Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
enten voor een dekking
Moderator: moderatorteam
- Aiske
- Zeer actief
enten voor een dekking
Komend voorjaar hoop ik mijn eerste nestje te gaan fokken. Ik heb al verschillende keren overleg gehad met onze DA en het contact voelt erg goed.
Met 1 ding blijf ik echter lopen.. Anke krijgt normaal in april/mei haar jaarlijkse enting. De DA heeft gezegd om de pups zo optimaal mogelijk te beschermen dat ik de enting voor de loopsheid moet geven. Nu verwacht ik dat ze aan het eind van deze maand loops wordt en zou ik haar deze week laten enten. Heeft deze enting echter gevolgen voor bv de loopsheid of voor de dekking die daarna plaats moet vinden?
Verder een vraag voor fokkers hier... hoe doen jullie het met het enten van de teef?
Met 1 ding blijf ik echter lopen.. Anke krijgt normaal in april/mei haar jaarlijkse enting. De DA heeft gezegd om de pups zo optimaal mogelijk te beschermen dat ik de enting voor de loopsheid moet geven. Nu verwacht ik dat ze aan het eind van deze maand loops wordt en zou ik haar deze week laten enten. Heeft deze enting echter gevolgen voor bv de loopsheid of voor de dekking die daarna plaats moet vinden?
Verder een vraag voor fokkers hier... hoe doen jullie het met het enten van de teef?
Groetjes,
de fryske hounen

de fryske hounen

- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
- little-wolf
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
rochelle moet deze maand weer voor de jaarlijkse enting. dat is denk ik vroeg zat voor als ze rond april gedekt gaat worden?crutz schreef:ik ent op het moment maar 1x per 3 jaar en dus zeker niet net voor een dekking, dan of ruim er voor of tegelijk met de puppen...
ik zou het zelf dus niet doen, in mijn ogen geef je de teef toch een "gif" waar haar lichaam op moet reageren (dat is de bedoeling)...
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
waar is ze vorig jaar mee geënt, want als dat met nobivac is, is t wrs al de 3jarig geregistreerde, daar zou ik eerst ff naar kijken,little-wolf schreef:rochelle moet deze maand weer voor de jaarlijkse enting. dat is denk ik vroeg zat voor als ze rond april gedekt gaat worden?crutz schreef:ik ent op het moment maar 1x per 3 jaar en dus zeker niet net voor een dekking, dan of ruim er voor of tegelijk met de puppen...
ik zou het zelf dus niet doen, in mijn ogen geef je de teef toch een "gif" waar haar lichaam op moet reageren (dat is de bedoeling)...
mijn DA ente nl ook gewoon daarmee, maar wist t niet, heeft dus op mijn verzoek 3 jaar in het entboekje gezet nadat hij het nagekeken had...had dus ook 1 jr ingestaan als ik niets gezegd had...
maar anders lijkt het me idd tijd zat nu al voor april, is nog een paar maanden
- Chezzies
- Zeer actief
- Contacteer:
- little-wolf
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
ze heeft 2 prikken vanguard gehad.crutz schreef:waar is ze vorig jaar mee geënt, want als dat met nobivac is, is t wrs al de 3jarig geregistreerde, daar zou ik eerst ff naar kijken,little-wolf schreef:rochelle moet deze maand weer voor de jaarlijkse enting. dat is denk ik vroeg zat voor als ze rond april gedekt gaat worden?crutz schreef:ik ent op het moment maar 1x per 3 jaar en dus zeker niet net voor een dekking, dan of ruim er voor of tegelijk met de puppen...
mijn DA ente nl ook gewoon daarmee, maar wist t niet, heeft dus op mijn verzoek 3 jaar in het entboekje gezet nadat hij het nagekeken had...had dus ook 1 jr ingestaan als ik niets gezegd had...
maar anders lijkt het me idd tijd zat nu al voor april, is nog een paar maanden
in augustus 2005 heeft ze wel nobivac rabies gehad die 3 jaar geldig is.
heeft t nut om die nu ook al te geven, rabiës enting of is dat nutteloos?
-
christiane
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): border collies
- Aantal honden: 12
- Contacteer: