Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

"pitbull" verscheurt Jack Russel

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

geertje1978
Zeer actief

"pitbull" verscheurt Jack Russel

Ongelezen bericht door geertje1978 »

Pitbull' verscheurt Jack Russell

DOESBURG - Een loslopende hond heeft zondag even na middernacht op de Dahliastraat in Doesburg een Jack Russell doodgebeten.

Het hondje Bibi werd voor de ogen van haar verbouwereerde eigenaresse Anke Baks gegrepen door de 'pitbull'-achtige hond. Het dier raakte zwaar gewond aan de rug en de buik en bezweek later bij de dierenarts.

De eigenaar van de aanvallende hond trok het dier los en ging er meteen vandoor. Volgens Anke Baks moet de man weten dat zijn hond gevaarlijk is. Ze noemt het onbegrijpelijk dat het dier onaangelijnd rondloopt.

De politie zoekt de eigenaar.
Zenda
Zeer actief

Re: "pitbull" verscheurt Jack Russel

Ongelezen bericht door Zenda »

geertje1978 schreef:Pitbull' verscheurt Jack Russell

DOESBURG - Een loslopende hond heeft zondag even na middernacht op de Dahliastraat in Doesburg een Jack Russell doodgebeten.

Het hondje Bibi werd voor de ogen van haar verbouwereerde eigenaresse Anke Baks gegrepen door de 'pitbull'-achtige hond. Het dier raakte zwaar gewond aan de rug en de buik en bezweek later bij de dierenarts.

De eigenaar van de aanvallende hond trok het dier los en ging er meteen vandoor. Volgens Anke Baks moet de man weten dat zijn hond gevaarlijk is. Ze noemt het onbegrijpelijk dat het dier onaangelijnd rondloopt.

De politie zoekt de eigenaar.
Dat dit gebeurt is 1, maar dat de eigenaar hem smeert :devil:
En met 1 bedoel ik niet gericht een pittbull, maar elke hond die een andere aanvalt.
Afbeelding

Dank je wel Twinkeltje. Gr. Mirjam.
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Shibby »

Zenda schreef:En met 1 bedoel ik niet gericht een pittbull, maar elke hond die een andere aanvalt.
Als een ander type hond dat beestje had dood gebeten had je het in geen enkele krant terug kunnen vinden.

Neemt uiteraard niet weg dat het heel sneu is voor het hondje en het baasje :(:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Zenda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zenda »

Shibby schreef:
Zenda schreef:En met 1 bedoel ik niet gericht een pittbull, maar elke hond die een andere aanvalt.
Als een ander type hond dat beestje had dood gebeten had je het in geen enkele krant terug kunnen vinden.

Neemt uiteraard niet weg dat het heel sneu is voor het hondje en het baasje :(:
Dat ben ik met je eens. maar waar het mij omging. Is dat de baas hem gesmeerd is. Het kan een reactie zijn en dat diegene zich later meld.
Laten we hopen dat dit het geval is.
Afbeelding

Dank je wel Twinkeltje. Gr. Mirjam.
visaton
Actief
Mijn ras(sen): Kruising Hollandse herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door visaton »

Shibby schreef:
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=131826
Afbeelding

Ervaring is de naam die we geven aan de optelsom van onze fouten.
lonneke
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door lonneke »

Groetjes Lonneke, Toby, Djucko en Cooper
Afbeelding
http://cordoba.euroboom.nl
Het asiel in Cordoba : http://www.youtube.com/watch?v=xwAr7onokSo
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

Shibby schreef:
Als een ander type hond dat beestje had dood gebeten had je het in geen enkele krant terug kunnen vinden.(:
:denken:

Het was zelfs op tv , hoor !!

( Hart van Nederland) het gaat niet om het doodbijten alleen, maar wéér om een pitbull ( of was het toch een stafford??)

En daarom is het jùist goed, dat het in de media komt ! :ok:

Ik hoop dat ze de eigenaar vinden en die hond laten inslapen. :evil: :evil:

de partij voor de Dieren heeft er nu ook genoeg van !
Het wordt eens tijd ,zeg !
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Zat gisteren achter de pc en zag het uit een ooghoek op tv.
Héél triest.... En dat je hem smeert... geen goed woord voor over! :devil:
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

Pak-de-bal schreef:
Shibby schreef:
Als een ander type hond dat beestje had dood gebeten had je het in geen enkele krant terug kunnen vinden.(:

( Hart van Nederland) het gaat niet om het doodbijten alleen, maar wéér om een pitbull ( of was het toch een stafford??)

en alles wat op tv komt is waar toch? :ok:
Afbeelding
Poppetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Poppetje »

Jeetje zeg, alweer zo`n baasje dat zijn verantwoordelijkheid niet wil nemen.
Hopen dat hij alsnog zich komt melden.
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

massam schreef:
Pak-de-bal schreef:
Shibby schreef:

en alles wat op tv komt is waar toch? :ok:
Jahaaa vooral bij SBS6 :ok:
Gr. Aniek

Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

ja als het op sbs6 is dan is het écht echt waar! :ok:
Afbeelding
Chione
Zeer actief

Ongelezen bericht door Chione »

Triest hoor, vreselijk om zo je hond te verliezen.

This mij alleen een raadsel waarom hier gepraat wordt over een Pitbull of zijn er foto's van de aanvallende hond te zien?
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~

~
Afbeelding
~
gotcha
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder

Ongelezen bericht door gotcha »

Chione schreef:Triest hoor, vreselijk om zo je hond te verliezen.

This mij alleen een raadsel waarom hier gepraat wordt over een Pitbull of zijn er foto's van de aanvallende hond te zien?
Het zal dan wel een pitbull geweest zijn hè.Waarom moet er dan nog een foto bij. :19:

Zoals hierboven beschreven is,als het een ander ras zou zijn,zou het dan ook in de krant staan in nl.Of is het zo dat de eigenaar van de j.r de krant verwittigd heeft,kan ook zo gebeurd zijn.

Onlangs is hier een hond ook aangevallen,gewoon op straat .De pitbull sprong gewoon uit een openstaande raam.een heel drukke baan over en hap.De hond is gehecht,
Wij hebben een zwh,en een dame vertelde mij dat zij bang had van dat ras,want ze heeft van iemand gehoord dat ook een zwh door een raam was gesprongen.
Een kangal heeft een yorkske doodgebeten in mijn buurt.Enz.........En dan hebben we het nog niet over honden (eender welk ras)die kids hebben verminkt of doodgebeten.

Het is aan de hondeneigenaar taak door middel van muilkorf,of ander om deze voorvallen te voorkomen.Het zal jou hond maar zijn,of veel erger jou kind.
Chione
Zeer actief

Ongelezen bericht door Chione »

Waarom zou het wel een Pitbull geweest zijn? Omdat de meeste mensen zo'n enorme rassenkennis hebben? Of wellicht omdat dat op tv gezegd werd?

Zolang de meeste mensen nog geen Bull Mastiff van een Bull terrier kunnen onderscheiden, neem ik dit soort verhalen met grote korrels zout. En dat staat geheel los van de ernst van het geheel voor de vrouw en haar hondje.
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~

~
Afbeelding
~
Felix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Felix »

De 'pitbull' is officieel geen ras in Nederland, dus onder de noemer 'pitbull' kunnen een heleboel wel erkende rassen vallen (vaak bedoelen ze de staffords daar mee) ;)
As-Boy
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door As-Boy »

zolang er geen hond of hondenras bekend is vind ik ook niet dat ze dit kunnen zeggen.

De vrouw zal waarschijnlijk ook wel gedacht hebben; dat zal wel weer zo'n pitbull zijn die staan er om bekend. (als het een soortgelijk uiterlijk had)

het enige waarom ík vind dat ze die naam gekregen hebben is omdat een groot aantal mensen ze ook daarvoor kopen. voor het stoere. lekker gek maken die beesten en hollen maar kijken hoeveel mensen er bang voor zijn.

In elke hond zit een basis karakter maar de rest wordt gevormd, een dier komt nooit gemeen of kwaadaardig op de wereld, dat moet gevormd zijn.

Het kan zijn dat het hier gaat om een pitbull achtige, maar eerst met feiten komen..
In 't leven win en verlies je dingen, maar alleen echte liefde laat sporen achter in je hart...
Afbeelding
sundancekid

Ongelezen bericht door sundancekid »

hier is een test, om te laten zien dat het herkennen van een pittbull niet zo evident is en dat mensen nogal snel het verkeerde antwoord hebben
www.pitbullsontheweb.com/petbull/findpit.html - 13k
Verder wil ik er op wijzen, dat meestal de eigenaars verantwoordelijk zijn voor het gedrag van hun huisdier
gotcha
Zeer actief

idd een leuke test :ok: En ook ik was eerst verkeerd :mrgreen:
rilana
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door rilana »

ja en zo hebben meer mensen het mis en worden wel de verkeerde beoordeeld :ok: knap volk zijn we hoor :jank:
sundancekid

Ongelezen bericht door sundancekid »

rilana schreef:ja en zo hebben meer mensen het mis en worden wel de verkeerde beoordeeld :ok: knap volk zijn we hoor :jank:
dat probeerde ik te bewijzen met die test, mensen drukken te snel een stempel en dat zegt genoeg over vooroordelen van mensen die al snel zeggen "het was weer een Pittbull" :wink:
rilana
Actief
Contacteer:

sundancekid schreef:
rilana schreef:ja en zo hebben meer mensen het mis en worden wel de verkeerde beoordeeld :ok: knap volk zijn we hoor :jank:
dat probeerde ik te bewijzen met die test, mensen drukken te snel een stempel en dat zegt genoeg over vooroordelen van mensen die al snel zeggen "het was weer een Pittbull" :wink:

ja dat had ik in de gaten dat je dat met die test aan wilde duiden,. ik heb zelf ook gekeken, en ik had het danwel goed, maar ik ben er me hele leven ook al mee bezig, en ben als kind zijnde opgegroeid tussen de pitjes staffies bullterriers etc......

als het meschien een jachthond etc zou betrekken had ik waarschijnlijk ook verkeert geoordeeld......

maar ik vind het een heel goede test die je hebt geplaast,..
en het geeft aan dat mensen veels te snel een oordeel klaar hebben...
en dat geld watbetreft honden dat geld watbetreft mensen etc....
discriminatie is wat mij betreft iets wat heel snel van de wereld geband mag worden,.. want het word nu ook al doorgevoert in honden :jank: :jank: :jank:

zo jammer... dit alles.....
jeroen.k
geregistreerd lid
Contacteer:

Ongelezen bericht door jeroen.k »

Denk dat 99% van de mensen een Pittbull nog niet zouden herkennen als hij hen in de kont zou bijten...maar het maakt een krantenartikeltje weer even net iets pittiger/interessanter he :19:

@pak-de-bal

Heb jou hier al best vaak zien posten en steeds moet ik weer concluderen dat je maar weinig van honden lijkt te weten...waarom zou deze hond nu in hemelsnaam ingeslapen moeten worden? Het is algemeen bekend dat honden (vooral reuen onderling, maar teven kunnen er ook wat van...) territoriale beestjes zijn en elkaar daardoor nogal wel eens uit het velletje willen trekken...als een grote/sterke hond dit bij een klein hondje doet gaat dit nu eenmaal wat sneller fout, maar hij heeft toch geen mensen gebeten...? Dus inslapen? Nee hoor...het baasje heropvoeden zou beter zijn..!

Snap ook niet dat je weg loopt van zoiets. Als het goed is ben je gewoon WA verzekerd voor je hond en dan kan je toch het beste op zijn minst voor de kosten opdraaien en/of de excuses aanbieden lijkt me...
woef?
rilana
Actief
Contacteer:

inprincipe vind ik dat je pak het balletje niks kan verwijten ,.. men is nu eenmaal zo ingesteld dat men kuddevolk is....

en wat doet een kudde precies die volgt.... en dat is altijd al zo geweest... ik moet ook eerlijk bekennen dat ik ook mezelf wel eens betrap daar aan mee te doen,. maar gelukkig kan ik mezelf meestal op tijd terug fluiten....

enige wat men kan hopen denk ik is dat de geen die dan juist wel het juiste zien dit kenbaar maken zodat de kudde meschien een ander schaap volgt wat denkt een andere bocht te nemen......

ik hoop dat men een beetje begrijpt wat ik hier duidelijk probeer te maken...

en ik ben alleen maar blij dat er ook mensen zijn die het wel zien....
en begrijp mij niet verkeert....
er is nu eenmaal een wet waar wij ons aan hebben te houden zo simpel is het,. word die wet niet nageleeft heb je een probleem als een hond van welk ras of niet ras dan ook, een gevaar vormt voor de leefomgeving waarin ie verkeert dan is dat gewoon heel simpel !! enkele reis eeuwige jachtvelden.....

maar door verkeerde beoordelingen en ook dus dat kuddeverhaal ontstaan er dit soort miscomunicaties en denkwijzens wat meschien dus helemaal niet terecht is aangezien gros de pitbulltest niet doorstaat en een ander ras als boosdoener aanwijst.....

tis heel erg jammer dat door sensatie verhalen de mens op 1 of andere manier zijn genot in het leven pas behaald... aangezien daar een hoop mensen /dieren de dupe van worden.....

rilana
gotcha
Zeer actief

rilana schreef:
sundancekid schreef:

ja dat had ik in de gaten dat je dat met die test aan wilde duiden,. ik heb zelf ook gekeken, en ik had het danwel goed, maar ik ben er me hele leven ook al mee bezig, en ben als kind zijnde opgegroeid tussen de pitjes staffies bullterriers etc......

als het meschien een jachthond etc zou betrekken had ik waarschijnlijk ook verkeert geoordeeld......

maar ik vind het een heel goede test die je hebt geplaast,..
en het geeft aan dat mensen veels te snel een oordeel klaar hebben...
en dat geld watbetreft honden dat geld watbetreft mensen etc....
discriminatie is wat mij betreft iets wat heel snel van de wereld geband mag worden,.. want het word nu ook al doorgevoert in honden :jank: :jank: :jank:

zo jammer... dit alles.....

Natuurlijk had jij het juist,valsspelen hè. :smile:

Ik denk ook dat ze het eerder als groep bedoelen zoals herders,jachthond enz.....Maar idd volledig onterecht.Ook ik heb dankzij de test mijn mening moeten veranderen. :ok:
Felix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Felix »

Dat: "weg vlucht gedrag", dat is wel typerend voor de 'pitbull achtige' honden eigenaar :pffff:
Amber
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Amber »

sundancekid schreef:hier is een test, om te laten zien dat het herkennen van een pittbull niet zo evident is en dat mensen nogal snel het verkeerde antwoord hebben
Verder wil ik er op wijzen, dat meestal de eigenaars verantwoordelijk zijn voor het gedrag van hun huisdier
Oef,,, ik zat ook echt mis,,, pas bij de zesde hond zat ik goed :denken: :denken:
Mijn man heeft hem ook gedaan, en hij had het gelijk goed!!
En die zit nooit op hondenforums :denken:
Groetjes van Amber en een poot van Mack en Kay
rilana
Actief
Contacteer:

Amber schreef:
sundancekid schreef:hier is een test, om te laten zien dat het herkennen van een pittbull niet zo evident is en dat mensen nogal snel het verkeerde antwoord hebben
Oef,,, ik zat ook echt mis,,, pas bij de zesde hond zat ik goed :denken: :denken:
Mijn man heeft hem ook gedaan, en hij had het gelijk goed!!
En die zit nooit op hondenforums :denken:

een verborgen talent :ok: hihihi
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Felix schreef:Dat: "weg vlucht gedrag", dat is wel typerend voor de 'pitbull achtige' honden eigenaar :pffff:
spuit elf spuit weer eens ongenuanceerde modder :roll:
jeroen.k
geregistreerd lid
Contacteer:

Ongelezen bericht door jeroen.k »

@Rilana...zo is het maar net..!

Ik kon bij de test helemaal geen pittbull vinden :roll: Maar had toch na 3 keer de goede te pakken :D
woef?
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”