Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Warmte werpkist
Moderator: moderatorteam
- Isabel
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Warmte werpkist
Hoi
Onze hond heeft eindelijk pups. Het heeft bloed, zweet en tranen gekost om alles goed geregeld te hebben, maar ze is verleden week van 9 pups bevallen. Ik vind alleen die warmtelamp een hel. We hebben de lamp in een gedeelte van de kist, maar ze blijft maar hijgen. Ze heeft geen koorts etc maar ze vindt het volgens mij geen pretje on in de kist te liggen. Iemand nog tips?
Groetjes
Onze hond heeft eindelijk pups. Het heeft bloed, zweet en tranen gekost om alles goed geregeld te hebben, maar ze is verleden week van 9 pups bevallen. Ik vind alleen die warmtelamp een hel. We hebben de lamp in een gedeelte van de kist, maar ze blijft maar hijgen. Ze heeft geen koorts etc maar ze vindt het volgens mij geen pretje on in de kist te liggen. Iemand nog tips?
Groetjes
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
kijk eens of ie uit kan. als de pups het dan niet koud hebben komt het vast helemaal goed. ik heb hem langzaam steeds hoger gehangen en toen weggehaald.
het voordeel van de lamp boven een warmtemat vond ik dat de warmte redelijk gecentreerd is en lola ging gewoon aan de andere kant van de kist liggen
het voordeel van de lamp boven een warmtemat vond ik dat de warmte redelijk gecentreerd is en lola ging gewoon aan de andere kant van de kist liggen

- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Ik heb dezelfde ervaring als Nanna en jij met de warmtelamp. Nadat ik deze vervangen had door 2 warmtematjes die ik bij Blokker gekocht heb (zijn warmtekussens voor mensen van 20 bij 30 per stuk ongeveer (dacht ik uit mijn hoofd gezegd) was de warmte veel beter geregeld. De pups gingen op de matjes liggen (er zat behalve de bijgeleverde hoes een vetbedje overheen) als ze het warmer wilden hebben en de moederhond was uit de kist, en konden erbij weg als ze wilden. Mijn kist is zodanig van afmeting dat de moederhond bij de pups kan gaan liggen zonder zelf op de warmtematjes te hoeven gaan liggen.
- M@scha
- Zeer actief
ok dat is dan wel fijn. ik heb ook een grote kist maar de matten die ik vond waren dezelfde oppervlakte als de kist daarom heb ik een lamp gehaald zodat lola niet steeds in die warmte zou zittenLongFields schreef:Ik heb dezelfde ervaring als Nanna en jij met de warmtelamp. Nadat ik deze vervangen had door 2 warmtematjes die ik bij Blokker gekocht heb (zijn warmtekussens voor mensen van 20 bij 30 per stuk ongeveer (dacht ik uit mijn hoofd gezegd) was de warmte veel beter geregeld. De pups gingen op de matjes liggen (er zat behalve de bijgeleverde hoes een vetbedje overheen) als ze het warmer wilden hebben en de moederhond was uit de kist, en konden erbij weg als ze wilden. Mijn kist is zodanig van afmeting dat de moederhond bij de pups kan gaan liggen zonder zelf op de warmtematjes te hoeven gaan liggen.

- M@scha
- Zeer actief
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
- M@scha
- Zeer actief
wel goed allemaal van die ideeen. mijn pups hebben de eerste week steeds de lamp opgezocht en lagen dan op een hoopje in de hoek onder de lamp. na een week werd dat minder en ben ik hem hoger gaan hangen.
een deksel lijkt me ook handig zeker de eerste week toen lola echt alles bij zich wilde hebben continu
een deksel lijkt me ook handig zeker de eerste week toen lola echt alles bij zich wilde hebben continu

- Isabel
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Ik heb ook al van alles geprobeerd met die lamp, van heel hoog tot laag in de ene in de andere maar niks helpt. Zoals ik zei ze blijft hijgen. In de kamer is het zo'n 22 graden en in de werpkist zo'm 22 a 23 graden in de schaduw. Ik durf niet goed de lamp uit te doen eerlijk gezegd, vanwege de herpus
Hierbij ff wat foto's toen ze net geboren waren
[/img]
[/img]
![Afbeelding]()

Hierbij ff wat foto's toen ze net geboren waren
[/img][/img]

-
christiane
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): border collies
- Aantal honden: 12
- Contacteer:
-
Tulp
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): boerboel
- Aantal honden: 0
Allereerst gefeliciteerd!
Ik zou hem ook uit doen.
Omgevingstemperatuur van 20 graden moet voldoende zijn. Je zou alleen kunnen overwegen om de lamp even aan te doen als moeder uit de kist is.
Maar stopt ze wel met hijgen als de lamp uit is? Het zou ook de spanning kunnen zijn toch?
Bibi (ook boerboel) vond het ook vreselijk en wilde zelfs niet de kist in als de lamp aan was terwijl we haar toch echt hadden laten wennen.
De pups kropen wel onder de lamp als ze weg was. Voor de rest hebben ze het niet gemist en bleven mooi op een kluitje bij elkaar liggen.
Ik zou hem ook uit doen.
Omgevingstemperatuur van 20 graden moet voldoende zijn. Je zou alleen kunnen overwegen om de lamp even aan te doen als moeder uit de kist is.
Maar stopt ze wel met hijgen als de lamp uit is? Het zou ook de spanning kunnen zijn toch?
Bibi (ook boerboel) vond het ook vreselijk en wilde zelfs niet de kist in als de lamp aan was terwijl we haar toch echt hadden laten wennen.
De pups kropen wel onder de lamp als ze weg was. Voor de rest hebben ze het niet gemist en bleven mooi op een kluitje bij elkaar liggen.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
hier lagen alle pups altijd helemaal onder de lamp... moeders ging er weleens wat onder weg liggen maar de pups vonden het heerlijk... ligt ook aan de honden misschien en de omgevingstemperatuur niet te vergeten.

Laatst gewijzigd door malinois op 08 jan 2008 15:26, 1 keer totaal gewijzigd.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- M@scha
- Zeer actief
ik zal ook eens wat andere dingetjes gaan bekijken.
bij mij hebben ze zeker de eerste week continu met z'n allen onder de lamp gelegen.
dit is toen ze er echt net waren (die rode bandjes zijn er na een paar uur al afgegaan) maar zo hebben ze zeker een week lang de lamp opgezocht.
(29-07-07 geboren)

die bult is nog een extra kruikje

bij mij hebben ze zeker de eerste week continu met z'n allen onder de lamp gelegen.
dit is toen ze er echt net waren (die rode bandjes zijn er na een paar uur al afgegaan) maar zo hebben ze zeker een week lang de lamp opgezocht.
(29-07-07 geboren)

die bult is nog een extra kruikje

- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
ik heb alleen 1 keer de lamp gebruikt bij premature pupjes, verder heb ik een redelijk hoge kist, die ik kan afsluiten ( wel met ventilatie hoor
)
en gebruik ik de eerste 2/3 weken ( als er dus lage temperaturen zijn) een warmte mat, die bedekt de helft van de plek waar moeder en puppen liggen, moeder kan er naast liggen, puppen kruipen naar haar toe als ze erbij komt, is moeder weg, dan kruipen de puppen bij elkaar op de mat.
bevalt mij zo prima.
en gebruik ik de eerste 2/3 weken ( als er dus lage temperaturen zijn) een warmte mat, die bedekt de helft van de plek waar moeder en puppen liggen, moeder kan er naast liggen, puppen kruipen naar haar toe als ze erbij komt, is moeder weg, dan kruipen de puppen bij elkaar op de mat.
bevalt mij zo prima.
- monica
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boerboels,Staffords en Chihuahua's
- Aantal honden: 2
Nogmaals van Harte Isabel met de pups.
Ik dacht altijd dat honden het toch wel lekker vonden zo'n lamp.. lekker warm dus
Maar ik begrijp er dus uit dat ze het eigenlijk helemaal niet zo prettig vinden..
Ik dacht altijd dat honden het toch wel lekker vonden zo'n lamp.. lekker warm dus
http://monoafotografie.wix.com/monoa-fotografie#
RIP Noa 19-12-2000 * 30-11-2011
RIP Harry 04-07-2004 * 15-08-2012
RIP Noa 19-12-2000 * 30-11-2011
RIP Harry 04-07-2004 * 15-08-2012
- smieszka
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Gefeliciteerd met je pups!
Mijn Abby moet deze week bevallen en ik ben ook nog steeds aan het twijfelen over de lamp. Ik hang hem en zie wel. Het is haar eerste nest dus ik weet niet hoe ze zal reageren. Mijn nizinny's wilden geen lamp als ze bavallen waren, gingen gewoon uit de kist. terwijl de lamp zo hing dat ze er niet eens onder hoefden als ze in de kist lagen
Mijn Abby moet deze week bevallen en ik ben ook nog steeds aan het twijfelen over de lamp. Ik hang hem en zie wel. Het is haar eerste nest dus ik weet niet hoe ze zal reageren. Mijn nizinny's wilden geen lamp als ze bavallen waren, gingen gewoon uit de kist. terwijl de lamp zo hing dat ze er niet eens onder hoefden als ze in de kist lagen
Groetjes Linda

- Eastmoor
- Actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Gefeliciteerd met de pups hoor. Mijn Rottweilers hebben geen moeite met de lamp. De omgevingstemperatuur is 18 graden en in de kist de eerste week tussen de 25 en 28 graden om de virusjes uit te bannen. De pups zoeken de warmte ook echt op. Met de warmtedekentjes heb ik het idee dat het niet warm genoeg wordt voor de eventuele virussen. Ik doe dit op aanraden van een fokker die dus problemen had en alleen met deze temperaturen waren die te voorkomen. Die beruchte virussen dus. Onze kist is ook groot genoeg om mams naast de lamp te laten liggen dus geen problemen.
Groetjes Angela
Groetjes Angela
Sommige mensen hebben een Rottweiler.....wij hebben er drie

- Chezzies
- Zeer actief
- Contacteer:
- mon doesie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schapendoezen
- Aantal honden: 6
thankss voor de info...
ook ik had zoiets van hoelang moet ik de lamp gebruiken,
het is mij duidelijk...
ook ik had zoiets van hoelang moet ik de lamp gebruiken,
het is mij duidelijk...
en de groetjes van:
Arena,Bali,Bonni,Chakira
Danique,Mila en Monique
http://www.roxroros.com
uit het oog maar niet uit ons hart...Aila.
Arena,Bali,Bonni,Chakira
Danique,Mila en Monique
http://www.roxroros.com
uit het oog maar niet uit ons hart...Aila.