Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
IPO
Moderator: moderatorteam
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
maar als ze enorm geschikt waren stonden ze wel in de lijst van werkhonden denk je niet?eternal schreef:
En nee ik wil geen herder want ik heb een RR dus, En ik wil met mijn Ridgeback kijken of ik IPO kan doen. Niet elke hond is het zelfde. Qua gedrag.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- eternal
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old Englisch Bulldog
- Aantal honden: 1
malinois schreef:maar als ze enorm geschikt waren stonden ze wel in de lijst van werkhonden denk je niet?eternal schreef:
En nee ik wil geen herder want ik heb een RR dus, En ik wil met mijn Ridgeback kijken of ik IPO kan doen. Niet elke hond is het zelfde. Qua gedrag.
Misschien heeft wel niemand over na gedacht om IPO met een RR te doen toch? dat kan ook.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
dat denk ik niet, als ze echt geschikt zouden zijn, zouden er al vast mensen het geprobeerd hebben desnoods met een kruising...Inge O schreef:ja, ik vind dat ook wel logisch. de rr's zijn hier immers nog niet zo lang en zolang niemand er zit op te wachten om ze in de werkhondencategorie te krijgen zal dat gewoon niet gebeuren - of ze nu geschikt zijn of ongeschikt.eternal schreef:malinois schreef:maar als ze enorm geschikt waren stonden ze wel in de lijst van werkhonden denk je niet?eternal schreef:
Misschien heeft wel niemand over na gedacht om IPO met een RR te doen toch? dat kan ook.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): GBGV en laekense herder
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
maar die mogen het wel dus zullen wel enige geschiktheid tonen (hebben getoont)Inge O schreef:nee, ze zullen nooit zo geschikt zijn als een mechelaar, dus ermee kruisen zal iedereen wel uit zijn hoofd laten - maar dat zullen ze ook wel bij pakweg een hovawart of een riezenschnauzermalinois schreef:dat denk ik niet, als ze echt geschikt zouden zijn, zouden er al vast mensen het geprobeerd hebben desnoods met een kruising...Inge O schreef:ja, ik vind dat ook wel logisch. de rr's zijn hier immers nog niet zo lang en zolang niemand er zit op te wachten om ze in de werkhondencategorie te krijgen zal dat gewoon niet gebeuren - of ze nu geschikt zijn of ongeschikt.eternal schreef:
Misschien heeft wel niemand over na gedacht om IPO met een RR te doen toch? dat kan ook..

- eternal
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): GBGV en laekense herder
Lijkt mij idd het beste om eerst even te overleggen met de rasvereniging.Daarna kijken of je een club zo gek kunt krijgen dat je mee mag doen. Dat zal ook nog niet zo heel makkelijk worden denk ik.
Daarna een paar keer gaan kijken of het is wat jij je erbij voor hebt gesteld (dat kun je nu natuurlijk ook al wel doen) en dan kun je kijken of je hond het echt wel zo leuk vindt als jij denkt.
Zoals al eerder genoemd gaat er een hoop tijd in zitten. Het is niet zo als met de gg even een uurtje naar het veld.
Meestal ben je 1 doordeweekse avond kwijt en 1 hele dag in het weekend.
Wanneer jij en je hond het leuk gaan vinden moet je dan door de week ook nog wel minimaal 1x speuren.
Daarnaast mag in de opvoeding een IPO hond vaak dingen die een gemiddelde hond niet mag, zo mogen jonge honden bij ons altijd de trek/bijtspelletjes winnen
Apporteren is leuk maar dan wel zonder knagen en spelen en zo weet ik nog wel een rijtje,...
In Almere zitten er zo'n 4 of vijf verenigingen op het Weteringpark dus ik zou zo zeggen doe je voordeel met het mooie weer en ga een dezer dagen eens kijken.
Laat ons even weten wat je ervan vond!
Sandra.
Daarna een paar keer gaan kijken of het is wat jij je erbij voor hebt gesteld (dat kun je nu natuurlijk ook al wel doen) en dan kun je kijken of je hond het echt wel zo leuk vindt als jij denkt.
Zoals al eerder genoemd gaat er een hoop tijd in zitten. Het is niet zo als met de gg even een uurtje naar het veld.
Wanneer jij en je hond het leuk gaan vinden moet je dan door de week ook nog wel minimaal 1x speuren.
Daarnaast mag in de opvoeding een IPO hond vaak dingen die een gemiddelde hond niet mag, zo mogen jonge honden bij ons altijd de trek/bijtspelletjes winnen

In Almere zitten er zo'n 4 of vijf verenigingen op het Weteringpark dus ik zou zo zeggen doe je voordeel met het mooie weer en ga een dezer dagen eens kijken.
Sandra.
- eternal
- Zeer actief
Ik laat het jullie ook zeker weten. En ga 1 deze dagen ff kijken daar.fresan schreef:Lijkt mij idd het beste om eerst even te overleggen met de rasvereniging.Daarna kijken of je een club zo gek kunt krijgen dat je mee mag doen. Dat zal ook nog niet zo heel makkelijk worden denk ik.
Daarnaast mag in de opvoeding een IPO hond vaak dingen die een gemiddelde hond niet mag, zo mogen jonge honden bij ons altijd de trek/bijtspelletjes winnenApporteren is leuk maar dan wel zonder knagen en spelen en zo weet ik nog wel een rijtje,...
Sandra.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
de Hollandse herder is er ook nog niet zo lang maar mag in NL gewoon meedoeneternal schreef:Kijk niet elke RR is het zelfde he.
En wisten ze misschien toen nog niet van hoe of wat met de RR.
Zo lang zijn ze nog niet in Nederland dit ras of is het bekend. Dus het kan best zijn dat ze er nog niet echt aandacht aan hebben besteed.
Maar ik ga er zeker ff achter aan en vragen of het kan.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herder
- Contacteer:
kom Fenella de HH bestaat al net zolang als de mechelaar en Duitse herdermalinois schreef:de Hollandse herder is er ook nog niet zo lang maar mag in NL gewoon meedoeneternal schreef:Kijk niet elke RR is het zelfde he.
Zo lang zijn ze nog niet in Nederland dit ras of is het bekend. Dus het kan best zijn dat ze er nog niet echt aandacht aan hebben besteed.
Jan

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
dan ben ik verkeerd voorgelicht... geen idee dus...janinca2002 schreef:kom Fenella de HH bestaat al net zolang als de mechelaar en Duitse herdermalinois schreef:de Hollandse herder is er ook nog niet zo lang maar mag in NL gewoon meedoeneternal schreef:Kijk niet elke RR is het zelfde he.

- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Ja maar ze zijn nog niet zolang bekend in Nederland Jan.janinca2002 schreef:kom Fenella de HH bestaat al net zolang als de mechelaar en Duitse herdermalinois schreef:de Hollandse herder is er ook nog niet zo lang maar mag in NL gewoon meedoeneternal schreef:Kijk niet elke RR is het zelfde he.
(grapje Malinois)
Gr. Aniek

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje - Aantal honden: 3
het maakt eigenlijk toch ook niet uit of een ras wel of niet geschikt is. het gaat er toch om dat TS het wil proberen met haar hond. Wil dus niet zeggen dat alle RR ineens aan de IPO gaan. Maar misschien vind deze hond het wel leuk en kan het ook leren op zijn eigen tempo.
Tja, ik doe behnedigheid met een hond die er ook absoluut niet geschikt voor is maar die het wel super leuk vind
En ik heb 2 saarloos wolfhonden. Zitten in de herdershondengroep. Nou, ja herderen kunnen ze niet. Als ik ze de kans geef wel veedrijven maar dan heb ik meteen voldoende barf voor een tijdje dus dat doen we maar niet
Ik bedoel maar, rasgroep zegt niet alles.
Tja, ik doe behnedigheid met een hond die er ook absoluut niet geschikt voor is maar die het wel super leuk vind

En ik heb 2 saarloos wolfhonden. Zitten in de herdershondengroep. Nou, ja herderen kunnen ze niet. Als ik ze de kans geef wel veedrijven maar dan heb ik meteen voldoende barf voor een tijdje dus dat doen we maar niet

- Ragverp
- Zeer actief
- Contacteer:
Je bent welkom op zaterdag om is te komen kijken hoe het bij de rottweilers gaat. Je zal daar niet mee kunnen trainen maar wel om een idee te krijgen.eternal schreef:Ik laat het jullie ook zeker weten. En ga 1 deze dagen ff kijken daar.fresan schreef:Lijkt mij idd het beste om eerst even te overleggen met de rasvereniging.Daarna kijken of je een club zo gek kunt krijgen dat je mee mag doen. Dat zal ook nog niet zo heel makkelijk worden denk ik.
Daarnaast mag in de opvoeding een IPO hond vaak dingen die een gemiddelde hond niet mag, zo mogen jonge honden bij ons altijd de trek/bijtspelletjes winnenApporteren is leuk maar dan wel zonder knagen en spelen en zo weet ik nog wel een rijtje,...
Sandra.

- Ragverp
- Zeer actief
- Contacteer:
Het is gewoon zo dat om examen te doen met een hond die niet in het rijtje rashonden staat je toestemming nodig hebt van de rasvereniging anders mag je geen examen doen. daarnaast zijn veel clubs toch wel gebrand op resultaten en kunnen/willen ze niet veel tijd stopen in honden die nooit gecirtificeerd kunnen worden.flamme schreef:het maakt eigenlijk toch ook niet uit of een ras wel of niet geschikt is. het gaat er toch om dat TS het wil proberen met haar hond. Wil dus niet zeggen dat alle RR ineens aan de IPO gaan. Maar misschien vind deze hond het wel leuk en kan het ook leren op zijn eigen tempo.
Tja, ik doe behnedigheid met een hond die er ook absoluut niet geschikt voor is maar die het wel super leuk vind![]()
En ik heb 2 saarloos wolfhonden. Zitten in de herdershondengroep. Nou, ja herderen kunnen ze niet. Als ik ze de kans geef wel veedrijven maar dan heb ik meteen voldoende barf voor een tijdje dus dat doen we maar nietIk bedoel maar, rasgroep zegt niet alles.
Veel vereinigingen hebben leden stops en zullen daarom niet al te happig zijn op vreemde rassen terwijl er genoeg werkhonden zijn die ook willen trainen.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Budkes schreef:Ja maar ze zijn nog niet zolang bekend in Nederland Jan.janinca2002 schreef:kom Fenella de HH bestaat al net zolang als de mechelaar en Duitse herdermalinois schreef:de Hollandse herder is er ook nog niet zo lang maar mag in NL gewoon meedoeneternal schreef:Kijk niet elke RR is het zelfde he.
Maar ik ga er zeker ff achter aan en vragen of het kan.![]()
(grapje Malinois)

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Ragverp schreef:Het is gewoon zo dat om examen te doen met een hond die niet in het rijtje rashonden staat je toestemming nodig hebt van de rasvereniging anders mag je geen examen doen. daarnaast zijn veel clubs toch wel gebrand op resultaten en kunnen/willen ze niet veel tijd stopen in honden die nooit gecirtificeerd kunnen worden.flamme schreef:het maakt eigenlijk toch ook niet uit of een ras wel of niet geschikt is. het gaat er toch om dat TS het wil proberen met haar hond. Wil dus niet zeggen dat alle RR ineens aan de IPO gaan. Maar misschien vind deze hond het wel leuk en kan het ook leren op zijn eigen tempo.
Tja, ik doe behnedigheid met een hond die er ook absoluut niet geschikt voor is maar die het wel super leuk vind![]()
En ik heb 2 saarloos wolfhonden. Zitten in de herdershondengroep. Nou, ja herderen kunnen ze niet. Als ik ze de kans geef wel veedrijven maar dan heb ik meteen voldoende barf voor een tijdje dus dat doen we maar nietIk bedoel maar, rasgroep zegt niet alles.
Veel vereinigingen hebben leden stops en zullen daarom niet al te happig zijn op vreemde rassen terwijl er genoeg werkhonden zijn die ook willen trainen.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): x HH
- Aantal honden: 9
Fenel,malinois schreef:Budkes schreef:Ja maar ze zijn nog niet zolang bekend in Nederland Jan.janinca2002 schreef:kom Fenella de HH bestaat al net zolang als de mechelaar en Duitse herdermalinois schreef: de Hollandse herder is er ook nog niet zo lang maar mag in NL gewoon meedoen![]()
(grapje Malinois)![]()
![]()
ff beter verdiepen hoor

De mechel heeft zijn naam te danken aan een groot aantal gelijkende honden in de buurt van Mechelen (Malinois)....vandaar dat deze variateit uiteindelijk de mechelaar is gaan heten.
Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!
http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Selena schreef:Fenel,malinois schreef:Budkes schreef:Ja maar ze zijn nog niet zolang bekend in Nederland Jan.janinca2002 schreef: kom Fenella de HH bestaat al net zolang als de mechelaar en Duitse herder![]()
(grapje Malinois)![]()
![]()
ff beter verdiepen hoorDH, HH en MH zijn ontstaan uit dezelfde stam "boederijhonden". In den beginne waren de honden alleen op kleur (en leefgebied) gescheiden ......Kijk maar eens naar 1 vd eerste foto's vd de DH, qua bouw gelijk aan de HH en MH.
De mechel heeft zijn naam te danken aan een groot aantal gelijkende honden in de buurt van Mechelen (Malinois)....vandaar dat deze variateit uiteindelijk de mechelaar is gaan heten.

- eternal
- Zeer actief
Hoe niet in het rijtje rashonden staat? de RR is een rashond toch? of begrijp ik hem nu heel erg verkeertRagverp schreef:Het is gewoon zo dat om examen te doen met een hond die niet in het rijtje rashonden staat je toestemming nodig hebt van de rasvereniging anders mag je geen examen doen. daarnaast zijn veel clubs toch wel gebrand op resultaten en kunnen/willen ze niet veel tijd stopen in honden die nooit gecirtificeerd kunnen worden.flamme schreef:het maakt eigenlijk toch ook niet uit of een ras wel of niet geschikt is. het gaat er toch om dat TS het wil proberen met haar hond. Wil dus niet zeggen dat alle RR ineens aan de IPO gaan. Maar misschien vind deze hond het wel leuk en kan het ook leren op zijn eigen tempo.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herder
- Contacteer:
Hier wordt bedoeld het rijtje rashonden wat tot werkhonden wordt gerekendeternal schreef:Hoe niet in het rijtje rashonden staat? de RR is een rashond toch? of begrijp ik hem nu heel erg verkeertRagverp schreef:Het is gewoon zo dat om examen te doen met een hond die niet in het rijtje rashonden staat je toestemming nodig hebt van de rasvereniging anders mag je geen examen doen. daarnaast zijn veel clubs toch wel gebrand op resultaten en kunnen/willen ze niet veel tijd stopen in honden die nooit gecirtificeerd kunnen worden.flamme schreef:het maakt eigenlijk toch ook niet uit of een ras wel of niet geschikt is. het gaat er toch om dat TS het wil proberen met haar hond. Wil dus niet zeggen dat alle RR ineens aan de IPO gaan. Maar misschien vind deze hond het wel leuk en kan het ook leren op zijn eigen tempo.
Jan

- eternal
- Zeer actief
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Maar jij wil niks met de RV te maken hebben, dan kun je IPO dus ook wel vergeten 

- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Je kunt nog wel trainen, ik ben wel gestopt toen ik wist dat ze drachtig was overigens...ze had ook weinig meer gedaan denk ik hoor.. .ze wilde alleen maar slapen :N: maar in principe kun je wel behoorlijk lang doortrainen (ken er behoorlijk wat die nog een tijdje doortrainen) maar geen stokslagen etc. meer. En met het oog op het opnemen heb ik ook een weekje niet getraint.wendy71 schreef:Malinois, is het verstandig om met een teef IPO te doen als ze zwanger is.malinois schreef:Maar jij wil niks met de RV te maken hebben, dan kun je IPO dus ook wel vergeten![]()
![]()
Sara staat toch op MP met een nestaankondiging?

- wendy71
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik bedoelde het meer cynisch, maar bedankt voor je aanvullende info, ik wist nl niet dat je dan toch nog relatief lang kan doortrainen.malinois schreef:Je kunt nog wel trainen, ik ben wel gestopt toen ik wist dat ze drachtig was overigens...ze had ook weinig meer gedaan denk ik hoor.. .ze wilde alleen maar slapen :N: maar in principe kun je wel behoorlijk lang doortrainen (ken er behoorlijk wat die nog een tijdje doortrainen) maar geen stokslagen etc. meer. En met het oog op het opnemen heb ik ook een weekje niet getraint.wendy71 schreef:Malinois, is het verstandig om met een teef IPO te doen als ze zwanger is.malinois schreef:Maar jij wil niks met de RV te maken hebben, dan kun je IPO dus ook wel vergeten![]()
![]()

Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Als de hond aangeeft weinig/geen last te hebben kun je in principe gewoon trainen... maar wat ik al zei.. de mijne was niet meer van de bank af te slaanwendy71 schreef:Ik bedoelde het meer cynisch, maar bedankt voor je aanvullende info, ik wist nl niet dat je dan toch nog relatief lang kan doortrainen.malinois schreef:Je kunt nog wel trainen, ik ben wel gestopt toen ik wist dat ze drachtig was overigens...ze had ook weinig meer gedaan denk ik hoor.. .ze wilde alleen maar slapen :N: maar in principe kun je wel behoorlijk lang doortrainen (ken er behoorlijk wat die nog een tijdje doortrainen) maar geen stokslagen etc. meer. En met het oog op het opnemen heb ik ook een weekje niet getraint.wendy71 schreef:Malinois, is het verstandig om met een teef IPO te doen als ze zwanger is.malinois schreef:Maar jij wil niks met de RV te maken hebben, dan kun je IPO dus ook wel vergeten![]()
![]()

Overigens zal ze nu helemaal geen vereniging vinden als ze ondertussen haar teef laat dekken en dan nog een paar maand uit de running is met de pups.....

- wendy71
- Zeer actief
- Contacteer: