige honden. Wuilus was echt veel hond, kan er niet meer van maken. Dat was een hond die echt onder controle moest staan. Ik moest haar altijd bij me houden en zeer goed leren luisteren. Ze was superlief, daar gaat het niet om. Maar als iemand ineens ergens op de grond ging stampen, Martijns vader bv die ze best goed kende, dan werd ze wel giftig. Geen gestamp in HAAR huis. :neenee:

Verder was ze heel beschermend naar mij toe en als iemand de weg wilde vragen in het donker moest ik meteen graaien naar de hond en haar eerst laten weten dat het goed was. Deed ik dat niet dan werd ze best wel link.

Ik vind dus dat er wel degelijk meer en minder hond bestaat. Je kiest er bewust voor en als zo'n "veel hond" ergens zit waar ze niet met zulke honden kunnen omgaan is het vragen om problemen.

Als ik te beroerd was om op te letten of om haar teveel vrijheid te geven dan was ze er denk ik niet eens meer geweest :19:

Dat naast het feit dat ze absoluut niet bij teven kon en ook geen teven in haar buurt kon verdragen. Ga er maar aan staan bij een hond van in haar top meer dan 40 kilo die alles ziet en hoort. :wink: Ik zeg niet dat dat knap van mij was oid maar ik moest wel behoorlijk wat moeite doen en mijn leven echt anders inrichten anders kon ze er niet zijn :wink:

Dapper en Cleo zijn veel makkelijker. Meer hond betekend voor mij zeker ook niet beter oid. Eerder lastiger en veel meer werk en verantwoordelijkheid. Ik vind niet los kunnen, jagen of bv vechten met andere honden totaal niet in verhouding staan met extreme beschermdrift en bv hele dominante inslag binnen het gezin en naar de baas. Dat laatste vind ik van totaal andere orde en dat maakt voor mij een hond "meer hond". Die honden vragen iets anders dan gewoon niet loslaten of bij honden weghouden. Je kan moeilijk je hond bij mensen weghouden en andersom. :wink:
Ik heb vier dagen een Fuchs van dichtbij gezien die heel heftig was. Het leek wel een soort krokodil in herderkleren. Maar man, wat stond die teef onder appel bij haar baas. Ze wilde eigenlijk alles te lijf gaan, maar kon prima op commando al volgend door de hal lopen. Wat een bewondering had ik voor die vrouw (eigenaar). Maar ik blijf de term 'te veel hond' apart vinden. Agressie en beschermingsdrang maakt een hond toch niet 'meer'? Dat zou een Labrador bijv. (die nauwelijks agressie en beschermingsdrang heeft) 'minder' maken. Terwijl ik die (uit werklijnen vooral) behoorlijk veel hond vind als ik die bijv. in een jachtproef zie gaan. Dat doet die Fuchs ze niet na :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

Inge O schreef:ik zie wel degelijk een verschil tussen het feit of een hond je ligt of het feit dat hij 'teveel hond' voor je zou zijn (hoewel ik dat geen leuke uitdrukking vind, is alsof het een competitie in zou houden 'hoeveel hond' je aankan).

ik geef een paar voorbeelden : ik heb in mijn leven al twee honden gehad die me echt niet lagen (wat niet wil zeggen dat ik ze niet graag zou gezien hebben), doetje en het labje wietje , maar de gehoorzaamheid en controle was bij allebei niet het minste probleem. ze waren dus niet teveel hond voor mij, maar we pasten niet bij elkaar, twee verschillende dingen. zo zou een border collie ook to-taal niet bij me passen, maar geef me er een en ik voed hem wel op tot een handelbare hond - maar of we verliefd op elkaar zullen worden? ik acht de kans zeer klein.

je hebt in mijn ogen een hond die 'teveel hond' is voor je als je de gevolgen van hoe die zich gedraagt niet in de hand kan houden. een kleine hond is in die zin ontegensprekelijk makkelijker, want om bij je voorbeeld van de pekingees te blijven linda : ok, hij is eigenzinnig en minder gehoorzaam, maar als jij niet de ervaring of feeling in huis hebt om hem alsnog een beetje naar je te laten luisteren in omstandigheden waarin dat echt noodzakelijk is, dan lijn je hem aan en klaar is kees - heeft verder niemand geen last meer van. of zelfs al laat je hem loslopen en doet hij bv. moeilijk naar andere honden, dan hoef je je nog geen zorgen te maken dat jouw hond een andere serieus verwondt.

dat is bij grotere rassen die in bepaalde situaties meer op hun strepen staan vaak echt wel anders, en ja, dan kan je voor mij de situatie hebben waarin een hond 'teveel hond' is voor iemand.
Ik zou geen hond moeten hebben die constant de strijd met me aangaat. Ik ben duidelijk en consequent, maar ik wil niet steeds op m'n hoede zijn dat hij de leiding overneemt als ik even niet oplet. Ik denk dat in die zin een Hovawart 'te veel hond' voor mij is. Maar een kleine felle terrier zou ook weleens een terreurhond bij mij kunnen worden en dus te veel hond voor mij zijn.

Eigenlijk zie je van alles lopen wat 'te veel hond' is voor de eigenaar. De Drentse Patrijs hier in de buurt is de baas over z'n eigenaar. En zo zie ik ook Jackies die de leiding overgenomen hebben. Is dat dan een goede omschrijving van 'te veel hond'? Dat je als eigenaar niet meer de touwtjes in handen hebt en je hond de leiding overneemt?
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Annelies
Zeer actief

Ongelezen bericht door Annelies »

Zoek stok! schreef:Is dat dan een goede omschrijving van 'te veel hond'? Dat je als eigenaar niet meer de touwtjes in handen hebt en je hond de leiding overneemt?
'Te weinig baas', denk ik eerder... :wink:
Afbeelding
Overgave kan de grootste overwinning zijn...
Felix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Felix »

Annelies schreef:
Zoek stok! schreef:Is dat dan een goede omschrijving van 'te veel hond'? Dat je als eigenaar niet meer de touwtjes in handen hebt en je hond de leiding overneemt?
En daar wringt 10 van de 10x de spreekwoordelijk schoen ;)
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

Mir@n schreef:
Pak-de-bal schreef:
Moos schreef: Zo'n hond zou niet simpelweg niet bij mij passen, we zouden samen ook lichtelijk ontsporen vrees ik.

Je zou ze niet te vreten willen geven die daarover niet nadenken.... Dat ik bewust voor 6 jachthonden heb gekozen, is ook geen sinecure.
En eerlijk..... Die teckel is goed uitgepakt, maar bewust nagedacht over het karakter toen ik 'm aanschafte? Nee...... geen moment over gepiekert.....
Wel over het eigengereide in zn karakter, maar jachtinstinct??? Nee hoor, geen seconde.....
de eerste rangschikking is al gemaakt, dus.

maar ik ben het er mee eens,
dat dáarna elke hond nog zijn een eigen karakter heeft,
die misschien niet helemaal klopt met de rasbeschrijving. :N:

en dan wordt het wèl teveel hond, maar daar kan je niets aan doen(?)
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Pak-de-bal schreef:maar dan heb je toch al vantevoren een keuze gemaakt? :19:

Jawel hoor. Ik heb ook doelbewuste keuzes gemaakt met mijn herplaatsers. Ik heb ze helaas alleen meegekregen met onjuiste en onvolledige informatie. Het is dat ik met al die honden een 'klik' had en heb maar aanvankelijk waren bijvoorbeeld mijn beide herders 'teveel' hond voor mij. Ik heb er heel veel tijd en moeite in moeten steken om ze voor mij op een aanvaardbaar niveau te brengen.
Ik zal wat dat betreft niet de enige zijn hier :19:
Afbeelding
Mir@n
Zeer actief
Contacteer:

alm@ schreef:

Jawel hoor. Ik heb ook doelbewuste keuzes gemaakt met mijn herplaatsers. Ik heb ze helaas alleen meegekregen met onjuiste en onvolledige informatie. Het is dat ik met al die honden een 'klik' had en heb maar aanvankelijk waren bijvoorbeeld mijn beide herders 'teveel' hond voor mij. Ik heb er heel veel tijd en moeite in moeten steken om ze voor mij op een aanvaardbaar niveau te brengen.
Waarbij je heel duidelijk moet aanmerken, dat wij als stuk of 2000 aktieve forummers niet de gemiddelde hondenbezitter zijn.

Dus het gros van de mensen die een hond koopt (helaas van MP of een andere minder goed bekend staande instantie) weet absoluut niet wat ze in huis halen en zich in het karakter verdiepen is al helemaal uit den boze.

Deze mensen hebben dus vaak "te veel" hond, kijk alleen maar het aantal herplaatsertjes op MP

Waarbij ik wil toevoegen, dat diegenen die een hond van een fokker aanschaffen zich wel verdiepen in ras en karakter, als het tenminste door de fokker goed wordt aangepakt.
Mir, Gaia & Bella
Afbeelding

S@ndr@
Zeer actief

dan komen we dus weer terug op de verkeerde combi :19:
Mir@n
Zeer actief
Contacteer:

S@ndr@ schreef:dan komen we dus weer terug op de verkeerde combi :19:
Precies, waarbij de "stoere" honden vaak aangeschaft worden door de stoere types
Mir, Gaia & Bella
Afbeelding

Zoek stok!
Zeer actief

Inge O schreef:
Zoek stok! schreef: Is dat dan een goede omschrijving van 'te veel hond'? Dat je als eigenaar niet meer de touwtjes in handen hebt en je hond de leiding overneemt?
ja, dat bedoel ik :ok: . bij sommige honden maakt dat weinig uit en zal noch de baas, noch de omgeving daar veel nadeel van ondervinden - bij andere honden maakt dat echt wel veel uit :wink: .
je zal dit zeker ook bij kleinere honden aantreffen, maar toch eerder bij grote omdat de consequenties voor de omgeving zwaarder zijn.
Dat een Beagle zijn baas niet als baas ziet, is inderdaad veel minder belastend voor de omgeving, dan een Rottweiler die de baas is over z'n baas. Een Beagle zal het waarschijnlijk laten bij negeren van de 'baas', terwijl een Rottweiler gaat bepalen wie in de buurt van de 'baas' mag komen. Overigens vind ik een JR of Kooiker die alles zelf wel even gaat regelen, ook niet echt prettig.
Inge O schreef:
Annelies schreef:
en zo is het nog beter omschreven : niet met nadruk op 'baas' als dusdanig (maar zo bedoel je het ook wel niet), maar je verlegt de nadruk naar de eigenaar ipv. naar de hond :wink: .
He gelukkig, we zijn er uit :ok: :mrgreen:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Inge O schreef:
Zoek stok! schreef: Is dat dan een goede omschrijving van 'te veel hond'? Dat je als eigenaar niet meer de touwtjes in handen hebt en je hond de leiding overneemt?
ja, dat bedoel ik :ok: . bij sommige honden maakt dat weinig uit en zal noch de baas, noch de omgeving daar veel nadeel van ondervinden - bij andere honden maakt dat echt wel veel uit :wink: .
je zal dit zeker ook bij kleinere honden aantreffen, maar toch eerder bij grote omdat de consequenties voor de omgeving zwaarder zijn.
Annelies schreef:
en zo is het nog beter omschreven : niet met nadruk op 'baas' als dusdanig (maar zo bedoel je het ook wel niet), maar je verlegt de nadruk naar de eigenaar ipv. naar de hond :wink: .
Hier ben ik helemaal mee eens. De ene hond past gewoon beter bij de ene persoon dan een andere.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Nou niet helemaal. Ik zou een Border uit werklijnen wel de baas zijn, maar toch is het geen goede combi met mij omdat ik ze te zenuwachtig vind.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
S@ndr@
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
Nou niet helemaal. Ik zou een Border uit werklijnen wel de baas zijn, maar toch is het geen goede combi met mij omdat ik ze te zenuwachtig vind.
en dus matchen jullie niet, :19: ik zou hetzelfde probleem hebben met een border.
het de baas zijn zijn is maar de helft van het probleem :roll:
je moet er ook nog eens meekunnen leven
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

Zeer dominante honden met een lage bijtdrempel vind ik moeilijk.
Sucha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Artésien Normand en Dalmatische Hond

Ongelezen bericht door Sucha »

S@ndr@ schreef:
En als je hond "schijt" aan de persoon heeft, die aan de andere kant van de lijn loopt, dan zegt dat meer over de persoon die aan de andere kant van de lijn zit, dan dat het wat over de hond zegt
vergeet het maar :mrgreen: , ik heb mijn hele leven honden om me heen gehad, maar nog nooit, helemaal nog nooit ooit zo`n eigengereide niemand nodig hebbende vuilnisbak gezien als die ik had.

als het een mens was geweest hadden ze waarschijnlijk gezeg, dat het een autist was :19: , ben zijn hele leven (15 jaar lang)bezig geweest hem uit de problemen te houden :wink:
er bestaan ook honden met een stoornis in het autisme spectrum. Dus wie weet had jij zo'n lot uit de loterij
Afbeelding
in herinnering mijn lieve Storm
S@ndr@
Zeer actief

Bianca_Storm schreef:
S@ndr@ schreef:
En als je hond "schijt" aan de persoon heeft, die aan de andere kant van de lijn loopt, dan zegt dat meer over de persoon die aan de andere kant van de lijn zit, dan dat het wat over de hond zegt
vergeet het maar :mrgreen: , ik heb mijn hele leven honden om me heen gehad, maar nog nooit, helemaal nog nooit ooit zo`n eigengereide niemand nodig hebbende vuilnisbak gezien als die ik had.

als het een mens was geweest hadden ze waarschijnlijk gezeg, dat het een autist was :19: , ben zijn hele leven (15 jaar lang)bezig geweest hem uit de problemen te houden :wink:
er bestaan ook honden met een stoornis in het autisme spectrum. Dus wie weet had jij zo'n lot uit de loterij
:ok: bij hem heb ik dat echt gedacht, was echt een apartje,
en ik ben er daarna ook nooit meer eentje zo tegengekomen.
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

Mir@n schreef:
alm@ schreef:

Waarbij je heel duidelijk moet aanmerken, dat wij als stuk of 2000 aktieve forummers niet de gemiddelde hondenbezitter zijn.

Dus het gros van de mensen die een hond koopt (helaas van MP of een andere minder goed bekend staande instantie) weet absoluut niet wat ze in huis halen en zich in het karakter verdiepen is al helemaal uit den boze.

Deze mensen hebben dus vaak "te veel" hond, kijk alleen maar het aantal herplaatsertjes op MP
Ik heb juist mijn honden niet van MP of een niet goed bekend staande instantie. Helaas worden toch dingen doelbewust verzwegen of verdraaid om de honden maar 'kwijt te raken'. Maar dat is een andere discussie :wink:
Afbeelding
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

Wat is moeilijk???
HIer natuurlijk allemaal herplaatsers en ja ook allemaal met hun eigen problemen.
Boris zijn grootste probleem hier was zijn enorme stress waardoor hij niet te vertrouwen was naar vreemden en wel meer raar gedrag had.
Biko is ook (nog) niet te vertrouwen naar iedereen, maar zijn grootste probleem is het slopen.
Het is maar net wat de situatie is en wat de problemen zijn.
Een hond met veel energie is hier geen probleem, ze mogen hele dagen doen wat ze willen. Zo'n hond op een flat bij iemand die hele dagen werkt is wel een groot probleem.
Een hond die niet blaft en zomaar ligt te slapen is wel een probleem voor ons. Voor iemand in een flat weer heel goed.

Een maltezer bijv. zou voor mij een heel groot probleem zijn. Ik kan niet omgaan met die kleine eigenzinnige hondjes. Een grote niet opgevoedde hond is hier geen probleem. Dat is weer juist een uitdaging.

Dus nee, geen moeilijke honden, honden die teveel zijn e.d. maar wel honden die qua formaat, beharing, karakter enz. niet bij mij passen :ok:
Met Boris en BIko had ik in het asiel al een klik. Dus voordat het "mijn" honden werden wist ik al dat wij het samen goed zouden gaan redden. Bo hadden de buren al en zij en ik komen niet echt overeen. Ze is me net zo lief, maar met haar heb ik niets speciaals. Die klik is er niet.
En geloof me, als je gelijk vanaf dag één een band heb met een hond dan worden de problemen voor je ogen weggevaagd en kan je samen de wereld vaak wel aan!!!
S@ndr@
Zeer actief

En geloof me, als je gelijk vanaf dag één een band heb met een hond dan worden de problemen voor je ogen weggevaagd en kan je samen de wereld vaak wel aan!!!
Deze zin is zo waar, voor mij dan :ok:
Felix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Felix »

S@ndr@ schreef:
Deze zin is zo waar, voor mij dan :ok:
Join the club! :mrgreen: :ok:
S@ndr@
Zeer actief

Ik kan veel meer hebben van een hond waar ik gek van ben als van een hond die ik stront irritant vind :19: in die zin vind ik het een waarheid.

Ik zou helemaal never nooit niet :neenee: accepteren dat een hond gaat lopen grommen en de boel gaat lopen regiseren.
ook niet al zou ik helemaal idolaat zijn van die hond

Maar ook dan ben je veel meer bereid om een hond die je graag hebt te trainen, en te begeleiden, dan een hond waarvan je denk***#^%%@#@!

en je houdt dat ook langer vol :19:
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”