Nou vanavond de eerste les gehad.
Baco zit in een groepje met een herder, een witte herder en een labje, de malamute was er niet vandaag.
Eerst mochten ze spelen en Baco wilde met het labje spelen na de kennismaking, maar het labje mocht dat niet van de herder en de witte herder was bang van Baco, dus er werd niet zoveel gespeeld nog
Ik zit bij een groepje die al wat langer bezig is, dus ik heb wel gewoon meegedaan maar op Baco niveau en die ligt niet hoog, met andere honden erbij.
Ik heb wel goed kunnen zien hoe ze trainen, waneer en hoe ze hun handcommando's gebruiken en dat is wel heel leuk om te zien, vooral het terugfluiten van de honden gaat als een speer.
Ik heb alleen het zitcommando geoefend met een handgebaar de afgelopen week en dat doet hij beter als dat ik het doe met mijn stem, ook vanavond ging dat redelijk goed.
We hebben van alles wat gedaan, over banden gesprongen, wat wendingen, ook weer dmv lokken met je hand, de wip was nog iets te eng en ook de slurf gaat krap worden voor Baco maar het was een heel leuke afwisselende les.
Bij de 2e losoefening smeerde hij hem en kwam niet meer, gelukkig wist de baas van de lab hem te pakken, want ik moest weglopen maar dat hielp niet echt op dat moment.
Maar het gaat heel rustig allemaal en we gaan zeker door, thuis maar eerst wat meer oefenen.
Groetjes Els