Ik kom niet verder dan een Lab of Golden, maar die vind ik eigenlijk nog iets te groot (moet een leuk speelmaatje zijn voor Tony, en Tony is 11 kilo).
Ben benieuwd
Moderator: moderatorteam
Ik vind Labradors erg leuk, maar de woorden 'niet al te druk' vind ik ook bepaald niet van toepassing op het rasAimee schreef:jidde schreef:Als je geen drukke hond wilt, neem dan pleaseeeeeeee geen labradorIk denk dat ik dat wel de drukste hond vind die er bestaan
![]()
goldens zijn dat betreft een wereld van verschil, rustig, trouw, gemoedelijk, zachtaardig. althans dat is mijn ervaringWendy de labradorfan

Dan heb je mijn Podenco nog niet gezienjidde schreef:Als je geen drukke hond wilt, neem dan pleaseeeeeeee geen labradorIk denk dat ik dat wel de drukste hond vind die er bestaan
![]()
goldens zijn dat betreft een wereld van verschil, rustig, trouw, gemoedelijk, zachtaardig. althans dat is mijn ervaring
Dat maakt me niet zoveel uit, alleen durf ik het beter aan met een pup tov Hera, vooral omdat ik waarschijnlijk een teefje neem. Hera is vrij dominant tegen andere teven (moet dus ook een onderdanig hondje zijn). Ik vind Goldens nog iets te groot, het moet een leuk maatje voor Tony zijn (formaat teckel).Topicstarter, wil je een pup of herplaatser? Een Golden vind ik wel passen bij je omschrijving, maar een Labrador dus niet.
Ik kijk wekelijks op die siteboxersien schreef:korthaar/langhaar?
Ach, www.dierenasiels.com geef je er één een leuk thuis en de keuze is reuze. Zo gek nog niet of je komt het wel een keer tegen.
Ja, maar een eigenaar of een asiel daar zit veel verschil in. Eigenaars zijn veel minder te vertrouwen en ja, een asiel kan ook een verkeerd beeld krijgen van een hond. Een hond kan zich in het asiel totaal anders tonen dan in een thuis situatie (boris en biko zijn er zekers voorbeelden van!). Maar een asiel zal zoveel het in hun vermogen ligt toch zeker goede informatie verschaffen. Anders krijgen ze alle honden in de proefperiode weer retour omdat het karakter niet is wat ze dachten en dit niet bij hun past. Een goed asiel wil dit de dieren en de mensen niet aan doen!!! Je werkt met levende wezens en niet met speelgoedHera schreef:Ik kijk wekelijks op die siteboxersien schreef:korthaar/langhaar?
Ach, www.dierenasiels.com geef je er één een leuk thuis en de keuze is reuze. Zo gek nog niet of je komt het wel een keer tegen.maar het valt me eigenlijk heel erg tegen. Als ik in het asiel een leuke hond zie dan zijn er meestal al 4 opties op. Tony is een Spanjaard maar de oude eigenaresse heeft heel erg gelogen over zijn karakter dus weet ik niet of ik dat nog aandurf. Ik wil een hond liever eerst even zelf kunnen zien zegmaar.
Even goed in de gaten houden: ze zitten er regelmatig!Hera schreef:Hmm.. Die kom je natuurlijk nooit tegen in een asiel ofzoNanna schreef:Softcoated wheaten terrier?
Dit weet ik, anders had ik Tony ook gewoon weer retour kunnen doen hèJe werkt met levende wezens en niet met speelgoed![]()
De behaarde versie vind ik heel mooi (denkt aan Puchu) hoorIk durf het bijna niet te vragen...
Een behaarde middenslag Peruaan ?
Gewicht rond de 13 kg ± 45 cm.
Niet druk maar wel gewoon actief wanneer je dat wilt. En ze verstaan de Podenco's heel goed
Bedoel je misschien deze hond??Hera schreef:Dit weet ik, anders had ik Tony ook gewoon weer retour kunnen doen hèJe werkt met levende wezens en niet met speelgoed![]()
Ik zeg niet dat ik meteen een hond wil die heel makkelijk is, maar ik zou gewoon eens een sociale hond willen zonder allemaal problemen.
De behaarde versie vind ik heel mooi (denkt aan Puchu) hoorIk durf het bijna niet te vragen...
Niet druk maar wel gewoon actief wanneer je dat wilt. En ze verstaan de Podenco's heel goedAlleen zijn daar ooit herplaatsers van? Kijk ik zeg niet dat ik geen rashond wil, maar ik wil liever een herplaatser dan een pup dan zegmaar. Die puppy's vinden toch allemaal wel een baasje. Anders zou ik ook nog kunnen wachten op een Toller (en flink sparen
)
Nee, behaarde Peruanen zou ik zou 1 2 3 ook geen herplaatser van weten. Ze zijn er soms wel. Ik dacht ook dat je leiver een herplaatser wilde, maar omdat ik net las dat een pup ook goed was dacht ik, reageer toch maar;o)Hera schreef:Dit weet ik, anders had ik Tony ook gewoon weer retour kunnen doen hèJe werkt met levende wezens en niet met speelgoed![]()
Ik zeg niet dat ik meteen een hond wil die heel makkelijk is, maar ik zou gewoon eens een sociale hond willen zonder allemaal problemen.
Niet druk maar wel gewoon actief wanneer je dat wilt. En ze verstaan de Podenco's heel goedAlleen zijn daar ooit herplaatsers van? Kijk ik zeg niet dat ik geen rashond wil, maar ik wil liever een herplaatser dan een pup dan zegmaar. Die puppy's vinden toch allemaal wel een baasje. Anders zou ik ook nog kunnen wachten op een Toller (en flink sparen
)
Dat is dezelfde hond die ik aangaf.sirene schreef:Nee, behaarde Peruanen zou ik zou 1 2 3 ook geen herplaatser van weten. Ze zijn er soms wel. Ik dacht ook dat je leiver een herplaatser wilde, maar omdat ik net las dat een pup ook goed was dacht ik, reageer toch maar;o)Hera schreef:Dit weet ik, anders had ik Tony ook gewoon weer retour kunnen doen hèJe werkt met levende wezens en niet met speelgoed![]()
)
In België zit wel een behaarde Mexicaan in het asiel alleen ik zou hem niet herkend hebben als het er niet bij stond;o)
http://www.degrensstreek.be/dieren.php
Het was ook green kritiek op de hond of het asiel. Het is gewoon bedoeld zoals ik het schreef. Het gaat me niet om zijn onverzorgde uiterlijk maar meer zijn ogen en blik en dan zijn lichaamsverhouding en hoekingen.Ennath schreef:Dat is dezelfde hond die ik aangaf.sirene schreef:Nee, behaarde Peruanen zou ik zou 1 2 3 ook geen herplaatser van weten. Ze zijn er soms wel. Ik dacht ook dat je leiver een herplaatser wilde, maar omdat ik net las dat een pup ook goed was dacht ik, reageer toch maar;o)Hera schreef:Dit weet ik, anders had ik Tony ook gewoon weer retour kunnen doen hèJe werkt met levende wezens en niet met speelgoed![]()
)
In België zit wel een behaarde Mexicaan in het asiel alleen ik zou hem niet herkend hebben als het er niet bij stond;o)
Bedenk je wel, deze hond is na een langere verwaarlozingstijd in het asiel gekomen, overgenomen van een Frans asiel. Ik denk dat je Blacky in het echt moet zien als hij schoon, verzorgt en tot rust gekomen is voor dat je er een echt oordeel over kan geven. Het zou wel heel fijn zijn als hij daar vandaan weg kan. Ze doen bij de Grensstreek ongelooflijk hun best. Maar ze moeten met veel te weinig geld veel te veel dieren opvangen, terwijl ze in een afgekeurde omgeving zitten en niet mogen verbouwen (en trouwens ook niet verhuizen)
Ik vatte het niet als kritiek op hoorsirene schreef:Het was ook green kritiek op de hond of het asiel. Het is gewoon bedoeld zoals ik het schreef. Het gaat me niet om zijn onverzorgde uiterlijk maar meer zijn ogen en blik en dan zijn lichaamsverhouding en hoekingen.Ennath schreef:Dat is dezelfde hond die ik aangaf.sirene schreef:Nee, behaarde Peruanen zou ik zou 1 2 3 ook geen herplaatser van weten. Ze zijn er soms wel. Ik dacht ook dat je leiver een herplaatser wilde, maar omdat ik net las dat een pup ook goed was dacht ik, reageer toch maar;o)Hera schreef: Dit weet ik, anders had ik Tony ook gewoon weer retour kunnen doen hèIk zeg niet dat ik meteen een hond wil die heel makkelijk is, maar ik zou gewoon eens een sociale hond willen zonder allemaal problemen.
De behaarde versie vind ik heel mooi (denkt aan Puchu) hoorAlleen zijn daar ooit herplaatsers van? Kijk ik zeg niet dat ik geen rashond wil, maar ik wil liever een herplaatser dan een pup dan zegmaar. Die puppy's vinden toch allemaal wel een baasje. Anders zou ik ook nog kunnen wachten op een Toller (en flink sparen
)
Bedenk je wel, deze hond is na een langere verwaarlozingstijd in het asiel gekomen, overgenomen van een Frans asiel. Ik denk dat je Blacky in het echt moet zien als hij schoon, verzorgt en tot rust gekomen is voor dat je er een echt oordeel over kan geven. Het zou wel heel fijn zijn als hij daar vandaan weg kan. Ze doen bij de Grensstreek ongelooflijk hun best. Maar ze moeten met veel te weinig geld veel te veel dieren opvangen, terwijl ze in een afgekeurde omgeving zitten en niet mogen verbouwen (en trouwens ook niet verhuizen)
Wat ik van hem gelezen en gehoord heb (had het asiel een hele tijd terug al gemaild) lijkt het me een hele leuke hond.Ennath schreef:Ik vatte het niet als kritiek op hoorsirene schreef:Het was ook green kritiek op de hond of het asiel. Het is gewoon bedoeld zoals ik het schreef. Het gaat me niet om zijn onverzorgde uiterlijk maar meer zijn ogen en blik en dan zijn lichaamsverhouding en hoekingen.Ennath schreef:Dat is dezelfde hond die ik aangaf.sirene schreef: Nee, behaarde Peruanen zou ik zou 1 2 3 ook geen herplaatser van weten. Ze zijn er soms wel. Ik dacht ook dat je leiver een herplaatser wilde, maar omdat ik net las dat een pup ook goed was dacht ik, reageer toch maar;o)
Bedenk je wel, deze hond is na een langere verwaarlozingstijd in het asiel gekomen, overgenomen van een Frans asiel. Ik denk dat je Blacky in het echt moet zien als hij schoon, verzorgt en tot rust gekomen is voor dat je er een echt oordeel over kan geven. Het zou wel heel fijn zijn als hij daar vandaan weg kan. Ze doen bij de Grensstreek ongelooflijk hun best. Maar ze moeten met veel te weinig geld veel te veel dieren opvangen, terwijl ze in een afgekeurde omgeving zitten en niet mogen verbouwen (en trouwens ook niet verhuizen)![]()
Het is gewoon dat ik dit asiel zo goed ken en weet met hoeveel inzet ze hun dieren aan een goede plaats proberen te helpen.
En dan wil ik wel eens wat al te enthousiast een hond gaan aanbevelen :N:
Ik zou bij god niet weten of deze hond correct gebouwd is. Wel weet ik dat dat je op grond van zulke foto's moeilijk echt iets over de correctheid van een hond kan zeggen.![]()
Maar TS: als je een opvanghond overweegt. Overweeg dan aub Blacky ook even -ook al ziet ie er op dit moment niet uit-, hij zit er al veel te lang
(=typo)