Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Fietsvraag

Zoals : Schapen drijven, Canicross , Treibball , Combisport , Waterwerk etc

Moderator: moderatorteam

Reini
Zeer actief

Fietsvraag

Ongelezen bericht door Reini »

Voordat ik met Vegas ga fietsen wandel ik eerst ongeveer 20 minuten als warming up zodat Vegas (grotendeels) uitgeplast is. Na het fietsen wil ik dan eigenlijk een cooling down doen maar dat lukt niet :denken: Vegas blijft in drafmodus of erger zelfs; in klier-opspring-modus. Ik wandel dan nog wel een minuut of 10/15 maar is dat voldoende op deze manier?
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
Ella46
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ella46 »

Ja hoor. Ik doe het laatste stuk van het fietsen vaak sowieso rustiger aan en tot we thuis zijn fiets ik bijna zo langzaam dat ik bijna van de fiets donder, zo moet hij automatisch al wat afremmen en erna laat ik hem gewoon langzaam wandelen. als hij gaat opspringen blijf ik staan als een standbeeld en wacht tot hij rustig is.
Afbeelding
"Andy" Ground Zero Fifth Av. BH AD TT
Marlenejjj
Actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bullterrier
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Marlenejjj »

Wat leuk, 2 fietsende staffies. Volgens mij doe je het beter dan ik Reini, ik laat Willem gewoon eerst de fiets trekken, dan rijd ik naar een losloopstuk, 300 meter verder. Als ik namelijk rem dan trekt hij evengoed door, en dat ik minder goed voor zijn spieren.
Op het losloopstuk raast hij als een malle langs de fiets, rent vaak hele stukken voor me uit. Heeft hij alles gedaan dan gaat hij weer vast en trekt hij de fiets tot hij moe wordt. Dan draaft hij mee naast de fiets en fiets ik weer mee. Het laatste stuk gaan we erg langzaam, dan heeft hij in ieder geval een cooling down.
Vaak vind men het zielig, zo'n hijgende hond aan de fiets maar als ik met Willem stop om hen te laten uitrusten dan staat hij te springen omdat hij weer door wil. Willem is een engelse staff, en ik was even bang dat als ik hem zijn gang liet gaan dat hij zichzelf kapot zou lopen maar hij kent wonderwel zijn eigen grenzen. Ik vind fietsen met hem helemaal geweldig!
'Een dag niet gerend is een dag niet geleefd' - aldus Willem

'Een dag niet gegeten is een dag niet geleefd' - aldus Bettie

Afbeelding
Gaia
Zeer actief
Mijn ras(sen): xPuli
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gaia »

Als ik ga fietsen met Gaia dan zorg ik ervoor dat ze gepoept en geplast heeft.

Met name het poepen vind ik eigenlijk het belangrijkste. Dat kan binnen 5 minuten gedaan zijn, maar ook binnen 10. Dat is gelijk haar warming up dan gaan we fietsen en achter af lopen we ook nog een kleine 10 minuten als cooling down.

-edit- Opspringen kan in mijn geval een teken van opwinding zijn. Bedoel Gaia vind het fantastisch om te gaan fietsen. Wat ik dan ook meestal doe is haar corrigeren met stem. Mocht dat niet helpen dan met de riem een klein rukje te geven. Stoppen heeft naar mijn mening niet echt nut omdat dan de hond het leuker gaat vinden als je weer opstapt.
Afbeelding
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

Hier met boris stap ik gelijk op de fiets. Hij is meestal wel op temperatuur van binnen en hij loopt toch altijd rustig en hij mag wat doen als hij het wil. Met Biko ga ik wel eerst 15 á 20 minuten lopen. Piesen doet hij als een teef (en ook maar 1x per wandeling) en als hij moet poepen (kan het altijd in de tuin doen dus ik weet nooit of hij het wel/niet pas gedaan heeft) dan geeft hij het wel aan als we fietsen en dan stoppen we even. Na het fietsen gaat hij gelijk terug de tuin in. Hij moet dan toch eerst de hele omheining checken (totaal bijna 500 meter) en doet dat in 3 rondjes hard vliegend. Een cooling down tussen door heeft dus geen enkele waarde hier. na die rondjes loopt hij op zijn gemakt nog een beetje over het terrein en dat is het dan.

Moet wel zeggen: het laatste stuk loop ik zelf ook naast de fiets. Dus eigenlijk wel een soort cooling down natuurlijk :wink:
Lucia
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Lucia »

Ik wandel eerst een rondje, ongeveer 10 minuten, zodat hij alles gedaan heeft en na het fietsen loop ik meestal nog een klein rondje.
Innuendo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sammie is een "Maltezer"
Maxi is een kruising Basset Hound / Cocker Spaniël

Ongelezen bericht door Innuendo »

Ik wandel altijd een klein rondje (los) om te poepen en te plassen, minuut of 10.. Dan fiets (Maxi aan de springer) ik 10 a 15 minuten naar het park daar mag hij los en achter de konijnen aan.. daarna fiets ik langzaam terug (weer minuut of 10/15) en dan mag hij hetzelfde rondje weer uitlopen (los)
Ook dan is het meestal geen stappen wat hij doet, maar vaak in draf of galop (of heet het niet zo bij een hond :denken: ) en veel snuffelen.

Ik denk dat hij met in draf strak langs de fiets lopen zijn spieren anders belast dan met los lopen of aan de riem lopen.
Ondanks dat hij springt en blij doet. (want vegas mag niet los geloof ik) Misschien hem uit laten lopen aan de flex?

Maar ik weet niet of het klopt wat ik zeg :wink:
Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

Ik fiets nog steeds graag met Vegas en tegenwoordig laat ik hem ook weleens een stukje voluit rennen, heerlijk vind hij dat! De cooling down blijft wat lastig omdat Vegas echt in de gaan-gaan-gaan-modus blijft :mrgreen: Als ik de fiets heb weggezet loop ik nog een kwartiertje ongeveer en dan loopt hij de laatste 5 minuten echt rustig :ok:
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Alle andere sporten”