Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
alleen maar winst met dekreu?
Moderator: moderatorteam
-
bri
- Zeer actief
alleen maar winst met dekreu?
Wat ik me afvraag:
Even voorop gesteld, ik heb geen belang bij het fokken van honden, heb het ook nog nooit gedaan, heb er ook niet zoveel verstand van..
Je hoort altijd dat het fokken van rashonden geen vetpot is, je moet het doen voor de liefde voor het ras, en als hobby, niet om van te leven (dan heb ik het dus over fokkern op verantwoorde wijze en geen broodfok!!)
Vaak moet er geld bij worden gelegd vanwege kleine nesten, ziektes etc
Maar wat nu als je maar 1 reu hebt, die het erg goed doet op shows, die een goede stamboom heeft en veel wordt gevraagd als dekreu?
Maak je er dan niet alleen maar winst op?
Je hebt (lijkt mij) niet de lasten, alleen de lusten (dus winst van het dekgeld)
Of zitten er nog meerdere kosten aan verbonden? (dan bedoel ik geen kosten voor shows, onderzoeken ed)
Is het zo dan je als eigenaar van de reu zijnde moet meebetalen aan het nest van de teef die is gedekt? En is er voor elk ras een max. aantal dekkingen toegestaan?
Even voorop gesteld, ik heb geen belang bij het fokken van honden, heb het ook nog nooit gedaan, heb er ook niet zoveel verstand van..
Je hoort altijd dat het fokken van rashonden geen vetpot is, je moet het doen voor de liefde voor het ras, en als hobby, niet om van te leven (dan heb ik het dus over fokkern op verantwoorde wijze en geen broodfok!!)
Vaak moet er geld bij worden gelegd vanwege kleine nesten, ziektes etc
Maar wat nu als je maar 1 reu hebt, die het erg goed doet op shows, die een goede stamboom heeft en veel wordt gevraagd als dekreu?
Maak je er dan niet alleen maar winst op?
Je hebt (lijkt mij) niet de lasten, alleen de lusten (dus winst van het dekgeld)
Of zitten er nog meerdere kosten aan verbonden? (dan bedoel ik geen kosten voor shows, onderzoeken ed)
Is het zo dan je als eigenaar van de reu zijnde moet meebetalen aan het nest van de teef die is gedekt? En is er voor elk ras een max. aantal dekkingen toegestaan?
De weg is lang als je blijft struikelen
http://www.mijnalbum.nl/Album=WR3VNSHU
pootjes van Femke en Toby
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
-
bri
- Zeer actief
betaal je wel belasting als je een eigen kennel hebt dan?
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Contacteer:
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
-
bri
- Zeer actief
Hartstikke leuk hoor, veel winst maken, en zonder reu geen pups..
Maar dat is dan wel een beetje oneerlijk verdeeld nietwaar?
de teef+eigenaar hebben alle moeite en kosten terwijl de reu(+ eigenaar) 1x dikke pret heeft en daarna op zn krent kan gaan zitten handje ophouden
Ik weet niet waarom ik het denk, misschien heb ik dit ergens gelezen ofzo, maar is het ook waar dat je voor elke pup die een teef werpt een bepaald bedrag moet betalen aan de eigenaar van de reu? (nog meer winst...)
de teef+eigenaar hebben alle moeite en kosten terwijl de reu(+ eigenaar) 1x dikke pret heeft en daarna op zn krent kan gaan zitten handje ophouden
Ik weet niet waarom ik het denk, misschien heb ik dit ergens gelezen ofzo, maar is het ook waar dat je voor elke pup die een teef werpt een bepaald bedrag moet betalen aan de eigenaar van de reu? (nog meer winst...)
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
tja, oneerlijk? neuh vind ik niet, als ik een dekking wil, betaal ik daar voor, of de eigenaar van die reu dat nu als winst kan opstrijken en er van op vakantie kan zal mij verder niet boeien, ik wil die dekking en pups uit die combi, dat is mijn doel.bri schreef:Hartstikke leuk hoor, veel winst maken, en zonder reu geen pups..![]()
daarbij,als je gewoon een normaal nest hebt, zonder al te veel problemen en excessen, hou je daar als fokker ook wat aan over.
wat betreft het laatste? het zal heus wel zo zijn dat dit wel eens gebeurt, maar dit is zeker niet standaard hoor, integendeel zelfs
- mon doesie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schapendoezen
- Aantal honden: 6
bij sommige ras verenigingen,mag een dekreu maar een paar keer ingezet worden...
zoals bij de schapendoes maar 5 keer...
zoals bij de schapendoes maar 5 keer...
en de groetjes van:
Arena,Bali,Bonni,Chakira
Danique,Mila en Monique
http://www.roxroros.com
uit het oog maar niet uit ons hart...Aila.
Arena,Bali,Bonni,Chakira
Danique,Mila en Monique
http://www.roxroros.com
uit het oog maar niet uit ons hart...Aila.
-
Anna*
Ik lees geregeld bij de Franse bulldog dat er dekreuen worden aangeboden. Vraagprijs ligt rond de 100-150 euro. Dan moet je lijkt mij wel erg veel dekkingen hebben om daar een boot oid van te betalen? Zeker als er nog reiskosten vanaf gaan...Rosita Compagner schreef:D'r zijn zat mensen/fokkers die een 2e huis, een caravan en/of de boot betalen van hun dekreu(en) hoor. Alleen ze lopen er niet mee te koop omdat ze ook al geen belasting betalen over die inkomsten.
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
dat is best laag voor een dekprijs, meestal is de dekprijs gelijk aan de prijs voor een pup. maar goed, er zullen dus ook wel uitzonderingen zijn.Anna*Poncho schreef:Ik lees geregeld bij de Franse bulldog dat er dekreuen worden aangeboden. Vraagprijs ligt rond de 100-150 euro. Dan moet je lijkt mij wel erg veel dekkingen hebben om daar een boot oid van te betalen? Zeker als er nog reiskosten vanaf gaan...Rosita Compagner schreef:D'r zijn zat mensen/fokkers die een 2e huis, een caravan en/of de boot betalen van hun dekreu(en) hoor. Alleen ze lopen er niet mee te koop omdat ze ook al geen belasting betalen over die inkomsten.
qua reiskosten? meestal komt de teef naar de reu
en er zullen dus ook heus reu eigenaren zijn die er echt niet rijk van worden hoor
-
Anna*
Oké, ik vond dit ook best laag, zeker gezien de prijs van een Franse bulldogpup. Ik zie dit trouwens op Marktplaats staan, maar dat lijken me wel gemiddelden. Met stamboom kom ik hoogstens 200 euro tegen. Terwijl een pup met stamboom grofweg tussen de 1000 en 1250 kostyamie schreef:dat is best laag voor een dekprijs, meestal is de dekprijs gelijk aan de prijs voor een pup. maar goed, er zullen dus ook wel uitzonderingen zijn.Anna*Poncho schreef:Ik lees geregeld bij de Franse bulldog dat er dekreuen worden aangeboden. Vraagprijs ligt rond de 100-150 euro. Dan moet je lijkt mij wel erg veel dekkingen hebben om daar een boot oid van te betalen? Zeker als er nog reiskosten vanaf gaan...Rosita Compagner schreef:D'r zijn zat mensen/fokkers die een 2e huis, een caravan en/of de boot betalen van hun dekreu(en) hoor. Alleen ze lopen er niet mee te koop omdat ze ook al geen belasting betalen over die inkomsten.
qua reiskosten? meestal komt de teef naar de reu![]()
en er zullen dus ook heus reu eigenaren zijn die er echt niet rijk van worden hoor
Maar wellicht mis ik eea. Heb er absoluut geen verstand van.
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Contacteer:
Is ook niet eerlijk, ik vind dat de dekreu eigenaar ook best wel verantwoording mag dragen voor de pups (neem er eens eentje terug die met 3 jaar ontspoord bij de eigenaar wegmoet of betaal mee aan een HD-operatie van een geboren probleempup) en niet alleen 'zaad moet verkopen'.bri schreef:Hartstikke leuk hoor, veel winst maken, en zonder reu geen pups..![]()
Maar ja, die zaadverkoop kom je over de hele breedte qua fokkerij tegen. Is het in de hondenfokkerij nog not done om je reu voor andere rassen beschikbaar te stellen bij paarden bijvoorbeeld wordt het gewoon aangeprezen.
bij een enkel ras is er inderdaad zogenaamd springgeld en daarna een bedrag per geboren pup. Op zich vind ik dat wel een mooie constructie.
- Elly*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
- Contacteer:
Ca 15 jaar geleden betaalde ik 1000 gulden dekgeld voor de labradorreu. De pups verkocht ik voor 800. De reu-eigenaar had 2 of 3 reuen, die regelmatig dekten. Er was nog geen limiet aan het aantal dekkingen.
In Duitsland bij de Duitse herders was er wel een limiet van ik dacht 60 dekkingen per jaar. Maar dat was alleen voor Duitse teven. Er werd dus ook veel "over de grens" gedekt.
Als je dan een bekende hond had, kon je er ook leuk mee verdienen . Er werden trouwens ook fantasieprijzen geboden voor reuen, voornamelijk door Japanners.
In Duitsland bij de Duitse herders was er wel een limiet van ik dacht 60 dekkingen per jaar. Maar dat was alleen voor Duitse teven. Er werd dus ook veel "over de grens" gedekt.
Als je dan een bekende hond had, kon je er ook leuk mee verdienen . Er werden trouwens ook fantasieprijzen geboden voor reuen, voornamelijk door Japanners.
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
nou stel even dat die reu ook 8 nesten, of nou doe 7 nesten voortbrengt is: 7 X 450= 3150Mickie schreef:Bij de Stabij kost een dekking 450 euro en de reu mag niet meer dan 8 nesten voortbrengen. Een reu moet toch wel regelmatig shows lopen anders weet niemand wie hij is en wordt hij niet gevraagd. HD-onderzoek is uiteraard ook verplicht. De teef komt doorgaans naar de reu, maar dat kan best een aantal pogingen kosten, ik ben bijvoorbeeld 4x een dagdeel die kant op geweest, was het toen nog niet gelukt, dan had ik (teef natuurlijk) recht op een kosteloze herdekking.
Dus om nou te zeggen dat je er rijk van wordt... neuh, voor de poen hoef je het met ons ras niet te doen
dan - de kosten van de foto's = uh 300 euro? ( ik weet zo de kosten voor de foto's niet)
dan even bv 5 keer per jaar show
5 X 50 = 250
dus 3150 - 550 = 2600
even snel en gemiddeld he, dus nee rijk niet , zeker niet, maar het zijn wel centen, die de reu eigenaar opstrijkt, zonder er verder iets mee te moeten, dus winst, extra.
en van mij mag het hoor, ook al word iemand er wel rijk van , zolang het maar wel met verantwoord fokken te maken blijft hebben, vind ik alles prima.
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
O ja, ik had al best goed kunnen verdienen met Bram. Heb al een aantal telefoontjes van mensen gekregen die geen zin hebben aan gezondheidsonderzoeken en toch een dekreu zoeken. Laat staat wat er zou gebeuren als ik een advertentie op marktplaats zet. Maar ja, ik ben nogal zuinig op Bram en het ras
Via de dekreuenlijst zal hij niet vaker dan 2/3 keer in z'n leven dekken (als het eerste nest een beetje goed uitpakt tenminste) omdat het 'maar' een ZG hond is en ik ook niet actief ben in het show- en verenigingsgebeuren. Drie keer 250 euro is 750 euro. Dat is wat weinig voor de tijd die het me kost 

Linda, Izzie en Bram
-
flamme
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje - Aantal honden: 3
mijn reu heeft nu 2 keer gedekt. De eerste keer gewoon een afspraak gemaakt over de prijs. (per levend geboren pup en verder dus geen extra dekgeld). Ja, daar hebben we wel wat aan over gehouden. Ben uiteraard ook een paar keer naar het nest wezen kijken. Ook nu zie ik de pups nog wel eens. Verder had ik geen enkele verantwoordelijkheid. Wil ik ook niet want ik kies niet voor niks er voor om zelf niet de gaan fokken. Uiteraard heb ik Escan wel laten keuren op HD en hij is 3 keer gespiegeld op PRA. Maar dat had ik ook laten doen als ik hem niet had laten dekken. Bij het laatste nest (bij een vriendin) is zoveel mis gegaan dat we andere afspraken hebben gemaakt en we dus geen "bijdrage" hebben gekregen.
wel de lusten, niet de lasten........... misschien wel een beetje, maar als de teefeigenaar het daar niet mee eens is vragen ze maar gewoon een andere reu. ik vind het leuk om "kleinkinderen" te hebben maar daarom heb ik mijn reutjes niet in huis. Het hoeft dus niet persee
wel de lusten, niet de lasten........... misschien wel een beetje, maar als de teefeigenaar het daar niet mee eens is vragen ze maar gewoon een andere reu. ik vind het leuk om "kleinkinderen" te hebben maar daarom heb ik mijn reutjes niet in huis. Het hoeft dus niet persee
- eternal
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old Englisch Bulldog
- Aantal honden: 1
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
zijn er veel dekreuen in het bezit van mensen , die ook alleen maar die reu hebben? of zijn de meeste in het bezit van ook echt fokkers, met meerdere honden en dus ook teven hebben?eternal schreef:Als ik hoor wat voor dekgeld er wordt gevraagt bij de RR dan heb ik zo iets van zo dat is snel verdient.
Een dekking bij van een goeie RR reu ligt al gauw tussen de 600 en de 1200 euro. Nou reken dat maar uit.
pff
-
jores
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Hier dekreuen, maar kan je zeggen dat wij er nog altijd geld op bijleggen hoor. We reizen ver naar shows, de gezondheidsonderzoeken (ook onderzoeken die niet verplicht gesteld zijn maar die wij wel willen dat gedaan worden), de inschrijfgelden op shows enz enz. Ik geloof niet dat we ooit rijk zullen worden van onze ventjes 
groetjes Annemie
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
-
jidde
De kans op een superdekreu is niet groot. Daarvoor moet je toch echt een paar reuen aanhouden en daar de beste van houden.
Heb je eenmaal een goede reu, dan is het kassa
elly, een DH mag 90 dekkingen per jaar doen. 60 binnenland, 30 buitenland. Dat doe je 2 jaar en dan verkoop je ze voor 3 ton naar buitenland
maar eerst 90 dekkingen a 500 euro binnenslepen he
Heb je eenmaal een goede reu, dan is het kassa
elly, een DH mag 90 dekkingen per jaar doen. 60 binnenland, 30 buitenland. Dat doe je 2 jaar en dan verkoop je ze voor 3 ton naar buitenland
-
bri
- Zeer actief
jidde schreef:De kans op een superdekreu is niet groot. Daarvoor moet je toch echt een paar reuen aanhouden en daar de beste van houden.
Heb je eenmaal een goede reu, dan is het kassa![]()
elly, een DH mag 90 dekkingen per jaar doen. 60 binnenland, 30 buitenland. Dat doe je 2 jaar en dan verkoop je ze voor 3 ton naar buitenland![]()
pff ik geloof dat ik maar ga stoppen met werken..
Maar goed, het lijkt me niet makkelijk om even een topreu te krijgen.
Hoe doen fokkers dat eigenlijk?
houden ze de meest kans hebbende reuen voor zichzelf?
Want een goede reu naar pupkopers doen die er vervolgens "mee willen fokken" is in wezen een fortuintje verkopen...
-
bri
- Zeer actief
Inge O schreef:zo simpel is het natuurlijk niet, want is het is uiteraard de absolute minderheid van de superdekreuen die aan zo'n dekaantal zal komen.bri schreef:jidde schreef:De kans op een superdekreu is niet groot. Daarvoor moet je toch echt een paar reuen aanhouden en daar de beste van houden.
Heb je eenmaal een goede reu, dan is het kassa![]()
elly, een DH mag 90 dekkingen per jaar doen. 60 binnenland, 30 buitenland. Dat doe je 2 jaar en dan verkoop je ze voor 3 ton naar buitenland![]()
jeetje!!bij elkaar opgeteld is dat meer dan wat ik jaarlijks verdien...
pff ik geloof dat ik maar ga stoppen met werken..
Maar goed, het lijkt me niet makkelijk om even een topreu te krijgen.
Hoe doen fokkers dat eigenlijk?
houden ze de meest kans hebbende reuen voor zichzelf?
Want een goede reu naar pupkopers doen die er vervolgens "mee willen fokken" is in wezen een fortuintje verkopen...
nee dat geloof ik ook wel, de kans dat je zoiets meemaakt zal vrij klein zijn en je zal er veel ervaring voor nodig hebben, maar goed, er zullen vast wel van die bofkonten zijn..
- Zoek stok!
- Zeer actief
Zo, dat is veel! Een Kooikerreu 'mag' maar drie keer dekken in een jaar als ik het goed heb met in z'n leven een maximaal aantal dekkingen en een maximaal aantal nakomelingen (getal weet ik niet, maar zo veel zijn dat er ook niet).jidde schreef: elly, een DH mag 90 dekkingen per jaar doen. 60 binnenland, 30 buitenland. Dat doe je 2 jaar en dan verkoop je ze voor 3 ton naar buitenland![]()

Linda, Izzie en Bram
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Elly*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
- Contacteer:
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Contacteer:
- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
Yep, RR pups kosten tussen de 1100 en 1300 euroSoms iets meer, soms iets minder.Zoek stok! schreef:Wat kost een pup dan? Ook wel 1.200 euro zeker?eternal schreef: Een dekking bij van een goeie RR reu ligt al gauw tussen de 600 en de 1200 euro. Nou reken dat maar uit.
pff

Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
-
Eefje83
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver
ik denk dat als je bij een fokker met dekreu gaat vragen dat je toch andere prijzen te horen krijgt,denk ik.Anna*Poncho schreef:Oké, ik vond dit ook best laag, zeker gezien de prijs van een Franse bulldogpup. Ik zie dit trouwens op Marktplaats staan, maar dat lijken me wel gemiddelden. Met stamboom kom ik hoogstens 200 euro tegen. Terwijl een pup met stamboom grofweg tussen de 1000 en 1250 kostyamie schreef:dat is best laag voor een dekprijs, meestal is de dekprijs gelijk aan de prijs voor een pup. maar goed, er zullen dus ook wel uitzonderingen zijn.Anna*Poncho schreef:Ik lees geregeld bij de Franse bulldog dat er dekreuen worden aangeboden. Vraagprijs ligt rond de 100-150 euro. Dan moet je lijkt mij wel erg veel dekkingen hebben om daar een boot oid van te betalen? Zeker als er nog reiskosten vanaf gaan...Rosita Compagner schreef:D'r zijn zat mensen/fokkers die een 2e huis, een caravan en/of de boot betalen van hun dekreu(en) hoor. Alleen ze lopen er niet mee te koop omdat ze ook al geen belasting betalen over die inkomsten.
en er zullen dus ook heus reu eigenaren zijn die er echt niet rijk van worden hoor![]()
Ik vind 150 of 200 euro wel heel minimaal als je dus voor een stamboompup minimaal 1000euro moet betalen......
- Esther80
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Een Ridgeback dekreu van 600 euro ken ik echt niet hoor, tenzij je ze vindt op marktplaats, maar die bieden zichzelf aan.eternal schreef:Als ik hoor wat voor dekgeld er wordt gevraagt bij de RR dan heb ik zo iets van zo dat is snel verdient.
Een dekking bij van een goeie RR reu ligt al gauw tussen de 600 en de 1200 euro. Nou reken dat maar uit.
pff
Ik denk dat als je via de RRCN fokt de dekprijs begint bij 1000, ga je naar Duitsland dan zit je rond de 1500-1800 euro, zoek je elders in europa een goede dekreu dan mag je op 1500 euro rekenen tot 2000.
In NL ligt het tussen de 1000-1300.
Groetjes,
Esther en Co.
Rhodesian Ridgebackkennel "Kani Akilah"
"A Ridgeback isn't just another dog....It's a Lifestyle!"

"A Ridgeback isn't just another dog....It's a Lifestyle!"
-
Anna*
Wellicht geldt dat voor de absolute topreuen. Maar ik houd Marktplaats al een tijdje in de gaten en ben nog geen stamboomdekreu tegengekomen boven de 200 euroeefje+huig schreef:ik denk dat als je bij een fokker met dekreu gaat vragen dat je toch andere prijzen te horen krijgt,denk ik.Anna*Poncho schreef:Oké, ik vond dit ook best laag, zeker gezien de prijs van een Franse bulldogpup. Ik zie dit trouwens op Marktplaats staan, maar dat lijken me wel gemiddelden. Met stamboom kom ik hoogstens 200 euro tegen. Terwijl een pup met stamboom grofweg tussen de 1000 en 1250 kostyamie schreef:dat is best laag voor een dekprijs, meestal is de dekprijs gelijk aan de prijs voor een pup. maar goed, er zullen dus ook wel uitzonderingen zijn.Anna*Poncho schreef: Ik lees geregeld bij de Franse bulldog dat er dekreuen worden aangeboden. Vraagprijs ligt rond de 100-150 euro. Dan moet je lijkt mij wel erg veel dekkingen hebben om daar een boot oid van te betalen? Zeker als er nog reiskosten vanaf gaan...
en er zullen dus ook heus reu eigenaren zijn die er echt niet rijk van worden hoor![]()
Ik vind 150 of 200 euro wel heel minimaal als je dus voor een stamboompup minimaal 1000euro moet betalen......