Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Entlebucher Sennenhund

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Gaia
Zeer actief
Mijn ras(sen): xPuli
Aantal honden: 1

Entlebucher Sennenhund

Ongelezen bericht door Gaia »

Omdat wij over een jaar of twee een hondje erbij willen, zijn we vast aan het 'ras snuiven'.

Nu gaan we 25 januari kijken naar een Entlebucher Sennenhund :cheer: :cheer: . Puur natuurlijk om te kijken wat voor hond het is, hoe het ras wat in elkaar steekt, verhalen aan te horen etc. etc.

Heeft iemand zo'n hond? Heb al de hele rasvereniging site doorgespit en ik ben erg benieuwd wat ik ga aantreffen.

*edit* vergeet weer de helft van het verhaal.
Afbeelding
Sucha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Artésien Normand en Dalmatische Hond

Ongelezen bericht door Sucha »

ik ken een entlebucher sennenhond en dat was een levendig, temperamentvol, zelfverzekerd eigengereid hondje. Niet een allermansvriend volgens mij zijn ze ook erg leuk met kinderen maar dat weet ik niet zeker.
Is er geen jaarlijkse hondenwandeling vanuit de vereniging binnenkort? dan kun je er veel tegelijk zien. Of naar de jongehondendag gaan van de vereniging
Afbeelding
in herinnering mijn lieve Storm
Elly*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elly* »

Ik heb er zelf ook geen, maar zo'n 25 jaar geleden wel een keer bij iemand geweest die er een had, en op dat moment een nest. Zij is momenteel de contactpersoon van de vereniging.
De moederhond was een erg prettige hond en de pups waren prachtig.

5 jaar geleden zat er op de cursus die ik volgde met Rico een reu van ruim een jaar oud. Een keurig opgevoede hond, die erg snel leerde.
Dus ook weer een goede reclame voor het ras.
Gaia
Zeer actief

Ja, ik heb hier dus gezocht op de Entlebucher en kreeg meteen de pittigheid van het ras te zien (lang leve de zoekfunctie).

Vandaar dat ik dus ook éérst wil gaan kijken of de hond wel iets voor ons is. Ben wel ontzettend benieuwd wat voor hond het is hoor.
Afbeelding
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Mijn ervaring met Entlebuchers is dat ze eenmaal volwassen vaak niet zo super zijn met andere honden, maar dat zal ook deels te maken hebben met het feit dat de Entlebuchers die ik ken bijna allemaal een baas zonder overwicht hebben.
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
Sucha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Artésien Normand en Dalmatische Hond

Ongelezen bericht door Sucha »

Er is zelfs een speciale Entlebucher Sennenhond vereniging en het is leuk dat ze " kijkhonden" hebben per provincie. Je kunt je dus helemaal gaan uitleven
www.esvn.nl
Afbeelding
in herinnering mijn lieve Storm
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Nanna schreef:Ik ben weleens naar een clubmatch geweest van Appenzellers en Entlebuchers (mijn zus had een Appenzeller/Entlebucher mix, vandaar), maar wat mij opviel is dat het enórme blafkonten zijn.
Dat is echt iets wat je de kop in zult moeten drukken. Ze staan allemaal graag op hun strot ;-)
Yep, maar dat vind ik eigenlijk van alle Sennenhonden.
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Bianca_Storm schreef:ik ken een entlebucher sennenhond en dat was een levendig, temperamentvol, zelfverzekerd eigengereid hondje. Niet een allermansvriend ........
Ik ken ook iemand met zo'n hond en die heeft inderdaad bovenstaande eigenschappen. Die heeft het helemaal niet op vreemden en kan daar zelfs agressief op reageren. De hond zelf is wel heel mooi.
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

ik ken er een aantal en ze zijn niet makkelijk, en sommige agressief naar mens en dier.
Afbeelding
Gaia
Zeer actief

Zoals ik het nu hoor ben ik echt heel blij dat we eerst gaan kijken.

Wat dan wel weer raar is dat het boek karakterhonden ze aangeeft als beginnershondje.
Afbeelding
*Senna*
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door *Senna* »

www.sennenweb.nl

Hier vind je wat informatie over de sennenhond.

Wijzelf hebben een mix friese stabij/ appenzeller sennenhond. Maar die van ons is nog maar 9 weekjes dus veel kan ik nog niet zeggen. Wel hoor ik dat ze waaks en erfvast zijn. En heel graag zichzelf horen blaffen :wink:

gr. Sil
Gaia
Zeer actief

*Senna* schreef:www.sennenweb.nl

Hier vind je wat informatie over de sennenhond.

Wijzelf hebben een mix friese stabij/ appenzeller sennenhond. Maar die van ons is nog maar 9 weekjes dus veel kan ik nog niet zeggen. Wel hoor ik dat ze waaks en erfvast zijn. En heel graag zichzelf horen blaffen :wink:

gr. Sil
Het hele website gedeelte van de entle bucher ligt al in 3 voud in het huis van zowel mij als mijn vriendin. :mrgreen:
Afbeelding
Gaia
Zeer actief

Nanna schreef:
dbdobi schreef:
Nanna schreef:Ik ben weleens naar een clubmatch geweest van Appenzellers en Entlebuchers (mijn zus had een Appenzeller/Entlebucher mix, vandaar), maar wat mij opviel is dat het enórme blafkonten zijn.
Dat is echt iets wat je de kop in zult moeten drukken. Ze staan allemaal graag op hun strot ;-)
Yep, maar dat vind ik eigenlijk van alle Sennenhonden.
Echt? Ik vind de Berner en de Grote Zwitser geen specifieke blafferds.
De Appenzeller en de Entlebucher daarentegen... :N:
Maar goed, dat zal heusch wel af te leren zijn. Toch?
Als mijn Duitse Herder niet wilt blaffen compenseert het nog wat :mrgreen:

Ik denk persoonlijk dat het gewoon een kwestie is van commando stil en commando luid aanleren is. Bedoel we willen er basis certificaat speuren mee gaan doen, dus dat komt dan mooi uit. :mrgreen:

Mocht dit niet zo zijn, ja dan is het nog maar eens goed achter de oren krabben.
Afbeelding
Gaia
Zeer actief

Inge O schreef:
Gaia schreef: Wat dan wel weer raar is dat het boek karakterhonden ze aangeeft als beginnershondje.
:19: dat is toch wel vreemd ja, om ze zo te typeren dan toch - want in principe kan je natuurlijk met elke eerste hond de mist ingaan of slagen.
Uiteraard, nu is dit niet mijn eerste hond, maar als ik het zo hoor vind ik het raar dat ze dit als beginnershond neer zetten. Ook in de rasbeschrijvingen kom ik het wordt pittig niet in vinden. Zo ook niet enkele synoniemen hiervan.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”