Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

gewoon een vraag.

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Brigitte30
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Brigitte30 »

eternal schreef:waar halen jullie nou vandaan dat sara niet wordt getest of al is getest.

Ik heb alleen geen zin omdaar antwoord op te geven.

Er wordt gelijk weer gegilt bran brand zonder te weten waar er brand is.

Maar wat ik ook al tegen Kika zij. Trek vooral je conclusie en doe wat je niet laten kan. Ik weet beter.

Het is voor mij niet om de centen. Want die heb ik totaal niet nodig.

en ook zeker niet voor op vakantie te gaan.

Ik wil gewoon niet showen met mijn hond en niet bij een club horen. Omdat IK dat niet wil. Wat jullie doen moet je voor eigen weten.

Ga niet jullie wil leggen op mij Als of jullie veel beter zijn dan mij.

Zucht allemaal het zelfde. En alles maar over 1 kam scheren.
Ik vind het dan wel erg interessant om te horen wat haar HD uitslag is. En wat is het probleem om dat hier te melden, wie weet komen daar nog wel geinteresseerde pupkopers op af.
En als je toch geen foto's hebt laten maken, of gaat laten maken voor je hond gedekt wordt, tja........
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Als je je nergens voor hoeft te 'schamen' breng je toch gewoon naar buiten dat Sara een nestje gaat krijgen? Juist als je zo gaat ontwijken en boos doet, heb ik ernstig het idee dat je wat verbergt en je graag makkelijk wat centjes wilt verdienen met een moderas :19:

Dus ik zou zeggen, vertel eens wat je plannen zijn :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

eternal schreef:Ik wil gewoon niet showen met mijn hond
als jij het beste met je ras voor hebt en verantwoord wil fokken en niet enkel wil vermeerderen dan loop je o.a. gewoon een paar shows om te weten wat voor vlees je in de kuip hebt, of je het leuk vind of niet, dan zet je je daar overheen en doe je dat gewoon :19:
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
eternal
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old Englisch Bulldog

Ongelezen bericht door eternal »

Zoek stok! schreef:Als je je nergens voor hoeft te 'schamen' breng je toch gewoon naar buiten dat Sara een nestje gaat krijgen? Juist als je zo gaat ontwijken en boos doet, heb ik ernstig het idee dat je wat verbergt en je graag makkelijk wat centjes wilt verdienen met een moderas :19:

Omdat ik gewoon er geen zin in heb. Niet alles hoef hier op het forum.

Zo vaak post ik ook niet meer en zo vaak kom ik hier ook niet meer.

En ik schaam me totaal nergens voor.

En ik wil gewoon geen shows lopen omdat ik daar geen zin in heb. Simpel is mijn keuze toch.

En ik probeer juist niet boos over te komen omdat ik dat totaal niet ben. Internet is altijd anders.

Ik hou er gewoon niet van dat sommige mensen wijsneuzerig moeten doen. En gelijk een conclusie trekken terwijl ik ze niets heb verteld.

De planning is wel om sara te laten keuren. Heb er namelijk al met me DA over gehad. De advertentie die er staat is een toekomst advertentie of vast wat kopers te krijgen en te laten zien dat een planning is.

En ook wordt de reu gekeurt. Omdat dat deze in de toekomst gebruikt wordt als dekreu. En deze reu is aan gesloten bij de RRCN. Dus ik heb niet zomaar een reu uitgekozen. Maar zorvuldig gekeken. Ook qua stamboom papieren. Heb al ze meer dan 5 reu's gezien. En deze is het geworden. Jonge reu nog niet gebruikt als dekreu. Daarom deze reu.

ik niet meer over hebben. Het is klaar voor mij zo.
Esther80
Zeer actief
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: gewoon een vraag.

Ongelezen bericht door Esther80 »

eternal schreef:Dit is gewoon een vraag. Het is niet dat ik sara laat dekken hoor. :mrgreen:

Maar stel je voor je laat je hond dekken zeg tegen de periode van de vakantie. En je hond is drachtig. Ga je dan op vakantie of niet?

Ben benieuwd wie het wel doet en wie niet. Aangezien er hier veel mensen zitten die fokken.

Dit is pure nieuwschierigheid en intressen. :wink:
Ik zou mijn teef gewoon meenemen, tenzij ze in de laatste 2 weken zit. Onze honden gaan altijd overal mee naar toe en dus ook op vakantie als ze dachtig zou zijn, ik zou haar echt niet alleen laten, no way, dan maar geen vakantie.

Even over het wel of niet fokken, daar hebben wij privé al een discussie over gehad en gezien een eerdere vraag op het forum over de gezondheid van het nest van Sara lijkt het mij zeer verstandig het niet te doen, je haalt het ras alleen maar ellende op de hals en dat is niet alleen verdrietig voor de hond maar ook voor de baasjes. En als je echt gek bent op het ras dan weet je wat ik bedoel en hoe ik het bedoel.

En dekken voordat een Ridgeback de 2 heeft gepaseerd vind ik not done!! Heb lekker geduld als je het toch al zo graag wilt, 2,5 is vroeg genoeg. Ze zijn nog lang niet stabiel op die leeftijd.

Groeten,
Esther en Co.
Rhodesian Ridgebackkennel "Kani Akilah"
"A Ridgeback isn't just another dog....It's a Lifestyle!"

Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

eternal schreef:
Ik wil gewoon niet showen met mijn hond en niet bij een club horen. Omdat IK dat niet wil. Wat jullie doen moet je voor eigen weten.
Hoe weet je dan of je hond uberhaupt wel aan de eisen in de rasstandaard voldoet? Daarvoor hoef je overigens in de meeste gevallen niet eens persé naar een show als je dat niet wil (hoewel ik me niet echt kan voorstellen wat de reden is dat je het niet wil, behalve dat je stampvoetend en met grote letters schrijft dat JIJ het niet wilt, komt niet zo volwassen over ook). Een fokinventarisatie of aankeuring is iets wat bij nagenoeg alle rassen georganiseerd wordt en waar je zonder direct naar een show te hoeven toch kan leren of je hond aan de standaard voldoet en fokwaardig is.
De reden waarom je niet bij een club wilt horen is al even duister trouwens, hoe wil je dat wij iets begrijpen als je niet kunt onderbouwen wat de reden ergens van is?

Dan krijg je zoals je al vaker gezien hebt mensen die de blanco pagina's voor je gaan invullen, en niet onlogisch ook lijkt me.
Je kunt toch gewoon melden welke gezondheidsonderzoeken er geweest zijn en wat de uitslagen waren? Dan ben je alle speculaties voor en ik neem aan dat als de kogel wat fokken betreft door de kerk is bij je, dat de onderzoeken ook gunstige uitslagen hebben.
Of wil je ze niet vertellen omdat ze A: niet gedaan zijn, of B: niet erg gunstig zijn, waardoor je de reacties hier al kunt voorspellen?
eternal
Zeer actief

Ik ga samen met sara na de nakomelingen dag. Waar er ook gekeurt wordt. voor de Fun.

wat ik al zij ik vind het goed zo. ben voor de rest niemand wat schuldig.

Als sara haar HD foto's niet goed waren had ik met haar geen nest genomen. Zo ben ik namleijk niet.
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

eternal schreef:
Zoek stok! schreef:Als je je nergens voor hoeft te 'schamen' breng je toch gewoon naar buiten dat Sara een nestje gaat krijgen? Juist als je zo gaat ontwijken en boos doet, heb ik ernstig het idee dat je wat verbergt en je graag makkelijk wat centjes wilt verdienen met een moderas :19:

Omdat ik gewoon er geen zin in heb. Niet alles hoef hier op het forum.

Zo vaak post ik ook niet meer en zo vaak kom ik hier ook niet meer.

En ik schaam me totaal nergens voor.

En ik wil gewoon geen shows lopen omdat ik daar geen zin in heb. Simpel is mijn keuze toch.

En ik probeer juist niet boos over te komen omdat ik dat totaal niet ben. Internet is altijd anders.

Ik hou er gewoon niet van dat sommige mensen wijsneuzerig moeten doen. En gelijk een conclusie trekken terwijl ik ze niets heb verteld.

De planning is wel om sara te laten keuren. Heb er namelijk al met me DA over gehad. De advertentie die er staat is een toekomst advertentie of vast wat kopers te krijgen en te laten zien dat een planning is.

En ook wordt de reu gekeurt. Omdat dat deze in de toekomst gebruikt wordt als dekreu. En deze reu is aan gesloten bij de RRCN. Dus ik heb niet zomaar een reu uitgekozen. Maar zorvuldig gekeken. Ook qua stamboom papieren. Heb al ze meer dan 5 reu's gezien. En deze is het geworden. Jonge reu nog niet gebruikt als dekreu. Daarom deze reu.

ik niet meer over hebben. Het is klaar voor mij zo.
Maar in je advertentie maak je daar ook geen melding van over een evt. keuring en dat lijkt me toch best belangrijke info voor de toekomstige puppenkopers en zelfs een reden om eerder een pup bij jou aan te schaffen.
Wat ga je doen als er in de toekomst een pup van Sara herplaatst moet worden ,komen die dan terug bij jou ook als het er bijv. 2 van dat nest zijn?
Wat doe je aan evt. nazorg daarin en heb je ook wel de mogelijkheden om er evt. 1 terug te nemen indien nodig?
http://dieren.marktplaats.nl/honden-en- ... ind=2&fs=1
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

eternal schreef:waar halen jullie nou vandaan dat sara niet wordt getest of al is getest.

waarm heb je geen zin om daar antwoord op te geven? de meeste serieuze fokkers zetten vol trots hier de uitslagen neer. zijn de uitslagen niet goed? is ze getest op ed en hd? heb je nog meer testen laten doen? waarom laat je haar dekken voor ze 2 jaar is?
Afbeelding
eternal
Zeer actief

Over alles is na gedach

Zelfs als er eentje of 2 terug komen. Dan zorg ik er zelf voor dat deze pup herplaatst wordt.

Zelfs aan de DS is gedagt. Mijn Da weet er vanaf.

Omdat sara bijna twee is. Het duurd nog wel ff voor dat zij loops wordt.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

jij hebt niet getest hoor.

als ik me herinner hoe ik dagenlang leefde op de euforie nadat mijn meisje al haar testen, foto's en DNA profielen ondergaan had en alles perfect was en ik niet wist hoe gauw ik dat de hele wereld moest vertellen

weet ik zeker dat jij of helemaal niet getest hebt of wel maar is de uitslag zo slecht dat hem niet wilt noemen.

jammer hoor. je laat een kans liggen en werkt mee aan de verkloting van een enorm mooi ras dat aan het randje van de afgrond staat. jammer, heel jammer.
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

eternal schreef: Het duurd nog wel ff voor dat zij loops wordt.
Waarom zet je dan in de advertentie dat Sara zeer binnenkort gedekt gaat worden? :denken:
Ik heb de foto's even bekeken en hoewel ik geen kenner ben van de RR, lijkt me Sara toch niet echt een rastypische teef te zijn, maar dat kan ook aan mij liggen. Heeft iemand met verstand van het ras al eens commentaar gegeven over haar exterieur?
eternal
Zeer actief

Hoe kom je daar nou bij.

Ik deel deze vreugde met mijn vrienden. Dat hoef ik niet met een forum te doen.
Kika
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kika »

Beste Shirley,

Ik snap echt niet waarom je zo in de verdediging bent geschoten. Mijn allereerste mail naar jou privé was er eentje die heel netjes was.
Ik heb je niet gemaild onder een andere naam of als potentiële pupkoper.
Wat ga je nou doen als iemand je via MP mailt met dezelfde vragen?
Krijgen ze geen antwoord omdat jij blijkbaar niemand een antwoord verschuldigd bent? Ook de toekomstige pupkopers niet?

Jij gaat naar de NKD, je weet toch wel dat die door de rasvereniging georganisseerd wordt? Wat denk je dat daar gezegd wordt als men hoort dat jij gaat vermeerderen op de manier dat jij dat van plan bent?
Wat ga je doen als de daar aanwezige keurmeester Sara qua exterieur helemaal niet zo geschikt vindt? Spoort de keurmeester dan gelijk niet?

Je verhaalt rammelt aan alle kanten, je weet het, je voelt het en het enige wat je nu nog doet is de boel goed praten terwijl het niet goed te praten valt.
eternal
Zeer actief

LongFields schreef:
Waarom zet je dan in de advertentie dat Sara zeer binnenkort gedekt gaat worden? :denken:
Ik heb de foto's even bekeken en hoewel ik geen kenner ben van de RR, lijkt me Sara toch niet echt een rastypische teef te zijn, maar dat kan ook aan mij liggen. Heeft iemand met verstand van het ras al eens commentaar gegeven over haar exterieur?

Sara is precies zoals ze moet zijn.
Hutsje
Zeer actief

eternal schreef:
LongFields schreef:

zegt wie?
Afbeelding
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

eternal schreef:Hoe kom je daar nou bij.

Ik deel deze vreugde met mijn vrienden. Dat hoef ik niet met een forum te doen.
En met marktplaats :roll:
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

eternal schreef:
LongFields schreef:

Aha, de eerste hond die perfect aan de rasstandaard voldoet. Dat is een wereldprimeur... :roll:
Kika
Zeer actief
Contacteer:

Dat zegt Shirley en al haar vrienden/familie die allemaal meer verstand van het ras hebben dan de eventuele keurmeesters.
Vrienden van Sara fokken ook RR's, zover ik weet niet via de RV (als ik dat fout heb mijn excuses).

Zover ik van de voorbijgekomen foto's heb kunnen zien is Sara qua kop niet helemaal rastypisch, maar ik waag mij verder niet aan het exterieur, daar heb je kenners voor.
Sara is gewoon precies zoals ze in de ogen van Shirley moet zijn en dat is goed genoeg.
Shirley mag zich aansluiten bij de enorme groep vermeerderaars die menig ras naar de kl*ten helpt.
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Kika schreef: Zover ik van de voorbijgekomen foto's heb kunnen zien is Sara qua kop niet helemaal rastypisch, maar ik waag mij verder niet aan het exterieur, daar heb je kenners voor.
Mijn eerdere uitspraak was ook gebaseerd op haar kop (foto op MP), daar zie ik zeker geen rastypische RR in, ik heb zelf de indruk dat dit o.a. door de aanzet van de oren komt maar ik kan me natuurlijk vergissen en een keurmeester zal dat veel beter kunnen beoordelen natuurlijk.
Kika
Zeer actief
Contacteer:

LongFields schreef:
Kika schreef: Zover ik van de voorbijgekomen foto's heb kunnen zien is Sara qua kop niet helemaal rastypisch, maar ik waag mij verder niet aan het exterieur, daar heb je kenners voor.
Mijn eerdere uitspraak was ook gebaseerd op haar kop (foto op MP), daar zie ik zeker geen rastypische RR in, ik heb zelf de indruk dat dit o.a. door de aanzet van de oren komt maar ik kan me natuurlijk vergissen en een keurmeester zal dat veel beter kunnen beoordelen natuurlijk.
LOL moet de keurmeester wel de kans krijgen om het koppie te beoordelen :wink:
eternal
Zeer actief

Kika schreef:
LongFields schreef:
Als je boven ff leest zie je dat ik met de nakomelingendag sara laat keuren door een erkende Jury van de RRCN,

En je hebt verschillende types bij de RR. DAt zou jij moeten weten lijkt me. Je hebt grote RR met een iets kleinere kop. en je hebt ook weer wat kleiner RR. Dus ook daar zit het verschil in.
Laatst gewijzigd door eternal op 20 feb 2008 12:51, 1 keer totaal gewijzigd.
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Kika schreef:
LongFields schreef:
Ze gaat toch naar die nestevaluatie zegt ze? Of kan de keurmeester niet bij haar in de buurt komen?
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

eternal schreef:
Kika schreef:
LongFields schreef:
Als je boven ff leest zie je dat ik met de nakomelingendag sara laat keuren door een erkende Jury van de RRCN,
en stel nu dat die jury zegt dat sara door haar uiterlijk niet fokgeschikt is? blaas je alles dan af?
Afbeelding
eternal
Zeer actief

LongFields schreef:
Kika schreef:
LongFields schreef:
Ze gaat toch naar die nestevaluatie zegt ze? Of kan de keurmeester niet bij haar in de buurt komen?
Hoe kom je daar nou weer bij? Waarom zou de keurmeester niet in ed buurt kunnen komen.
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

eternal schreef:
LongFields schreef:
Kika schreef:
LongFields schreef: Mijn eerdere uitspraak was ook gebaseerd op haar kop (foto op MP), daar zie ik zeker geen rastypische RR in, ik heb zelf de indruk dat dit o.a. door de aanzet van de oren komt maar ik kan me natuurlijk vergissen en een keurmeester zal dat veel beter kunnen beoordelen natuurlijk.
Hoe kom je daar nou weer bij? Waarom zou de keurmeester niet in ed buurt kunnen komen.
Ik kom helemaal nergens bij, ik stelde een vraag naar aanleiding van de opmerking van Kika, die mij niet geheel duidelijk was.
Ik begrijp uit jouw verontwaardiging dat Sara dus gewoon heel sociaal en vriendelijk is naar vreemden. Dat is dus prima.
Kika
Zeer actief
Contacteer:

Shirley gaat er van uit dat Sara binnenkort loops wordt en dan wordt ze gedekt, dit alles zijn haar eigen woorden in de advertentie op MP.
Als Sara bv eind maart gedekt gaat worden en ze neemt op, dan is Sara drachtig tijdens de NKD. Deze vindt 19 april plaats.....beetje laat om haar te laten keuren als het nest al onderweg is.
Sara is voor het laatst loops geweest in juli 2007. Toen was Sara 1 jaar. Haar loopsheid kan dus elk moment doorbreken. Alles kan ook nog maanden duren. Misschien wil Shirley dan alle de benodigde officiële uitslagen met ons delen en veel belangrijker.....met de toekomstige pupkopers.
Laatst gewijzigd door Kika op 20 feb 2008 12:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Hutsje
Zeer actief

als je toch aan het reageren bent:
Hutsje schreef:

waarm heb je geen zin om daar antwoord op te geven? de meeste serieuze fokkers zetten vol trots hier de uitslagen neer. zijn de uitslagen niet goed? is ze getest op ed en hd? heb je nog meer testen laten doen? waarom laat je haar dekken voor ze 2 jaar is?
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief

Kika schreef:Shirley gaat er van uit dat Sara binnenkort loops wordt en dan wordt ze gedekt, dit alles zijn haar eigen woorden in de advertentie op MP.
Als Sara bv eind maart gedekt gaat worden en ze neemt op, dan is Sara drachtig tijdens de NKD. Deze vindt 19 april plaats.....beetje laat om haar te laten keuren als het nest al onderweg is.
Sara is voor het laatst loops geweest in juli 2007. Toen was Sara 1 jaar. Haar loopsheid kan dus elk moment doorbreken. Alles kan ook nog maanden duren. Misschien wil Shirley dan alle de benodigde officiële uitslagen met ons delen en veel belangrijker.....met de toekomstige pupkopers.
dus ze wordt met de 2e loopsheid al gedekt??
Afbeelding
Kika
Zeer actief
Contacteer:

Yep met haar 2e loopsheid en voor haar 2e jaar.
Schiet mij maar lek met al haar liefde voor het ras en voor haar geliefde Sara :19:
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”