Biko schreef:janinca2002 schreef:Biko schreef:De Mechelaar die ik nu heb daarentegen, daar moet ik echt luid en duidelijk tegen SCHREEUWEN. Daar helpt geen clicker, kaas, worst of balletjes tegen. Die zit zo verschrikkelijk hoog in zijn driften, daar krijg je anders gewoonweg geen contact mee.
Ik heb een kruising Hollandse herder gehad, een mietje gewoon, dus ik heb niet veel ervaring met de mechelaar.
Maar mij lijkt juist dat als je moet schreeuwen er iets niet klopt... een hond hoort 17 keer beter dan wij, dus waarom is schreeuwen dan nodig? Als het alleen is om overwicht uit te oefenen, zou dat dan niet beter met houding en lichaamstaal kunnen?
we praten hier over een politediensthond. als midden tussen een 5otal scrheeuwende en rellende voetbalsupporters staat, zal het adrelaninepeil van de hond oo khoog zijn die bereik je dan niet met lichaamstaal en fluisteren
Oke, dan heeft het met het overstemmen van ander geluid te maken. Dan neem ik aan dat je in situaties zonder dat enorme achtergrond geluid geen geschreeuw nodig hebt.
Ik vroeg me af waarom schreeuwen, maar dat is me duidelijk in deze situatie!
Nou dat is het niet alleen, tuurlijk is het soms om ander geluid te overstemmen (idd Jan

), maar zoals je zelf (Biko) al ergens anders zei dat jij met je drijver moest zorgen dat je voorkomt dat hij zo hoog in drift raakt, kan ik dat dus niet helemaal. Het is namelijk voor zijn werk nodig dat hij zo hoog in zijn drift zit. Je gaf zelf al aan dat je hond dan niet meer bereikbaar is en dus ook niets meer hoort of ziet. Nou dat doet die van mij dan ook, echter ik sta achter hem, ik moet zorgen dat hij voorwaarts gaat, lichaamstaal en houding is dus niet in de picture voor hem. Als ik hem even van achteruit aanraak is ie ook vooral niet te beroerd om daarop te reageren door mij ook nog even een flinke hap mee te geven dus blijft er over even flink schreeuwen.
Maar nogmaals dit geld slechts voor deze hond, mijn andere 2 diensthonden die ik hiervoor had, daar hoefde ik niet tegen te schreeuwen, die zaten ook minder hoog in hun driften.