Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
De Tsjech als werkhond
Moderator: moderatorteam
- wolfwoman
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tsjechoslowaakse Wolfhonden
& Tamaskan Dog - Locatie: Andel (NBr.) NL.
- Contacteer:
De Tsjech als werkhond
Onderstaande foto’s laten zien,
Dat de Tsjech ook een prima ‘werkhond’ is !!
Op verzoek zijn deze foto's die ik van internet had gehaald verwijderd !
Dat de Tsjech ook een prima ‘werkhond’ is !!
Op verzoek zijn deze foto's die ik van internet had gehaald verwijderd !
Laatst gewijzigd door wolfwoman op 17 feb 2008 21:43, 1 keer totaal gewijzigd.
http://www.vantaelsesluske.nl __ groeten Stefanie
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
- Pumi
- Zeer actief
- Contacteer:
Sommige zijn veelzijdig, toch denk ik dat de meerderheid dit niet is. Wij hebben er twee en daar hebben we mee geprobeert te trainen geheel zonder succes. Een UV examen doen ze prima, maar gehoorzaamheid etc. vergeet het maar. Met heel veel geduld en de juiste hond kan het uiteraard, maar dan kan een Saarloos het ook.Nanna schreef:leuk, het ras is dus in wezen veel veelzijdiger en multi-inzetbaar dan de Saarloos. Die is alleen geschikt als huishond
-
S.Bijlsma1
- Vaste gebruiker
- wolfwoman
- Zeer actief
- Contacteer:
Hadden jullie deze twee vanaf pup ?Pumi schreef:Sommige zijn veelzijdig, toch denk ik dat de meerderheid dit niet is. Wij hebben er twee en daar hebben we mee geprobeert te trainen geheel zonder succes. Een UV examen doen ze prima, maar gehoorzaamheid etc. vergeet het maar. Met heel veel geduld en de juiste hond kan het uiteraard, maar dan kan een Saarloos het ook.Nanna schreef:leuk, het ras is dus in wezen veel veelzijdiger en multi-inzetbaar dan de Saarloos. Die is alleen geschikt als huishond
Ik denk als je de Tsjech vanaf pup hebt, en er intensief mee traint,
het dus wel te bereiken is
- Pumi
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoi Stefanie,
de eerste hebben als pup gekregen en de tweede als herplaatser. Je hebt gelijk dat als je ze als pup krijgt, ze eventueel beter te trainen zijn. Maar onze Tuff die we als pup gekregen hebben valt niet te trainen en geloof me we hebben echt wel ervaring met honden, diverse rassen (groot en klein) Tuscani daar in tegen die we als herplaatser hebben, was waarschijnlijk beter te trainen geweest als pup dan haar broer.
Maar het feit blijft dat als je met een Tsjech wil trainen je ten eerste de geschikte pup ervoor moet hebben en je heel veel geduld en tijd nodig hebt om dit te bereiken. Want je weet ze zijn zeer snel verveelt wat het trainen weer heel moeilijk maakt. Wat Mijke bereikt heeft met haar recue training heeft ook heel veel bloed zweet en tranen gekost. En nog doet ze regelmatig niet wat ze zou moeten doen
. Want het is en blijft een Tsjech.
Wil men echt een hond om mee te trainen zou ik toch echt geen Tsjech adviseren, want daarbij kun je gewoonweg geen garantie geven dat de pup geschikt zou zijn. Een herder (duitse, mechelaar etc.) of zulk soort rassen staan er beter om bekend om mee te kunnen trainen. Een uitdaging is het uiteraard wel om met een Tsjech te gaan trainen
de eerste hebben als pup gekregen en de tweede als herplaatser. Je hebt gelijk dat als je ze als pup krijgt, ze eventueel beter te trainen zijn. Maar onze Tuff die we als pup gekregen hebben valt niet te trainen en geloof me we hebben echt wel ervaring met honden, diverse rassen (groot en klein) Tuscani daar in tegen die we als herplaatser hebben, was waarschijnlijk beter te trainen geweest als pup dan haar broer.
Maar het feit blijft dat als je met een Tsjech wil trainen je ten eerste de geschikte pup ervoor moet hebben en je heel veel geduld en tijd nodig hebt om dit te bereiken. Want je weet ze zijn zeer snel verveelt wat het trainen weer heel moeilijk maakt. Wat Mijke bereikt heeft met haar recue training heeft ook heel veel bloed zweet en tranen gekost. En nog doet ze regelmatig niet wat ze zou moeten doen
Wil men echt een hond om mee te trainen zou ik toch echt geen Tsjech adviseren, want daarbij kun je gewoonweg geen garantie geven dat de pup geschikt zou zijn. Een herder (duitse, mechelaar etc.) of zulk soort rassen staan er beter om bekend om mee te kunnen trainen. Een uitdaging is het uiteraard wel om met een Tsjech te gaan trainen
- wolfwoman
- Zeer actief
- Contacteer:
Ben het helemaal met je eens
Ik wilde alleen met deze foto's aantonen, dat er met een Tsjech wel degelijk iets te doen valt.
Maar het kost veel meer moeite, geduld en doorzettingsvermogen als bij een 'gewone hond'
Het zal zeker per hond (bloedlijn) verschillen, maar dat is ook bij bijv. de Duitse Herder.
Daar heb je bij de aanschaf van een pup ook niet de garantie dat het een 'prima werkhond' wordt !
Ik wilde alleen met deze foto's aantonen, dat er met een Tsjech wel degelijk iets te doen valt.
Maar het kost veel meer moeite, geduld en doorzettingsvermogen als bij een 'gewone hond'
Het zal zeker per hond (bloedlijn) verschillen, maar dat is ook bij bijv. de Duitse Herder.
Daar heb je bij de aanschaf van een pup ook niet de garantie dat het een 'prima werkhond' wordt !
- Pumi
- Zeer actief
- Contacteer:
Aangezien ik mij pas heb aangemeld voor dit forum, kan ik hier nog geen reacties schrijven![]()
Daarom heb ik Sandra gevraagd om hier een reactie van mij te plaatsen.
Ik vind het natuurlijk prima vind dat de capaciteiten van de Tsjechoslowaakse Wolfhond gepromoot worden![]()
Maar ik heb er wel bezwaar tegen dat er hier zonder mijn toestemming foto’s van mijn hond/site gebruikt worden!
Tevens zijn er ook zonder toestemming andere foto’s gebruikt van een internationale site voor TsW’s waarvan ik moderator ben.
Des te meer daar een aantal mensen van die site aangegeven hebben, bezwaar te hebben tegen het gebruik van hun foto’s door derden!
Vriendelijke groet,
Mijke