Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

wat wordt dit?

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Nikie
Vaste gebruiker
Aantal honden: 2
Contacteer:

wat wordt dit?

Ongelezen bericht door Nikie »

Hallo allemaal. Mijn moeder heeft een paar weken geleden een pup gekocht.

Haar vader is een volle golden. Moeder van alles en nog wat. Moeder hebben we helaas niet gezien omdat de eigenaar van het beestje een oude boer is die niet zoveel te maken wilde hebben met het verkopen van de pups. We hebben haar dus bij kennisen van de boer opgehaald.

Qua vorm lijkt ze ook gewoon op een golden. Maar dat vacht is echt een raadsel. Haar vacht is voor het oog overwegend zwart. Maar als je haar haren omgooid zie je dat haar ondervacht bruin is.

Achter haar hoofd op de schouder bladen is dit omgekeerd. Bruin boven en zwart ondervacht. Kent een van jullie een ras dat deze vacht kenmerken heeft?

Hier ff een paar fotootjes van dr

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik zelf denk dat er zeker ook herder in zit. Dit omdat een zusja van haar kortharig was met precies de tekening en kleuren va een mechelaar maar dan met flapoortjes. Zat bij haar zelf een klein beetje te denken aan oud duitse herder. Maargoed hoor het graag van jullie.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik vind haar in ieder geval niet heel erg gezond uitzien :wink: Maar met wat goede zorgen zal ze dat zo weer zijn :ok:

Misschien een Duitse herder x golden? Ik vind haar gezicht wat fijntjes maar dat zou ook voller en steviger kunnen worden over een tijdje.

De tekening die jij beschrijft vind ik in ieder geval redelijk herder-typisch :mrgreen:
Afbeelding
Nikie
Vaste gebruiker
Contacteer:

Nou ze is een gezonde stevige dame van ondertussen 13 weekjes. Van karakter ook een pittige dame laat zich door niets en niemand op de kop zitten.

De reden dat je haar niet gezond uit vind zien komt waarschijnlijk door haar tekening. Ze is op dit moment helamaal een lelijk eentje omdat die zwarte haren nog veel dunner zijn geworden en dat bruine er meer door begint te komen. Ziet eruit of ze een chemokuurtje heb gehad. Zal dit weekend nog wel eens een recente foto van maken.
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco

Ongelezen bericht door Kit »

golden x mechelaar
Elly*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elly* »

Het hondje lijkt langharig te worden? Mogeljk is de moeder dan een langharige wolfsgrauwe Duitse herderkruising (of stokharig met een langhaar in de voorouders)

edit; typo
Laatst gewijzigd door Elly* op 17 jan 2008 20:35, 1 keer totaal gewijzigd.
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Ik denk ook dat de moeder een herder(mix) is en ik vind de pup er ook niet erg gezond uitzien :wink:
Is het niet mogelijk contact met de boer op te nemen en het gewoon te vragen?
Afbeelding
Nikie
Vaste gebruiker
Contacteer:

hier een paar foto's die me moeder vandaag heeft gemaakt en me even heeft gemailt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Als jullie haar op de 1e foto's niet gezond uit vonden zien dan waarschijnlijk op deze helemaal niet. Maar zoals gezegt. Ligt echt aan haar rare vacht.

Heb trouwens ook nog nooit een pup gezien met zo lange haren op het hoofd nu ik deze foto's zie.
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Ik zie een berner er in :denken: Althans, de kop :mrgreen:
Elly*
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elly* »

Ik vind het wel grappig!
Ik ben benieuwd hoe ze er later uit gaat zien, qua kleur en beharing. Waarschijnlijk verandert de kleur van de vacht nog regelmatig, een zogenaamde "toverbal"!
Als een nestzusje kortharig was, zal de moeder dat ook geweest zijn. Ik ben wel benieuwd naar de oorstand als het hondje ouder is.
Nikie
Vaste gebruiker
Contacteer:

Elmar schreef:Ik vind het wel grappig!
Ik ben benieuwd hoe ze er later uit gaat zien, qua kleur en beharing. Waarschijnlijk verandert de kleur van de vacht nog regelmatig, een zogenaamde "toverbal"!
Als een nestzusje kortharig was, zal de moeder dat ook geweest zijn. Ik ben wel benieuwd naar de oorstand als het hondje ouder is.
Dat heb ik gelijk de avond dat ze bij mijn moeder kwam al gezegt dat het ee tover balletje is. had mijn moeder net nog aan de foon en ze vertelde me dat op haar rug nu onder het bruine ook alweer zwart komt. ben dus ook echt heel erg benieuwd wat er uiteindelijk uit komt.

Verder is ze nu 13 weken dus denk dat de oren gewoon blijven hangen. Ze zijn sowiezo te lang om helemaal rechtop te staan.
sarah.
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door sarah. »

Ik zie er wel een beetje herder in, maar de oogjes stralen een leuke arrogantie uit, wat niet echt typisch is voor een golden of een herder :mrgreen:
kawa2
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckels

Ongelezen bericht door kawa2 »

jidde schreef:Ik zie een berner er in :denken: Althans, de kop :mrgreen:
dat viel mij ook al op ja

het is iid geval een schatje om te zien :I: :I: :I: :I:
Afbeelding
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

Volgens mij gaat dit een redelijk grote hond worden. Geen idee wat erin zit, maar gezien het koppie op de laatste foto's dan vind ik het ook wel wat weg hebben qua uitdrukking van een berner :ok:
Muis..
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder, een X-Windhond en een Galgo
Contacteer:

Ongelezen bericht door Muis.. »

Misschien tervueren, maar ik begreep dat ma ook een mengelmoesje is, dus wie weet ook iets van leonberg.
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Geen idee wat er inzit, het is wel een grappig hondje. Volgens mij mag je moeder haar borst natmaken als je naar dat koppie kijkt :mrgreen:

Ik zie twee reacties staan dat de pup er niet gezond uit zou zien? Waarom?
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
*Daantje*

Ongelezen bericht door *Daantje* »

Ik zou denken een kruising golden met leonberger.....Hij lijkt heel erg op de leonpupjes hier in de buurt.

En ik vind dat je pupje er wel gezond uitziet. Ik zie er niets ongezonds aan, jah de foto's waren alleen niet al te duidelijk :wink:
Nikie
Vaste gebruiker
Contacteer:

chrico schreef:Geen idee wat er inzit, het is wel een grappig hondje. Volgens mij mag je moeder haar borst natmaken als je naar dat koppie kijkt :mrgreen:

Denk dat je daar wel gelijk mee hebt t is ween ontzettend slimme maar ook een ontzettende ondeugende en eigenzinnige tante. Nergens bang voor.
Living XL
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mastiff!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Living XL »

Het zou me ook niets verbazen als er iets van een Briard inzit.
Die zien er qua vacht op deze leeftijd ook zo uit.
Groetjes
Sandra
en een high 5 van Amiga, Perro & Meissie
Afbeelding
In loving memory Bink 08-05-1999 / 25-11-2011
In loving memory Murphy 16-03-1998 / 29-04-2013
Nikie
Vaste gebruiker
Contacteer:

Living XL schreef:Het zou me ook niets verbazen als er iets van een Briard inzit.
Die zien er qua vacht op deze leeftijd ook zo uit.
Als je naar de lengte van haar vach kijkt zou je het inderdaad denken. dat haar op haar hoofje kun je namelijk ook al in een staart doen. Dus langharig word ze zeker wel. Maar omdat dit dus nog puppy vacht is weet je dat gewoon niet. Als ik zoek op puppy foto's van een briard hebben ze onder hun kin en op het hoofd ook van die lange plukken haar als die meid van mijn moeder. Alleen ben nog nergens een pup tegen gekomen die ook op de rug als pup zijnde zo lang haar geeft.
bri
Zeer actief

Ongelezen bericht door bri »

of er iets van briard in zit weet ik niet, ze heeft er wel iets van weg, maar haar snuit vind ik er iets te spits voor. ik vind de ooraanzet meer van een leonberger weg hebben.

fotootje van briard pups:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... _Puppy.jpg

foto's van femke toen ze nog briardpup was
Afbeelding

Afbeelding
De weg is lang als je blijft struikelen
Afbeelding
http://www.mijnalbum.nl/Album=WR3VNSHU
pootjes van Femke en Toby
Nikie
Vaste gebruiker
Contacteer:

Had net zelf ook op briaard pups gegoogled. vind ze er qua vagt in ieder geval veel op lijken. Hoop voor mijn moeder niet dat ze zulke lange haren krijgt haha. Heeft de handen nl al vol aan haar 3 noorse boskatten wat kammen betreft.

Vind de vorm van het snuitje ook niet helemaal maar moet niet vergeten dat moeders ook al een bastaardje was. Alleen vaders is golden. wat de vorm van het snoetje ook weer zo heb kunnen maken. Heb gisteren nog even Leonberger pup ge googled. Lijken er idd ook veel op alleen korter vacht. En bovendien was haar moeder wat de mensen ons vertelden dat ze niet veel maar net iets kleiner dan een golden is.

Verder valt mij op dat die briards veel vacht hebben maar daarvoor een vrij korte en ook minder lang en minder dik behaarde staar wat die kleine meid dus ook heeft. Maar zoals eerder al gezegt dat is dan ook alweer het lastige van puppy vacht. Niets zo verandelijk als dat.
bri
Zeer actief

Nikie schreef: Verder valt mij op dat die briards veel vacht hebben maar daarvoor een vrij korte en ook minder lang en minder dik behaarde staar wat die kleine meid dus ook heeft. Maar zoals eerder al gezegt dat is dan ook alweer het lastige van puppy vacht. Niets zo verandelijk als dat.
de puppenvacht van een briard doet er ook echt heel lang over om echt uit te groeien. femke is nu bijna anderhalf en op haar flanken en veel van haar achterhand bestaat idd nog voor een groot gedeelte uit puppyvacht.
pas rond haar 3e is de vacht volledig uitgegroeid zoals het zou moeten zijn.
ik vind haar staart trouwns niet dun en kort behaard. er zit wel minder ondervacht, maar ook als pup zijnde had femke toch een vrij volle staart. dat zie je toch wel meer bij briards
Tis wel veel onderhoudt zo'n lange vacht, maar ja, je weet toch niet zeker wat er in zit.
het is in ieder geval wel een leuke pup! ben heel benieuwd hoe ze uit gaat groeien
Afbeelding
Nikie
Vaste gebruiker
Contacteer:

nee bedoel ook niet dat de haren korter zijn. Maar als je vergelijkt met bijv. een herder dan is de staart in verhouding tot het lichaam ietsie korter.

En wat je zegt minder ondervacht waardoor de staart minder vol is of lijkt.

Trouwens vraagje. Is het haar als je het voelt stugger als puppie vacht als bijvoorbeeld dat van een Golden of langstokharige herder? Weet niet hoe ik het anders moet omschrijven.
laeken
Zeer actief

Zover ik kan zien is ze lang stokharig. Dus zeker geen doorgroeivacht gezien de poten en de neus. Dan zou daar nu nl inmiddels ook een dichte dikke vacht op moeten zitten. Ik verwacht haar zoals dat van een langhaar DH.
Afbeelding
Nikie
Vaste gebruiker
Contacteer:

MARC_S schreef:Zover ik kan zien is ze lang stokharig. Dus zeker geen doorgroeivacht gezien de poten en de neus. Dan zou daar nu nl inmiddels ook een dichte dikke vacht op moeten zitten. Ik verwacht haar zoals dat van een langhaar DH.
Ja maar dat is eigenlijk alleen in haar gezicht en op de poten En ik moet zeggen mijn witje is ook langstokhaar maar die had met 3 weken een korter vacht ook in het gezicht en ook op de poten.

Ben benieuwd wat er over 3 weken met haar vacht gebeurt dan begint nl vaal op de rug het echte vach naar mijn weet door te komen. was iig bij die van mij zo.
laeken
Zeer actief

Nikie schreef:
MARC_S schreef:Zover ik kan zien is ze lang stokharig. Dus zeker geen doorgroeivacht gezien de poten en de neus. Dan zou daar nu nl inmiddels ook een dichte dikke vacht op moeten zitten. Ik verwacht haar zoals dat van een langhaar DH.
Ja maar dat is eigenlijk alleen in haar gezicht en op de poten En ik moet zeggen mijn witje is ook langstokhaar maar die had met 3 weken een korter vacht ook in het gezicht en ook op de poten.

Ben benieuwd wat er over 3 weken met haar vacht gebeurt dan begint nl vaal op de rug het echte vach naar mijn weet door te komen. was iig bij die van mij zo.
Een doorgroeivacht kan geen kortharige poten hebben en snuit. Dan is alles langharig, ook al bij pups. :wink: Kijk naar de briardpups, die hebben op gezicht en poten ook lang haar.
Afbeelding
bri
Zeer actief

Nikie schreef: Trouwens vraagje. Is het haar als je het voelt stugger als puppie vacht als bijvoorbeeld dat van een Golden of langstokharige herder? Weet niet hoe ik het anders moet omschrijven.
nee, ik vind van niet, het voelt net zo zacht en wollig aan als andere pups, al verandert dat wel redelijk snel. met een maand of 5 voelt het al weer heel anders
Afbeelding
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

chrico schreef:Geen idee wat er inzit, het is wel een grappig hondje. Volgens mij mag je moeder haar borst natmaken als je naar dat koppie kijkt :mrgreen:

Ik meende op de eerste foto wat kale plekjes te zien. Op de latere foto's ziet het pupje er prima uit :ok: het zal wel aan de kwaliteit van de foto hebben gelegen :wink:
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Bouvier X Berner?
laeken
Zeer actief

alm@ schreef:

Ik meende op de eerste foto wat kale plekjes te zien. Op de latere foto's ziet het pupje er prima uit :ok: het zal wel aan de kwaliteit van de foto hebben gelegen :wink:
Ik vind de pup er gewoon mottig uitzien. Beetje sloom uit de ogen kijken, beetje veel hoofd, weinig lichaam en de vacht staat open. Dus er zitten kieren in het haar als de hond beweegt. Een goed doorvoed gezond puppy heeft dat niet. Dan dekt het haar ook als de pup zijn lichaam buigt gewoon de huid af en gaan er niet kieren instaan tot op de huid. Dat zie je alleen bij dieren die niet in de beste voedingstoestand verkeren of op een andere manier niet echt lekker in de vacht zitten.

Daarom vond ik de pup er wat slecht uitzien op de eerste foto's. Op de tweede niet overigens :ok:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”