Nu gaan we 25 januari kijken naar een Entlebucher Sennenhund
Heeft iemand zo'n hond? Heb al de hele rasvereniging site doorgespit en ik ben erg benieuwd wat ik ga aantreffen.
*edit* vergeet weer de helft van het verhaal.
Moderator: moderatorteam

Yep, maar dat vind ik eigenlijk van alle Sennenhonden.Nanna schreef:Ik ben weleens naar een clubmatch geweest van Appenzellers en Entlebuchers (mijn zus had een Appenzeller/Entlebucher mix, vandaar), maar wat mij opviel is dat het enórme blafkonten zijn.
Dat is echt iets wat je de kop in zult moeten drukken. Ze staan allemaal graag op hun strot
Ik ken ook iemand met zo'n hond en die heeft inderdaad bovenstaande eigenschappen. Die heeft het helemaal niet op vreemden en kan daar zelfs agressief op reageren. De hond zelf is wel heel mooi.Bianca_Storm schreef:ik ken een entlebucher sennenhond en dat was een levendig, temperamentvol, zelfverzekerd eigengereid hondje. Niet een allermansvriend ........
Het hele website gedeelte van de entle bucher ligt al in 3 voud in het huis van zowel mij als mijn vriendin.*Senna* schreef:www.sennenweb.nl
Hier vind je wat informatie over de sennenhond.
Wijzelf hebben een mix friese stabij/ appenzeller sennenhond. Maar die van ons is nog maar 9 weekjes dus veel kan ik nog niet zeggen. Wel hoor ik dat ze waaks en erfvast zijn. En heel graag zichzelf horen blaffen![]()
gr. Sil

Als mijn Duitse Herder niet wilt blaffen compenseert het nog watNanna schreef:Echt? Ik vind de Berner en de Grote Zwitser geen specifieke blafferds.dbdobi schreef:Yep, maar dat vind ik eigenlijk van alle Sennenhonden.Nanna schreef:Ik ben weleens naar een clubmatch geweest van Appenzellers en Entlebuchers (mijn zus had een Appenzeller/Entlebucher mix, vandaar), maar wat mij opviel is dat het enórme blafkonten zijn.
Dat is echt iets wat je de kop in zult moeten drukken. Ze staan allemaal graag op hun strot
De Appenzeller en de Entlebucher daarentegen... :N:
Maar goed, dat zal heusch wel af te leren zijn. Toch?

Uiteraard, nu is dit niet mijn eerste hond, maar als ik het zo hoor vind ik het raar dat ze dit als beginnershond neer zetten. Ook in de rasbeschrijvingen kom ik het wordt pittig niet in vinden. Zo ook niet enkele synoniemen hiervan.Inge O schreef:Gaia schreef: Wat dan wel weer raar is dat het boek karakterhonden ze aangeeft als beginnershondje.dat is toch wel vreemd ja, om ze zo te typeren dan toch - want in principe kan je natuurlijk met elke eerste hond de mist ingaan of slagen.