Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
chineesjes
Moderator: moderatorteam
-
fabienne s
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): flatcoated retriever
chineesjes
ooit in de toekomst zou ik er graag een kleiner hondje bij willen naast de flatcoated,wij hebben jaren naast ruby en canyon een malteser gehad en dat ging prima.maar een malteser spreekt mij niet echt meer aan. nu ben ik eigenlijk gevallen voor een chinees maar dan het liefst een powder puff omdat ik wel van het tutten en kammen ben(met een flat valt niet veel te tutten en te kammen)
nu ben ik eigenlijk benieuwd omdat je hiet niet heel veel chinesen ziet(er zit wel een fokker in de buurt ben ik achter en die zit hier ook op het forum hoop dat ze ook reageerd)hoe het karakter is in de omgang met andere honden en met mensen.ik ken er 1 en dat is een naakte,die is erg gezellig met andere honden maar wat gereserveerd naar andere mensen is dat een karakter eigenschap?en wie heeft er nog meer ervaring met een chinees en dan met name de gezondheid.
nu ben ik eigenlijk benieuwd omdat je hiet niet heel veel chinesen ziet(er zit wel een fokker in de buurt ben ik achter en die zit hier ook op het forum hoop dat ze ook reageerd)hoe het karakter is in de omgang met andere honden en met mensen.ik ken er 1 en dat is een naakte,die is erg gezellig met andere honden maar wat gereserveerd naar andere mensen is dat een karakter eigenschap?en wie heeft er nog meer ervaring met een chinees en dan met name de gezondheid.

jemble 5 maanden
-
Lemuria
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewto ... 99#1836199
Misschien kun je hier nog wat vinden, als je dit topic nog niet had gevonden
.
Misschien kun je hier nog wat vinden, als je dit topic nog niet had gevonden
- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
Jip007 hier op het forum heeft meerdere nakerds waaronder een chineesje, Flirtje.
Zij weet er veel vanaf en ook Sirene hier van het forum weet er veel van.
Ze fokt geen chineesjes maar wel peruanen en mexicanen als ik het goed heb.
Ik vind ze ook geweldig.
Zij weet er veel vanaf en ook Sirene hier van het forum weet er veel van.
Ze fokt geen chineesjes maar wel peruanen en mexicanen als ik het goed heb.
Ik vind ze ook geweldig.

Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
- Kika
- Zeer actief
- Contacteer:
- Full Monty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (Harige) Naakthonden
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
dank je Kika!
Ik vind de puffjes geweldig, leuk om te horen dat je erover denkt er ook 1 te nemen. De haarlozen vind ik ook top hoor, maar de puffjes vind ik eigenlijk net wat 'normaler' in de omgang:)
De puffen hier zijn helemaal mal van visite, maar goed, dat zijn de haarlozen ook enkel komen die niet aanzetten met afgeloven botjes, slijmerige tennisballen en gestolen sleutelbossen. Met mensen hebben we dan ook geen problemen, met honden kan het wat anders liggen. De ene puff vind het het niet waard om er ook maar naar te kijken, de ander speelt ermee en weer een ander moet even haar stem laten horen om daarna maar weer verder te snuffelen op zoek naar gore baggerslootjes:)
Ze zijn bereid te werken voor me, super speels en ondervindend, zeer goed in agility en loeisnel.
Ik weet niet waar je woont maar je mag altijd even komen kijken en kennismaken met wat puffjes, dat vinden mijn honden helemaaaal niet erg hoor:)
Ik vind de puffjes geweldig, leuk om te horen dat je erover denkt er ook 1 te nemen. De haarlozen vind ik ook top hoor, maar de puffjes vind ik eigenlijk net wat 'normaler' in de omgang:)
De puffen hier zijn helemaal mal van visite, maar goed, dat zijn de haarlozen ook enkel komen die niet aanzetten met afgeloven botjes, slijmerige tennisballen en gestolen sleutelbossen. Met mensen hebben we dan ook geen problemen, met honden kan het wat anders liggen. De ene puff vind het het niet waard om er ook maar naar te kijken, de ander speelt ermee en weer een ander moet even haar stem laten horen om daarna maar weer verder te snuffelen op zoek naar gore baggerslootjes:)
Ze zijn bereid te werken voor me, super speels en ondervindend, zeer goed in agility en loeisnel.
Ik weet niet waar je woont maar je mag altijd even komen kijken en kennismaken met wat puffjes, dat vinden mijn honden helemaaaal niet erg hoor:)
-
fabienne s
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): flatcoated retriever
dus het karakter tussen een naakte en een puff verschilt wel wat? het hoeven van mij niet perse allemans vrienden te zijn,die flat's zijn dat over het algemeen wel maar mijn canyon was dat wat minder en erg op mij gericht en dat vond ik toch ook wel fijn(shadow en ruby gaan nog wel is op zoek naar een "nieuwe baas" als er ergens veel mensen lopen zoals op het strand b.v.)
ik hoop op de show in leeuwarden een aantal chinesen tegen te komen.
ik zou dan met de tijd als ik me er verder in verdiept heb en we er beide uit zijn wat voor hondje er ooit bij komt een herplaatser willen,ik ben niet echt van de puppy's maar weet helemaal niet of er wel is puff's ter herplaatsing worden aangeboden.
full monty:ik zou heel graag is een keer willen komen kijken maar daar pben we dan nog wel over.
ik hoop op de show in leeuwarden een aantal chinesen tegen te komen.
ik zou dan met de tijd als ik me er verder in verdiept heb en we er beide uit zijn wat voor hondje er ooit bij komt een herplaatser willen,ik ben niet echt van de puppy's maar weet helemaal niet of er wel is puff's ter herplaatsing worden aangeboden.
full monty:ik zou heel graag is een keer willen komen kijken maar daar pben we dan nog wel over.

jemble 5 maanden
-
Pak-de-bal
ik snap niet dat je van een heerlijke vacht van een flatcoat, kan overgaan in een naakte hond
misschien heb je geen zin meer in het kammen en borstelen?
het is heel onnatuurlijk en erg koud voor ze in de winter.
en dat ik zo niet mooi vind, staat natuurlijk op zich zelf.
( ik zie liever een flatcaot dan een naakte hond)
misschien heb je geen zin meer in het kammen en borstelen?
-
boxersien
Nu we het hier toch over de chinesen hebben, heb ik eigenlijk een off topic vraag: Ons werd tijdens een cursus verteld dat er regelmatig fokkers toch naakt x naakt fokken ondanks de dode pups die je dan krijgt. Klopt dit werkelijk??? Of moet je dan gaan zoeken bij de slechte(re) fokkers? Dit omdat er meer vraag is naar naakte honden en op deze manier krijg je vaak meer naakt dan naakt x puff
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Jezus Christus! Ik snap echt niet dat dat soort lui dus cursussen kunnen geven.boxersien schreef:Nu we het hier toch over de chinesen hebben, heb ik eigenlijk een off topic vraag: Ons werd tijdens een cursus verteld dat er regelmatig fokkers toch naakt x naakt fokken ondanks de dode pups die je dan krijgt. Klopt dit werkelijk??? Of moet je dan gaan zoeken bij de slechte(re) fokkers? Dit omdat er meer vraag is naar naakte honden en op deze manier krijg je vaak meer naakt dan naakt x puff
Naakt x naakt geeft 1/4 behaard, 2/4 heterozygoot naakt en
1/4 homozygoot naakt. Homozygoot naakt is lethaal. Dwz deze pups worden niet geboren maar in een heel vroeg stadium geresorbeerd in de baarmoeder. In zo'n vroeg stadium dat je er niets van ziet of merkt.
*edit* welke cursus is dat eigenlijk. KK1 ?
Laatst gewijzigd door sirene op 21 feb 2008 08:32, 1 keer totaal gewijzigd.
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Weet je wat onnatuurlijk is ? Een vacht die je regelmatig moet ontklitten omdat je hond anders van die vervilte lappen krijgt onder zijn oksels en in zijn broek en daardoor niet meer kan lopen en ziek wordt door alle infecties die er ontstaan.Pak-de-bal schreef:ik snap niet dat je van een heerlijke vacht van een flatcoat, kan overgaan in een naakte hond![]()
misschien heb je geen zin meer in het kammen en borstelen?![]()
Weet je wat ook onnatuurlijk is ? Honden die niet jagen. Honden die dus niet voor zichzelf kunnen zorgen.
En weet je wat nu zo fijn is voor een naakthond ? Komende zomer, als jouw hond op apegapen ligt en jij vroeg in de morgen en s'avonds laat moet gaan wandelen omdat anders je hond omvalt van de hitte zijn mijn honden in de zon aan het bakken en spelen. We gaan lekker wandelen, zitten uren aan de plas of aan het strand en ze vinden het heerlijk! En nee ik hoef ze in te smeren met zonnebrand.
Je snapt er trouwens weer geen reet van want ze wil een Powder Puff. Dat is een langharige hond.
- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
- Bons
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgebacks
- Aantal honden: 2
- Full Monty
- Zeer actief
- Contacteer:
de wereld draait gelukkig niet rond jou:) Dan neem jij toch een behaarde, nemen anderen wel een leuke naakthond. Je weet niet eens waar je over praat. Mijn honden hebben het helemaal niet koud in de winter, worden naakt geboren en gaan naakt weer dood dus zijn super natuurlijk. De fabeltjes mogen ze van mij ook wel eens elimineren.Pak-de-bal schreef:het is heel onnatuurlijk en erg koud voor ze in de winter.en dat ik zo niet mooi vind, staat natuurlijk op zich zelf.
Vooroordelen ook en domme opmerkingen helemaal:)
Laatst gewijzigd door Full Monty op 21 feb 2008 12:04, 1 keer totaal gewijzigd.
- Bons
- Zeer actief
Ik vind die pufjes harstikke leuk om te zien, net zo leuk als de blote familieleden eigenlijk. Heb je toevallig een foto van een pufje met een ongeschoren snuit? Ben wel benieuwd hoe ze er dan uit zien.
Grappig dat je een verschil in karakter ziet tussen de twee varianten.
p.s. wat een onwijs mooie foto's van en wat een lief verhaal over de geboorte van Solo op je site...
Grappig dat je een verschil in karakter ziet tussen de twee varianten.
p.s. wat een onwijs mooie foto's van en wat een lief verhaal over de geboorte van Solo op je site...
Laatst gewijzigd door Bons op 21 feb 2008 11:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Growing up I learned that pleasing everybody is impossible. Pissing everybody of on the other hand, is a piece of cake! 
- Full Monty
- Zeer actief
- Contacteer:
Dank je wel! Het verhaal van Solo is gelukkig niet zo lang en zwaar geworden als ik in eerste instantie dacht. Vandaag is hij 3 weken alweer en lekker gezond. Wij vieren vandaag zijn eerste feestje:))Webborn schreef:Ik vind die pufjes harstikke leuk om te zien, net zo leuk als de blote familieleden eigenlijk. Heb je toevallig een foto van een pufje met een ongeschoren snuit? Ben wel benieuwd hoe ze er dan uit zien.
Grappig dat je een verschil in karakter ziet tussen twee.
Ik zie verschil in karakter tussen mijn puffen en haarlozen, wat weer niet wil zeggen dat dat altijd opgaat hoor. Ik ken mensen die het totaal niet met me eens zijn, maar dat zijn ze uit principe al nooit hihihi.
Hier een prachtig ongeschoren hoofdje

- Full Monty
- Zeer actief
- Contacteer:
ik kreeg ditzelfde fabeltje te horen op kk en heeft geresulteerd in het verzoek om alsjeblieft mijn mond te houden over dit onderwerp. Datzelfde verzoek werd gedaan toen we het kregen over het volledig afwezig zijn van tanden en kiezen, en dat terwijl ik net die les een kale bij me had die toch alle elementen bezat. Er werd niet naar gekeken, men was niet geinteresseerd... medecursisten gelukkig wel, die hebben de waarheid gezien:))boxersien schreef:Nu we het hier toch over de chinesen hebben, heb ik eigenlijk een off topic vraag: Ons werd tijdens een cursus verteld dat er regelmatig fokkers toch naakt x naakt fokken ondanks de dode pups die je dan krijgt. Klopt dit werkelijk??? Of moet je dan gaan zoeken bij de slechte(re) fokkers? Dit omdat er meer vraag is naar naakte honden en op deze manier krijg je vaak meer naakt dan naakt x puff
Naakt x naakt zou niet enkel dode pups opleveren, nee ook de moeder zou het loodje leggen vanwege infecties. Ik heb zelf een aantal nesten puff x naakt gedaan wat resulteerde in 4 pups steevast. Tot ik vorig jaar eens 'het grote risico' nam en naakt op naakt zette... volgens de boeken zou ik dus een terugval van levende nakomelingen moeten zien, er gaan er tenslotte heel wat dood.
7 puppen kwamen eruit rollen en allemaal hebben ze het overleeft, de moeder ook:))) Nu was dat natuurlijk allang bewezen dat het kan, we zien nl geen terugval in aantallen en naakt x naakt wordt heel wat keren gedaan, ook bij de betere fokkers. De homozygote haarloze puppen worden naar onze mening dan ook niet geboren, die worden in een heel vroeg stadium na bevruchting al geresorbeerd. Wat bij elke dekking met welk ras dan ook voorkomt dus ik ga mij daar in ieder geval geen zorgen over maken.
Ook niet nadat Solo verscheen wat er ook 1 is uit een n x n kruising:)
-
boxersien
- Full Monty
- Zeer actief
- Contacteer:
hopelijk was diegene die dat beweerde zelf geen fokker van chineesjes:)boxersien schreef:Het werd niet verteld door degene die cursus gaf hoor, maar werd gezegd door iemand anders :wink:
In feite dacht ook ik altijd dat naakt x naakt uit de boze was wegens dode pups en pups met heel veel afwijkingen. Maar dat is dus niet zo?
Oh ja, het is op KK1 cursus :ok:
Nee, helemaal niets van waar. Natuurlijk worden er zo nu en dan puppen geboren met afwijkingen, maar bij welk ras gebeurd dat nou niet?
Mijn n x n nest is nu 9 maanden jong en leven allemaal een heel gelukkig leven. Dat moet toch bewijs genoeg zijn dat het hier wederom om een fabeltje gaat?
En bij Sonja leven ze ook nog allemaal en de enige afwijking die ik daarin zie is het feit dat de Tok nog steeds bij haar woont en niet bij mij:))
- Bons
- Zeer actief
- Full Monty
- Zeer actief
- Contacteer:
- Daanie
- Zeer actief
Pak-de-bal schreef:ik snap niet dat je van een heerlijke vacht van een flatcoat, kan overgaan in een naakte hond![]()
misschien heb je geen zin meer in het kammen en borstelen?![]()
Fabienne zegt toch:
een powder puff is een behaarde naakthond. Eerst even lezen voor je "commentaar" geeft is wel handig.fabienne s schreef: nu ben ik eigenlijk gevallen voor een chinees maar dan het liefst een powder puff omdat ik wel van het tutten en kammen ben(met een flat valt niet veel te tutten en te kammen)
-
~Suzanne~
- Zeer actief
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
- Full Monty
- Zeer actief
- Contacteer:
ja, dit is het hoofdje van een (op de oren na dan) ongeschoren puff.
De foto is van een Gingery's hond, een kennel die naar mijn weten nog nimmer een gezichtje van een puff heeft geschoren. Ze zijn op shows dan ook zo te herkennen:)
Ik vind het wel wat hebben. Het is ook niet verplicht om de gezichtjes te scheren enkel wel makkelijker schoon en fris te houden zonder al dat haar:)
De foto is van een Gingery's hond, een kennel die naar mijn weten nog nimmer een gezichtje van een puff heeft geschoren. Ze zijn op shows dan ook zo te herkennen:)
Ik vind het wel wat hebben. Het is ook niet verplicht om de gezichtjes te scheren enkel wel makkelijker schoon en fris te houden zonder al dat haar:)
- Full Monty
- Zeer actief
- Contacteer:
een puff is genetisch compleet behaard, met onder- en bovenvacht. De enige manier om die zo kaal te krijgen als Flirt is flink scheren en dan nog lukt het je waarschijnlijk niet:))massam schreef:ff bzzzz in de rewind. bovenstaand dus een behaard exemplaar van een hondje dat naakt zou zijn zoals flirtje? :eek:
Een puff is dus niet naakt zoals Flirt en zal het ook nooit worden. Het is wel hetzelfde ras. Simpel he)))
- M@scha
- Zeer actief
-
Pak-de-bal
maar wel door mensen gemanipuleerd, je zal toch niet willen beweren, dat een wolf naakt is.?Full Monty schreef:de wereld draait gelukkig niet rond jou:) Dan neem jij toch een behaarde, nemen anderen wel een leuke naakthond. Je weet niet eens waar je over praat. Mijn honden hebben het helemaal niet koud in de winter, worden naakt geboren en gaan naakt weer dood dus zijn super natuurlijk. De fabeltjes mogen ze van mij ook wel eens elimineren.Pak-de-bal schreef:het is heel onnatuurlijk en erg koud voor ze in de winter.en dat ik zo niet mooi vind, staat natuurlijk op zich zelf.
( moesten die hondjes niet het bed alvast warmmaken, nou dan maar zonder die haren in mijn bed)
-
flamme
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje - Aantal honden: 3
-
Pak-de-bal
- M@scha
- Zeer actief
welk ras is niet gemanipuleerd marjolein?Pak-de-bal schreef:maar wel door mensen gemanipuleerd, je zal toch niet willen beweren, dat een wolf naakt is.?Full Monty schreef:de wereld draait gelukkig niet rond jou:) Dan neem jij toch een behaarde, nemen anderen wel een leuke naakthond. Je weet niet eens waar je over praat. Mijn honden hebben het helemaal niet koud in de winter, worden naakt geboren en gaan naakt weer dood dus zijn super natuurlijk. De fabeltjes mogen ze van mij ook wel eens elimineren.Pak-de-bal schreef:het is heel onnatuurlijk en erg koud voor ze in de winter.en dat ik zo niet mooi vind, staat natuurlijk op zich zelf.
( moesten die hondjes niet het bed alvast warmmaken, nou dan maar zonder die haren in mijn bed)