Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Grote honden sneller zindelijk???
Moderator: moderatorteam
- kluukje
- geregistreerd lid
Grote honden sneller zindelijk???
Ik heb een discussie met mijn vriendin. Wij hebben een labrador (nu 6 maanden) die ontzettend snel zindelijk was. Moet zeggen dat ik ook heel veel met haar naar buiten ging en haar uitbundig beloonde (of dat zijn vruchten heeft afgeworpen??). Mijn vriendin heeft een shishu (weet niet precies hoe je het schrijft) die is nu 7 maanden en nog steeds plast of poept ze af en toe binnen. Volgens haar heeft het er ook mee te maken dat een "grote" hond sneller zindelijk is dan een kleine??? Ze heeft nl. nog een klein ras en daar heeft het ook een hele tijd bij geduurd (ongeveer een jaar) haar 1e hond is nu 8 jaar. Hoe denken jullie hierover. Ik denk zelf dat het toch te maken heeft met hoeveel tijd je er zelf aan besteedt!!!
Groetjes, Wendy
Groetjes, Wendy
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers
- Aantal honden: 2
- Daanie
- Zeer actief
Ik heb geen idee waardoor het komt, maar ik denk dat het ook veel met de aard van het beestje zelf te maken heeft.
Charlie, mijn beagle die ik heb sinds hij 8 weken was, was pas echt zindelijk toen hij een maand of 9 was. En echt wel zwaar uitbundig belonen als hij het buiten deed enzovoorts.
De maltezer van mijn buurvrouw was met 4 weken zindelijk.
Dus groot of klein een verschil, dat geloof ik niet helemaal.
karakter van baas en hond heeft er denk ik wel wat mee te maken
Charlie, mijn beagle die ik heb sinds hij 8 weken was, was pas echt zindelijk toen hij een maand of 9 was. En echt wel zwaar uitbundig belonen als hij het buiten deed enzovoorts.

- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1
Hier zeer intensief getraind, hele dagen met de pup doorgebracht, sowieso waren ze het eerste halfjaar nauwelijks alleen, elke halfuur naar buiten zowat... dus het klopt niet helemaal wat jij zegtNeeltje schreef:Hier ook 'n Franse Bull die met 3 maanden zindelijk was. Ik zelf denk toch meer dat het de combinatie is van baas/hond hoe snel 'n hond zindelijk is en hoe intensief je met de training bezig bent.

Overigens was Poncho dan nog redelijk snel zindelijk, Bambi een probleemgeval en Kit gewoon laat zindelijk.
Overigens werk jij toch hele dagen en is je hond dan alleen, hoe heb je dat dan gedaan?
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb inderdaad vaker gehoord dat kleine honden moeilijker zindelijk te krijgen zijn en de verklaring van Inge O zou best eens kunnen kloppen.
Verder denk ik dat het vooral per hond verschilt.
Rocco is nu met zijn 11 weken al haast zindelijk terwijl Qhilla daar 5 mnd over deed en Atoq het record heeft van 11 mnd (en nu nog wel eens een ongelukje heeft omdat hij het gewoon niet lang op kan houden).
Dat zijn dus broer en zus met totaal dezelfde opvoeding en geen kleine hondjes. Atoq heb ik tot een maand of 10 nog s'nachts uit moeten laten.
Ook bij de volwassen honden die nog niet zindelijk waren heeft het heel verschillend geduurd voordat het kwartje viel terwijl ze dus toch ongeveer (wel per hond bekeken natuurlijk) allemaal dezelfde opvoeding krijgen.
Verder denk ik dat het vooral per hond verschilt.
Rocco is nu met zijn 11 weken al haast zindelijk terwijl Qhilla daar 5 mnd over deed en Atoq het record heeft van 11 mnd (en nu nog wel eens een ongelukje heeft omdat hij het gewoon niet lang op kan houden).
Dat zijn dus broer en zus met totaal dezelfde opvoeding en geen kleine hondjes. Atoq heb ik tot een maand of 10 nog s'nachts uit moeten laten.
Ook bij de volwassen honden die nog niet zindelijk waren heeft het heel verschillend geduurd voordat het kwartje viel terwijl ze dus toch ongeveer (wel per hond bekeken natuurlijk) allemaal dezelfde opvoeding krijgen.
- kluukje
- geregistreerd lid
Hier kan ik me ook wel in vinden. Mijn vriendin is trouwens na drie dagen gelijk gaan werken toen ze het puppie net had en ze moest gelijk aardig lang in de bench (haar oudere hond loopt gewoon los). Ze liet hem wel (als ze thuis was) steeds in de tuin, maar dat hij nou veel uitgelaten werd...!! Ook gaf ze haar flink op haar kop als ze binnen wat deed, ik heb wel eens gehoord dat dat ook averechts kan werken. Weet niet of het waar is hoor. Misschien heeft de hond een blaasprobleem? Ze zeggen nl. ook dat als je je puppie snel optilt (als je ziet dat hij/zij wil plassen) dat het plassen dan op houdt. Dat gebeurde inderdaad bij onze labarador. Maar die van haar plaste gewoon in haar armen door. Het gaat mij er eigenlijk ook niet zozeer om wie er gelijk heeft hoor. Ik vind het meer een vervelend probleem voor haar en "zielig" voor de hond omdat ik het gevoel krijg dat ze meer op haar loopt te schelden dan dat ze positieve aandacht krijgt.Daanie schreef:Ik heb geen idee waardoor het komt, maar ik denk dat het ook veel met de aard van het beestje zelf te maken heeft.
Wendy
-
- Zeer actief
Het klinkt mij ook bekend en ook onder Shih Tzu schijnt het vaker voor te komen.
Wat Inge schrijft klinkt voor mij ook heel logisch trouwens:
Bantam was vrij snel zindelijk, 's nachts eigenlijk al meteen, hij sliep door van twaalf tot zes en werd hij eens eerder wakker, ging ik wel even naar buiten.
Met een maand of 4,5 was het wel gebeurd.
Ik kan me nog wel herinneren dat hij toen alleen nog wel eens iets in huis deed als hij heel erg opgewonden ergens over was geweest; bijvoorbeeld toen we terugkwamen van de eerste les van de basis gehoorzaamheid, of de eerste keer dat hij onder de douche ging.
Maar ook dat was snel over.
Als ik er zo aan terug denk was dat wel een heerlijke tijd, feestje bouwen als hij buiten 'iets' had gedaan en dan een brokje als beloning, na een paar keer zat ie al heel trots te kijken als hij iets aan het doen was
We gingen het ook benoemen omdat we merkten dat hij het op vreemde plekken niet kon of wilde. Hij kon dus ook vrij snel op commando plassen enzo.
Ok ik dwaal af :N:
Daarentegen Misty kwam met 3 jaar bij ons, al volwassen dus, en het heeft 9 maanden geduurd voordat ze niets meer in huis deed
Maar ja, die heeft haar eerste 3 jaar in een bench doorgebracht in een schuur dus allicht heeft dat een grote rol gespeeld.
Ze is niet te belonen met eten dus dat was ook best even moeilijk.
Wat Inge schrijft klinkt voor mij ook heel logisch trouwens:
Ik denk dat dit zeer zeker een rol speelt bij veel kleine hondjes.ik denk ook iets in de richting van selectie : die kleinere rassen waren/zijn meestal 'tut'hondjes die vaak nou niet meteen bij de meest superconsequente en 'zich-in-training-verdiepende baasjes' terechtkomen.
Bantam was vrij snel zindelijk, 's nachts eigenlijk al meteen, hij sliep door van twaalf tot zes en werd hij eens eerder wakker, ging ik wel even naar buiten.
Met een maand of 4,5 was het wel gebeurd.
Ik kan me nog wel herinneren dat hij toen alleen nog wel eens iets in huis deed als hij heel erg opgewonden ergens over was geweest; bijvoorbeeld toen we terugkwamen van de eerste les van de basis gehoorzaamheid, of de eerste keer dat hij onder de douche ging.
Maar ook dat was snel over.
Als ik er zo aan terug denk was dat wel een heerlijke tijd, feestje bouwen als hij buiten 'iets' had gedaan en dan een brokje als beloning, na een paar keer zat ie al heel trots te kijken als hij iets aan het doen was

We gingen het ook benoemen omdat we merkten dat hij het op vreemde plekken niet kon of wilde. Hij kon dus ook vrij snel op commando plassen enzo.
Ok ik dwaal af :N:
Daarentegen Misty kwam met 3 jaar bij ons, al volwassen dus, en het heeft 9 maanden geduurd voordat ze niets meer in huis deed

Maar ja, die heeft haar eerste 3 jaar in een bench doorgebracht in een schuur dus allicht heeft dat een grote rol gespeeld.
Ze is niet te belonen met eten dus dat was ook best even moeilijk.
- Moon
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bracco Italiano
Ik heb dat verhaal ook eerder gehoord. Maar er zijn zoveel variabelen dat het met een poll bijv. ook niet duidelijk wordt. Het verhaal van Inge is er een van, maar ook hoe er met het nest omgesprongen is. Als er zelden opgeruimd werd kan dat dacht ik ook invloed hebben op het zindelijk worden.
Dante (behoort tot de grote rassen) was echt binnen een paar weken zindelijk. Poepen in huis heeft hij geloof ik maar twee maal gedaan (een keer na de ontworming). Maar ja, hij komt van een fokker die het nest keurig schoon hield en ik was altijd thuis in die periode (en als er even geen toezicht was, die eerste weken, zat hij in de bench).
Dante (behoort tot de grote rassen) was echt binnen een paar weken zindelijk. Poepen in huis heeft hij geloof ik maar twee maal gedaan (een keer na de ontworming). Maar ja, hij komt van een fokker die het nest keurig schoon hield en ik was altijd thuis in die periode (en als er even geen toezicht was, die eerste weken, zat hij in de bench).
Gr. Marijke

- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
Ha! Pak ik deze opmerking mooi nog even meeInge O schreef: snel zindelijke pups is hier als het ware mijn handelsmerk (owwwww, straks gaat tamara dat helemaal om zeep helpen :N:) : de pups kunnen vanaf 3 weken naar buiten toe en hebben daardoor eigenlijk maar een paar daagjes ongelukjes binnen. de wil om alles alleen maar buiten te doen (wat heel erg instinctief is) wordt zo zeer sterk ontwikkeld/onderhouden. blaascontrole moeten ze daarna natuurlijk nog krijgen, maar als ze zelf kunnen kiezen zullen ze ook bij hun nieuwe baasjes al meteen buiten hun behoefte doen (net zoals bij dante dus).

Laatst gewijzigd door Tamara. op 18 feb 2008 22:33, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Tyson heeft vanaf 12 weken niets meer in huis gedaan en hij is een jack russel...ik had hem al wel vanaf iets jonger dan 5 weken, mss dat dat hielp.
Bowie is nu 11 maanden en zij is sinds 7/8 maanden pas zover dat ze niets in huis doet, en zij is een Galgo kruising.
Dus hier gaat dat niet op.
Jacqueline
Bowie is nu 11 maanden en zij is sinds 7/8 maanden pas zover dat ze niets in huis doet, en zij is een Galgo kruising.
Dus hier gaat dat niet op.
Jacqueline
-
- Zeer actief
Ik denk van wel.
Wij hebben thuis altijd grote honden gehad en je zag waarneer die wilden gaan zitten, dan kon je ze snel naar buiten doen om ze daar hun plasje te laten doen of af te laten maken.
Sinds ik zelf een klein hondje heb, die ik kreeg met 10maanden (niet zindelijk) ben ik erachter gekomen dat het toch ontzettend lastig is om zo`n klein frutseltje te zien als ze een plasje binnen doet.
Vaak gaat ze onder de tafel in een hoekje zitten en is het zo gepiept!
Wij hebben thuis altijd grote honden gehad en je zag waarneer die wilden gaan zitten, dan kon je ze snel naar buiten doen om ze daar hun plasje te laten doen of af te laten maken.
Sinds ik zelf een klein hondje heb, die ik kreeg met 10maanden (niet zindelijk) ben ik erachter gekomen dat het toch ontzettend lastig is om zo`n klein frutseltje te zien als ze een plasje binnen doet.
Vaak gaat ze onder de tafel in een hoekje zitten en is het zo gepiept!
- starfleet
- Erelid
Ik denk ook dat de start die ze meekrijgen een rol speelt. Bambi mocht (moest) tot 18 weken alles binnen doen op een krantje (fokker had geen zin om haar zindelijk te maken
). Het was bijna onmogelijk om haar zindelijk te krijgen, was een helse klus. Bij Kit is er ook geen aandacht besteed aan zindelijk maken, bij Poncho misschien iets meer. Dit komt overeen met de tijd waarmee ze bij mij zindelijk werden.

- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
- Aantal honden: 1
Mijn honden waren heel vlot zindelijk.. alleen zat daar weer het verschil tussen de reuen en de teven, de reuen waren sneller zindelijk dan de teven.

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
- Moon
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bracco Italiano
We gaan het met argusogen volgenTamara en Bowie schreef:Ha! Pak ik deze opmerking mooi nog even meeInge O schreef: snel zindelijke pups is hier als het ware mijn handelsmerk (owwwww, straks gaat tamara dat helemaal om zeep helpen :N:) : de pups kunnen vanaf 3 weken naar buiten toe en hebben daardoor eigenlijk maar een paar daagjes ongelukjes binnen. de wil om alles alleen maar buiten te doen (wat heel erg instinctief is) wordt zo zeer sterk ontwikkeld/onderhouden. blaascontrole moeten ze daarna natuurlijk nog krijgen, maar als ze zelf kunnen kiezen zullen ze ook bij hun nieuwe baasjes al meteen buiten hun behoefte doen (net zoals bij dante dus).

Maar Inge; we hebben beiden grote honden

Gr. Marijke

ik denk dat het meer de opvoeding is,
jij hebt enorm je best gedaan, maar heeft je vriendin dat ook zo gedaan?
Alleen als dat precies hetzelfde is geweest, dàn kan je het pas gaan vergelijken.
hóe is je vriendin nou bezig geweest , net als jij? Dat staat er niet bij.
Alleen als dat precies hetzelfde is geweest, dàn kan je het pas gaan vergelijken.
hóe is je vriendin nou bezig geweest , net als jij? Dat staat er niet bij.
Laatst gewijzigd door Pak-de-bal op 19 feb 2008 09:10, 1 keer totaal gewijzigd.
- kluukje
- geregistreerd lid
antwoord eens die vraag van mij?kluukje schreef:Bedankt allemaal voor jullie reacties. Het verschilt dus erg per hond en in ieder verhaal zit dus wel watNogmaals bedankt!!!
Groetjes, Wendy
Want eerder is ook al opgemerkt, dat kleine schoot-hondjes meer tuttiger worden opgevoed
ik ben daar heel benieuwd naar
die hondjes van Paris Hilton zijn ook niet snel zinderlijk

- kluukje
- geregistreerd lid
Daar heb je gelijk in. En zoals ik eerder schreef, is zij ook vrij snel gaan werken en moest ze al die tijd al in de bench. Zo zou en heb ik het inderdaad niet gedaan, maar ja.... Als ik dat tegen haar zeg...Pak-de-bal schreef:ik denk dat het meer de opvoeding is,

Wendy
- kluukje
- geregistreerd lid
[quote="Pak-de-bal
antwoord eens die vraag van mij?
Want eerder is ook al opgemerkt, dat kleine schoot-hondjes meer tuttiger worden opgevoed
[/quote]
Om je vraag nog iets meer te beantwoorden, of ze echt tuttig met haar hondjes omgaat.. nee dat ook weer niet. Het is meer dat ze heel vaak herhaald hoe makkelijk zo'n klein hondje wel niet is. Hoeft niet zo ver en vaak te wandelen als een grote hond (zindelijkheid training????), kun je makkelijk overal mee naar toe nemen en ergens onderbrengen, neemt niet veel plek in op de bank. Kan dus inderdaad lekker bij je op schoot heel de avond (is dat tuttig.. hahahaha). Ze vindt een kleine hond dus veel makkelijker dan een grote hond, maar loopt nu wel heel de dag op haar te schelden om dat ze overal piest en poept. Is dat alleen de schuld van de hond??? Dat vroeg ik me dus af, met de stelling is een grote hond sneller zindelijk dan een kleine? Maar zoals ik hier heb kunnen lezen verschilt dat dus heel erg per hond/ras en ook inderdaad opvoeding.
Groetjes, Wendy
antwoord eens die vraag van mij?

Om je vraag nog iets meer te beantwoorden, of ze echt tuttig met haar hondjes omgaat.. nee dat ook weer niet. Het is meer dat ze heel vaak herhaald hoe makkelijk zo'n klein hondje wel niet is. Hoeft niet zo ver en vaak te wandelen als een grote hond (zindelijkheid training????), kun je makkelijk overal mee naar toe nemen en ergens onderbrengen, neemt niet veel plek in op de bank. Kan dus inderdaad lekker bij je op schoot heel de avond (is dat tuttig.. hahahaha). Ze vindt een kleine hond dus veel makkelijker dan een grote hond, maar loopt nu wel heel de dag op haar te schelden om dat ze overal piest en poept. Is dat alleen de schuld van de hond??? Dat vroeg ik me dus af, met de stelling is een grote hond sneller zindelijk dan een kleine? Maar zoals ik hier heb kunnen lezen verschilt dat dus heel erg per hond/ras en ook inderdaad opvoeding.
Groetjes, Wendy
- starfleet
- Erelid
Dat lijkt me niet. Als ze de energie die ze nu in schelden op het arme ding steekt, zou gebruiken om haar net als een kleine pup elk uur buiten te zetten, en daarnaast na het slapen, eten en spelen, flink beloont als die wat doet dan wordt dat hondje gewoon zindelijk al duurt het wat langer dan gemiddeld.kluukje schreef: Ze vindt een kleine hond dus veel makkelijker dan een grote hond, maar loopt nu wel heel de dag op haar te schelden om dat ze overal piest en poept. Is dat alleen de schuld van de hond???
Een tijd geleden was zo'n zelfde geval bij de opvoedpolitie: chihuahua die maar niet zindelijk was, nooit buiten plaste, met gewoon strak naar buiten brengen en ook echt uitlaten, wachten tot de hond wat deed en niet plassen en weer naar binnen, ging dat beestje ook gewoon buiten plassen. Het geduld ontbreekt je vriendin een beetje als ik het zo hoor. Ze zal het veel moeite vinden om weer elk uur naar buiten te gaan een tijd. Is idd een hardnekkig misverstand ook dat je met een klein hondje niet hoeft te lopen. Anderhalf struinen is niet nodig, maar regelmatig twintig minuutjes lekker wandelen heeft zo'n hondje net zo nodig als een grote: krantje lezen, even los dollen, andere indrukken opdoen en daarnaast ook genoeg de tijd krijgen om te plassen en poepen.
Dat hoor ik hier in de buurt ook best vaak: "Zucht, grrr ze heeft nog steeds niks gedaan", dan lopen ze vijf minuten buiten met de hond en moet die opschieten want ze vinden het wel genoeg "gewandeld". Alsof uitlaten enkel om behoefte doen draait.
Anne
- kluukje
- geregistreerd lid
Dat hoor ik hier in de buurt ook best vaak: "Zucht, grrr ze heeft nog steeds niks gedaan", dan lopen ze vijf minuten buiten met de hond en moet die opschieten want ze vinden het wel genoeg "gewandeld". Alsof uitlaten enkel om behoefte doen draait.
Anne[/quote]
Dat is dus precies hoe ze het doet!!!!! En dan zegt ze, heb ik net gelopen met haar, kom ik thuis doet ze gelijk binnen weer een plas. Maar ik krijg ook het idee dat ze maar 2 hooguit 3 keer per dag met haar gaat wandelen (lees straatje heen en weer) (de rest van de tijd werken ze allebei). Ze woont helaas een eind bij mij vandaan anders had ik haar hondjes wel meegenomen, maar ja..... dat is eigenlijk ook niet de bedoeling natuurlijk. Zij hebben voor de honden gekozen.
Wendy
Anne[/quote]
Dat is dus precies hoe ze het doet!!!!! En dan zegt ze, heb ik net gelopen met haar, kom ik thuis doet ze gelijk binnen weer een plas. Maar ik krijg ook het idee dat ze maar 2 hooguit 3 keer per dag met haar gaat wandelen (lees straatje heen en weer) (de rest van de tijd werken ze allebei). Ze woont helaas een eind bij mij vandaan anders had ik haar hondjes wel meegenomen, maar ja..... dat is eigenlijk ook niet de bedoeling natuurlijk. Zij hebben voor de honden gekozen.
Wendy
Nou inderdaad en een fraai staaltje daarvan zag ik hier van de week voor de deur.starfleet schreef:Dat lijkt me niet. Als ze de energie die ze nu in schelden op het arme ding steekt, zou gebruiken om haar net als een kleine pup elk uur buiten te zetten, en daarnaast na het slapen, eten en spelen, flink beloont als die wat doet dan wordt dat hondje gewoon zindelijk al duurt het wat langer dan gemiddeld.kluukje schreef: Ze vindt een kleine hond dus veel makkelijker dan een grote hond, maar loopt nu wel heel de dag op haar te schelden om dat ze overal piest en poept. Is dat alleen de schuld van de hond???
Een tijd geleden was zo'n zelfde geval bij de opvoedpolitie: chihuahua die maar niet zindelijk was, nooit buiten plaste, met gewoon strak naar buiten brengen en ook echt uitlaten, wachten tot de hond wat deed en niet plassen en weer naar binnen, ging dat beestje ook gewoon buiten plassen. Het geduld ontbreekt je vriendin een beetje als ik het zo hoor. Ze zal het veel moeite vinden om weer elk uur naar buiten te gaan een tijd. Is idd een hardnekkig misverstand ook dat je met een klein hondje niet hoeft te lopen. Anderhalf struinen is niet nodig, maar regelmatig twintig minuutjes lekker wandelen heeft zo'n hondje net zo nodig als een grote: krantje lezen, even los dollen, andere indrukken opdoen en daarnaast ook genoeg de tijd krijgen om te plassen en poepen.
Anne
Ik weet dat er aan de overkant een golden woont want op zondag zie ik die weleens in de auto stappen bij zijn baasjes maar verder zie ik hem nooit.
Nu begrijp ik waarom want ik zag haar van de week de deur uitkomen met hond aan slipketting naar de bosjes op 10 meter afstand lopen en daar blijven staan.
Bij iedere snuffel werd er aan zijn lijn gerukt en binnen 2 minuten had die stumperd een hele grote plas en werd weer naar binnen toe gerukt

-
- Zeer actief
- Locatie: Steenbergen (N-B). Baasje van Xena, Scence en Attis
- Contacteer:
Ik kan het niet vergelijken, ik heb alleen maar kleine hondjes van pup af aan gehad. Maar wel werden ze beide best moeilijk zindelijk. Xena bleef tot ze een maand of 5/6 was boven in de badkamer poepen. En Scence bleef tot een maand of 5 beneden op de mat plassen. Maar uiteindelijk is het bij beide goedgekomen hoor 

- Noële
- Zeer actief
- Contacteer:
Fellow (sheltie) was met 4 maanden zindelijk. Ik was de eerste maand dat hij bij ons was ziek, dus heb er toen helaas niet veel mee bezig kunnen zijn, misschien was hij anders wel eerder zindelijk geweest. We hadden ook het geluk dat hij in mei bij ons kwam wonen en de achterdeur open kon blijven staan, zodat hij zelf naar buiten kon gaan als hij wilde.
Groetjes, Noelle.
Groetjes, Noelle.
- Ragyo
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik had Ragyo (net niet kniehoog bastaard) op een boerderij en de 1e paar maanden zaten ze met het hele nest in een paardenstal en ik haalde hem eruit om te spelen en te wandelen en af en toe binnen. Vanaf dat hij 3 1/2 maand was is hij 's nachts bij mij binnen gaan slapen, hij heeft misschien nog een keer of 5 binnen een plasje gedaan en daarna niet meer. Overdag waren we altijd buiten aan het werk en was hij waar ik was, dus echt 'uitlaten' deed ik niet. Met 7 maanden ging hij mee naar Nederland en liet ik hem in 1e instantie 5x per dag uit, ook toen nooit binnen geplast.