Wat is moeilijk???
HIer natuurlijk allemaal herplaatsers en ja ook allemaal met hun eigen problemen.
Boris zijn grootste probleem hier was zijn enorme stress waardoor hij niet te vertrouwen was naar vreemden en wel meer raar gedrag had.
Biko is ook (nog) niet te vertrouwen naar iedereen, maar zijn grootste probleem is het slopen.
Het is maar net wat de situatie is en wat de problemen zijn.
Een hond met veel energie is hier geen probleem, ze mogen hele dagen doen wat ze willen. Zo'n hond op een flat bij iemand die hele dagen werkt is wel een groot probleem.
Een hond die niet blaft en zomaar ligt te slapen is wel een probleem voor ons. Voor iemand in een flat weer heel goed.
Een maltezer bijv. zou voor mij een heel groot probleem zijn. Ik kan niet omgaan met die kleine eigenzinnige hondjes. Een grote niet opgevoedde hond is hier geen probleem. Dat is weer juist een uitdaging.
Dus nee, geen moeilijke honden, honden die teveel zijn e.d. maar wel honden die qua formaat, beharing, karakter enz. niet bij mij passen
Met Boris en BIko had ik in het asiel al een klik. Dus voordat het "mijn" honden werden wist ik al dat wij het samen goed zouden gaan redden. Bo hadden de buren al en zij en ik komen niet echt overeen. Ze is me net zo lief, maar met haar heb ik niets speciaals. Die klik is er niet.
En geloof me, als je gelijk vanaf dag één een band heb met een hond dan worden de problemen voor je ogen weggevaagd en kan je samen de wereld vaak wel aan!!!