Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

uit de hand gelopen hobby..

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

boxersien

uit de hand gelopen hobby..

Ongelezen bericht door boxersien »

http://www.dierenbescherming.nl/nieuws. ... =1&id=1832

Heel leuk gezegt hoor. UIt de hand gelopen hobby :N: let maar op: over een jaar kunnen ze weer gaan ruimen bij die mensen. Want een verbod op dierenhouden schijnt er niet te zijn en wekelijkse controle is niet mogelijk in NL :boos: :boos:
Felix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Felix »

Vaak is het zo, dat als ze gewoon te eten en te drinken krijgen, dan kunnen ze er vanuit de wet gezien er bar weinig aan doen, het zijn vaak de uitspattingen zoals op die website (en ook op de tv) die het nieuws halen, en dat er ook daadwerkelijk iets gedaan wordt. Echter het dient dan eerder vaak een maatschappelijk belang, waarbij de betrokken dieren ook gelijk wel bij varen ;)

Maar vrees dat je over een jaartje ofzo weer opnieuw kunt beginnen bij zulke mensen :19:
Poppetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Poppetje »

Zelfs de buren kwamen naar buiten om te vertellen dat ze dieren zeker niet mishandeld werden en ook gewoon te eten en te drinken kregen.
boxersien

Poppetje schreef:Zelfs de buren kwamen naar buiten om te vertellen dat ze dieren zeker niet mishandeld werden en ook gewoon te eten en te drinken kregen.
Nou dan werden ze niet mishandeld, maar verwaarloosd :19: hoewel ik verwaarlozen ook mishandelen vind, maar dat vinden die buren dus schijnbaar niet :denken: . Zo jammer dat er neit meer aan gedaan kan worden tenzij het al zo erg uit de hand gelopen is.
Felix
Zeer actief
Contacteer:

Dit gaat toch ook over dat stukje wat gisteren op TV was ?! :denken:

Snap al uberhaupt niet, dat mensen zo kunnen leven ;)
gotcha
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door gotcha »

Als je goed kijkt ligt er wel proper hooi in de kooitjes,drinkflesjes,Het hangbuikzwijntje is niet echt mager vind ik.Dus kan het wel zijn dat de buren gelijk hebben.

Gewoonlijk zijn de buren als eerste om het anders te zeggen. :19:

Misschien dan toch uit de hand gelopen :denken:
boxersien

Felix schreef:Dit gaat toch ook over dat stukje wat gisteren op TV was ?! :denken:

Snap al uberhaupt niet, dat mensen zo kunnen leven ;)
gaat idd over dat stukje
Abby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua en Leonberger
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Abby »

Sorry hoor, maar als dit inderdaad gaat over dat stukje wat gister op tv was, vind ik het absoluut verwaarozing. En verwaarlozing vind ik ook een vorm van mishandeling. Al was het maar vanwege het feit dat je zoveel dieren nooit allemaal hun nodige aandacht kunt geven, laat staan de juiste verzorging. Dat hangbuikzwijntje was toch ook niet te mager? Ik hoorde dat die al een hele poos rondliep met een onbehandelde oogontsteking... En dan de Golden retriever die al jaren niet meer buiten was geweest? :denken: Plus nog eens alle stront e.d. in dat huis! Sorry hoor, maar daar kan volgens mij geen mens of dier gezond in leven. :roll:
boxersien

Abby schreef:Sorry hoor, maar als dit inderdaad gaat over dat stukje wat gister op tv was, vind ik het absoluut verwaarozing. En verwaarlozing vind ik ook een vorm van mishandeling. Al was het maar vanwege het feit dat je zoveel dieren nooit allemaal hun nodige aandacht kunt geven, laat staan de juiste verzorging. Dat hangbuikzwijntje was toch ook niet te mager? Ik hoorde dat die al een hele poos rondliep met een onbehandelde oogontsteking... En dan de Golden retriever die al jaren niet meer buiten was geweest? :denken: Plus nog eens alle stront e.d. in dat huis! Sorry hoor, maar daar kan volgens mij geen mens of dier gezond in leven. :roll:
Hier kan ik me helemaal in vinden. En ik kan best begripen dat die mensen het allemaal goed bedoelden voor de dieren, maar ze hadden er veel te veel en het zag er niet uit!!!
Mensen als deze mogen van mij gerust nog dieren houden, maar dan wel met veel toezicht en alles moet geholpen zijn.
Zonder toezicht gaat dit weer gewoon terug komen. Alle zielige marktplaats dieren uit de buurt worden dan weer binnengehaald (voorbeeld)
Felix
Zeer actief
Contacteer:

Abby schreef:Sorry hoor, maar als dit inderdaad gaat over dat stukje wat gister op tv was, vind ik het absoluut verwaarozing. En verwaarlozing vind ik ook een vorm van mishandeling. Al was het maar vanwege het feit dat je zoveel dieren nooit allemaal hun nodige aandacht kunt geven, laat staan de juiste verzorging. Dat hangbuikzwijntje was toch ook niet te mager? Ik hoorde dat die al een hele poos rondliep met een onbehandelde oogontsteking... En dan de Golden retriever die al jaren niet meer buiten was geweest? :denken: Plus nog eens alle stront e.d. in dat huis! Sorry hoor, maar daar kan volgens mij geen mens of dier gezond in leven. :roll:
Ben het roerend met je eens, maar zolang jij je dieren in Nederland gewoon netjes te eten en te drinken geeft, dan zal er geen spreekwoordelijke haan meer naar kraaien van hoe je ze behandelt ;)

Maar zoals in dit stukje .. Dit zijn dan wel de excessen die ze tegen komen ;)
gotcha
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door gotcha »

@felix

Volledig mee eens :wink:

Heb het filmpje niet gezien,

Ik ging uitsluitend op de foto's voort.In Belgie idem als in nl hoor,maar ook daar worden de extreme wel uitgehaald.Meestal is dit wel, voor de dieren iets dat veel te lang duurt.

Soms gaat dierenliefde echt wel te ver,in dit geval zal het met de overtuiging om goed te doen zijn.De getuigenis van de buren is toch wel een belangrijk gegeven in deze zaak.
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”