Wat ik belangerijker vind dan de woning waar de honden in verblijven, is de buurt waarin ze wonen. Ik had vroeger een vriend die midden in de stad woonde, vlakbij het PSV stadion. En daar was helemaal NIKS aan groen voor honden om losgelaten te worden. JA, 1 veldje met hekken er om heen. Maar je snapt wel dat dat nu wel volgebouwd is. Ik zou nooit met een hond in zo'n buurt willen wonen.
Zoals veel ouders in een kindvriendelijke buurt willen wonen, zou ik graag willen wonen in een hondvriendelijke buurt: veel groen, ruimte waar de honden los kunnen om te rennen.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Honden in rijtjeswoningen?
Moderator: moderatorteam
- iones
- Zeer actief
- Biko
- Zeer actief
Re: Honden in rijtjeswoningen?
Persoonlijk vind ik het reuze gezellig veel dieren!P!nki schreef:Een tijdje terug hoorde ik over iemand die een aardig aantal honden (9 stuks in totaal)in een eensgezinswoning heeft. En dan heb ik het niet over kleine hondjes, maar honden van formaat labrador bijv of groter, en misschien een enkele kleine hond.
Hoeveel honden zouden jullie in een eensgezinswoning maximaal kwijt kunnen? In onze eensgezinswoning hadden wij op een gegeven moment 3 grote honden en 1 kleine. Dat vond ik toch echt voor mij meer dan genoeg. Meer honden zou ik niet kwijt kunnen en willen naar mijn idee. Het wordt dan veels te vol, en de kans op spanningen zouden misschien alleen maar groeien?!
Hoe denken jullie daar over? Hoeveel honden zou je maximaal mogen of kunnen houden in een eensgezinwoning, met een normaal formaat achtertuintje.
Ik woon nu in een flat en meer dan 1 hond kan hier echt niet, ik heb ook drie katten. De flat staat dan wel weer aan de rand van de rottemeren, en ik ben dus veel met biko buiten, waardoor hij binnen rustig is. Hij weet ook: buiten is het spelen en rennen en binnen is het rustig zijn.
Twee honden zou niet kunnen vind ik omdat ze dan gaan spelen en doen en daar hebben de buren dan gewoon teveel last van.
In een eensgezinswoning zou ik wel een hond erbij willen. Ik pas me makkelijk aan, omdat ik dol ben op honden. Dus misschien wil ik dan ook wel een derde en vierde...
Maar mijn vriend ziet het niet zitten met al die haren en 16 tikpootjes over de vloer

Het is maar net hoeveel je ervoor wil doen. Wil je iedere dag stofzuigen en dweilen, wil je een busje kopen om met ze naar het bos te kunnen, wil je vier honden uitbesteden als je eens op vakantie gaat?
En het ligt ook weer aan je buren eigenlijk, want hoe meer dieren, hoe meer overlast je kan veroorzaken.. (net als ik schrik als een gezin met vier kinderen boven me komt wonen :N: ) De een heeft er geen last van, de ander vind ieder blafje 1 teveel..
hondengedragscentrum.nl
& een pootje van Biko!
& een pootje van Biko!