Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Overigens als aanvulling: De soesterduinen is een officieel losloopgebied en alle honden lopen daar ook gewoon los. Ik heb er veel gewandeld, ook met grote groepen, en dat ging los altijd prima daar Met een groep aangelijnde honden lopen lijkt me daar niet handig omdat de rest wel los loopt en vaak ook wel even komen buurten
bekkie schreef:
kunnen we er niet gewoon een leuke "losloop" wandeling van maken, volgens mij is dat ook wat de meesten willen
Kijk, da's de positieve insteek
als het los wordt, kan je me op de lijst laten staan
Groet,
André
We give Dogs time we can spare, space we can spare and love we can spare.
And in return dogs give us their all, it's the best deal man has ever made.
http://canis.yourbb.nl/index.php
Aangezien er daar zo veel honden lopen en los lopen lijkt mee aanlijn wandeling in soesterduinen geen optie. Maar als het gewoon een los wandeling wordt wil ik misschien nog wel mee.
Het is een beetje moeilijk als je met een groep honden loopt en er gaat iets fout dan heb je echt grote problemen (Ganging up, honden steken elkaar aan) maar laat je ze loslopen kunnen ze wel heerlijk rennen.
Laten we het dan in het midden houden, kijken naar het aantal aanmeldingen.
Met 20 man bij elkaar en hun honden loslopen vind ik onverantwoordelijk. Maar da's mijn mening.
Ik vind los ook best, ik dacht alleen dat het voor een grote groep niet handig was...
Verder, een aanlijnwandeling in een losloopgebied moet toch geen probleem zijn, gisteren hebben we een aanlijnwandeling op Scheveningen gehad, er liepen heel veel honden los maar dat gaf geen problemen. Zo druk als het daar gisteren was wordt het in Soest echt niet hoor, of de koningin moet komen...
'Een dag niet gerend is een dag niet geleefd' - aldus Willem
'Een dag niet gegeten is een dag niet geleefd' - aldus Bettie
Marlenejjj schreef:Het is een beetje moeilijk als je met een groep honden loopt en er gaat iets fout dan heb je echt grote problemen (Ganging up, honden steken elkaar aan) maar laat je ze loslopen kunnen ze wel heerlijk rennen.
Laten we het dan in het midden houden, kijken naar het aantal aanmeldingen.
Met 20 man bij elkaar en hun honden loslopen vind ik onverantwoordelijk. Maar da's mijn mening.
Ik vind los ook best, ik dacht alleen dat het voor een grote groep niet handig was...
Verder, een aanlijnwandeling in een losloopgebied moet toch geen probleem zijn, gisteren hebben we een aanlijnwandeling op Scheveningen gehad, er liepen heel veel honden los maar dat gaf geen problemen. Zo druk als het daar gisteren was wordt het in Soest echt niet hoor, of de koningin moet komen...
Bij sommige honden zal "kennismaken aan de riem" (wat dus gebeurd als je met een aangelijnde hond in een losloopgebied gaat lopen) meer problemen geven dan met een grote groep loslopende honden gaan lopen.
Ik hou dit topic in de gaten; als het loslopen is ben ik er graag bij , als het aanlijnen is ben ik er, zoals gezegd, niet bij.
Marlene, kijk eens in de fotohoek van wandelingen, daar staan heel veel foto's van door elkaar rennende honden En dat gaat nagenoeg altijd prima.
Het is wel de stilzwijgende afspraak (tenminste, zo zie ik het) dat mensen geen honden meenemen waar ze problemen mee verwachten in een groep honden. En dat honden het niet 'zelf uitzoeken', maar dat de eigenaren ingrijpen bij eventuele spanningen.
Overigens kan ik helemaal niet (training), dus waar bemoei ik me weer mee
Mijn honden kunnen los, ik ben verantwoordelijk voor hun gedrag. Ik laat het aan jullie over....jullie kennen elkaar en hebben al forumwandelingen georganiseerd. Dus als het los wordt is dat wat mij betreft ook goed.
Dan neem ik er wel 1 mee ipv 2. Willem vindt alles leuk (behalve pups, dan kan hij niet los), dan kunnen we voor Bettie misschien eens een seniorenwandeling organiseren want dat mulle zand is wel pittig voor haar.
Als er iemand met een pup komt (tot 8 maanden), laat het ff weten.
'Een dag niet gerend is een dag niet geleefd' - aldus Willem
'Een dag niet gegeten is een dag niet geleefd' - aldus Bettie
yep, that's the spirit
meerdere ODH wandelingen meegemaakt, de grootste met 65 honden
geen problemen gehad (waren wel maar weinig andere wandelaars )
Groet,
André
We give Dogs time we can spare, space we can spare and love we can spare.
And in return dogs give us their all, it's the best deal man has ever made.
http://canis.yourbb.nl/index.php
Jacksel schreef:In de Soesterduinen duurt een wandeling zo lang als je wil Maar de forumwandelingen zijn meestal iets van anderhalf uur ofzo geloof ik...
ok dankjewel! Ik rij er bijna 1,5 uur op en mitch wordt vaak wagenziek dus denk dat ik niet ga dan.
Marlenejjj schreef:
Dan neem ik er wel 1 mee ipv 2. Willem vindt alles leuk (behalve pups, dan kan hij niet los), dan kunnen we voor Bettie misschien eens een seniorenwandeling organiseren want dat mulle zand is wel pittig voor haar.
Hoe wil je dat dan doen met jonge honden en pups die daar ongetwijfeld ook bij bosjes lopen in de Soesterduinen? Zeker op een redelijke dag is het druk daar en als je hond niet met pups en jonge honden kan, dan is dat toch een flink risico, ook al lopen die niet met de wandeling mee, je komt ze wel tegen.
Marlenejjj schreef:
Hoe wil je dat dan doen met jonge honden en pups die daar ongetwijfeld ook bij bosjes lopen in de Soesterduinen? Zeker op een redelijke dag is het druk daar en als je hond niet met pups en jonge honden kan, dan is dat toch een flink risico, ook al lopen die niet met de wandeling mee, je komt ze wel tegen.
Anne
het voordeel van de duinen is dat je er goed overzicht hebt, je kunt goed in de gaten houden wat/wie er van alle kanten aankomen. als Willem goed luistert dan zie ik het probleem niet zo, bij twijfel zorgen dat je hem even bij je houdt
Als er in de Soesterduinen (de Lange Duinen, en niet de Korte Duinen waar de hondjes wel aan gelijnd moeten zijn) gewandeld wordt zijn we gaarne van de partij ......
Dus twee Personen (Yvonne & Dirk) met twee hondjes (Noëlle & Sonja) ...