Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Spaans hondje..
Moderator: moderatorteam
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
-
Jeannette-Mexx
- Vaste gebruiker
Ik heb dat wel gelezen maar begrijpen doe ik het nietInnuendo schreef:Op de site staat ook dat ze gecastreerd worden voordat ze geplaatst worden..
De reden waarom het niet gebeurd is heb ik al eerder gegeven...

-
Jeannette-Mexx
- Vaste gebruiker
Maar dat is toch een rare regel???Eline* schreef:In het adoptiecontract zou er inderdaad iets over vermeld moeten staan. Niet alle honden worden op voorhand gecastreerd. Dat hangt bv ook samen met de leeftijd van de hond. Wel kan in het contract staan dat je de hond moet laten castreren.
Dat er hondjes uit het buitenland gehaald worden (terwijl er al zo ontzettend veel "zielïge" hondjes in onze eigen asiels zitten) is nog tot daar aan toe maar laat ze dan in godsnaam zorgen dat die hier niet ook nog eens voor nageslacht zorgen. Je kan wel als regel hebben dat de hond gecastreerd moet worden maar dat kan dan dus wel te laat zijn.

- Innuendo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sammie is een "Maltezer"
Maxi is een kruising Basset Hound / Cocker Spaniël - Locatie: Sweetlake city
- Innuendo
- Zeer actief
Dat hoop ik ook.. zover ik inzicht heb in de stichting zijn het integere mensen en hadden ze dit echt niet verwacht...Jeannette-Mexx schreef:Ik heb dat wel gelezen maar begrijpen doe ik het nietInnuendo schreef:Op de site staat ook dat ze gecastreerd worden voordat ze geplaatst worden..
De reden waarom het niet gebeurd is heb ik al eerder gegeven.... Waarom zou een blinde hond minder goed ergens wennen dan een ziende hond. Een blinde hond kan zich prima aanpassen, ook in een vreemde omgeving. Maar goed dit heeft nu weinig zin meer, het is niet meer terug te draaien. Ik hoop alleen dat die stichting hier iets van heeft geleerd en dit soort dingen in de toekomst niet meer laat gebeuren
feit blijft natuurlijk dat het niet had mogen gebeuren.. maar daar is het nu te laat voor..
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ik denk dat jij je eerst even moet verdiepen voordat je zulke uitspraken doet.Jeannette-Mexx schreef:Maar dat is toch een rare regel???Eline* schreef:In het adoptiecontract zou er inderdaad iets over vermeld moeten staan. Niet alle honden worden op voorhand gecastreerd. Dat hangt bv ook samen met de leeftijd van de hond. Wel kan in het contract staan dat je de hond moet laten castreren.
Dat er hondjes uit het buitenland gehaald worden (terwijl er al zo ontzettend veel "zielïge" hondjes in onze eigen asiels zitten) is nog tot daar aan toe maar laat ze dan in godsnaam zorgen dat die hier niet ook nog eens voor nageslacht zorgen. Je kan wel als regel hebben dat de hond gecastreerd moet worden maar dat kan dan dus wel te laat zijn.
Nederlandse asielhonden worden toch ook niet standaard gecastreerd?
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki

- *Linda*
- Zeer actief
En waar komt jouw hond vandaan? Uit een nederlands asiel? Denk het niet. En mocht het niet zo zijn, waarom heb je er geen uit het asiel gehaald? Ga je een pup halen terwijl het nederlandse asiel al zo vol zit met zielige hondjes.Jeannette-Mexx schreef:Maar dat is toch een rare regel???Eline* schreef:In het adoptiecontract zou er inderdaad iets over vermeld moeten staan. Niet alle honden worden op voorhand gecastreerd. Dat hangt bv ook samen met de leeftijd van de hond. Wel kan in het contract staan dat je de hond moet laten castreren.
Weer on topic: wat een narigheid. Ik denk dat ik ook voor een abortus zou gaan. Hier heb je niets aan....
-
Jeannette-Mexx
- Vaste gebruiker
Nou zeg, hoog van de toren toeteren? Alleen omdat ik zeg dat ik dat een rare regel vind?Eline* schreef:Jeannette-Mexx schreef:Maar dat is toch een rare regel???Eline* schreef:In het adoptiecontract zou er inderdaad iets over vermeld moeten staan. Niet alle honden worden op voorhand gecastreerd. Dat hangt bv ook samen met de leeftijd van de hond. Wel kan in het contract staan dat je de hond moet laten castreren.
Ik denk dat jij je eerst even moet verdiepen voordat je zulke uitspraken doet.De situatie hier is niet te vergelijken met de situatie in het buitenland. Zielige hondjes hier vinden bijna allemaal binnen een redelijk termijn een huis terwijl ze in een net verzorgd asiel zitten. Helaas is de situatie in Spane echt wel even anders. Verder kun je bv pups niet gecastreerd naar Nederland halen en is de situatie ook niet altijd zo dat honden al gecastreerd hierheen komen.
Nederlandse asielhonden worden toch ook niet standaard gecastreerd?
Dat pups niet gecastreerd worden lijkt me vrij logisch, maar ook logisch is dat deze niet zwanger hier afgeleverd kunnen worden
Ik vergelijk zeker de buitenlandse asiels niet met de Nederlandse maar dat het hier allemaal netter verzorgd is betekent niet automatisch dat het dan maar goed is. Iedere hond die langer of korter in een asiel moet doorbrengen is er één te veel
En ja, ongeveer 90 procent van de nederlandse asielhonden vinden op den duur een nieuw tehuis maar maakt dat alles goed dan? Betekent dan dan dat we hier niet ons best moeten doen om het aantal asielhonden hier terug te dringen? Laten we eerlijk zijn, hoe meer hondjes er hier uit het buitenland komen des te meer hondjes er hier in onze asiels blijven zitten, dat kan toch niet de bedoeling zijn?

- *Linda*
- Zeer actief
En zolang iedereen maar pups blijft halen bij fokkers ook. Mensen zoals jij dus.Jeannette-Mexx schreef:Nou zeg, hoog van de toren toeteren? Alleen omdat ik zeg dat ik dat een rare regel vind?Eline* schreef:Jeannette-Mexx schreef:Maar dat is toch een rare regel???Eline* schreef:In het adoptiecontract zou er inderdaad iets over vermeld moeten staan. Niet alle honden worden op voorhand gecastreerd. Dat hangt bv ook samen met de leeftijd van de hond. Wel kan in het contract staan dat je de hond moet laten castreren.
Ik denk dat jij je eerst even moet verdiepen voordat je zulke uitspraken doet.De situatie hier is niet te vergelijken met de situatie in het buitenland. Zielige hondjes hier vinden bijna allemaal binnen een redelijk termijn een huis terwijl ze in een net verzorgd asiel zitten. Helaas is de situatie in Spane echt wel even anders. Verder kun je bv pups niet gecastreerd naar Nederland halen en is de situatie ook niet altijd zo dat honden al gecastreerd hierheen komen.
Nederlandse asielhonden worden toch ook niet standaard gecastreerd?![]()
Dat pups niet gecastreerd worden lijkt me vrij logisch, maar ook logisch is dat deze niet zwanger hier afgeleverd kunnen worden. De volgroeide teefjes wel dus m.i. dienen die hoe dan ook gecastreerd te worden voordat ze hier (zwanger) afgeleverd worden. Geloof me, dit is echt niet de eerste keer dat een buitenlands teefje zwanger naar Nederland komt, alleen worden dit soort dingen meestal in de doofpot gestopt
![]()
Ik vergelijk zeker de buitenlandse asiels niet met de Nederlandse maar dat het hier allemaal netter verzorgd is betekent niet automatisch dat het dan maar goed is. Iedere hond die langer of korter in een asiel moet doorbrengen is er één te veel
En ja, ongeveer 90 procent van de nederlandse asielhonden vinden op den duur een nieuw tehuis maar maakt dat alles goed dan? Betekent dan dan dat we hier niet ons best moeten doen om het aantal asielhonden hier terug te dringen? Laten we eerlijk zijn, hoe meer hondjes er hier uit het buitenland komen des te meer hondjes er hier in onze asiels blijven zitten, dat kan toch niet de bedoeling zijn?
-
Jeannette-Mexx
- Vaste gebruiker
Nee mijn huidige hondje komt inderdaad niet uit een asiel. Buiten dat ik daar een goeie rede voor heb voel ik me niet geroepen om de daar voor te verantwoorden. Ik doe andere dingen voor de Nederlandse asiels maar dat doet er hier helemaal niet toe.*Linda* schreef: En waar komt jouw hond vandaan? Uit een nederlands asiel? Denk het niet. En mocht het niet zo zijn, waarom heb je er geen uit het asiel gehaald? Ga je een pup halen terwijl het nederlandse asiel al zo vol zit met zielige hondjes.

- *Linda*
- Zeer actief
Wat loop je dan te mekkeren over dat men buitenlandse asielhonden hierheen haalt terwijl de nederlandse al zo vol zitten terwijl je ze zélf ook laat zitten door een pup bij een fokker te halen? Hypocriet noem ik dat.Jeannette-Mexx schreef:Nee mijn huidige hondje komt inderdaad niet uit een asiel. Buiten dat ik daar een goeie rede voor heb voel ik me niet geroepen om de daar voor te verantwoorden. Ik doe andere dingen voor de Nederlandse asiels maar dat doet er hier helemaal niet toe.*Linda* schreef: En waar komt jouw hond vandaan? Uit een nederlands asiel? Denk het niet. En mocht het niet zo zijn, waarom heb je er geen uit het asiel gehaald? Ga je een pup halen terwijl het nederlandse asiel al zo vol zit met zielige hondjes.
Overigens houdt mijn dierenliefde niet op bij de grens. Ik vind dat altijd wat kortzichtig gedacht. Krijg er ook zo'n "eigen volk eerst" gevoel van.
- MonaToetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
Wat jij nu doet is appels met peren vergelijken. Als mensen bij mij een pup kopen is de pup na betaling van hun.Innuendo schreef:Lijkt me niet..MonaToetje schreef:Kan een stichting iemand " dwingen " om de hond te laten castreren?Eline* schreef:Ik zou er ook voor kiezen de pups niet te laten opgroeien. Je zet hondjes op de wereld mogelijk vol gezondheidsproblemen en met veel ellende voor bazen en de hondjes zelf in het verschiet.
Wat biedt de stichting verder en wat is hun mening?
Zo van : Als je niet wilt dat wij de hond terugnemen laat je haar nu op kosten van de stichting castreren....
Kan jij je pupkopers dwingen hun hondje te castreren na de koop?
Maar zover ik weet blijft een asielhond altijd van het asiel. Ik neem aan dat dat ook geldt voor een buitenlandse herplaatser die via een stichting geplaatst is.
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
(met dank aan Desi)
-
Addy
Ik denk dat jij niet zo heel goed op de hoogte bent van asielsituaties in binnen-en buitenland .Jeannette-Mexx schreef:En ja, ongeveer 90 procent van de nederlandse asielhonden vinden op den duur een nieuw tehuis maar maakt dat alles goed dan? Betekent dan dan dat we hier niet ons best moeten doen om het aantal asielhonden hier terug te dringen? Laten we eerlijk zijn, hoe meer hondjes er hier uit het buitenland komen des te meer hondjes er hier in onze asiels blijven zitten, dat kan toch niet de bedoeling zijn?
Geeft niets maar om nou te zeggen dat de rest loopt te toeteren is niet correct, mijns inziens toeter jij namelijk regelrechte onzin
Regelmatig zijn er Nederlandse asiels die een lading hondjes ophalen uit Spanje, allemaal leuke lieve sociale hondjes, makkelijk plaatsbaar.
Waarom ? Allereerst doen ze er goed werk mee omdat ze kansloze hondjes toch een tweede kans geven maar ten tweede en vooral omdat ze zelf niet aan de vraag kunnen voldoen dus puur eigenbelang
En weet je, van dat eigen land eerst gebeuren krijg ik altijd een beetje nare bijsmaak van, maar fijn dat jij zo betrokken bent bij de nederlandse asielhonden, vandaar je eigen keuze om een hond bij een fokker vandaan te nemen
- Innuendo
- Zeer actief
Ik heb Maxi ook als herplaatser, maar niemand neemt beslissingen over hem behalve ik..MonaToetje schreef:Wat jij nu doet is appels met peren vergelijken. Als mensen bij mij een pup kopen is de pup na betaling van hun.Innuendo schreef:Lijkt me niet..MonaToetje schreef:Kan een stichting iemand " dwingen " om de hond te laten castreren?Eline* schreef:Ik zou er ook voor kiezen de pups niet te laten opgroeien. Je zet hondjes op de wereld mogelijk vol gezondheidsproblemen en met veel ellende voor bazen en de hondjes zelf in het verschiet.
Wat biedt de stichting verder en wat is hun mening?
Zo van : Als je niet wilt dat wij de hond terugnemen laat je haar nu op kosten van de stichting castreren....
Kan jij je pupkopers dwingen hun hondje te castreren na de koop?
Maar zover ik weet blijft een asielhond altijd van het asiel. Ik neem aan dat dat ook geldt voor een buitenlandse herplaatser die via een stichting geplaatst is.
Bijv. Max gromde (in het verleden zowel naar mij als naar mijn vriend nu niet meer trouwens dankzij tips van dit forum
andere vergelijking maar zelfde uitkomst.. de hond "is" nu van iemand anders die ermee moet dealen.. wat de ex-eigenaren of stichting ook zegt..
zolang het niet in een contract staat is de hond van degene waar hij nu is na plaatsing..
-
Addy
-
Jeannette-Mexx
- Vaste gebruiker
Misschien moet je even goed lezen, ik ben nl. niet degene die zegt dat er iemand loopt te toeteren hoor, dat zijn woorden van anderenAddy schreef:Ik denk dat jij niet zo heel goed op de hoogte bent van asielsituaties in binnen-en buitenland .Jeannette-Mexx schreef:En ja, ongeveer 90 procent van de nederlandse asielhonden vinden op den duur een nieuw tehuis maar maakt dat alles goed dan? Betekent dan dan dat we hier niet ons best moeten doen om het aantal asielhonden hier terug te dringen? Laten we eerlijk zijn, hoe meer hondjes er hier uit het buitenland komen des te meer hondjes er hier in onze asiels blijven zitten, dat kan toch niet de bedoeling zijn?
Geeft niets maar om nou te zeggen dat de rest loopt te toeteren is niet correct, mijns inziens toeter jij namelijk regelrechte onzin![]()
Regelmatig zijn er Nederlandse asiels die een lading hondjes ophalen uit Spanje, allemaal leuke lieve sociale hondjes, makkelijk plaatsbaar.
Waarom ? Allereerst doen ze er goed werk mee omdat ze kansloze hondjes toch een tweede kans geven maar ten tweede en vooral omdat ze zelf niet aan de vraag kunnen voldoen dus puur eigenbelang![]()
En weet je, van dat eigen land eerst gebeuren krijg ik altijd een beetje nare bijsmaak van, maar fijn dat jij zo betrokken bent bij de nederlandse asielhonden, vandaar je eigen keuze om een hond bij een fokker vandaan te nemen
Ik denk dat hier het één en ander verkeerd begrepen wordt en dat kan ook niet anders want jullie kennen mij helemaal niet en weten niet wat ik doe of gedaan heb. Of jullie het willen geloven of niet maakt mij geen fluit uit, maar ieder hondje is voor mij gelijk. Of het nou uit Nederland komt of uit het buitenland, groot, klein, mooi of lelijk, met stamboom of rasloos, ze zijn me allemaal even lief. Ik vind het helemaal top dat mensen zich in willen zetten voor de buitenlandse hondjes. En als mensen een hondje uit het buitenland willen adopteren is dat helemaal geweldig maar veroordeel een ander dan niet dat hij/zij er iets anders over denkt.
Ik ben 11 jaar lang beheerder geweest van een dierenopvangcentrum van de Dierenbescherming. Ik heb in die periode veel gezien, veel gehoord, en veel meegemaakt dus ik weet een beetje waar ik over praat. In de nederlandse asiels gaat het echt niet zo goed (gelukkig wel beter dan in de buitenlandse) als de meeste mensen denken. Als je jaar in jaar uit smeekt om hulp, om ietsje meer financieële steun zodat je wat meer voor de asieldieren kan betekenen, om hulp voor wat uitbreiding omdat je het aanbod niet meer aankunt en je eigen huis al vol zit met zielige hondjes en katjes, en je wordt constant afgewezen met de mededeling dat er geen geld voor is voel je je rot. Maar als je dan op een gegeven moment te horen krijgt dat er héél veel geld door diezelfde dierenbescherming wordt geschonken aan de buitenlandse asiels dan kun je daar vreselijk boos en verdrietig om worden, geloof me.
Nogmaals, iedere hond of welk dier dan ook in het verdiend een goed leven, zowel hier als in het buitenland maar als we iets doen moeten we het wel goed doen.

- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Contacteer:
Ik ben met je eens dat zwangere teefjes hier niet heen horen te komen. Daar hoor je als adoptant toch wel van uit te mogen gaan. Het is alleen niet altijd haalbaar teven ook te castreren en dan pas mee te nemen naar Nederland. Iede geval bij onze stichting niet, behalve als mensen bereid zijn rond de 300 euro per hond te gaan betalen.Jeannette-Mexx schreef: Dat pups niet gecastreerd worden lijkt me vrij logisch, maar ook logisch is dat deze niet zwanger hier afgeleverd kunnen worden. De volgroeide teefjes wel dus m.i. dienen die hoe dan ook gecastreerd te worden voordat ze hier (zwanger) afgeleverd worden. Geloof me, dit is echt niet de eerste keer dat een buitenlands teefje zwanger naar Nederland komt, alleen worden dit soort dingen meestal in de doofpot gestopt
![]()
Het is dus wat mij betreft een nobel streven.
Natuurlijk horen nederlandse asielhonden ook in de belangstelling te staan en een huis te vinden, maar ik ben niet iemand van eigen volk eerst.
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

-
Addy
Ik vind het ook niet kunnen dat zwangere honden naar Nederland komen.
Dat het in de doofpot gestopt wordt denk ik niet want het is toch op de websites van stichtingen te lezen.
En nee, wij hebben nooit zwangere honden naar Nederland gehaald, bewust of onbewust
Persoonlijk geloof ik ook niet in dat soort ongelukjes maar het schijnt voor te komen.
De volwassen honden via onze stichting komen wel gecastreerd naar Nederland tenzij er een medische reden is waarom het niet mogelijk is of het gaat om pups en dan is het opgenomen in het kontrakt.
Dat het in de doofpot gestopt wordt denk ik niet want het is toch op de websites van stichtingen te lezen.
En nee, wij hebben nooit zwangere honden naar Nederland gehaald, bewust of onbewust
Persoonlijk geloof ik ook niet in dat soort ongelukjes maar het schijnt voor te komen.
De volwassen honden via onze stichting komen wel gecastreerd naar Nederland tenzij er een medische reden is waarom het niet mogelijk is of het gaat om pups en dan is het opgenomen in het kontrakt.
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
ik heb dit al vaker gehoord.MonaToetje schreef: Maar zover ik weet blijft een asielhond altijd van het asiel. Ik neem aan dat dat ook geldt voor een buitenlandse herplaatser die via een stichting geplaatst is.
dit is echt voor mij een reden om geen asiel/stichtinghond te nemen. ik wil ook geen co-own met een fokkerspup.

- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
misschien kun je hier een andere discussie over starten?massam schreef:ik heb dit al vaker gehoord.MonaToetje schreef: Maar zover ik weet blijft een asielhond altijd van het asiel. Ik neem aan dat dat ook geldt voor een buitenlandse herplaatser die via een stichting geplaatst is.
dit is echt voor mij een reden om geen asiel/stichtinghond te nemen. ik wil ook geen co-own met een fokkerspup.
-
Wil de hond
- Zeer actief
- Contacteer:
Als ik me niet vergis Inge, in ieder geval bij mensen is dit zo, is het zo dat een staar-operatie pas uitgevoerd kan worden als de staar in een gevorderd stadium is. Klopt dit ook bij honden?Inge O schreef:innuendo, misschien toch ook wel goed om te weten voor je zus is dat het hondje niet blind hoeft te worden/blijven. het wegnemen van een lens is voor een oogspecialist een relatief normale ingreep en een hond kan ook goed zien zonder lens (lens dient enkel voor bijstellen ver <-> dichtbij en dat is voor dieren toch minder belangrijk).
En hoe gaat dat dan met de puppen, de mensen die zo´n pup nemen moeten dus eerst maar afwachten óf hun pup ook staar ontwikkelt en dan nog eens afwachten tot de hond redelijk slecht ziet en dan pas kunnen zij een operatie laten doen die naar ik aanneem niet echt goedkoop zal zijn?
Ik las dat er op 8 weken al getest kan worden op staar. Als die test gedaan wordt voor de puppen weggaan brengt dit dus al aardige kosten met zich mee voor de onbedoelde fokster, doet zij deze test niet dan kunnen de pupkopers dus al beginnen met het uitgeven van geld aan die test. Is zo´n staartest op 8 weken betrouwbaar, geeft deze echt onomstotelijk uitsluitsel over het al dan niet aanwezig zijn van staar bij de pup?
-
Eefje83
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver
maar dan zeg jij,er worden geen zwangere teven naar nederland gehaald,oke,maar er worden wel nesten puppy's naar nederland gehaald,in mijn ogen is dat hetzelfde alleen dan zonder de moeder.Addy schreef:Ik vind het ook niet kunnen dat zwangere honden naar Nederland komen.
En nee, wij hebben nooit zwangere honden naar Nederland gehaald, bewust of onbewust![]()
Ik kan me best voorstellen dat deze vrouw het moeilijk vind om het nest niet geboren te laten worden,je wil een moeder(die bijna moet bevallen) haar kindjes niet afnemen.
Tenminste zo denk ik nu,het beestje is er waarschijnlijk al op ingesteld dat ze puppy's gaat krijgen en dan is het als eigenaar best moeilijk om dat af te nemen denk ik.
Ik zou het ook niet kunnen.
Is het natuurlijk wel een heel groot risico wat er genomen gaat worden omdat moeder dus blind word en de puppy's ook een risico lopen maar ik zie daar geen verschil in met pups die in het buitenland geboren zijn,daar weet je ook niet van of ze gezond zijn,zeker niet als ze bijv.moederloos gevonden zijn.
En die pups worden ook niet ingeslapen.
Ja het is moeilijk en misschien voor de mensen die dus zo'n stichting hebben of er veel voor doen moeilijk om dit te accepteren,die weten in welke ellende deze honden in bijv. spanje moeten leven.
Maar het leven zal voor de moeder en pups beter worden nu ze in nl zitten,en de medische kant moet gewoon open besproken worden met nieuwe eigenaren denk ik.'
- Amaranthas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Shih Tzu
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Ik zou de puppies dus niet weg laten halen.
Als ik je verhaal mag geloven dat moeders een behoorlijk stabiel karakter heeft zou ik wel denken dat ze het geestelijk aankan.
Ik ben ook geen voorstander van abaortus, helaas moet het soms wel, maar in zo`n ver stadium zou ik het niet doen.
Tuurlijk kan het zo zijn dat de puppies wat mankeren, maar dat kan ook als jij gewoon een rashond hebt (gefokt) Neem bv de rashonden waarbij je mag fokken met bepaalde oogafwijkingen ( distichiasis enzo) weliswaar met een vrije hond er tegenover, maar dan nog kunnen de pups het hebben.
Zo kun je wel aan de gang blijven.
Ik zou dus wel het risico nemen, en er zijn dus ook wel mensen die het niet erg vinden dat het risico bestaat. Die dat voor lief nemen en noem maar op. Wij hadden een buurvrouw die altijd hondjes kocht die wat mankeerde. Dus ieder zn meug.
En ja ook de kans bestaat dat as mama niet voor de kleintjes kan/wil zorgen dan zul jij het moeten doen, of je zus in dit geval.
En dan wat sommige zeggen dat puppies geestelijk dingen kunnen missen als ze geen moeder hebben... daar ben ik niet zeker van. Ik heb vorig jaar met mijn moeder een nest van 7 shih tzu`s met de hand grootgebracht omdat de moeder was overleden en dag na de geboorte. alle 7 de pups zijn er kerngeszond uitgekomen en zijn allemaal stuk voor stuk zeer vriendelijke stabiele puppies. Ik heb er zelf 1 van.
Als je maar wel beseft dat het inderdaad mis kan gaan, je zus inderdaad langer met de puppies kan blijven zitten omdat je wel mensen moet kunnen vinden die bereid zijn om een hondje in huis te nemen die wellicht wat kan mankeren. Maar als je dat goed beseft zou je gewoon de pups kunnen laten komen.
Als ik je verhaal mag geloven dat moeders een behoorlijk stabiel karakter heeft zou ik wel denken dat ze het geestelijk aankan.
Ik ben ook geen voorstander van abaortus, helaas moet het soms wel, maar in zo`n ver stadium zou ik het niet doen.
Tuurlijk kan het zo zijn dat de puppies wat mankeren, maar dat kan ook als jij gewoon een rashond hebt (gefokt) Neem bv de rashonden waarbij je mag fokken met bepaalde oogafwijkingen ( distichiasis enzo) weliswaar met een vrije hond er tegenover, maar dan nog kunnen de pups het hebben.
Zo kun je wel aan de gang blijven.
Ik zou dus wel het risico nemen, en er zijn dus ook wel mensen die het niet erg vinden dat het risico bestaat. Die dat voor lief nemen en noem maar op. Wij hadden een buurvrouw die altijd hondjes kocht die wat mankeerde. Dus ieder zn meug.
En ja ook de kans bestaat dat as mama niet voor de kleintjes kan/wil zorgen dan zul jij het moeten doen, of je zus in dit geval.
En dan wat sommige zeggen dat puppies geestelijk dingen kunnen missen als ze geen moeder hebben... daar ben ik niet zeker van. Ik heb vorig jaar met mijn moeder een nest van 7 shih tzu`s met de hand grootgebracht omdat de moeder was overleden en dag na de geboorte. alle 7 de pups zijn er kerngeszond uitgekomen en zijn allemaal stuk voor stuk zeer vriendelijke stabiele puppies. Ik heb er zelf 1 van.
Als je maar wel beseft dat het inderdaad mis kan gaan, je zus inderdaad langer met de puppies kan blijven zitten omdat je wel mensen moet kunnen vinden die bereid zijn om een hondje in huis te nemen die wellicht wat kan mankeren. Maar als je dat goed beseft zou je gewoon de pups kunnen laten komen.
Een Shih Tzu heb je niet als huisdier, je leeft ermee samen.

-
Addy
En in Spanje of Turkije zitten nu datzelfde aantal honden wat straks geboren gaan worden levenslang achter de tralies, levenslang en zonder uitzicht op................eefje+huig schreef:maar dan zeg jij,er worden geen zwangere teven naar nederland gehaald,Addy schreef:Ik vind het ook niet kunnen dat zwangere honden naar Nederland komen.
En nee, wij hebben nooit zwangere honden naar Nederland gehaald, bewust of onbewust![]()
je leest niet goed, ik schrijf dat onze organisatie geen zwangere moeders naar Nederland haalt, ik schrijf niet dat het niet gebeurd
oke,maar er worden wel nesten puppy's naar nederland gehaald,in mijn ogen is dat hetzelfde alleen dan zonder de moeder.
onzin, die hondjes zijn geboren, gevonden en hebben daarom bestaansrecht en evenveel recht op een goed huisje als welke hond dan ook die al op deze aardbol rondloopt
Ik kan me best voorstellen dat deze vrouw het moeilijk vind om het nest niet geboren te laten worden
Dat kan ik me ook voorstellen, dat zijn menselijke emoties en alles wat zwak en baby is willen we nou eenmaal in bescherming nemen
je wil een moeder(die bijna moet bevallen) haar kindjes niet afnemen.
Ja ik wel, die moeder is namelijk al door een hel gegaan in het land van herkomst, hier hoord ze veiligheid, warmte en een fijn leven te krijgen
Tenminste zo denk ik nu,het beestje is er waarschijnlijk al op ingesteld dat ze puppy's gaat krijgen en dan is het als eigenaar best moeilijk om dat af te nemen denk ik.
Jij vergelijkt je eigen menselijke emoties met die van een hond, dat klopt niet, een hond denkt niet zo en voelt dat niet zo
Ik zou het ook niet kunnen.
Het is voor heel veel mensen moeilijk om emoties uit te schakelen en iets verstandelijk te beredeneren
Is het natuurlijk wel een heel groot risico wat er genomen gaat worden omdat moeder dus blind word en de puppy's ook een risico lopen maar ik zie daar geen verschil in met pups die in het buitenland geboren zijn,daar weet je ook niet van of ze gezond zijn,zeker niet als ze bijv.moederloos gevonden zijn.
Ik heb twee blinde honden gehad en als ze er eenmaal zijn hebben ze wat mij betreft ook rechten maar het hebben van een blinde hond vereist nogal wat. Persoonlijk ben ik bang dat er een paar nitwits op afkomen omdat het allemaal zo zielig is
En die pups worden ook niet ingeslapen.
Hoe kom je hierbijIk ben er zelf bij geweest dat pups ge-euthaniseerd werden meteen na de bevalling
![]()
In Istanbul heb ik pups met dozijnen zien kreperen juist omdat men het zo zielig vond om ze te euthaniseren, met zijn achten lagen ze tijdens een sneeuwstorm in het toilet te gillen want nergens was plek, een voor een zijn ze diezelfde nacht overleden, in mijn armen. Nee soms moet je verstand voor laten gaan, emoties en geloof prima allemaal, maar daar heb ik nou nachtmerries van gehad want dan veranderd dierenliefde in dieren kwelling op basis van emoties.Ja het is moeilijk en misschien voor de mensen die dus zo'n stichting hebben of er veel voor doen moeilijk om dit te accepteren,die weten in welke ellende deze honden in bijv. spanje moeten leven.
Maar het leven zal voor de moeder en pups beter worden nu ze in nl zitten,en de medische kant moet gewoon open besproken worden met nieuwe eigenaren denk ik.'
En mensen zoals Wil de Hond, Eline, en ieder ander die zich inzet voor buitenlandse honden heeft net zo goed gevoel. Dit zijn beslissingen gebaseerd op de realiteit en niet op emoties.
In dit geval vind ik het gewoon echt niet kunnen.
- starfleet
- Erelid
Ik zou echt ook niet weten wat ik zou doen
Ik vind het een keuze tussen twee kwaden, ik vraag me daarbij af hoeveel kans de pups hebben op cataract als pa geen drager is? Ik denk dat ik dat fiks zou laten meewegen in mijn beslissing. Een nest pups weghalen waarvan de helft of meer waarschijnlijk gezond is bij een al zo ver gevorderde dracht, moeilijk hoor.
Ik wil gelijk aannemen van mensen die beter op de hoogte zijn dat het het beste is, maar dan moet je het nog wel kunnen.
Anne
Ik wil gelijk aannemen van mensen die beter op de hoogte zijn dat het het beste is, maar dan moet je het nog wel kunnen.
Anne
-
Addy
Dat ben ik ook helemaal met je eens, ik veroordeel de zus van TS ook niet vanwege haar keuze, vind alleen dat het niet kan maar begrijp de emoties erom heen welstarfleet schreef: Ik wil gelijk aannemen van mensen die beter op de hoogte zijn dat het het beste is, maar dan moet je het nog wel kunnen.
Anne
- iones
- Zeer actief
Ik zou het niet weten waarom ze zich bij jou zou moeten verantwoorden voor haar keuze om een hond in een buitenlands asiel te halen. Ik denk dat ze goede argumenten heeft. Dezelfde als ik.Jeannette-Mexx schreef: Maar dat is toch een rare regel???
Honden in de asiels hier zijn er niet half zo erg aan toe als in het buitenland. Ik vind dat we overal moeten helpen. Mijn liefde voor honden reikt niet tot de grens namelijk.
Overigens, ik heb ook een spaans hondje. Zij was ook niet geholpen maar ze was ook nog te jong. En op die manier gaan er dus een hoop ongecastreerde honden de grens over. Overigens, ik ga haar van de zomer laten "helpen".
massam schreef: ik heb dit al vaker gehoord.
Onze Polleke kwam van het asiel Doornakker in Eindhoven. Die zijn 1x komen checken of het goed met haar ging en dat was kennelijk voldoende. Ik heb nooit het gevoel gehad dat ze niet mijn hond was.
Sokkie is dus officieel van zo'n stichting uit Spanje. Overigens zijn ze haar nooit komen checken, had van mij gerust gemogen. Maar ik heb ook niet het gevoel dat ze niet mijn hond is. In de praktijk valt het dus eigenlijk reuze mee. Ik ervaar het niet zo, dat Sokkie officieel niet van mij is.
Ik vind het een moeilijke kwestie. Overigens is het probleem volgens mij inderdaad te verhelpen. Hier over de grens in Hochmur doen ze ook dat soort operaties maar dat is ook wel een ontzettend goede kliniek. Maar je zet evengoed pups op de wereld waar mensen dus mogelijk extra in moeten investeren. En iedereen wil een gezonde hond, men wil niet aanvangen op basis van een hondje dat iets mankeert. MAar aan de andere kant is de zwangerschap te ver gevorderd en is het niet ethisch verantwoord meer om ze weg te halen.
Het is jammer dat we dingen niet vooruit kunnen weten. Dan zouden we altijd de juiste beslissingen nemen.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Jeannette-Mexx schreef:... maar ieder hondje is voor mij gelijk. Of het nou uit Nederland komt of uit het buitenland, groot, klein, mooi of lelijk, met stamboom of rasloos, ze zijn me allemaal even lief.
Twee quotes uit jouw tekst. Zie je de tegenspraak? Als alle hondjes (waar dan ook vandaan) je even lief zijn dan snap ik niet dat je verdrietig bent om het feit dat de dierenbescherming ook geld schenkt aan asielen in het buitenland.Jeannette-Mexx schreef: Maar als je dan op een gegeven moment te horen krijgt dat er héél veel geld door diezelfde dierenbescherming wordt geschonken aan de buitenlandse asiels dan kun je daar vreselijk boos en verdrietig om worden, geloof me.
Binnen het wereldje van de dierenbescherming (ben er - zij het zijdelings - mee bekend) hebben wel meer medewerkers/vrijwilligers toch een hond-uit-eigen-asiel-eerst houding. Op zich begrijpelijk (het beste met je 'eigen' honden voorhebben) maar niet erg fair.
Mijn twee herplaatsers (die ik als volwassen hond kreeg) komen respectievelijk uit België en uit Turkije. Maar mocht ik ooit een leuke hond treffen in een Nederlandse opvang of asiel, dan zou ik daar net zo goed voor kunnen kiezen. Voor mij zijn alle honden echt gelijk.
- MonaToetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
Je kunt een hond er op laten testen of het drager is.Wil de hond schreef:Als ik me niet vergis Inge, in ieder geval bij mensen is dit zo, is het zo dat een staar-operatie pas uitgevoerd kan worden als de staar in een gevorderd stadium is. Klopt dit ook bij honden?Inge O schreef:innuendo, misschien toch ook wel goed om te weten voor je zus is dat het hondje niet blind hoeft te worden/blijven. het wegnemen van een lens is voor een oogspecialist een relatief normale ingreep en een hond kan ook goed zien zonder lens (lens dient enkel voor bijstellen ver <-> dichtbij en dat is voor dieren toch minder belangrijk).
En hoe gaat dat dan met de puppen, de mensen die zo´n pup nemen moeten dus eerst maar afwachten óf hun pup ook staar ontwikkelt en dan nog eens afwachten tot de hond redelijk slecht ziet en dan pas kunnen zij een operatie laten doen die naar ik aanneem niet echt goedkoop zal zijn?
Ik las dat er op 8 weken al getest kan worden op staar. Als die test gedaan wordt voor de puppen weggaan brengt dit dus al aardige kosten met zich mee voor de onbedoelde fokster, doet zij deze test niet dan kunnen de pupkopers dus al beginnen met het uitgeven van geld aan die test. Is zo´n staartest op 8 weken betrouwbaar, geeft deze echt onomstotelijk uitsluitsel over het al dan niet aanwezig zijn van staar bij de pup?
Kenissen van mij hebben al hun honden getest en de ouders van mijn nieuwe pup zijn ook getest op cataract. En beiden zijn GEEN drager van cataract.
Het kan dus wel , maar ik zie de eigenaar van dit teefje nog niet elke pups en de moeder op cataract testen.
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
(met dank aan Desi)
(met dank aan Desi)
- iones
- Zeer actief
http://www.e-gezondheid.be/nl/tijdschri ... 90-art.htm
Bij oudere honden met ouderdomsstaar kan de evolutie van de ziekte vertraagd worden met een siroop met aminozuren. De enige doeltreffende behandeling van cataract is evenwel een chirurgische ingreep, maar die wordt zelden voorgesteld bij oudere honden omdat bij de operatie vaak verwikkelingen optreden en ook omdat de honden nog een comfortabel leven kunnen leiden met cataract, ook als ze minder goed kunnen zien.
Bij jongere honden bestaat de behandeling uit het aanpakken van de oorzaak om ervoor te zorgen dat de ziekte verder evolueert.
Erfelijk cataract ten slotte kan soms spontaan verdwijnen zodat de hond een bijna normaal zicht heeft. Cataract bij kleine hondjes kan overgaan wanneer de lens groeit zodat de hond als hij volwassen is een normaal zicht heeft.
MIsschien moet je pas janken als je geslagen wordt, of m.a.w. maken we ons te druk.
Bij oudere honden met ouderdomsstaar kan de evolutie van de ziekte vertraagd worden met een siroop met aminozuren. De enige doeltreffende behandeling van cataract is evenwel een chirurgische ingreep, maar die wordt zelden voorgesteld bij oudere honden omdat bij de operatie vaak verwikkelingen optreden en ook omdat de honden nog een comfortabel leven kunnen leiden met cataract, ook als ze minder goed kunnen zien.
Bij jongere honden bestaat de behandeling uit het aanpakken van de oorzaak om ervoor te zorgen dat de ziekte verder evolueert.
Erfelijk cataract ten slotte kan soms spontaan verdwijnen zodat de hond een bijna normaal zicht heeft. Cataract bij kleine hondjes kan overgaan wanneer de lens groeit zodat de hond als hij volwassen is een normaal zicht heeft.
MIsschien moet je pas janken als je geslagen wordt, of m.a.w. maken we ons te druk.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen