Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Orijen hondenvoer
Moderator: moderatorteam
- Carma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie
Orijen hondenvoer
Is er iemand bekend met het merk Orijen? http://www.orijen.nl
En hoe zit het met probiotica toevoegen aan hondenvoer? Nodig? of niet?

- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
- Aantal honden: 3
Onze pup Spickey krijgt Oryen. Volgens de website en de dierenwinkel is het een volledig voor waar zelfs wordt aangeraden niets bij te voeren.
Ik houd mij daar niet echt aan en onze Spike krijgt dan ook 2x in de week vers.
Onze hond lust het graag, ik werd al gewaarschuwd in de winkel dat honden dit voer erg lekker vinden dus oppassen met teveel geven.
Ik houd mij daar niet echt aan en onze Spike krijgt dan ook 2x in de week vers.
Onze hond lust het graag, ik werd al gewaarschuwd in de winkel dat honden dit voer erg lekker vinden dus oppassen met teveel geven.
- Amber
- Zeer actief
- Contacteer:
Had er ook wel interesse in, heb even op de site gekeken.
Klinkt heel goed, zonder graan.
Heb alleen een maar,, en dat is dat ik 65 euro voor 15 kilo, veel te duur vind.
Ze krijgen hier ook al elke dag Energique, en dan s'morgens een bak brokken.
Dus ga ik dit echt niet doen!, vind het wel jammer dat het zo duur is
Maar het klinkt allemaal goed!
Klinkt heel goed, zonder graan.
Heb alleen een maar,, en dat is dat ik 65 euro voor 15 kilo, veel te duur vind.
Ze krijgen hier ook al elke dag Energique, en dan s'morgens een bak brokken.
Dus ga ik dit echt niet doen!, vind het wel jammer dat het zo duur is
Maar het klinkt allemaal goed!
Groetjes van Amber en een poot van Mack en Kay
-
Anna*
Ik voeg alleen probiotica toe als de hond specifiek spijsverteringsklachten heeft. Ik voeg liever niet preventief of zelfs onnodig supplementen toe, ik geloof nooit dat dat goed is. Zeker niet sinds ik van een therapeut hoorde dat alle toevoegingen weer door de lever moeten worden afgebroken en dat je beter zo min mogelijk kunt toevoegen.Carma schreef:En hoe zit het met probiotica toevoegen aan hondenvoer? Nodig? of niet?
-
ien
- Erelid
- Contacteer:
Ik las ooit ergens dat de vraag is of probiotica geven zin heeft bij een hond, d.i.v.m de sterkte van het maagzuur.Anna*Poncho schreef:Ik voeg alleen probiotica toe als de hond specifiek spijsverteringsklachten heeft. .Carma schreef:En hoe zit het met probiotica toevoegen aan hondenvoer? Nodig? of niet?

-
Anna*
Ik heb ooit een van mijn hondjes een kuurtje gegeven toen ze van het minste of geringste diarree kreeg en dat heeft toen prima geholpen. Dus mijn ervaringen met probiotica zijn goed.ien schreef:Ik las ooit ergens dat de vraag is of probiotica geven zin heeft bij een hond, d.i.v.m de sterkte van het maagzuur.Anna*Poncho schreef:Ik voeg alleen probiotica toe als de hond specifiek spijsverteringsklachten heeft. .Carma schreef:En hoe zit het met probiotica toevoegen aan hondenvoer? Nodig? of niet?
- Carma
- Zeer actief
Dat was dus ook mijn idee, aan Orijen is standaard probiotica toegevoegd.Anna*Poncho schreef:Ik voeg alleen probiotica toe als de hond specifiek spijsverteringsklachten heeft. Ik voeg liever niet preventief of zelfs onnodig supplementen toe, ik geloof nooit dat dat goed is. Zeker niet sinds ik van een therapeut hoorde dat alle toevoegingen weer door de lever moeten worden afgebroken en dat je beter zo min mogelijk kunt toevoegen.Carma schreef:En hoe zit het met probiotica toevoegen aan hondenvoer? Nodig? of niet?

- blacky
- Zeer actief
Dacht dat je naast de brokken nog wat wou toevoegen. En dat hoeft hier dus niet. Of het nodig is dat Orijen dit toevoegt kan ik niet zeggen. Wat ik wel even wil zeggen is dat er op dit moment naar mijn meningn geen betere brok is te vinden.
Als jij barfen beter vindt doe dat dan. En laat de keuze van de brok over aan mensen die dit aan hun hond geven.
Als jij barfen beter vindt doe dat dan. En laat de keuze van de brok over aan mensen die dit aan hun hond geven.
- marye
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Dat is bij meer toegevoegd hoor, volgens mij ook bij bijv RC.Carma schreef:Dat was dus ook mijn idee, aan Orijen is standaard probiotica toegevoegd.Anna*Poncho schreef:Ik voeg alleen probiotica toe als de hond specifiek spijsverteringsklachten heeft. Ik voeg liever niet preventief of zelfs onnodig supplementen toe, ik geloof nooit dat dat goed is. Zeker niet sinds ik van een therapeut hoorde dat alle toevoegingen weer door de lever moeten worden afgebroken en dat je beter zo min mogelijk kunt toevoegen.Carma schreef:En hoe zit het met probiotica toevoegen aan hondenvoer? Nodig? of niet?

- marye
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
-
Anna*
Ja maar het ligt eraan in welke mate. In bijv. yoghurt zitten ook probiotica, maar dat geef ik gerust af en toe aan mijn honden. Pure probiotica in capsules, zoals van Solgar, vind ik een heel ander verhaal. Dat reserveer ik voor noodsituaties. Ik denk dat er niet heel veel probiotica aan die brokken is toegevoegd, maar net een onderhoudsdosis zeg maar, zoals je in yoghurt aantreft.Carma schreef:Dat was dus ook mijn idee, aan Orijen is standaard probiotica toegevoegd.Anna*Poncho schreef:Ik voeg alleen probiotica toe als de hond specifiek spijsverteringsklachten heeft. Ik voeg liever niet preventief of zelfs onnodig supplementen toe, ik geloof nooit dat dat goed is. Zeker niet sinds ik van een therapeut hoorde dat alle toevoegingen weer door de lever moeten worden afgebroken en dat je beter zo min mogelijk kunt toevoegen.Carma schreef:En hoe zit het met probiotica toevoegen aan hondenvoer? Nodig? of niet?
-
Mauyak
Re: Orijen hondenvoer
Ik vind 40%eiwit en 1,4 % fosfor beide veel te hoog.dit is heel slecht voor de nieren.Als je graag een hoog vleesgehalte wil geef dan maar kvv dat is 100% vlees.Carma schreef:Is er iemand bekend met het merk Orijen? http://www.orijen.nl
- blacky
- Zeer actief
- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
-
Mauyak
tegen de tijd dat jou hond het het eet zijn het geen verse eieren meerblacky schreef:Waar haal jij die 40% eiwit vandaan zie alleen maar staan 40% proteine. Ik weet dat teveel eiwit slecht is voor een hond maar dat kan ik bij de analyse van het voer nergens terug vinden.
Wel vind ik dat ze verse eieren toevoegen enz. maar niet dat ze alleen het eiwit toevoegen.
-
Ianthe
- Zeer actief
- Locatie: Steenbergen (N-B). Baasje van Xena, Scence en Attis
- Contacteer:
-
Ella46
- Zeer actief
- blacky
- Zeer actief
Voor carnivoren vormen proteïnen een belangrijk deel van het voedingsdieet. In de spijsvertering van de carnivoor worden eiwitten afgebroken tot aminozuren, die dan verder gebruikt worden als bouwstof en brandstof.
Natuurlijk kun je er allergies voor zijn. Een te veel aan proteines kun je obesitas krijgen en het is slecht voor je lever. (moet het wel erg veel te veel zijn overigens)
Helaas weet ik niet hoeveel eiwit er zit in dat stukje vlees dat ik net van de slager heb gehaald. En ik durf er dan al helemaal geen vers ei bij te geven. Hij krijgt 2x per week vers.
En ik ben niet zo dom dat ik denk dat verse eieren in brokken ook nog vers zouden zijn. Weet wel dat mijn hond niet volledig vers krijgt en in de toekomst ook niet zal krijgen. En ik deze brokken op dit moment de beste vind. En ja het is erg duur maar met een kleine hond goed te doen. Mijn grote hond kreeg overigens Acana ook een erg goede brok.
Moet wel zeggen dat Orijen de laatste tijd nogal leverings problemen heeft en zal het voor ons hoe jammer ik het ook vind wel weer Acana worden.
Natuurlijk kun je er allergies voor zijn. Een te veel aan proteines kun je obesitas krijgen en het is slecht voor je lever. (moet het wel erg veel te veel zijn overigens)
Helaas weet ik niet hoeveel eiwit er zit in dat stukje vlees dat ik net van de slager heb gehaald. En ik durf er dan al helemaal geen vers ei bij te geven. Hij krijgt 2x per week vers.
En ik ben niet zo dom dat ik denk dat verse eieren in brokken ook nog vers zouden zijn. Weet wel dat mijn hond niet volledig vers krijgt en in de toekomst ook niet zal krijgen. En ik deze brokken op dit moment de beste vind. En ja het is erg duur maar met een kleine hond goed te doen. Mijn grote hond kreeg overigens Acana ook een erg goede brok.
Moet wel zeggen dat Orijen de laatste tijd nogal leverings problemen heeft en zal het voor ons hoe jammer ik het ook vind wel weer Acana worden.
- Carma
- Zeer actief
Ik kwam in de dierenwinkel voor info over carnibest, omdat ik weet dat deze zaak leverancier is van carnibest. Tot mijn verbazing ging het gesprek echter al snel over Orijen, een brok; zou beter zijn,..Ianthe schreef:Gewoon rauw lijkt me veel beter, ook voor de portemonnee trouwens

- Gittje
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Carma
- Zeer actief
Mag ik vragen, gewoon uit nieuwschierigheid, waar je bedenkingen vandaan komen?Gittje schreef:Voor een zak Hill's Lamb & Rice van 15 kg moet ik 62 EUR neertellen, en ik heb mijn bedenkingen of het wel "zo goed" voer is als ze (DA incluis) ons voorhoudenwendy71 schreef:Amber schreef: 65 euro voor 15 kilo![]()
Wow, wat duur!

- Gittje
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Ik ga het iets anders formuleren. Hill's zal vermoedelijk niet beter of slechter zijn dan de meeste premiumbrokken, maar is m.i. zijn hoge prijs niet waard.
Als ik de ingrediënten bekijk van Hill's Lamb & Rice : 26 % lam en slechts 4 % rijst en in het hondenvoer ook gemailen maïs, maïsglutenmeel en sojameel te vinden is, lijkt het me dat deze laatste ingrediënten toch vooral gebruikt worden om hun kostprijs te drukken terwijl de consument toch behoorlijk wat geld neertelt. Ik betaal liever voor kwalitatieve goede ingrediënten dan voor een goed geoliede reclamemachine ...
Onze Franse bulldogpup staat op Hill's. Bij de fokker kreeg hij Puppy Chicken Mini. Gezien z'n ontlasting aan de slappe kant was, ben ik na 2 weken overgeschakeld op Puppy Lamb & Rice waar hij het iets beter op deed. Maar toch moet ik het goed in de gaten blijven houden want een vaste stoelgang is eerder uitzondering dan regel en dit ondanks dat hij de hoeveelheden niet krijgt die de fabrikant aangeeft. Moest ik dit doen heeft hij gewoon chronisch knalgele diarree ...
Ik overweeg om op Nutro choice over te stappen die in zijn Lamb & Rice series geen maïs in het voer verwerkt maar enkel gemalen rijst (26 %), rijstebloem en rijstzemelen.
Als ik de ingrediënten bekijk van Hill's Lamb & Rice : 26 % lam en slechts 4 % rijst en in het hondenvoer ook gemailen maïs, maïsglutenmeel en sojameel te vinden is, lijkt het me dat deze laatste ingrediënten toch vooral gebruikt worden om hun kostprijs te drukken terwijl de consument toch behoorlijk wat geld neertelt. Ik betaal liever voor kwalitatieve goede ingrediënten dan voor een goed geoliede reclamemachine ...
Onze Franse bulldogpup staat op Hill's. Bij de fokker kreeg hij Puppy Chicken Mini. Gezien z'n ontlasting aan de slappe kant was, ben ik na 2 weken overgeschakeld op Puppy Lamb & Rice waar hij het iets beter op deed. Maar toch moet ik het goed in de gaten blijven houden want een vaste stoelgang is eerder uitzondering dan regel en dit ondanks dat hij de hoeveelheden niet krijgt die de fabrikant aangeeft. Moest ik dit doen heeft hij gewoon chronisch knalgele diarree ...
Ik overweeg om op Nutro choice over te stappen die in zijn Lamb & Rice series geen maïs in het voer verwerkt maar enkel gemalen rijst (26 %), rijstebloem en rijstzemelen.
- Amber
- Zeer actief
- Contacteer:
- annie laumen
- Zeer actief
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
vast niet, ik ken geen geperste brokken van deze enorme prijzenJap schreef:Zijn dit eigenlijk geperste broken of niet?

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
ik voer Barca, is alleen niet overal makkelijk te verkrijgen. Cavom is een paar euro duurder, zo'n 32 euro en net zo goed.Jap schreef:Dat is idd niet duur. welk merk voer je? ik op het moment prins

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi