Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Waarom rolt mijn hond elke keer in de stront
Moderator: moderatorteam
-
- Vaste gebruiker
Waarom rolt mijn hond elke keer in de stront
Waarom rolt mijn hond steeds in ander mans hondenstront..
Het is de laatste 2 weken bijna elke dag raak..
waarom doet hij dit??
Het is de laatste 2 weken bijna elke dag raak..
waarom doet hij dit??
- Sucha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Artésien Normand en Dalmatische Hond
ik zou het niet weten, heb je dat al aan hem gevraagd?
het kan natuurlijk van alles zijn. Misschien was je hem vaak waardoor hij weer lekker honds wil ruiken?
is de stront zelf aantrekkenlijk van geur? doet hij het met speciale stront of heeft hij juist geen voorkeur?
eet hij ervan?
wat eet jouw hond?
etc etc....
hierop is niet een twee drie antwoord op te geven vrees ik voor je

het kan natuurlijk van alles zijn. Misschien was je hem vaak waardoor hij weer lekker honds wil ruiken?
is de stront zelf aantrekkenlijk van geur? doet hij het met speciale stront of heeft hij juist geen voorkeur?
eet hij ervan?
wat eet jouw hond?
etc etc....
hierop is niet een twee drie antwoord op te geven vrees ik voor je
-
- Vaste gebruiker

Ik weet ook niet of het speciale stront is.. volgens mij gewoon hondenstront.. Ja vanmiddag paardenstront maar ik heb zelf ook een paard, en daar heb ik het hem nog nooit zien doen.
Hij eet volgens mij alleen kattenstront
en hij eet Cavom

- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
- Aantal honden: 1
-
- Actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
-
- Actief
-
- Vaste gebruiker
mwahh dominant is hij in ieder geval niet, hij is inderdaad ergens wel gauw bang voor.. Beetje een mietje..Gollum schreef:Ik ken het probleem :N:
Ik heb wel eens gelezen dat honden in de stront (van soortgenoten) rollen om hun eigen geur te maskeren.
Mijn Gollum is erg onderdanig, misschien dat ze in de poep rolt van een dominante hond zodat ze andere geur-informatie afgeeft?
Hoe is jouw hond qua gedrag?
Ik heb 2 honden een herder, ook een soort mietje hum hum die vind het heerlijk in het bos te liggen rollen in wij denken vossen of réeen stront bah daarna moet zij echt gewassen worden.Irma1983 schreef:mwahh dominant is hij in ieder geval niet, hij is inderdaad ergens wel gauw bang voor.. Beetje een mietje..Gollum schreef:Ik ken het probleem :N:
Ik heb wel eens gelezen dat honden in de stront (van soortgenoten) rollen om hun eigen geur te maskeren.
Mijn Gollum is erg onderdanig, misschien dat ze in de poep rolt van een dominante hond zodat ze andere geur-informatie afgeeft?
Hoe is jouw hond qua gedrag?
Maar dan onze shih-tzu die eet en rolt in alles waar het word stront op staat dat is echt een ramp hij is erg dominant dus heel anders als de herder maar een grotere viezerik heb ik nog nooit mee gemaakt bijna 10 jaar en hoe vaak ik hem niet moet wassen en tanden poetsen, hij eet ook gerust zijn eigen poep hoor geen probleem en er gaat niets boven de kattenbak leeg eten kortom een echte str....hond maar wel lief

-
- Vaste gebruiker
- Cissy
- Zeer actief
- Contacteer:
Honden vinden stront gewoon lekkah
Ik ken het "probleem" Shirley heeft tijden gehad dat ze iedere week wel een paar keer door de stront ging liggen glijen en/of het opvrat jammie, jammie (het aroma komt je tegemoet zodra ze haar giegel opendoet) . Het wordt een patroon wat je moet doorbreken door hem een tijdje aangelijnd te houden. Alle fabels over honden die stront vreten omdat ze voedingsstoffen te kort zouden komen is onzin . Ze vinden het gewoon lekker het is net een gebakje voor ze 

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
-
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
tjah... zo zit ik ook met de vraag waarom die van mij nou altijd met poepen halverwege zo moet draaien dat hij er nét lekker in gaat staan...
tevens heeft hij ook al een aantal keren de kattenbak leeg gegeten
vleeseters... (en mn moeder maar denken dat ik die bak steeds verschoonde voor der
) misschien voortaan, als je wat ziet liggen, corrigeren met een nee of welke manier je ook hebt voor je hond? Waarschijnlijk blijft het er toch in zitten.. instinct.. maar misschien kun je het zo een aantal keer voorkomen?

In 't leven win en verlies je dingen, maar alleen echte liefde laat sporen achter in je hart...

- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
-
- Vaste gebruiker
Ik vind het wel knap dat hij dan nog bij je komt, als mijn hond eindelijk dat lekkere bultje smakelijk heeft opgegeten, en ik sta al een dikke 5 min te roepen.. gaat hij met zijn staart tussen zijn benen ruim om mij heen, dus hij weet het dondersgoed wat ik daar van vind..
en voor straf (voor hem een straf, voor mij een geurverfrisser) moet hij weer in bad.. Ik was er vorige week zo zat van, het ging bijna dagelijks. Ik ben ZOO boos op hem geweest.. en gezegd dat als hij het nog 1x weer doet ik hem eruit trap
Misschien heeft hij het begrepen.. Hij heeft het nog niet weer gedaan (AFKLOPPEN) of hij is nog niet weer een geschikte bult tegen gekomen. hihi

- Cissy
- Zeer actief
- Contacteer:
Oh gatverdegatverthom schreef:Mijn hond ie echt niet te stoppen als ze mensenpoep ruikt....dat ligt hier regelmatig op hei. Zo goor, maar ze komt echt niet, voordat ze het opheeft.....Gatver....!!!!!!!!

-
- geregistreerd lid
- Contacteer:
Er is naar mijn weten geen echte verklaring voor handen. Het maskeren van de eigen geur door in viezigheid te rollen is inderdaad de meest plausibele verklaring. Maar, het zou ook een andere reden kunnen hebben.
Honden zijn aaseters. (Vaak begraven ze een prooi om deze later weer op te halen). Om een geur van zichzelf bij dat aas achter te laten, rollen ze met de zijkant van hun kop door bijvoorbeeld een dooie vogel of rotte vis. Daarna gaan ze vaak met hun rug er in rollen. Omdat aan de zijkant van de kop geurklieren zitten geven ze zo hun geur af aan dat aas. Ze geven daarmee te kennen dat die vogel of die vis hun prooi is en dat anderen daar van af moeten blijven.
Ook kan het omdat ze hun geur afgeven een soort territoriumafbakening zijn.
Dus misschien is het niet dat ze de geur van die viezigheid willen aannemen, maar willen ze hun eigen geur aan die viezigheid afgeven.
Maar nogmaals: de meningen zijn verdeeld.
Honden zijn aaseters. (Vaak begraven ze een prooi om deze later weer op te halen). Om een geur van zichzelf bij dat aas achter te laten, rollen ze met de zijkant van hun kop door bijvoorbeeld een dooie vogel of rotte vis. Daarna gaan ze vaak met hun rug er in rollen. Omdat aan de zijkant van de kop geurklieren zitten geven ze zo hun geur af aan dat aas. Ze geven daarmee te kennen dat die vogel of die vis hun prooi is en dat anderen daar van af moeten blijven.
Ook kan het omdat ze hun geur afgeven een soort territoriumafbakening zijn.
Dus misschien is het niet dat ze de geur van die viezigheid willen aannemen, maar willen ze hun eigen geur aan die viezigheid afgeven.
Maar nogmaals: de meningen zijn verdeeld.
De hond met een goede baas is de gelukkigste van de twee.
-
- Vaste gebruiker
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- iones
- Zeer actief
Ik meende inderdaad dat het was om de eigen geur te maskeren. Maar mijn honden rollen ook niet in hondenpoep maar in poep van andere dieren, zoals paarden. HIerdoor zouden de konijnen de geur van de paarden ruiken i.p.v. de hond zelf. Het is een instinctmatig iets. Ik ben echter blij dat mijn honden het zelden of nooit doen.
Ik heb ook wel eens meegemaakt dat ze in een dood iets hadden liggen rollen. Mijn god wat een ellende is dat zeg! Ik kan echt niet tegen die geur!
Ik heb ook wel eens meegemaakt dat ze in een dood iets hadden liggen rollen. Mijn god wat een ellende is dat zeg! Ik kan echt niet tegen die geur!
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
-
- Vaste gebruiker
Hihihi ik lach me echt slap om die teksten hier..iones schreef:Ik meende inderdaad dat het was om de eigen geur te maskeren. Maar mijn honden rollen ook niet in hondenpoep maar in poep van andere dieren, zoals paarden. HIerdoor zouden de konijnen de geur van de paarden ruiken i.p.v. de hond zelf. Het is een instinctmatig iets. Ik ben echter blij dat mijn honden het zelden of nooit doen.

- iones
- Zeer actief
Ja maar die kotssmiley is WEL van toepassing hoor! Ik heb wle eens met mijn kop uit het raam gehangen voor frisse lucht omdat mijn hond in iets had liggen rollen, GAAAAAATVERDAMME! Ik moest haar toen wassen.Irma1983 schreef: Hihihi ik lach me echt slap om die teksten hier..één ding is zeker het stinkt echt gigantisch.. Soms wil het er met 1x wassen niet eens uit.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen