Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wandelen Schoorlse duinen.

Wilt u graag eens gezamenlijk wandelen met de honden, zoekt of kent u een leuke wandelroute ? Vermeld het hier !

Moderator: moderatorteam

Moos
Zeer actief

Wandelen Schoorlse duinen.

Ongelezen bericht door Moos »

Omdat Moos voornamelijk nog (ontzettend) geniet van wandelen met mensen die hem aandacht geven ( :mrgreen: :wink: ) en andere honden, vroeg ik me af of er mensen waren die het leuk zouden vinden om hier in de duinen te komen wandelen. Moos meenemen in de trein gaat niet echt meer.
Moos heeft wat moeite met ongecastreerde reuen die op een wat dominante manier contact blijven zoeken. Hij doet niks meer dan snauwen dan, maar echt heel leuk en gezellig wordt het dan niet. Negeren ze hem dan negeert hij ook wel over het algemeen genomen.

Het zou dan echt min of meer 1 op 1 moeten zijn omdat grotere groepen hem iets teveel afmat, en ik ook merk dat hij zich dan wat onzeker begint te voelen. Ik ken een aantal mooie routes door de duinen, en als mensen het leuk vinden om eens mee te wandelen zou dat voor Moos heel erg leuk zijn (en uiteraard vind ik het ook gezellig).
Omdat het niet in grote(re) groepen meer kan is het misschien handiger om het per pb te regelen?
Dus nou ja, als iemand het leuk vindt om een keer te wandelen, graag :wink:
Afbeelding
Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

Vegas en ik komen pas weer in het aanlijnseizoen maar ik hoop dat je veel reacties krijgt, leuk voor Moos èn voor jou :ok: Ik vind Schoorl een super gebied om te wandelen en direct na 1 maart staan wij natuurlijk weer op de stoep :cheer:
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Wij hadden nog een afspraak staan, weet je nog :wink: Als ik af en toe even kan zitten ivm mijn voet ga ik graag met één van de 2 herders mee. Allebei hebben ze niets met kleine hondjes, ik bedoel ze doen niks en zijn ook niet opdringerig. Neem ik allebei mee gaan ze onderling 'herderspelen' en dan worden kleintjes platgewalst :mrgreen:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

alm@ schreef:Wij hadden nog een afspraak staan, weet je nog :wink: Als ik af en toe even kan zitten ivm mijn voet ga ik graag met één van de 2 herders mee. Allebei hebben ze niets met kleine hondjes, ik bedoel ze doen niks en zijn ook niet opdringerig. Neem ik allebei mee gaan ze onderling 'herderspelen' en dan worden kleintjes platgewalst :mrgreen:
Ik stuur je een pb :ok:
Afbeelding
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Het lijkt me ook heel leuk om daar eens te wandelen, Alano is een gecastreerd dominant ventje :mrgreen: maar besteed weinig aandacht aan andere honden, hij gaat altijd zijn eigen gang. Op snauwen reageert hij niet dan loopt hij weg :wink:
Moos
Zeer actief

Brigitte schreef:Het lijkt me ook heel leuk om daar eens te wandelen, Alano is een gecastreerd dominant ventje :mrgreen: maar besteed weinig aandacht aan andere honden, hij gaat altijd zijn eigen gang. Op snauwen reageert hij niet dan loopt hij weg :wink:
Nou dat moet dan goed gaan.
Leuk! Stuur ik jou ook een pb :ok:
Afbeelding
twister_storm
Actief

Ongelezen bericht door twister_storm »

Ik wil ook wel een keertje meelopen hoor. Voor ons is het redelijk dichtbij en met de auto zijn we er zo. Storm is niet gecastreerd maar loopt iedere hond voorbij, hij speelt niet met andere honden :19: en Twister die is gecastreerd maar leeft vooral in zijn eigen wereldje. Dus denk niet dat er veel problemen te verwachten zijn
Sandra, Twister en Storm
Afbeelding
Moos
Zeer actief

twister_storm schreef:Ik wil ook wel een keertje meelopen hoor. Voor ons is het redelijk dichtbij en met de auto zijn we er zo. Storm is niet gecastreerd maar loopt iedere hond voorbij, hij speelt niet met andere honden :19: en Twister die is gecastreerd maar leeft vooral in zijn eigen wereldje. Dus denk niet dat er veel problemen te verwachten zijn
Saar maakt een rondendansje; ze is groot Golden fan :cheer: :wink:
Moos en Storm en Twister moet ook goed gaan. Stuur ik jou ook een pb :mrgreen: Leuk :ok:
Afbeelding
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door billy »

Ik woon niet al te ver en wil wel eens daar wandelen met Baco, Baco is wel groot maar niet vervelend en eenmaal kennisgemaakt gaat hij zijn eigen gang. :ok:

Groetjes Els
Afbeelding
twister_storm
Actief

Ongelezen bericht door twister_storm »

Moos schreef:
twister_storm schreef:Ik wil ook wel een keertje meelopen hoor. Voor ons is het redelijk dichtbij en met de auto zijn we er zo. Storm is niet gecastreerd maar loopt iedere hond voorbij, hij speelt niet met andere honden :19: en Twister die is gecastreerd maar leeft vooral in zijn eigen wereldje. Dus denk niet dat er veel problemen te verwachten zijn
Moos en Storm en Twister moet ook goed gaan. Stuur ik jou ook een pb :mrgreen: Leuk :ok:
Ik hoop dat ze niet te veel verwachtingen heeft :mrgreen: Die van mij zijn geen speelhonden :wink: Ben benieuwd!
Sandra, Twister en Storm
Afbeelding
Moos
Zeer actief

twister_storm schreef:
Moos schreef:
Ik hoop dat ze niet te veel verwachtingen heeft :mrgreen: Die van mij zijn geen speelhonden :wink: Ben benieuwd!
Spelen doet ze ook niet met veel grotere honden die ze niet kent :wink:
Ze vindt Goldens voornamelijk erg leuk en lief om kwispelend neusie neusie te doen :mrgreen: :wink:
Afbeelding
Borke
Actief
Mijn ras(sen): Sofi de Spaanse Schone en de Maine Coon poezen Lola en Haley (RIP Borke de Stabijhoun)
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Borke »

Lijkt mij leuk om daar eens te wandelen, als Sofi er los kan?
Sofi is een hond die achter vee aan gaat en onder prikkeldraad door loopt, dus als dat er staat dan is het voor haar geen geschikt terrein.

Borke is een ongecastreerde reu van bijna 4 jaar die niet zo erg geinteresseerd is in andere honden, alhoewel hij wel veel teefjes aan het spelen krijgt.

Sofi is een gecastreerde teef van bijna 3, die wat 'typisch' kan doen naar grote teven.
Kleine hondjes gaat met beide honden prima, ze spelen hier ook met de katten.
Sofi is soms wat onstuimig, maar luistert wel goed genoeg.

Op maandag en vrijdag ben ik (meestal) vrij, dus dat zou mij het beste uitkomen.

Als het past dan zie ik wel een pb en anders even goede vrienden :mrgreen:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Borke schreef:Lijkt mij leuk om daar eens te wandelen, als Sofi er los kan?
Sofi is een hond die achter vee aan gaat en onder prikkeldraad door loopt, dus als dat er staat dan is het voor haar geen geschikt terrein.

Borke is een ongecastreerde reu van bijna 4 jaar die niet zo erg geinteresseerd is in andere honden, alhoewel hij wel veel teefjes aan het spelen krijgt.

Sofi is een gecastreerde teef van bijna 3, die wat 'typisch' kan doen naar grote teven.
Kleine hondjes gaat met beide honden prima, ze spelen hier ook met de katten.
Sofi is soms wat onstuimig, maar luistert wel goed genoeg.

Op maandag en vrijdag ben ik (meestal) vrij, dus dat zou mij het beste uitkomen.

Als het past dan zie ik wel een pb en anders even goede vrienden :mrgreen:
Lijkt me heel leuk, komt de pb :mrgreen: :ok:
Afbeelding
Petra68
Actief
Mijn ras(sen): yorkshire terrier

Ongelezen bericht door Petra68 »

Waar willen jullie nu precies afspreken, heb er zeker overheen gelezen?
Begrijp ik nu Schoorlse duinen?
Moos
Zeer actief

Petra68 schreef:Waar willen jullie nu precies afspreken, heb er zeker overheen gelezen?
Begrijp ik nu Schoorlse duinen?
Ja, maar vanwege Moos dus niet met iedereen tegelijk :wink:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Wandelen met de hond”