www.sorryagain.com.
http://www.petitiononline.com/NOBSL/petition.html
http://www.defeat861.com/

Moderator: moderatorteam
Welcome to the real world!sundancekid schreef:seizoenen veranderen, mensen niet. Dit is maar 1 van de vele voorbeelden waartoe mensen in staat zijn
Tsja, en laat dat nou net niet gaan lukken in Nederland met die pitbull achtigensundancekid schreef:Het wordt hoog tijd dat men de regels in the real world eens flink gaat verscherpen wat betreft dierenleedFelix schreef:Welcome to the real world!sundancekid schreef:seizoenen veranderen, mensen niet. Dit is maar 1 van de vele voorbeelden waartoe mensen in staat zijn
Je doet voorkomen alsof half Nederland tegen die wet is, maar ik vrees voor je dat het tegendeel de waarheid isAbby schreef:Eigenlijk toch verschrikkelijk triest dat, hoewel er zoveel mensen tegen de RAd zijn, het verdorie nog steeds niet is gelukt om die wet weg te werken...
Verklaar je nader?Felix schreef:Tsja, en laat dat nou net niet gaan lukken in Nederland met die pitbull achtigen
Kijk alleen al naar die demonstratie die toen bij dat: "Laser Asiel" gehouden werdt, een trieste vertoning die alleen maar de al bestaande voor oordelen bevestigden
daar waren o.a. mensen met een kruis met een hond erop gespijkerd etc. de bedoelingen zullen goed geweest zijn maar had ik er niks van geweten en je had me gezegd dat het een extreem rechtse demonstratie was geweest had ik het ook geloofd.Shibby schreef:Verklaar je nader?Felix schreef:Tsja, en laat dat nou net niet gaan lukken in Nederland met die pitbull achtigen
Kijk alleen al naar die demonstratie die toen bij dat: "Laser Asiel" gehouden werdt, een trieste vertoning die alleen maar de al bestaande voor oordelen bevestigden
AmenShibby schreef:
Wat betreft die demonstraties vind ik het allemaal wat dubbel.
Ik juich het toe dat mensen meer bekendheid willen rondom de RAD, want die regeling raakt in principe kant noch wal. Maar juist dit onderwerp ligt inderdaad erg gevoelig bij het grote publiek. Er bestaan zoveel vooroordelen hierover die ergens niet onbegrijpelijk zijn. De media pakt immers iedere mogelijkheid om de pitbullachtigen op sensationele wijze negatief in het nieuws te plaatsen. Om die vooroordelen kwijt te raken moet je met duidelijke, degelijke en formele punten komen.
Die man die tevens schouwer was, sprak zichzelf een aantal keren flink tegen en ook andere mensen wilden overduidelijk vooral hun hond terug en wisten weinig van het hele idee rondom de RAD. En ja inderdaad door die honden op kruizen en al die zwarte kleding kreeg het geheel al gelijk een andere uitstraling. Het bevestigd gelijk weer de vooroordelen over die aso's. Want bij een bomberjack hoort een hond met een agressief uiterlijk om mee te patsen.
Nee, de standpunten die een reden waren voor de demonstraties en de organisatie eromheen waren voor mij reden om niet mee te doen.![]()
Samen met een vriend had ik het erover om zelf te proberen een soort van campagne overeind te krijgen, maar dan zal ik, zoals Jeroen K al aangaf over de krakers, eerst maar even m'n piercings eruit moeten halen, langs de kapper gaan en nette kleren aantrekken, voordat ik mezelf ergens wil vertonen.![]()
Nou, even ter verduidelijking dan .. Ik zelf persoonlijk heb dus totaal geen moeite met de: "pitbull achtige" als hond. Waar ik wel schromelijk een moeite mee heb, is dat het gross van de eigenaren van zulke honden het als een verlengstuk van hun ego zien, en ja .. dat is mischien een vooroordeel van mijn kant, maar die wordt keer op keer bevestigd, zelfs afgelopen december toen ik een vuurwerk cursus gaf bij de kynelogen club hier in m'n woonplaats, een stafford met zijn surogaat baas (was niet eens de eigenlijke baas!), die deed totaal geen enkele moeite om maar uberhaupt iets met of van het hondje gedaan te krijgen, wat dus resulteerde in angst bij de hond ...Shibby schreef:Even geen zin om alles te gaan quoten hoor![]()
De reden dat ik aan Felix om uitleg vroeg over zijn opmerking, had meer te maken met dat ik benieuwd was(ben) naar zijn zienswijze.![]()
Voor zover ik weet, heeft Felix namelijk een bepaalde, voor mij wat vreemde, kijk op pitbulls en alles wat daar om heen zit.
Ik juich het toe dat mensen meer bekendheid willen rondom de RAD, want die regeling raakt in principe kant noch wal. Maar juist dit onderwerp ligt inderdaad erg gevoelig bij het grote publiek. Er bestaan zoveel vooroordelen hierover die ergens niet onbegrijpelijk zijn. De media pakt immers iedere mogelijkheid om de pitbullachtigen op sensationele wijze negatief in het nieuws te plaatsen. Om die vooroordelen kwijt te raken moet je met duidelijke, degelijke en formele punten komen.
Die man die tevens schouwer was, sprak zichzelf een aantal keren flink tegen en ook andere mensen wilden overduidelijk vooral hun hond terug en wisten weinig van het hele idee rondom de RAD. En ja inderdaad door die honden op kruizen en al die zwarte kleding kreeg het geheel al gelijk een andere uitstraling. Het bevestigd gelijk weer de vooroordelen over die aso's. Want bij een bomberjack hoort een hond met een agressief uiterlijk om mee te patsen.
Nee, de standpunten die een reden waren voor de demonstraties en de organisatie eromheen waren voor mij reden om niet mee te doen.![]()
Samen met een vriend had ik het erover om zelf te proberen een soort van campagne overeind te krijgen, maar dan zal ik, zoals Jeroen K al aangaf over de krakers, eerst maar even m'n piercings eruit moeten halen, langs de kapper gaan en nette kleren aantrekken, voordat ik mezelf ergens wil vertonen.![]()
Felix schreef:Nou, even ter verduidelijking dan .. Ik zelf persoonlijk heb dus totaal geen moeite met de: "pitbull achtige" als hond. Waar ik wel schromelijk een moeite mee heb, is dat het gross van de eigenaren van zulke honden het als een verlengstuk van hun ego zien, en ja .. dat is mischien een vooroordeel van mijn kant, maar die wordt keer op keer bevestigd, zelfs afgelopen december toen ik een vuurwerk cursus gaf bij de kynelogen club hier in m'n woonplaats, een stafford met zijn surogaat baas (was niet eens de eigenlijke baas!), die deed totaal geen enkele moeite om maar uberhaupt iets met of van het hondje gedaan te krijgen, wat dus resulteerde in angst bij de hond ...Shibby schreef:Even geen zin om alles te gaan quoten hoor![]()
De reden dat ik aan Felix om uitleg vroeg over zijn opmerking, had meer te maken met dat ik benieuwd was(ben) naar zijn zienswijze.![]()
Voor zover ik weet, heeft Felix namelijk een bepaalde, voor mij wat vreemde, kijk op pitbulls en alles wat daar om heen zit.
En ja, als ik dan een krant opensla en daar allerlei louche figuren zie demonstreren bij een laser asiel voor de deur, dan heb ik daar persoonlijk geen hoge pet op, en wordt wederom het vooroordeel van de: "pitbull achtige honden eigenaar" bevestigd
En zekers half nederland weet niet eens van het bestaan van die wet (wat overigens een regeling is die nageleeft wordt). En ja, ook ik kom mensen hier in het park tegen met een stafford die niet het bestaan van deze regeling weten, en wijs ze op de gevaren ervan voor hun en hun hond, en wat de mogelijk consequentie's (kunnen) zijn ...
Dus ik ben op zich niet tegen de pitbull achtige honden in Nederland (de pitbull is overigens nog steeds geen erkend ras in NL!), maar ben wel tegen van hoe bepaalde website's op het gevoel van de mensen in spelen, en op de 'rare' manier van demonstreren wat naar mijn idee toch water richting de zee dragen is ...
Wat in mijn ogen wel degelijk het pad te bewandelen is, om deze overigens gruwelijke regelgeving uit de wereld te helpen, is om de dierenbescherming en de partij voor de dieren z'n werk te laten doen, iets wat ik overigens bij de eerste al een zeer geruime tijd 'werkzaam' bij ben (als vrijwillige hondentrainer bij de dierenbescherming), en zelfs bij de dierenbescherming ben je gewoon welkom met je stafford zonder stamboom of MAG test ...
Dus ik tegen de 'pitbull achtige' .. joh, laat me niet lachen, je kent me niet eens!
nope. daarom baal ik ook van dat soort demonstraties omdat ik weet dat degenen met de asociaalste smoelen "het wel ff gaan regelen"rilana schreef:zeg nu zelf zitten wij daar op te wachten als leifhebber van ons ras????massam schreef:eens rilana
massam schreef:nope. daarom baal ik ook van dat soort demonstraties omdat ik weet dat degenen met de asociaalste smoelen "het wel ff gaan regelen"rilana schreef:zeg nu zelf zitten wij daar op te wachten als leifhebber van ons ras????massam schreef:eens rilana
dan kun je beter handtekeningen of weet ik wat gaan verzamelen, want die demonstraties maken meer kapot dan goed.
ik schaam me dood voor die pikverlengers. wil er niks mee te maken hebben.
DuidelijkFelix schreef:Nou, even ter verduidelijking dan .. Ik zelf persoonlijk heb dus totaal geen moeite met de: "pitbull achtige" als hond. Waar ik wel schromelijk een moeite mee heb, is dat het gross van de eigenaren van zulke honden het als een verlengstuk van hun ego zien, en ja .. dat is mischien een vooroordeel van mijn kant, maar die wordt keer op keer bevestigd, zelfs afgelopen december toen ik een vuurwerk cursus gaf bij de kynelogen club hier in m'n woonplaats, een stafford met zijn surogaat baas (was niet eens de eigenlijke baas!), die deed totaal geen enkele moeite om maar uberhaupt iets met of van het hondje gedaan te krijgen, wat dus resulteerde in angst bij de hond ...Shibby schreef:Even geen zin om alles te gaan quoten hoor![]()
En ja, als ik dan een krant opensla en daar allerlei louche figuren zie demonstreren bij een laser asiel voor de deur, dan heb ik daar persoonlijk geen hoge pet op, en wordt wederom het vooroordeel van de: "pitbull achtige honden eigenaar" bevestigd
En zekers half nederland weet niet eens van het bestaan van die wet (wat overigens een regeling is die nageleeft wordt). En ja, ook ik kom mensen hier in het park tegen met een stafford die niet het bestaan van deze regeling weten, en wijs ze op de gevaren ervan voor hun en hun hond, en wat de mogelijk consequentie's (kunnen) zijn ...
Dus ik ben op zich niet tegen de pitbull achtige honden in Nederland (de pitbull is overigens nog steeds geen erkend ras in NL!), maar ben wel tegen van hoe bepaalde website's op het gevoel van de mensen in spelen, en op de 'rare' manier van demonstreren wat naar mijn idee toch water richting de zee dragen is ...
Wat in mijn ogen wel degelijk het pad te bewandelen is, om deze overigens gruwelijke regelgeving uit de wereld te helpen, is om de dierenbescherming en de partij voor de dieren z'n werk te laten doen, iets wat ik overigens bij de eerste al een zeer geruime tijd 'werkzaam' bij ben (als vrijwillige hondentrainer bij de dierenbescherming), en zelfs bij de dierenbescherming ben je gewoon welkom met je stafford zonder stamboom of MAG test ...
En DAT heb ik dus niet gezegdDus ik tegen de 'pitbull achtige' .. joh, laat me niet lachen, je kent me niet eens!
Niet dat het heel veel uitmaakt, maar dat stukje kwam van mij.rilana schreef:dan qoute ik even een stukje wat felix beschreef, en waar ik het dus zeer mee eens ben en alles is daar ook verder mee gezegt denk ik
Om die vooroordelen kwijt te raken moet je met duidelijke, degelijke en formele punten komen.