Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Import dekreu en nu???
Moderator: moderatorteam
- D@@ntje76
- Zeer actief
- Contacteer:
Import dekreu en nu???
Hoi Allemaal,
Ik heb even een vraagje.
Hoorde afgelopen week van iemand die een reutje uit het buitenland heeft, deze persoon heeft dit hondje via een fokker in Nederland gekocht die de reu op zijn beurt weer van een Engelse fokker heeft gekocht.
Nu is het zo dat deze persoon een contract heeft getekend waarin staat dat de Nederlandse fokker twee gratis dekkingen krijgt en dat er niets zonder medeweten van deze fokker mag gebeuren.
En dat terwijl hij gewoon het volle pond heeft betaald voor dit reutje.
Mag dit volgens de wet?
Tevens wil hij heel graag zijn hondje eens op show uitbrengen, echter, het hondje heeft alleen een engele stamboom, hij wil dan ook heel graag weten of hij gewoon eens naar een clubmatch toekan.
Wie heeft hier een antwoord op?
Dan de vraag, wat als hij het hondje eens ter dekking aan wil bieden, ik weet dat er al interresse voor is om dit hondje van amper een jaar oud eens te gebruiken, maar aan welke voorwaarden moeten ze voldoen?
Hij is hier erg benieuwd naar, dit is zijn eerste hondje van dit ras en hij krijgt nu zo langzamerhand het idee dat ie enorm is bedondert door die Nederlandse fokker, dat die het niet zo netjes heeft gedaan als ie voor deed komen, maar ja, hij heeft een contract getekend en wil voor ie stappen onderneemt, eerst eens weten wat zijn rechten en plichten zijn.
Hoop niet dat jullie het erg vinden als ik hier niet teveel details neer gooi, dit omdat ie uiteraard niet wil dat hier trammelant van komt en hij wel heel gek is op zijn kleine manneke.
Ik heb even een vraagje.
Hoorde afgelopen week van iemand die een reutje uit het buitenland heeft, deze persoon heeft dit hondje via een fokker in Nederland gekocht die de reu op zijn beurt weer van een Engelse fokker heeft gekocht.
Nu is het zo dat deze persoon een contract heeft getekend waarin staat dat de Nederlandse fokker twee gratis dekkingen krijgt en dat er niets zonder medeweten van deze fokker mag gebeuren.
En dat terwijl hij gewoon het volle pond heeft betaald voor dit reutje.
Mag dit volgens de wet?
Tevens wil hij heel graag zijn hondje eens op show uitbrengen, echter, het hondje heeft alleen een engele stamboom, hij wil dan ook heel graag weten of hij gewoon eens naar een clubmatch toekan.
Wie heeft hier een antwoord op?
Dan de vraag, wat als hij het hondje eens ter dekking aan wil bieden, ik weet dat er al interresse voor is om dit hondje van amper een jaar oud eens te gebruiken, maar aan welke voorwaarden moeten ze voldoen?
Hij is hier erg benieuwd naar, dit is zijn eerste hondje van dit ras en hij krijgt nu zo langzamerhand het idee dat ie enorm is bedondert door die Nederlandse fokker, dat die het niet zo netjes heeft gedaan als ie voor deed komen, maar ja, hij heeft een contract getekend en wil voor ie stappen onderneemt, eerst eens weten wat zijn rechten en plichten zijn.
Hoop niet dat jullie het erg vinden als ik hier niet teveel details neer gooi, dit omdat ie uiteraard niet wil dat hier trammelant van komt en hij wel heel gek is op zijn kleine manneke.
Laatst gewijzigd door D@@ntje76 op 12 jan 2008 19:39, 1 keer totaal gewijzigd.
- Angelique25
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
Ik begrijp dit dus echt niet. Hoe kun je nou het volle pond voor een hond betalen en tegeljkertijd een contract tekenen waarmee je zogezegt geen ruk over je eigen hond te vertellen hebt. Uiteraard mag je van alles in je contract zetten en laten ondertekenen. Maar het is inderdaad de vraag als je dit aan een rechter voorlegt of die bepalingen stand houden.
Wil je showen in Nederland dan moet de hond ingeschreven staan in het NHSB. Hoe hij dat moet regelen dat weet de RvB wel. Aan welke voorwaarden de hond moet voldoen voor dekkingen dat verschilt per Rv, maar dat is dus makkeijk opvraagbare informatie.
Maar om het even simpel te zeggen. Ja, hij heeft zich laten bedonderen. (maar daar was hij wel zelf bij)
Wil je showen in Nederland dan moet de hond ingeschreven staan in het NHSB. Hoe hij dat moet regelen dat weet de RvB wel. Aan welke voorwaarden de hond moet voldoen voor dekkingen dat verschilt per Rv, maar dat is dus makkeijk opvraagbare informatie.
Maar om het even simpel te zeggen. Ja, hij heeft zich laten bedonderen. (maar daar was hij wel zelf bij)
- D@@ntje76
- Zeer actief
- Contacteer:
Sja, hij wilde graag een reutje van dit ras en heeft er de ballen verstand van.
Benadert een fokker die vrij bekend is in Nederland, ook volgende de rv en die heeft momenteen geen nestje liggen, maar heeft wel plannen om een paar hondjes van dit ras uit Engeland te importeren en zo gaat het balletje rollen.
Dan zie je de pup nadat die fokker de pupjes heeft gehaalt en vervolgens let je niet echt op zo'n koop contract tot je thuis komt en het nog eens dor gaat lezen.
Toen dacht ie van oke, nah ja, zal wel, niet wetende dat dit reutje uit gaat groeien tot een superhondje en nu dat zo is...kwam laatst voor het eerst in aanraking met dit ras en laat een vriendin van me nou ook een paar hondjes van dit ras hebben en die was nieuwsgierig en toen ze hem zag...ze was helemaal in love.
Maar ja, dan praat je wat over en weer en komt hetgeen uit mijn eerste bericht naar boven en dan is het de vraag, hoe ga je hiermee om.
We zaten al te denken van hoe gaat dat met al die buitenlanders die hier eens naar een Winner of andere grote show komen, die hebben ook geen NHSB stamboom
Kan je wel zeggen dat ik erg blij ben met mijn groningse mannetje nu ik dit zo hoorde .....
Benadert een fokker die vrij bekend is in Nederland, ook volgende de rv en die heeft momenteen geen nestje liggen, maar heeft wel plannen om een paar hondjes van dit ras uit Engeland te importeren en zo gaat het balletje rollen.
Dan zie je de pup nadat die fokker de pupjes heeft gehaalt en vervolgens let je niet echt op zo'n koop contract tot je thuis komt en het nog eens dor gaat lezen.
Toen dacht ie van oke, nah ja, zal wel, niet wetende dat dit reutje uit gaat groeien tot een superhondje en nu dat zo is...kwam laatst voor het eerst in aanraking met dit ras en laat een vriendin van me nou ook een paar hondjes van dit ras hebben en die was nieuwsgierig en toen ze hem zag...ze was helemaal in love.
Maar ja, dan praat je wat over en weer en komt hetgeen uit mijn eerste bericht naar boven en dan is het de vraag, hoe ga je hiermee om.
We zaten al te denken van hoe gaat dat met al die buitenlanders die hier eens naar een Winner of andere grote show komen, die hebben ook geen NHSB stamboom
Kan je wel zeggen dat ik erg blij ben met mijn groningse mannetje nu ik dit zo hoorde .....
-
Danielle
- Zeer actief
- Contacteer:
Leuke wereld toch, die witte herder wereld.........
Feit is heel simpel, de fokker heeft geen poot om op te staan bij een rechter. Volgens de rechter is degene die voor de hond betaald heeft en er voor zorgt de eigenaar, ongeacht wat er op papier staat. De hond moet zowiezo in het NHSB ingeschreven worden als deze fokker er mee wil fokken, dus dat zal zowiezo wel gaan gebeuren. Hiervoor dient de originele engelse stamboom aangetekend naar de Raad opgestuurd te wordne met een briefje erbij met het verzoek om opname in het NHSB. Raad stuurt een factuur en na betaling zullen ze langskomen voor chipcontrole en daarna wordt de hond ingeschreven in het NHSB. Vanaf dat moment kan hij geshowd worden in Nederland (en daar buiten) met een NHSB nummer.
Eisen van de ZWHVN zijn verder minimaal 2x ZG op een officiele CAC show en een HD A danwel HD B uitslag. Als een hond daaraan voldoet kan hij aangemeld worden voor de inventarisatie keuring van de ZWHVN en als hij daar ook goedgkeurd wordt, dan mag hij in principe voor de fok gebruikt worden voor ook ZWHVN goedgekeurde teven (of buitenlandse teven die voldoen aan de eisen).
En heel simpel, teken NOOIT een contract zonder dat je het heel goed hebt doorgelezen, dat blijkt maar weer!
Feit is heel simpel, de fokker heeft geen poot om op te staan bij een rechter. Volgens de rechter is degene die voor de hond betaald heeft en er voor zorgt de eigenaar, ongeacht wat er op papier staat. De hond moet zowiezo in het NHSB ingeschreven worden als deze fokker er mee wil fokken, dus dat zal zowiezo wel gaan gebeuren. Hiervoor dient de originele engelse stamboom aangetekend naar de Raad opgestuurd te wordne met een briefje erbij met het verzoek om opname in het NHSB. Raad stuurt een factuur en na betaling zullen ze langskomen voor chipcontrole en daarna wordt de hond ingeschreven in het NHSB. Vanaf dat moment kan hij geshowd worden in Nederland (en daar buiten) met een NHSB nummer.
Eisen van de ZWHVN zijn verder minimaal 2x ZG op een officiele CAC show en een HD A danwel HD B uitslag. Als een hond daaraan voldoet kan hij aangemeld worden voor de inventarisatie keuring van de ZWHVN en als hij daar ook goedgkeurd wordt, dan mag hij in principe voor de fok gebruikt worden voor ook ZWHVN goedgekeurde teven (of buitenlandse teven die voldoen aan de eisen).
En heel simpel, teken NOOIT een contract zonder dat je het heel goed hebt doorgelezen, dat blijkt maar weer!
Danielle Boshouwers
Border Collie en Hrvatski Ovcar kennel "Nice of you to Come Bye"
- D@@ntje76
- Zeer actief
- Contacteer:
De eisen voor de witte zijn me helemaal bekend, dit omdat we zelf bezig zijn voor MikeDanielle schreef:Leuke wereld toch, die witte herder wereld.........
Dit gaat echter niet om een witte herder, wil liever niet publiekelijk vermelden om welk ras het dan wel gaat om problemen voor hem te voorkomen...
Er zal es een verkeerde mee lezen en kunnen raden om wie het kan gaan... :N:
-
~Suzanne~
- Zeer actief
- Angelique25
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
En dat lees je nou zoooooo vaak, een beetje om moedeloos van te worden. Maar goed, om deze slimme aktie komt hij zo wel voor de rechter terecht. Let wel, hij is die fokker niets verplicht, ook niet die twee gratis afgewongen dekkingen.Rory schreef:Sja, hij wilde graag een reutje van dit ras en heeft er de ballen verstand van.
We zaten al te denken van hoe gaat dat met al die buitenlanders die hier eens naar een Winner of andere grote show komen, die hebben ook geen NHSB stamboom![]()
Een buitenlander mag hier onder eigen vlag komen showen, doe wij tenslotte ook als we naar het buitenland gaan. Een in Nederland wonende hond moet een nhsb-nr. hebben.
- D@@ntje76
- Zeer actief
- Contacteer:
De nederlandse fokker heeft verder geen andere eisen gesteld buiten die twee dekkingen om, ja behalve dan dat de huidige eigenaar er alleen onderuit kan komen als de hond door wordt verkocht, maar dan is ie wel verplicht hem eerst aan die nederlandse fokker aan te bieden.
Schiet dus ook niet echt op.
De huidige eigenaar draagt verder zelf alle kosten, dus ook de kosten van de testen die noodzakelijk zijn en de kosten van het showen e.d.
De vraag die hij heeft is meer in hoeverre of het contract rechtsgeldig is.
Een ding is zeker, de eigenaar van het reutje heeft de engelse stamboom al in zijn bezit.
Al meent mijn vriendin die het reutje van de week ook heeft gezien en de stamboom ook, dat er een stempel mist.
Het aan de importerende fokker vragen is niet zo gemakkelijk zonder dat die door krijgt waar het om gaat, maar zo te horen komen ze daar niet onder uit.
Zou lullig zijn als er al een NHSB stamboom wordt aangevraagt, maar geloof dat de eisen om dit ras als dekreu in te kunnen zetten vrij streng zijn, dit ook qua testen en zo.
Ben blij dat wij met de witte heel wat minder verplichtte dingetjes hebben alhoewel dat dan soms wel weer wat strenger mag zijn
Schiet dus ook niet echt op.
De huidige eigenaar draagt verder zelf alle kosten, dus ook de kosten van de testen die noodzakelijk zijn en de kosten van het showen e.d.
De vraag die hij heeft is meer in hoeverre of het contract rechtsgeldig is.
Een ding is zeker, de eigenaar van het reutje heeft de engelse stamboom al in zijn bezit.
Al meent mijn vriendin die het reutje van de week ook heeft gezien en de stamboom ook, dat er een stempel mist.
Het aan de importerende fokker vragen is niet zo gemakkelijk zonder dat die door krijgt waar het om gaat, maar zo te horen komen ze daar niet onder uit.
Zou lullig zijn als er al een NHSB stamboom wordt aangevraagt, maar geloof dat de eisen om dit ras als dekreu in te kunnen zetten vrij streng zijn, dit ook qua testen en zo.
Ben blij dat wij met de witte heel wat minder verplichtte dingetjes hebben alhoewel dat dan soms wel weer wat strenger mag zijn
-
Maria
- Zeer actief
- Contacteer:
Een engelse stamboom op naam zetten bij de raad is wel mogelijk mits het een export stamboom is van de engelse kennelclub (staat heel groot op de stamboom.... 4 generaties of meer met mooie sierlijke letters EXPORT PEDIGREE). Hij kan de pup in de jeugdklasse showen onder het stamboom nr **in aanvraag**. Daarna moet hij een NHSB nummer hebben om in nederland te showen (zowel nationale, internationale tentoonstellingen, en ook clubmatches)
En volgens mij is het wel gewoon mogelijk op basis van een contact.
Ik kan, op mijn beurt, een reu vanuit het buitenland ophalen doorverkopen en toch rechten ontlenen.
Om het andersom te zeggen dan hadden ze hem rechtstreeks moeten kopen en niet via de Nederlandse fokker
Ik kan, op mijn beurt, een reu vanuit het buitenland ophalen doorverkopen en toch rechten ontlenen.
Om het andersom te zeggen dan hadden ze hem rechtstreeks moeten kopen en niet via de Nederlandse fokker
-
Danielle
- Zeer actief
- Contacteer:
Mocht dit stempel ontbreken, kwestie van terugsturen naar de engelse kennelclub, een boel ponden betalen en dan krijg je een stempeltje.........Maria schreef:Een engelse stamboom op naam zetten bij de raad is wel mogelijk mits het een export stamboom is van de engelse kennelclub (staat heel groot op de stamboom.... 4 generaties of meer met mooie sierlijke letters EXPORT PEDIGREE). Hij kan de pup in de jeugdklasse showen onder het stamboom nr **in aanvraag**. Daarna moet hij een NHSB nummer hebben om in nederland te showen (zowel nationale, internationale tentoonstellingen, en ook clubmatches)
Danielle Boshouwers
-
Maria
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik denk wel dat je hem natijd nog kan aanvragen MAAR het is niet gewoon een stempeltje.Danielle schreef:Mocht dit stempel ontbreken, kwestie van terugsturen naar de engelse kennelclub, een boel ponden betalen en dan krijg je een stempeltje.........Maria schreef:Een engelse stamboom op naam zetten bij de raad is wel mogelijk mits het een export stamboom is van de engelse kennelclub (staat heel groot op de stamboom.... 4 generaties of meer met mooie sierlijke letters EXPORT PEDIGREE). Hij kan de pup in de jeugdklasse showen onder het stamboom nr **in aanvraag**. Daarna moet hij een NHSB nummer hebben om in nederland te showen (zowel nationale, internationale tentoonstellingen, en ook clubmatches)
Het kost iets van 130 pond maar dan krijg je wel een heel papiertje met export pedigree in sierlijke letters
-
Danielle
- Zeer actief
- Contacteer:
- D@@ntje76
- Zeer actief
- Contacteer:
- Hamilton
- Zeer actief
- D@@ntje76
- Zeer actief
- Contacteer:
Oke, zal ze deze foto es laten zien, bedoel, ik heb de stamboom wel gezien en die onderste stempel zit er wel op, maar die stempel in de linkerbovenhoek kan ik me niet herrinneren terwijl ik hem donderdag heb gezienHamilton schreef:klopt, en dan krijg je na enige tijdDanielle schreef:Het kost maar........ 50 pond (heb toevallig net mijn creditcard afrekening gekregen).......... en die 50 pond is voor export en eigendomsoverdracht.
dit thuisgestuurd
( de stempel van de Raad van Beheer is er later opgezet)
Mijn vriendin die mee was meende ook al gezien te hebben dat er een stempel miste en het schijnt dat je dan een enorm groot probleem hebt...
- Hamilton
- Zeer actief
Oke, zal ze deze foto es laten zien, bedoel, ik heb de stamboom wel gezien en die onderste stempel zit er wel op, maar die stempel in de linkerbovenhoek kan ik me niet herrinneren terwijl ik hem donderdag heb gezienHamilton schreef: ( de stempel van de Raad van Beheer is er later opgezet)
Mijn vriendin die mee was meende ook al gezien te hebben dat er een stempel miste en het schijnt dat je dan een enorm groot probleem hebt...[/quote]
de stempel linksboven is van de raad van beheer, dat is nml het nummer waarmee de hond in nederland is ingeschreven.
na opsturen van de originele buitenlandse exportstamboom(liefst aangetekend) en na overmaken van een aantal Euro's, krijg je een betalingsbevestiging met het nhsb nr eral op.Na enige tijd komen ze de chip/tatoeage controleren en krijg je de originele exportstamboom terug, met dus links boven die stempel en een bijlage importhond registratiebewijs, met al de gegevens van de nederlandse eigenaar
succes met het uitzoeken,
mocht je kennis wel de exportstamboom hebben en owners regrstratie, zoals op de foto, zou ik aanraden om even kontakt op te nemen met de raad van beheer, afd stambomen, om verder te vragen.
- D@@ntje76
- Zeer actief
- Contacteer: