Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Bespiering van een hond
Moderator: moderatorteam
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Zou het misschien kunnen dat honden die veel korte explosieve bewegingen maken (dus sprintjes trekken in plaats van "duurlopen" als jullie begrijpen hoe ik dat bedoel) een ander soort bespiering ontwikkelen dan honden die minder explosief maar langer achter elkaar bewegen?
Ik weet dat dat bij hardlopers wel zo is, sprinters hebben een heel ander figuur en bespiering dan marathonlopers. Ik zou me kunnen voorstellen dat dit bij honden ook op kan gaan.
Ik weet dat dat bij hardlopers wel zo is, sprinters hebben een heel ander figuur en bespiering dan marathonlopers. Ik zou me kunnen voorstellen dat dit bij honden ook op kan gaan.
- Sucha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Artésien Normand en Dalmatische Hond
- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1
- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
- Aantal honden: 0
- Pepie
- Zeer actief
Dat denk ik ook......als ik naar banjer kijkt belast hij elke spiergroep die hij heeftLongFields schreef:Zou het misschien kunnen dat honden die veel korte explosieve bewegingen maken (dus sprintjes trekken in plaats van "duurlopen" als jullie begrijpen hoe ik dat bedoel) een ander soort bespiering ontwikkelen dan honden die minder explosief maar langer achter elkaar bewegen?

Denk ik dan

- ~Tine~
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Australian Kelpie
- Aantal honden: 2
Het hangt ook echt wel van hond tot hond af. Zo heb ik de indruk dat bv. Staffords van nature uit veel meer bespiering hebben dan bv. Retrievers.
Ik zie bespiering vnl. aan de achterpoten. Die ronding aan de billen. En dan vooral bij honden in actie.

Ik zie bespiering vnl. aan de achterpoten. Die ronding aan de billen. En dan vooral bij honden in actie.
Sem - Australian Kelpie °14-06-2006
Finn - Australian Kelpie °18-03-2020
- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
~Tine~, wat een mooie hond zeg!
Die staat hier bovenaan op het verlanglijstje.
Ik vind het vaak ook heel moeilijk om te zien, vooral bij stilstand.
Hier mijn lab reu, hij zou nog wel wat gespierder worden hij is net 1 geworden.
In stilstand

In beweging, ik zie hier ook alleen de bespiering op de billen, of ik zie de rest niet of hij heeft het gewoon niet

Die staat hier bovenaan op het verlanglijstje.
Ik vind het vaak ook heel moeilijk om te zien, vooral bij stilstand.
Hier mijn lab reu, hij zou nog wel wat gespierder worden hij is net 1 geworden.
In stilstand

In beweging, ik zie hier ook alleen de bespiering op de billen, of ik zie de rest niet of hij heeft het gewoon niet

- Kika
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja dat denk ik dus wel. Kijk maar eens op pagina 1 naar het verschil tussen Zazou en Yameko.LongFields schreef:Zou het misschien kunnen dat honden die veel korte explosieve bewegingen maken (dus sprintjes trekken in plaats van "duurlopen" als jullie begrijpen hoe ik dat bedoel) een ander soort bespiering ontwikkelen dan honden die minder explosief maar langer achter elkaar bewegen?
Zazou is enorm snel op een korte afstand, sprint ook heel snel weg. Yameko is meer een diesel, haalt de snelheid wel, maar heeft meer meters nodig om op die snelheid te komen.
- Pepie
- Zeer actief
Banjer sprint ook zo weg........Kika schreef:Ja dat denk ik dus wel. Kijk maar eens op pagina 1 naar het verschil tussen Zazou en Yameko.LongFields schreef:Zou het misschien kunnen dat honden die veel korte explosieve bewegingen maken (dus sprintjes trekken in plaats van "duurlopen" als jullie begrijpen hoe ik dat bedoel) een ander soort bespiering ontwikkelen dan honden die minder explosief maar langer achter elkaar bewegen?
Zazou is enorm snel op een korte afstand, sprint ook heel snel weg. Yameko is meer een diesel, haalt de snelheid wel, maar heeft meer meters nodig om op die snelheid te komen.

- ~Tine~
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Australian Kelpie
- Aantal honden: 2
Sem is ook zo'n korte afstand sprinter en is best wel bespierd.Kika schreef:Ja dat denk ik dus wel. Kijk maar eens op pagina 1 naar het verschil tussen Zazou en Yameko.LongFields schreef:Zou het misschien kunnen dat honden die veel korte explosieve bewegingen maken (dus sprintjes trekken in plaats van "duurlopen" als jullie begrijpen hoe ik dat bedoel) een ander soort bespiering ontwikkelen dan honden die minder explosief maar langer achter elkaar bewegen?
Sem - Australian Kelpie °14-06-2006
- Chione
- Zeer actief
Dat maakt zeker uit, zie ook bv. de verschillen tussen korte en lange baan schaatsers. Als ik veel zou gaan fietsen met Lola, zou haar achterhand qua bespiering waarschijnlijk ook verbeteren, echter nooit tot dikke 'plakkaten', dat zit er niet 'in' bij haar. Aanleg maakt heel erg veel uit en korte of lange spieren, zoals ik heb begrepen.LongFields schreef:Zou het misschien kunnen dat honden die veel korte explosieve bewegingen maken (dus sprintjes trekken in plaats van "duurlopen" als jullie begrijpen hoe ik dat bedoel) een ander soort bespiering ontwikkelen dan honden die minder explosief maar langer achter elkaar bewegen?

~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~
~

~
~

~