ranetje schreef:Jacksel schreef:Dat ik heb ik net zo Linda... PL is ze op getest (vanwege de jack in haar), rotsvast... HD zie ik echt niet gebeuren eigenlijk, zowel bij de Jack niet als bij de York... Spondylose weet ik eerlijk gezegd niet genoeg vanaf om iets ervan te kunnen zeggen, als ik het goed heb, is dat vergroeiing van de wervels onderling. Dan zouden ze echt door te kraken niet goed kunnen worden gezet....
Dat denk ik ook.
Maar als ze steeds gekraakt mopet worden, is het dan verstandig om behendigheid met haar te lopen?
Ik vermoed zelf dat de 2e keer kwam door haar kreupelheid (en waar dat vandaan kwam weet ik niet zeker, maar het waarschijnlijkst is dat de spieren een opdonder hebben gehad toen, wat ook goed kan verklaren dat dr rug weer vast was gaan zitten)...
Wat ik wel weet van kraken, zeker bij dieren, is dat je echt niets merkt dat het nodig zou moeten zijn, tenzij het echt heel erg vast zit. Jamey had 2 plekjes die vastzaten. Dat is bij mensen zo ongeveer normaal, er zit altijd wel wat vast, voor zover ik geleerd heb... Hoe het bij honden zit weet ik dan weer niet, dat geef ik eerlijk toe... Ik merkte geen stijfheid of wat dan ook bij haar, ook met spelen tijdens loslopen (en dan doet ze knap lompe dingen om haar balletje te krijgen) merkte je totaal niets. Het enige is dus het staakgedrag bij behendigheid.
Wat óók nog kan zijn (ook volgens de DA) is dat ze zich na 1 rondje gewoon verveelt. Had ze bij gehoorzaamheid ook een handje van, 1, 2 keer een oefening en dan had ze het wel gezien. Om mij een lol te doen soms ook nog wel een 3e keer, maar dan was het genoeg geweest...
Estelle schreef: waarom zou ze dat enthousiasme voor de bal dan ineens op zo'n parcours niet meer hebben? Dat is toch vreemd?
Als ik het balletje in mijn hand houd, doet ze in een keer wel weer alles, wil ze zelfs op afstand van me werken (als ik de binnenbocht neem bij hoogtesprongen bijvoorbeeld). Alleen zijn door haar hyper-enthousiasme, de paaltjes dan weer heel erg moeilijk. De bal zit altijd in mijn zak, met wandelen, met trainen, zelfs aan de kapstok

Dus in mn zak hebben alleen is denk ik gewoon niet genoeg motivatie, omdat dat normaal is...