Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
hoe is je hond
Moderator: moderatorteam
- iones
- Zeer actief
- Knoeppie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Beagle
- Aantal honden: 1
- Cissy
- Zeer actief
- Contacteer:
Deejay is niet altijd sociaal naar andere reuen, vooral jonge reuen .Oudere reuen met een dominate uitstraling laat hij meestal met rust. Maar ik lijn hem altijd aan als er een hond tegemoet komt. Met bekende reuen speelt hij wel. Teefjes zijn geen probleem.
Shirley is sociaal naar andere honden al kan ze wel eens een andere teef afsnauwen. Voor vreemde mensen is ze bang ze laat zich niet aanhalen . Ik weet niet wat er met haar is gebeurd voordat ik haar kreeg met 8 maanden.
Jerry is gewoon nog een sociale pup
Shirley is sociaal naar andere honden al kan ze wel eens een andere teef afsnauwen. Voor vreemde mensen is ze bang ze laat zich niet aanhalen . Ik weet niet wat er met haar is gebeurd voordat ik haar kreeg met 8 maanden.
Jerry is gewoon nog een sociale pup

- Elsie
- Actief
Als Frits een andere hond ziet, stormt hij er altijd nogal lawaaierig op af.
Hij moet altijd eerst laten zien dat hij de baas is. Daarna gaat het eigenlijk altijd goed en laat hij ze weer links liggen. Echt spelen met andere honden doet hij eigenlijk niet, hij is altijd op z'n eentje bezig.
Juultje blaft altijd naar andere honden (is vroeger aangevallen door hond van de buren, deed het daarvoor nooit), maar blijft wel op een afstandje.
Elsie daarentegen is dol op andere honden en ook op kinderen. Vindt alles leuk en gezellig.
Lydia
Hij moet altijd eerst laten zien dat hij de baas is. Daarna gaat het eigenlijk altijd goed en laat hij ze weer links liggen. Echt spelen met andere honden doet hij eigenlijk niet, hij is altijd op z'n eentje bezig.
Juultje blaft altijd naar andere honden (is vroeger aangevallen door hond van de buren, deed het daarvoor nooit), maar blijft wel op een afstandje.
Elsie daarentegen is dol op andere honden en ook op kinderen. Vindt alles leuk en gezellig.
Lydia

"One happy family"Lestat de Lioncourt (Interview with the vampire)
- Lies en co
- Zeer actief
sociaal. Sociaal genoeg om aan andere honden te laten weten of ze hen aangenaam vindt niet, en dit op een menselijk sociaal aanvaardbare manier. Mits enig gejankt bij totale aanbidding, of met de staart tussen de benen weglopen van een vreselijk irritante reu of een snauw naar een kleine opdringerig mormel.
Sociaal aan de lijn, da's een ander paar mouwen. en bij paarden ook... maar dat ligt misschien meer aan het baasje dan aan de hond.
Sociaal aan de lijn, da's een ander paar mouwen. en bij paarden ook... maar dat ligt misschien meer aan het baasje dan aan de hond.
- Biko
- Zeer actief
Sociaal, hij leest goed de taal van de andere hond(en).
Maar soms asociaal door op een hond af te stuiven, dat is niet zo netjes
Als hij daarvoor op zijn kop krijgt, accepteert hij dat dan weer heel sociaal..
En t is soms nogal een bemoeial. Dan mogen honden niet spelen van hem. Dat vind ik aso, maar de honden hebben er respect voor en in hun wereld is dat zijn recht als op dat moment hoogste, blijkbaar.
Maar soms asociaal door op een hond af te stuiven, dat is niet zo netjes

Als hij daarvoor op zijn kop krijgt, accepteert hij dat dan weer heel sociaal..

En t is soms nogal een bemoeial. Dan mogen honden niet spelen van hem. Dat vind ik aso, maar de honden hebben er respect voor en in hun wereld is dat zijn recht als op dat moment hoogste, blijkbaar.
hondengedragscentrum.nl
& een pootje van Biko!
& een pootje van Biko!
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
hangt ervan af. Ze negeert andere honden, ambeteren ze haar, legt ze andere honden op hun rug. Zonder compassie, hup en die ligt daar, ongeacht grootte, geslacht, ras,...
aan de andere kant kan ze ook heerlijk spelen met andere honden, zolang ze niet vergeten dat zij het voor te zeggen heeft en zij bepaald wanneer het genoeg is. :N:
en als ze iets vastheeft (vooral een stok
) moeten ze haar gerust laten, dat geldt voor mensen ook :N:
de echt enige hond waarmee ze 100% mee kon opschieten en waarvan ze héél veel pikte, was Floyd.
hét beeld als een andere hond haar lastig valt :N:

aan de andere kant kan ze ook heerlijk spelen met andere honden, zolang ze niet vergeten dat zij het voor te zeggen heeft en zij bepaald wanneer het genoeg is. :N:
en als ze iets vastheeft (vooral een stok

de echt enige hond waarmee ze 100% mee kon opschieten en waarvan ze héél veel pikte, was Floyd.
hét beeld als een andere hond haar lastig valt :N:

-
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
- Silmariën
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees windhondmixje
-
- nieuw lid
- annie laumen
- Zeer actief
- MirandaH
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cairns!!!
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Inge's reactie ten opzichte van die van de andere illustreert voor mij hoezeer de term 'sociaal' verkeerd gebruikt wordt. Sociaal betekent voor mij 'in staat om met andere honden in een groep te leven'. Dus bekend met normale omgangsregels en voorzien van een bijtrem.Inge O schreef:oh ja hoor, die van mij zijn heel sociaal : ze doen dus alles wat normale honden doen onder elkaar, ook lelijk snauwen dus.
Vrolijk en vriendelijk naar alle honden is wel leuk, maar dat dek je niet met de term sociaal, naar mijn mening.
Een van mijn honden is niet altijd even makkelijk naar andere honden. Ze heeft geleerd er voorbij te lopen, maar ja, dan krijg je regelmatig te maken met stalkers en die krijgen nog wel eens uitzicht op een hele rij tanden. Maar ze heeft twee nesten uiterst sociaal opgevoed en we hebben nu een nieuwe pup in huis (niet van haar dus) en dat gaat supergoed. De pup mag niet over haar heen stampen als ze ligt te slapen en ook niet haar bot afpakken, maar dat vind ik prima. En de pup zelfs is ook sociaal, want zodra er gegromd word dan loopt ze òf weg òf ze draait op haar rug. En ligt ook echt stil, in tegenstelling tot veel pups die dan wel op de rug liggen maar ondertussen nog bijten en spartelen. Dus ik vind al mijn honden sociaal, alleen de mensen die onder sociaal 'altijd vriendelijk' verstaan, die zullen een andere mening daarover hebben.

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**
- Monique_Nino
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bullmastiff
tja, weet eigelijk niet of nino echt asosiaal is, jonge reuen die wat onderdanig en speels doen is hij rustig (kan snauwen als ze wild zijn)
teven gaat meestal goed.
oude, rustige reuen ook wel.
maar pittige reuen die ook zo op hem af komen kunnen rekenen op flink gegrom en snauw en als ze reageren word het knokken (niet dat ik het zo ver laat komen
)
pups vind hij lief en kleine hondjes (reu of teef) ook, maar dat moeten ze hem niet aanvallen, dan krijgen ze het terug, maar is dan niet zo fel als naar grote reuen.
Als er honden naar hem uitvallen, negeerd hij die, kijkt wel, maar zal niet terug gaan gillen.
eigenlijk vind ik hem dus niet asiaal, gewoon honds
Naar mensen en kinderen is hij supersosiaal (wat voor ons altijd het belangrijkste is geweest )
teven gaat meestal goed.
oude, rustige reuen ook wel.
maar pittige reuen die ook zo op hem af komen kunnen rekenen op flink gegrom en snauw en als ze reageren word het knokken (niet dat ik het zo ver laat komen

pups vind hij lief en kleine hondjes (reu of teef) ook, maar dat moeten ze hem niet aanvallen, dan krijgen ze het terug, maar is dan niet zo fel als naar grote reuen.
Als er honden naar hem uitvallen, negeerd hij die, kijkt wel, maar zal niet terug gaan gillen.
eigenlijk vind ik hem dus niet asiaal, gewoon honds

Naar mensen en kinderen is hij supersosiaal (wat voor ons altijd het belangrijkste is geweest )

Nino *28-04-1995*...*15-06-2010*untill we meet again..
-
- Zeer actief
Shiva is nu 3 weken bij ons en is een beetje aso tegen grote honden.
Ze wil er heel hard blaffend op af en de andere 2 denken :die spoort niet.
De mensen denken volgens mij ook :wat een aso
Vlug op cursus.haha
Ik zeg nu tegen de mensen:sorry maar nog niet helemaal opgevoed.
Als ze dat tegen mij zouden zeggen zou ik zeggen:daar mag je wel eens mee beginnen dan.haha

Ze wil er heel hard blaffend op af en de andere 2 denken :die spoort niet.
De mensen denken volgens mij ook :wat een aso

Vlug op cursus.haha
Ik zeg nu tegen de mensen:sorry maar nog niet helemaal opgevoed.
Als ze dat tegen mij zouden zeggen zou ik zeggen:daar mag je wel eens mee beginnen dan.haha