Gijs maakte het echt spannend. Die deed met 13 weken s'morgens een oog half open als ik vroeg of hij moest plassen. Maar mooi dat ie niet van zijn plek af kwam

Moderator: moderatorteam
dan is het nog niet te vergelijken.. ALs je een onderzoek doet doe je dat met meerdere "gevallen". Je kan geen onderzoek baseren op 1 test..Pak-de-bal schreef:ik denk dat het meer de opvoeding is,
jij hebt enorm je best gedaan, maar heeft je vriendin dat ook zo gedaan?
Alleen als dat precies hetzelfde is geweest, dàn kan je het pas gaan vergelijken.
hóe is je vriendin nou bezig geweest , net als jij? Dat staat er niet bij.
Ik denk dat dat er ook wel gedeeltelijk mee te maken heeft, dat je "geluk" hebt met de hond. Ik heb er dus veel energie in gestoken, maar dat lees ik bij anderen hier ook, waar het helaas niet bij lukte. Prada is geboren bij een gezinnetje met kinderen en katten en andere beesten. Omdat ze in augustus is geboren (en het veelal heerlijk weer was) is ze heel veel buiten geweest. Ze sliepen in een hok in de schuur met verwarming (indien 's nachts nodig) en voor de rest liep ze dus altijd bij die mensen in de tuin. Misschien dat ze daarom wist dat plassen buiten gedaan werd?? Immers ze wist niet beter! Wij hebben Prada opgehaald toen ze 7½ week was en ze heeft nog NOOIT binnen gepoept. En ik denk alles bij elkaar hooguit 10x binnen een plas gedaan. En toen was ze zindelijk. Ook sliep ze ontzettend snel door. De eerste nachten heb ik op de bank geslapen naast haar bench. En als ik merkte dat ze onrustig was dan praatte ik wat tegen haar en viel ze weer in slaap. De vierde nacht ben ik weer gewoon naar mijn bedje gegaan en we hebben haar nooit horen blaffen, piepen of wat dan ook (terwijl we een heel gehorig huis hebben, oude woning met houten vloer etc.) We lieten haar om een uur of 23.00 uur voor het laatst uit (soms 24.00 uur) en 's ochtend waren we rond 7 uur beneden en keek ze ons aan vanuit de bench van, "jeetje moet ik nu alweer wakker worden"S.Bijlsma1 schreef:Mijn hond was eigenlijk meteen al zindelijk (kruising duitse herder tervuerense herder). Hij komt uit een nest in een asiel waar ik werk, en er was niks aan zindelijkheidstraining gedaan. 's Ochtends mochten ze wel eens in de kantine, en dan poepten en plasten ze regelmatig op de vloer. Ik heb mijn hond op vrijdag gehaald, en toen ik de maandag daarna moest werken begon hij in de kantine zelfs al te piepen dat hij uit moest. Hij heeft maar twee keer in huis geplast, en sliep meteen al hele nachten door zonder dat hij uit moest. Hij sliep bij mij op de kamer in een bench, en overdag hield ik hem goed in de gaten. Ik denk dat als je dat doet, en een beetje geluk hebt dat de meeste honden het redelijk snel begrijpen. Maar ja, ik ken ook een border collie, van iemand die echt goed met haar honden omgaat, die pas rond de acht maanden zindelijk was. Dus als je pech hebt dan kan het lang duren. Ik heb geluk gehad denk ik! Maar als ik kijk naar mensen in mijn omgeving lijkt het inderdaad dat grotere honden makkelijker zindelijk te krijgen zijn.