Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Geen HD als een hond

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Re: Geen HD als een hond

Ongelezen bericht door Budkes »

Inge O schreef:
Budkes schreef: Ook tegen mij werd altijd gezegd, zo die heeft hele goede heupen (keurmeesters voorop) en als ik dan tegen de dames en heren zei dat hij HD had riepen ze in koor; Dan heeft hij klinische HD !"Wat zoveel wil zeggen als, op de foto's wel, maar in de praktijkt niet. Dat klopte dus wel.
laat klinische HD nou net het tegenovergestelde zijn : hond heeft het én heeft er last van.

dus zeiden ze vast 'dan heeft hij géén klinische HD'.... :wink: .

hier allemaal A-honden en geen enkele ligt ooit zo.
Néé dat zeiden ze niet, dus maw, ze wisten niet wat ze zeiden, maar wilden zich eruit redden :mrgreen:
En bij dat klopte dus wel bedoelde ik te zeggen dat de hond er dus idd nooit last van heeft gehad....
Gr. Aniek

Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Caro. schreef:Ik hoop maar dat het geen voorteken is :N: :jank:

Kaya ligt nooit zo gestrekt met de achterpoten en die heeft dus HD.
Puchu ligt heel vaak zo en hopelijk heeft die toch echt geen HD.
Het is trouwens niet waar wat ik zeg :N:

Kaya ligt nooit zo, ook nooit zo gelegen.
Puchu doet het wel als hij met zijn voorpoten op de grond staat en de achterkant ligt nog op de bank: dan strekt hij zijn hele achterpoten uit op deze manier.
Het is niet zo dat hij echt ligt zo, dat gebeurt maar zelden (en ik zei vaak).

Iig kan hij zijn achterpoten dus liggend volledig strekken en Kaya heeft dat nooit gedaan / of gekund.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Moos en Saar liggen ook weleens zo. Moos vaker dan Saar, "vloerkleed" noemen we het altijd hier :mrgreen: :wink:

Moos ligt dan het liefste ook nog met zijn voorpoten erbij gestrekt, zo lag hij net:

Afbeelding

Vroeger lag hij veel en veel vaker zo trouwens, nu nog maar weinig, en dan ook erg kort (deze foto kon ik net maken voordat hij alweer anders ging liggen).
Afbeelding
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Volgens mij zegt het gewoon geen bal. De ene hond ligt gewoon anders dan de andere. Het heeft denk ik nog eerder te maken met spierspanning en pezen dan met de vorming van kop en kom. In theorie zou iedere hond deze beweging kunnen maken.
Wij mensen liggen toch ook niet allemaal hetzelfde ?
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Toen Wuilus artrose kreeg kon ze dat niet meer. De DA heeft die artrose ook aan mij laten voelen door haar achterpoot zo naar achter te trekken en dan mijn hand op de heup te houden. Ik voelde het knarsen en Wuilus gromde :N:

Cleo ligt nooit zo maar dat kan zij ook niet met haar bouw. Zij is net zo'n Egyptisch hondenbeeldje want bij haar zal er altijd ruimte onder haar lichaam zijn als ze ligt. Haar borstkas is te diep en haar bekken is op een bepaalde manier gekanteld :wink: Dapper kan het wel maar ook hij ligt hoogst zelden zo. Gaat hij van de bank af dan wil hij nog wel eens zijn voetjes laten staan en dan neemt hij dus wel die houding aan in het extreem. Ik denk dat ze beiden geen HD hebben gezien hun mooie loopjes en leeftijd :ok:
Afbeelding
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

Ik denk dat honden op leeftijd zowieso moeite hebben om zo te liggen, mijn Chira lag vroeger ook wel zo maar die heeft behoorlijke HD :wink: nu zie je ze nooit meer zo liggen :wink:
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Ianthe
Zeer actief
Locatie: Steenbergen (N-B). Baasje van Xena, Scence en Attis
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ianthe »

Ik denk niet dat het er veel mee te maken heeft. Scence ligt vaak zo en daarvan weten we niet of ze HD heeft (we nemen aan van niet aangezien ze nergens last van heeft) en Xena ligt maar heel soms zo en die heeft geen HD :19:
Afbeelding
kiki78
Zeer actief
Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel

Ongelezen bericht door kiki78 »

Daan ligt ook vaak zo, volgens mij heeft hij nergens last van.
Afbeelding
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Ghaya lag ook heel vaak zo en die had mooi zeer zware HD.
Bij Ghaya zag je ook niks aan de buitenkant, ze sprong uit stilstand meters omhoog ergens op en overal overheen, ook haar lopen was prima, geen gewaggel o.i.d.
Het zegt dus allemaal niks.
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Cyntha ligt ook wel vaker zo maar zij heeft wel degelijk HD. De eerste twee jaar was er ook niks aan haar manier van lopen te zien, tegenwoordig helaas wel.
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
eefje_ates
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder en Duitse herder.

Ongelezen bericht door eefje_ates »

Kyra lag altijd zo, en toch zware HD :19: Ates ligt ook zo, maar ben nu eerder genijgd om te zeggen dat ie wel HD heeft omdat ie zo ligt :19: :mrgreen: Klinklare onzin denk ik nu.
Afbeelding
D@@ntje76
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door D@@ntje76 »

Zit es te denken, je hebt HD in meerdere fases toch?
Misschien ligt het er ook aan wat je altijd met je hond hebt gedaan, ik bedoel, hoe de spanning op de spieren en zo is.
Kan me voorstellen dat als je altijd veel hebt gesport met een hond die HD heeft, dat deze mooi ontwikkelde spieren heeft en minder stijf is en daardoor ook in zo'n houding kan liggen.
Misschien schrijf ik het nu een beetje onduidelijk/beroerd op, maar denk dat jullie wel snappen wat ik bedoel, toch? :ok:
groetjes Diana

Afbeelding
As-Boy
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door As-Boy »

ik heb er ook niet alle verstand van, maar HD en artrose heeft toch met de gewrichten te maken? voornamelijk met kraakbeen, geen soepelheid meer en dus stugger om het zo te noemen?
De meeste honden met HD/artrose hebben startersproblemen en sommige huppelen ook met de achterbenen in het lopen..

Waarschijnlijk zullen de spieren ook wel meewerken met het proces, dat weet ik niet maar dat denk ik wel?
In 't leven win en verlies je dingen, maar alleen echte liefde laat sporen achter in je hart...
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”